آموزش نحوه فعال سازی سیو خودکار اکسل

آموزش نحوه فعال سازی سیو خودکار اکسل

با استفاده از قابلیت AutoSave یا ذخیره خودکار اکسل 💾 می توانید داده های خود را به صورت اتوماتیک ذخیره کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش نحوه فعال سازی سیو خودکار اکسل میپردازیم.

طریقه سیو اتوماتیک در اکسل

?How to Turn on Autosave in Excel

با فعال کردن سیو خودکار اکسل داده های شما به صورت اتوماتیک در زمان واقعی ذخیره می شوند. این گونه دیگر نیازی نیست نگران سیو نکردن داده ها باشید. در این مطلب از انزل وب نحوه استفاده از ذخیره خودکار در اکسل را آموزش می دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

تفاوت ذخیره خودکار اکسل با AutoRecover

با فعال کردن اتو سیو اکسل، داده‌های شما در زمان واقعی به صورت خودکار در OneDrive یا SharePoint ذخیره می شوند. در حالی که AutoRecover یک کپی از فایل شما در یک بازه زمانی مشخص ایجاد می‌کند. این کپی موقت است و مثلا در هر ده دقیقه ثبت می‌شود. این گونه اگر سیستم شما به صورت ناگهانی خاموش شود، می توانید فایل موقت را ریکاوری کنید. اگر داده ها را ریکاوری نکنید، آن ذخیره موقت پاک می‌شود.

نکته: هیچ کدام از این موارد جای ذخیره کردن دستی را نمی‌گیرند. پس بهتر است عادت کنید داده های خود را مدام ذخیره کنید.

اتو سیو اکسل کجاست؟

قابلیت اتو سیو فقط برای کاربران Office365 فعال است. برای فعال کردن ذخیره خودکار تغییرات در اکسل روی سربرگ File بزنید.

ذخیره خودکار تغییرات در اکسل

سپس روی Options بزنید.

ذخیره خودکار تغییرات در اکسل

در سمت چپ پنجره باز شده روی Save بزنید.

ذخیره خودکار تغییرات در اکسل

تیک Save AutoRecover information every را بزنید. سپس از کادر جلوی آن زمانی را برای ذخیره شده انتخاب کنید. مثلا هر ده دقیقه داده های شما ذخیره شوند. در واقع شما قابلیت اتو ریکاوری را فعال کرده اید.

ذخیره اتوماتیک در اکسل

برای فعال سازی ذخیره اتوماتیک در اکسل تیک AutoSave OneDrive and SharePoint Online files by default in Excel’ را بزنید. این گزینه فقط در Office 365 وجود دارد و داده های شما را در زمان واقعی ذخیره می‌کند.

ذخیره اتوماتیک در اکسل

در نهایت روی Ok بزنید.

نکته: برای این که قابلیت AutoSave OneDrive and SharePoint Online files by default in Excel کار کند، فرمت فایل شما باید در حالت آخرین فرمت آن باشد. مثلا XLSX نه XLS.

بهتر است تیک Keep the last AutoRecovered version if I close without saving را هم بزنید. با این کار اگر هم مشکلی در بین بازه زمانی انتخاب شده رخ بدهد، باز هم می‌توانید کار این نیمه را بازگردانید.

ذخیره اتوماتیک در اکسل

از بخش AutoRecover File Location هم می توانید مکان ذخیره شدن این فایل های موقت را انتخاب کنید.

ذخیره اتوماتیک در اکسل

نکته: وقتی قابلیت اتو سیو را فعال کنید، در زمان بستن فایل، پیام ذخیره کردن را دریافت نخواهید کرد زیرا تغییرات فایل هر چند ثانیه یک بار ذخیره می شوند و نیازی به ذخیره سازی نهایی نیست.

اگر از کد VB استفاده کنید، اتو سیو کار نخواهد کرد و پیامی مبنی بر ذخیره کردن فایل به عنوان Macro-enabled دریافت خواهید کرد.

ذخیره اتوماتیک در اکسل

همچنین می‌توانید تاریخچه ذخیره‌ها را مشاهده کنید. این فایل‌ها به عنوان Read-Only باز می‌شوند و می‌توانید آنان را با نام جدید ذخیره کنید.

ذخیره اتوماتیک در اکسل

نحوه ذخیره خودکار در اکسل و QAT

برای راحتی کار می توانید ذخیره سازی خودکار را به تولبار اضافه کنید و با یک کلیک آن را فعال کنید. برای این کار روی آیکون Customize Quick Access Toolbar کلیک کنید و روی Automatically Save بزنید.

ذخیره خودکار در اکسل

اگر گزینه Automatically Save را مشاهده نکردید، روی More Command بزنید و از پنجره Excel Options برای اضافه کردن AutoSave استفاده کنید.

نکته: با فعال کردن سیو خودکار، به جای Save as در زمان بستن فایل، Save a copy را مشاهده خواهید کرد. علت این امر این است که در زمان بستن فایل شما فایل اصلی را خواهید داشت و فایل دیگری با تغییرات جدید در زمان بستن ایجاد خواهد شد.

نحوه ریکاوری کردن فایل ذخیره شده با AutoRecover

برای این کار روی File و سپس Open بزنید. Recover Unsaved Workbooks را انتخاب کنید. سپس فایل را انتخاب کنید.

ذخیره خودکار در اکسل

برای فعال کردن قابلیت سیو خودکار در ورد، مطلب نحوه تنظیم ذخیره اتوماتیک در ورد را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه سیو خودکار در اکسل را آموزش دادیم. آیا موفق به فعال سازی این قابلیت شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

فعال‌سازی و تنظیم قابلیت سیو خودکار در ورد
آموزش ۲ روش فعال‌ سازی و تنظیم قابلیت سیو خودکار در ورد

نظرات