چمستان کجاست؟

چمستان کجاست؟

چمستان یک منطقه ییلاقی است که در غرب استان مازندران قرار دارد. این منطقه به دلیل وجود جاذبه های تفریحی و آب و هوای مطلوبی که دارد یکی از مناطق بسیار عالی برای خرید ویلا به حساب می‌آید. البته این تنها مزیت خرید ویلا در چمستان نور نیست زیرا بیشتر شهرهای شمالی کشور دارای جاذبه های گردشگری و آب و هوای مطلوب هستند، پس چیزی فراتر از این ها است که ویلا سازان را به سمت ساخت ویلا در چمستان جذب کرده و باعث شده تا درصد زیادی از متقاضیان خرید ویلا در شمال از همان ابتدا، این منطقه را انتخاب کنند.

برای خرید ویلا در بهترین منطقه استان مازندران و آشنایی با یکی از شناخته شده‌ترین مشاورین املاک این منطقه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چمستان کجاست؟

چمستان در اصل یک بخش در شهرستان نور و در استان مازندران است. این منطقه در فاصله ۱۷ کیلومتری شهرستان نور، ۲۵ کیلومتری شهرستان آمل و ۹۵ کیلومتری شهر ساری قرار گرفته است. در نتیجه می‌توان گفت دسترسی عالی نسبت به شهرستان های اطراف دارد و از طرفی این شهرستان ها از بزرگترین شهرهای استان مازندران هستند و بیشترین امکانات رفاهی، درمانی و … را دارند.

و اما مهمترین بخش ماجرا یعنی فاصله چمستان تا تهران! جاده هراز و جاده چالوس، دو راه مواصلاتی تهران به چمستان هستند که اگر انتخاب شما جاده هراز باشد پس از طی ۲۱۴ کیلومتر و تقریبا در ۴ ساعت به این منطقه خوش آب و هوا خواهید رسید. اگر جاده چالوس را انتخاب کنید نیز باید ۲۳۰ کیلومتر طی کنید تا پس از حدود ۵ ساعت به چمستان برسید.

پس اگر ساکن تهران یا شهرهای اطراف آن هستید شک نداشته باشید که خرید ویلا در چمستان نور بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

چمستان را بیشتر بشناسید

مساحت کل منطقه چمستان حدود ۱,۵۴۷ کیلومتر مربع است که این مساحت تقریبا شامل ۹۶ پارچه آبادی می‌باشد. ارتفاع چمستان از سطح دریا نسبت به سایر مناطق اطراف بیشتر است و همین ارتفاع نسبتا زیاد باعث می‌شود که آب و هوای این منطقه بهتر باشد.

گزناسرا، میرخمند، واز، لاویج، طارم و رودبارک از مهمترین کوه های این منطقه و وازرود و لاویج از مهمترین رودهایی هستند که دو طرف چمستان را احاطه کرده اند. وجود معادن غنی ذغال سنگ، شن و ماسه سبب شده تا این منطقه از مناطق شناخته شده و ثروتمند استان مازندران باشد.

شواهد موجود حاکی از آن است که این منطقه و به خصوص روستای لاویج که از توابع چمستان است، از زمان ساسانیان وجود داشته است. با سفر به این منطقه متوجه خواهید شد که منظور ما از شواهد و نشانه ها، آتشکده ها، قبرهای زرتشتیان و … است. بنابراین حتی اگر به دنبال خرید ویلا در شمال یا در چمستان نیستید هم توصیه می‌کنیم حداقل یکبار به آنجا سفر کنید و از جاذبه های تاریخی و طبیعت آن لذت ببرید.

                                             جاذبه های گردشگری چمستان

مناطق توریستی چمستان

همانطور که گفته شد چمستان ۹۶ روستا و آبادی در دل خود جای داده است که هر یک از آن ها به نوبه خود یک منطقه گردشگری هستند و حتی اگر جاذبه های تاریخی و رفاهی نداشته باشند، طبیعت بکر و زیبا و آرامشی که دارند باعث تبدیل شدن آن ها به یک منطقه توریستی می‌شود.

اما از میان این ۹۶ آبادی مهمترین و شناخته شده‌ترین روستاها و مناطق توریستی در چمستان عبارتند از؛

  • روستای لاویج که در ۳/۲۱ کیلومتری مرکز چمستان قرار دارد.
  • روستای آهودشت که در ۶/۴ کیلومتری مرکز چمستان قرار دارد.
  • روستای بهدشت که در ۱۵ کیلومتری مرکز چمستان قرار دارد.
  • روستای گزناسرا که در ۶/۳۶ کیلومتری مرکز چمستان قرار دارد.

آبشار آب پری رویان در فاصله ۶۰ دقیقه‌ای چمستان، دریاچه آویدر در فاصله ۵۰ دقیقه‌ای این منطقه و پارک جنگلی نور که تقریبا همه ایرانیان آن را می‌شناسند در فاصله ۲۵ دقیقه‌ای مرکز چمستان نیز از مناطق بکر و جاذبه های طبیعی پرطرفدار این منطقه هستند.

قیمت ویلا در چمستان نور

ویلاهای منطقه چمستان قیمت های متفاوتی دارند و این قیمت در وهله اول با توجه به میزان دسترسی ویلا و لوکیشن آن محاسبه می‌شود. عواملی مانند متراژ، امکانات، نوع ویلا، سال ساخت آن، نوع سند و … نیز از دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت ویلا در چمستان نور هستند.

نکته مهم این که خرید ویلا در چمستان نسبت به خرید ویلا در دیگر مناطق استان مازندران، از نظر هزینه به صرفه‌تر است. در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری دارید یا این که در حال حاضر نقدینگی شما برای خرید ویلا در مازندران کافی نیست، می‌توانید با خرید ویلا شهرکی به مقصود خود برسید.

البته در نظر داشته باشید که ارزان قیمت بودن ویلاهای چمستان به معنای ساخت غیر اصولی یا غیر قانونی آن ها نیست، بلکه اکثر ویلاهای این منطقه دارای مجوز ساخت و پایان کار هستند. منتهی به دلیل پایین بودن قیمت زمین در روستاهای چمستان، قیمت ویلاهای آن نیز پایین‌تر از سایر مناطق است.

با این حال تعداد ویلاهای لوکس و فول امکانات که قیمت بالایی دارند هم در چمستان کم نیست. پس در مجموع شما با هر سلیقه و هدفی که دارید می‌توانید در این منطقه یک ویلای مناسب پیدا کرده و خریداری کنید.

قیمت ویلا در چمستان نور

خرید ویلا در چمستان نور

اکنون که با چمستان نور و جاذبه های گردشگری آن آشنا شدید، اگر تصمیم نهایی مبنی بر خرید ویلا در این منطقه را گرفته اید مسلما به یک مشاور املاک مطمئن نیازمند خواهید شد که ویلایی مطابق با شرایط شما بیابد و اقدامات لازم را برای معامله آن انجام دهد.

داماک ویلا همان مشاور املاکی است که شما می‌خواهید. این گروه با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه خرید و فروش ویلا در نور و مناطق مختلف آن، از شناخته شده‌ترین های این منطقه محسوب می‌شوند. در نتیجه بهترین گزینه ها را متناسب با شرایط و بودجه‌ای که دارید به شما پیشنهاد می‌دهند.

جهت آشنایی بیشتر با گروه مشاور املاک داماک ویلا، مشاهده فایل های آماده فروش این گروه و دسترسی به شماره تماس کارشناسان به آدرس اینترنتی https://damacvila.com/ مراجعه نمایید. در ضمن اگر به دنبال خرید اقساطی ویلا در شمال هستید نیز می‌توانید از کارشناسان داماک ویلا کمک بگیرید تا گزینه های موجود که به صورت اقساطی قابل فروش هستند را به شما معرفی کنند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات