آموزش نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش محصول ، رپرتاژ و...

آموزش نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش محصول ، رپرتاژ و…

یکی از روش های پیدا کردن اطلاعات درباره یک محصول، خدمات و… توسط مشتری این است که نام آن چیز را در اینترنت جستجو کند و مطالب مرتبط با آن را بخواند. به همین دلیل نوشتن یک متن تبلیغاتی ✍️ خوب اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش نوشتن متن تبلیغاتی برای فروش محصول ، رپرتاژ و… میپردازیم.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

?How to Write a Powerful Product Review and Reportage

در نوشتن متن تبلیغاتی باید به نکاتی توجه شود. رعایت این نکات مهم است زیرا نویسنده را به هدف اصلی این نوع متون می رساند. در این مطلب از انزل وب به آموزش آگهی نویسی و نکات رپورتاژ آگهی میپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

آموزش نوشتن متن تبلیغاتی

متن تبلیغاتی برای طراحی سایت ، مبل ، طلافروشی و… را می توان از سایت برند، سازنده، ارائه دهنده خدمات و… مطالعه کرد و اطلاعات لازم درباره محصول و خدمات را در آن جا پیدا کرد اما چیزی که مهم است دسترسی مشتریان به اطلاعات واقعی است. مسلما افراد در سایت خود از محصولات و خدمات خود بد نمی‌گویند. به همین دلیل خواندن متن های تبلیغاتی اهمیت پیدا می کند زیرا برخی از افراد وقت گذاشته اند، محصول و خدمات را بررسی کرده‌اند و نظرات خود را گفته‌اند. نوشتن این نوع متن ضوابط و چارچوب‌هایی دارد که اگر رعایت شود، افراد بیشتری آنان را می‌خوانند. هدف تبلیغ‌نویسان نیز این است که افراد بیشتری متن ها و بررسی‌های آنان را بخوانند.

اصولا مردم به ۵ دلیل نقد می‌نویسند:

  • رضایت از تجربه خود
  • ناراضی بودن از استفاده از محصول یا خدمات
  • ابزار احساسات و الهام گرفتن از فرایند بررسی
  • قدردانی از دانش، تجربه، سلیقه و…
  • به اشتراک گذاری تجربه خود با دیگران

جالب است بدانید که این موارد با دلایلی که مردم نظرات را می‌خوانند، همخوانی دارد. گویی عده ای نقد می‌نویسند و عده ای دیگر نیز به همان دلایل به دنبال خواندن نقدها هستند. بسیاری از مصرف کنندگان به نظرات و نقدها به عنوان منبعی معتبر برای کسب اطلاعات نگاه می‌‌کنند. در واقع، هدف نقد اطلاع رسانی به مصرف کنندگان آینده است.

موارد مهم در نوشتن رپرتاژ دیجیتالی

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

در نوشتن بررسی محصول و متن تبلیغاتی قانون خاصی وجود ندارد. همه چیز به جایگاه، هدف بررسی، سبک نگارش نویسنده و… بستگی دارد. با این حال می‌توان به یک سری ویژگی‌های کلیدی اشاره کرد.

نوشتن نظر شخصی در متن برای فروش محصولات

نظری که می نویسید باید درباره تجربیات شخص شما باشد. صداقت اهمیت زیادی دارد. فقط در صورتی نظرات خود را بنویسید که شخصاً محصول یا خدمات بررسی شده را خریداری کرده یا استفاده کرده اید. دلایل نظر خود را هم بنویسید. مثلا اگر از یک ویژگی مثبت رستورانی صحبت می‌کنید، دلیل این که آن چیز را ویژگی مثبت می‌دانید، بیان کنید.

ارائه جزییات و تصاویر

از کلی گویی در کلام خود بپرهیزید و سعی کنید تا جایی که ممکن است جزئیات بیشتری را وارد کنید. بسته به جایی که نظرات خود را ارسال می کنید، دستورالعمل ها و الزامات مختلفی خواهید داشت.

در صورت لزوم عکس ها و ویدیوها را به نظرات خود اضافه کنید. امروزه، همه یک دستگاه تلفن همراه دارند که می تواند به عنوان دوربین استفاده شود. کمک بصری به همه کسانی که نظرات شما را می‌خوانند کمک می‌کند تصویر واضح‌تری از موضوعی که شما به آن می‌پردازید دریافت کنند. و اگر تصویر یا ویدیویی در بررسی خود داشته باشید، احتمالاً افراد بیشتری به آن توجه خواهند کرد.

روی جزئیات خاصی در بررسی تمرکز کنید که فقط به موضوع مورد نظر مربوط می شود. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید خوانندگان موقعیت شما را طوری درک کنند که گویی در جای شما هستند. نظرات شما باید شامل جزئیاتی مانند تعداد دفعات بازدید از کسب و کار یا سفارش محصول/خدمت، مدت زمانی که معمولاً باید برای ارائه خدمات صبر کنید، باشد، و فراموش نکنید که نه تنها کیفیت محصول، بلکه خدمات را نیز ذکر کنید. به عنوان مثال، اگر مجبور بودید مدتی قبل از سرو در رستوران منتظر بمانید، خوانندگان نقد می خواهند بدانند چه زمانی از روز اتفاق افتاده است، آیا رستوران بیش از حد شلوغ بوده است، آیا کارکنان شما را نادیده می گیرند یا بی ادبی می کنند، و غیره.

البته منظور ما از جزییات این نیست که نام اشخاص و کارکنان را در نظرات بیان کنید. به همین دلیل، بهتر است همه نام ها را حذف کنید و روی تجربه کلی که هنگام استفاده از محصول یا خدمات بررسی شده به دست آورده اید تمرکز کنید. این گونه از موضوع اصلی هم منحرف نخواهید شد.

استفاده از اطلاعات شخصی خود

برای اعتبار دادن به نقد بهتر است اطلاعات شخصی خود را به عنوان نویسنده ارائه دهید. یعنی نام واقعی خود را به همراه اطلاعات تماس مثل یجیمل درج کنید. این گونه خوانندگان نقد می‌توانند اعتماد بیشتری کنند یا رد صورت داشتن سوالات بیشتر، بتوانند راه ارتباطی با شما داشته باشند. البته اگر یکی از اهداف شما دریافت پاسخ از یک سازمان یا یکی از کارکنان باشد، این گونه راه دسترسی وجود دارد. البته در برخی موارد باید نقدها را ناشناس بیان کرد مثلا وقتی که دارید در یک جامعه کوچک نقدی می نویسید.

دسترسی به محصول

بهترین راه برای نوشتن متن برای فروش محصولات و معرفی محصول این است که خودتان به آن کالا دسترسی داشته باشد و از نزدیک از آن استفاده کرده باشید. بسیاری از شرکت‌ها نیز درخواست تست محصول را می‌پذیرند و در صورت دادن درخواست کالا را در اختیار منتقد قر ار می‌دهند. حتما در مورد محصول تحقیق و مطالعه کنید. یک نویسنده خوب همه چیز را در مورد محصول پیدا می کند.

مزایا و معایب در جمله در مورد کیفیت محصول، رپورتاژ و…

در کنار نکات مثبت باید به نکات منفی هم بپردازید. همچنین علت مثبت یا منفی دانستن خود را هم بیان کنید. در اکثر مواقع نظرات منفی توجه بیشتری را جلب می کنند. البته در برخی موارد نمی توان نکات منفی یا نکات مثبتی پیدا کرد.

صادق باشید

همان طور که گفتیم صداقت بسیار مهم است. اگر صادق نباشید مردم نمی توانند به متن های شما اعتماد کنند. همیشه بهتر است به محصولات از دید خریدار نگاه کنید. صداقت به شما اعتبار می دهد و کاربران به مرور به سایت شما وفادار می شوند و هر زمان که بخواهند خرید کنند از وبلاگ یا سایت شما بازدید می کنند.

مقایسه با دیگر محصولات و خدمات

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

برای نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری بهتر است محصول یا خدمات را با محصول یا خدمات مشابه مقایسه کنید. صحبت در مورد گزینه های جایگزین به شما اعتبار می بخشد. این گونه نشان می دهید که شما در آن زمینه دانش دارید و صرفا با دیدن یک محصول یا خدمات نظر خود را ننوشته اید بلکه با دیگر موارد مشابه آن را بررسی کرده اید.

استفاده از نظرات دیگران

همیشه خوانندگان خود را تشویق به نظرگذاری کنید. اجازه دهید مردم نظر خود را بیان کنند و یک فضای اختصاصی برای بحث ایجاد کنید و سعی کنید یک جامعه بسازید. نظر آن‌ها به سئوی شما هم کمک خواهد کرد. موضوع بحث یک صفحه وب را طولانی‌تر می‌کند که به فهرست‌بندی و رتبه بهتر آن کمک می‌کند.

بیان نظر شخصی در انتهای متن

همیشه چند پاراگراف آخر را برای بیان نظر شخصی خود بگذارید و آزادانه آن را بیان کنید. تمام نکات کلیدی را که در بررسی به آنها اشاره کردید خلاصه کنید. اگر خدمت یا بخش رایگانی وجود دارد، آن را به مخاطب بگویید. زیرا هر چیز رایگانی می تواند مخاطب را بهتر جذب کند. همه چیز را جمع بندی کنید و حکم نهایی را بگیرید. داشتن مقدمه و نتیجه گیری بسیار مهم است. بهتر است متن شما این چارچوب را داشته باشد. علاوه بر این، از نظر ظاهری نیز یکنواخت و اذیت کننده نباشد.

زبان شیوا و محترم

مخاطب شما افراد مختلفی می توانند باشند. به همین دلیل هم باید به گرامر، شیوایی و روایی نقد خود توجه کنید. از استفاده از هر گونه کلمات نامناسب و توهین آمیز خودداری کنید. املا و دستورات گرامی را رعایت کنید. در مجموع یک نقد باید:

  • برای دیگران مفید باشد.
  • حاوی اطلاعات ضروری باشد.
  • مزایا و معایب را بیان کند.
  • به دیگران توهین نکند.

رتبه بندی کردن محصول یا خدمات

نوشتن متن تبلیغاتی

حتما رتبه بندی داشته باشید و به محصول یا خدمات نمره بدهید. مثلا با ستاره امتیاز را نشان دهید. چنین امتیاز دهی جلوه بصری خوبی دارد. لینک دهی را هم فراموش نکنید. ابزارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. حتی می توانید امتیازدهی را دسته بندی کنید و برای هر بخش ستاره بگذارید یا به آن نمره بدهید. مثلا برای یک رستوران، فضای آن، رفتار کارکنان، دیزاین غذا، نظافت و… را جداگانه نمره بدهید. این گونه مشتریان بهتر می توانند متوجه شوند که وقتی به آن جا بروند با چه چیزی مواجه خواهند شد.

برای دانستن نکاتی درباره بک لینک مطلب بک لینک سازی در سئو چیست؟ چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟ را مطالعه کنید.

چطور رپورتاژ بنویسیم؟ ارسال نظر و نقد در بخش های مختلف

شما می‌توانید پس از نوشتن متن تبلیغات خلاقانه و… آنان را در شبکه های اجتماعی مختلف و پلتفرم‌های گوناگون به اشتراک بگذارید. فیس بوک، گوگل، یوتیوب و… می توانند پلتفرم‌های خوبی باشند. سایت‌های مختلفی وجود دارند که در آن‌ها نظرات و انتقادات یادداشت می‌شود.

آموزش بازاریابی اینترنتی و تشویق دیگران برای نظر دادن

برای این که بتوانید مشتریان را تشویق کنید که نظرات خود را بنویسند و در متن نوشته شده شرکت کنند، باید کارهایی انجام دهید.

مستقیما از آن‌ها بخواهید که نظر بدهند.

مشتریان راضی را هدف قرار دهید

درخواست بررسی را شخصی کنید.

بگویید چرا نظرات برای کسب و کار شما مهم هستند.

نوشتن نظرات را برای افراد آسان کنید (یک ویدیوی گام به گام ایجاد کنید و توضیح دهید)

با این حال، یکی از مهم ترین عوامل در افزایش تعداد نظرات، ارائه یک متن مفید و خلاقانه است.

نوشتن نمونه متن معرفی خدمات و… چه مزایایی دارد؟

مردم به بررسی های محصول اعتماد دارند – ۸۸٪ از مصرف کنندگان به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند.

با نوشتن بررسی محصولات می‌توانید درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید مخاطب برای خود جذب کنید و به مرور تعداد آنان را افزایش دهید. اگر متن‌های شما صادقانه و خلاقانه باشند، تعداد مخاطب افزایش می‌یابد و در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. ترافیک سایت بالا می‌رود و می‌توانید با یک استراتژی درست رتبه‌بندی سایت خود را بهبود ببخشید. حتی می توانید خود را به یک منتقد معروف محصولات و خدمات تبدیل کنید. به گونه ای که شرکت ها و برندها از شما بخواهند تا محصولات و خدمات آن ها را بررسی کنید.

برای مطالعه درباره تفاوت بین بک لینک فالو و نوفالو، مطلب فرق بین لینک های Follow و Nofollow چیست؟ را بخوانید.

نحوه معرفی محصول به مشتری و نکاتی درباره آن

از هر ۱۰ مصرف کننده، ۹ نفر به بررسی آنلاین به اندازه یک توصیه شخصی مهم نگاه می کنند.

مشتریان حدود ۳۱ درصد بیشتر برای کسب و کارهایی با نظرات عالی هزینه می‌کنند.

طبق پژوهش های انجام شده ۷۲ درصد می گویند که بررسی های مثبت باعث می شود به یک کسب و کار محلی اعتماد بیشتری پیدا کنند.

اگر یک کسب و کار محلی حداقل ۴ ستاره داشته باشد، مردم ترجیح می دهند از آن خریداری کنند.

۷۲٪ از مصرف کنندگان تنها پس از خواندن یک بررسی مثبت اقدام به خرید می کنند.

۸۶ درصد از مردم در خرید از کسب و کاری که نقدهای آنلاین منفی دارد، تردید خواهند کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش نوشتن توضیحات محصول، رپرتاژ و… پرداختیم. شما چه نکته ای در این زمینه دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حذف پیغام آپدیت و تبلیغات KMplayer
۴ روش حذف پیغام آپدیت و تبلیغات KMplayer
انزل وب
تازه ها و ترفندهای فیس بوک – بخش چهارم
انزل وب
تازه ها و ترفندهای فیس بوک – بخش سوم

نظرات