آموزش 14 روش حل مشکل کار نکردن تلگرام در اندروید و آیفون

آموزش ۱۴ روش حل مشکل کار نکردن تلگرام در اندروید و آیفون

گاهی ممکن است حین باز کردن برنامه تلگرام متوجه شوید که باز نمیشود و با مشکل مواجه شده است. ⚠️ در این مواقع روش های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید به وسیله آن ها مشکل خود را رفع کنید، برای همین در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۴ روش حل مشکل کار نکردن تلگرام در اندروید و آیفون میپردازیم.

دلیل کار نکردن تلگرام چیست؟

Is Telegram not working for you? Try these fixes

تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که کاربران زیادی دارد. گاهی این برنامه ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. یکی از این مشکلات کار نکردن تلگرام است. دلایل مختلفی میتواند باعث کار نکردن تلگرام شود. پیش از این در انزل وب به آموزش ۱۴ روش حل مشکل کار نکردن تلگرام دسکتاپ پرداختیم. در ادامه به علت ها و روش های رفع مشکل کار نکردن تلگرام اندروید و آیفون میپردازیم.

حل مشکل کار نکردن تلگرام اندروید با استفاده از برنامه تغییر دهنده آی پی دیگر

همانطور که میدانید برنامه تلگرام بدون پروکسی و برنامه تغییر دهنده آی پی کار نمیکند. به همین دلیل زمانی که با مشکل کار نکردن تلگرام اندروید و آیفون مواجه شدید اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که برنامه تغییر دهنده آی پی برای شما متصل است یا خیر. اگر این برنامه ها را ندارید باید یکی از آن ها را نصب کنید و یا اینکه اگر برنامه تغییر دهنده آی پی دارید اما متصل نمیشود میتوانید برنامه را حذف کرده و یکی دیگر نصب کنید.

همچنین شما میتوانید با پروکسی به تلگرام وصل شوید. اگر پروکسی های شما کار نمیکند میتوانید آن ها را تغییر دهید. همچنین میتوانید پروکسی تلگرام را غیر فعال کنید و همانطور که قبل تر گفته شد از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنید.

علت کار نکردن تلگرام

پشتیبانی نکردن گوشی از تلگرام دلیل کار نکردن تلگرام

برخی از گوشی ها از برنامه تلگرام پشتیبانی نمیکنند و شما نمیتوانید این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. برای همین شما باید بررسی کنید و ببینید آیا گوشی شما از برنامه تلگرام پشتیبانی میکند یا خیر. اگر پشتیبانی نمیکند شما نمیتوانید این برنامه را برای خود نصب کنید.

بررسی وضعیت سرور های تلگرام

گاهی سرور های تلگرام دچار مشکل میشوند و این مشکل در سرور باعث میشود تا شما نتوانید به تلگرام متصل شوید. زمانی که مشکل قطع شدن تلگرام از سمت سرور باشد، فقط تلگرام شما کار نمیکند بلکه این برنامه برای تمامی کاربران این شبکه اجتماعی قطع میشود. در نتیجه قبل از تغییر تنظیمات یا امتحان کردن سایر روش ها بررسی کنید و ببینید مشکل قطع شدن تلگرام از سمت سرور های این شبکه اجتماعی است یا خیر. برای بررسی شما میتوانید تلگرام سایر دستگاه های اطراف خود را ببینید. همانطور که گفته شد اگر مشکل به دلیل خرابی سرور تلگرام باشد سایر دستگاه ها نیز باید با مشکل مواجه شده باشند.

اگر سایر دستگاه ها به تلگرام متصل شدند یعنی سرور این شبکه اجتماعی سالم است و شما باید سایر روش ها را برای رفع مشکل کار نکردن تلگرام در آیفون و تلگرام امتحان کنید. همچنین شما میتوانید وضعیت سرور های تلگرام را از سایت DownDetector نیز بررسی کنید. برای این کار سایت را باز کنید و Telegram را تایپ کنید و ببینید مشکل از سمت سرور های تلگرام است یا خیر. اگر این مشکل به دلیل خرابی سرور های تلگرام بود شما باید منتظر بمانید تا از سمت سرور درست شود.

علت کار نکردن تلگرام در آیفون

اتصال اینترنت ضعیف علت کار نکردن تلگرام

اگر اتصال شما به اینترنت ضعیف باشد و یا به اینترنت متصل نباشید نمیتوانید با برنامه تلگرام کار کنید. در نتیجه شما ابتدا باید از متصل بودن خود به اینترنت مطمئن باشید. اگر گوشی شما به اینترنت وصل نبود وای فای خود را روشن کنید و به آن متصل شوید. اگر گوشی شما به اینترنت متصل بود اما باز هم با مشکل مواجه هستید میتوانید اینترنت خود را خاموش کنید و بعد از چند دقیقه مجددا آن را روشن کنید.

علت کار نکردن تلگرام در آیفون

اگر باز هم این راه مشکل کار نکردن تلگرام شما را حل نکرد میتوانید اینترنت خود را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر الان با وای فای به اینترنت متصل هستید آن را خاموش کنید و اینترنت گوشی خود را روشن کنید و بالعکس. برای این کار ابتدا انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا تنظیمات سریع گوشی شما باز شود. بعد از آن روی علامت WiFi ضربه بزنید تا خاموش شود، بعد اینترنت گوشی خود را روشن کنید.

راه اندازی مجدد گوشی برای حل مشکل کار نکردن تلگرام در آیفون و اندروید

گاهی گوشی اندرویدی و یا آیفون شما با یکسری مشکلات جزئی مواجه میشود. این مشکلات جزئی میتوانند باعث مشکل کار نکردن تلگرام شوند. یکی از راحت ترین راه ها و سریعترین راه برای رفع این مشکلات جزئی راه اندازی مجدد گوشی است. ریستارت کردن گوشی خیلی از مشکلات شما را میتواند حل کند. پس اگر با مشکل کار نکردن تلگرام اندروید مواجه هستید گوشی خود را ریستارت کنید. برای این کار دکمه روشن خاموش گوشی خود را نگه دارد. بعد از چند ثانیه چند گزینه به شما نمایش داده میشود. برای راه اندازی مجدد گوشی خود روی Reboot ضربه بزنید. گوشی شما به صورت خودکار خاموش و پس از چند ثانیه روشن میشود. بعد از روشن شدن گوشی میتوانید بررسی کنید و ببینید مشکل رفع شده است یا خیر.

دلیل کار نکردن تلگرام

بستن و باز کردن مجدد برنامه

یکی از کار هایی که با آن میتوانید به سرعت یک سری مشکلات جزئی برنامه تلگرام را رفع کنید بستن برنامه و مجددا باز کردن آن است. برای این کار از برنامه تلگرام خارج شوید و برنامه را به صورت کامل ببندید. مدتی منتظر بمانید و بعد از چند دقیقه مجددا وارد برنامه تلگرام شوید و بررسی کنید ببینید مشکل رفع شده است یا خیر. اگر هنوز با مشکل کار نکردن تلگرام در آیفون و اندروید مواجه هستید میتوانید باقی روش ها را تست کنید.

برای بستن برنامه های باز در آیفون میتوانید مطلب آموزش ۷ روش بستن برنامه های باز در آیفون را مطالعه کنید.

مجوز نداشتن برنامه تلگرام علت کار نکردن تلگرام در آیفون و اندروید

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث ایجاد مشکل در کار کردن برنامه تلگرام شود مجوز نداشتن درست این برنامه است. ممکن است شما به اشتباه به برنامه تلگرام مجوز ها و دسترسی های لازم را نداده باشید و به همین دلیل با مشکل مواجه شدید. در این شرایط شما میتواند برای رفع مشکل خود دسترسی و مجوز ها لازم را به برنامه تلگرام بدهید تا شروع به کار کند. برای فعال کردن مجوز های تلگرام در گوشی های اندروید ابتدا برنامه تلگرام را در گوشی خود پیدا کنید. روی آیکون برنامه تلگرام چند ثانیه نگه دارد تا چند گزینه به شما نمایش داده شود. از بین گزینه ها، گزینه App Info را انتخاب کنید. بعد از باز شدن صفحه اطلاعات برنامه تلگرام گزینه App Permissions را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. بعد از آن مطمئن شوید که مجوز های لازم مانند Background Data برای تلگرام فعال باشند.

آموزش 14 روش حل مشکل کار نکردن تلگرام در اندروید و آیفون

اگر از کاربران iOS هستید برای مجوز دادن به برنامه تلگرام و رفع مشکل خود Settings گوشی خود را باز کنید. بعد از باز شدن تنظیمات روی Apps ضربه بزنید. حالا برنامه تلگرام را در لیست برنامه های نصب شده پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. اگر گزینه های Background App Refresh و Mobile Data غیر فعال بودند آن ها را فعال کنید.

پاک کردن حافظه پنهان برنامه برای رفع مشکل کار نکردن تلگرام اندروید

فایل های خراب باعث میشوند که یک برنامه به درستی کار نکند. اگر شما با مشکل کار نکردن تلگرام اندروید مواجه شدید ممکن است به دلیل خراب شدن برخی از فایل های برنامه تلگرام باشد. یکی از کار هایی که در این شرایط میتواند به شما کمک کند پاک کردن حافظه پنهان برنامه تلگرام است. برای انجام این کار ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید.

علت کار نکردن تلگرام در آیفون

بعد از آن به قسمت Apps بروید. در این صفحه تمام برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود را میتوانید ببینید. برنامه تلگرام را از لیست برنامه ها پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در پایین صفحه گزینه Clear data را انتخاب کنید.

دلیل کار نکردن تلگرام

بعد از آن روی گزینه Clear cache ضربه بزنید تا حافظه پنهان این برنامه برای شما پاک شود.

آموزش 14 روش حل مشکل کار نکردن تلگرام در اندروید و آیفون

خاموش کردن حالت Battery Saver

حالت Battery Saver در گوشی های اندرویدی و آیفون برای ذخیره بیشتر باتری و دیرتر تمام شدن آن است. گاهی روشن بودن این حالت در گوشی های آیفون و اندروید باعث میشود شما با مشکل کار نکردن تلگرام اندروید و آیفون مواجه شوید. در اینصورت میتوانید حالت Battery Saver را خاموش کنید. در گوشی های iOS ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید و به بخش Battery بروید. در منو باز شده گزینه Low Power Mode را غیر فعال کنید. در گوشی اندرویدی نیز ابتدا Settings را باز کنید و مسیر Battery> Battery Saver را طی کنید و Battery Saver را غیر فعال کنید.

آموزش 14 روش حل مشکل کار نکردن تلگرام در اندروید و آیفون

حل مشکل کار نکردن تلگرام اندروید و آیفون با غیر فعال کردن حالت Data Saver

Data Saver برای کم کردن مصرف اینترنت در گوشی اندروید و iOS است. ممکن است به دلیل مصرف کمتر اینترنت شما با مشکل کار نکردن تلگرام مواجه شوید. برای همین Data Saver را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن حالت Data Saver در گوشی آیفون ابتدا Settings را باز کنید و مسیر Cellular > Cellular Data Options را طی کنید. اکنون در منو باز شده Low Data Mode را غیر فعال کنید. اگر گوشی شما اندروید است Settings گوشی خود را باز کنید و مسیر Network & Internet> Data Saver را طی کنید. در آخر برای رفع مشکل گزینه Data Saver را غیر فعال کنید.

کار نکردن تلگرام در آیفون

بروز نبودن برنامه علت کار نکردن تلگرام

بروز رسانی برنامه به غیر از اضافه شدن قابلیت های جدید به برنامه باعث میشود که اشکالات نسخه های قبل برنامه نیز برطرف شود. در نتیجه اگر شما با مشکل کار نکردن تلگرام در آیفون مواجه هستید میتواند بررسی کنید و ببینید برای تلگرام نسخه جدیدتری در دسترس است یا خیر. اگر نسخه جدیدتر برنامه در دسترس بود آن را بروز کنید. برای بروز رسانی تلگرم ابتدا در گوشی اندرویدی برنامه Google Play Store و در گوشی های آیفون App Store را باز کنید. در قسمت جست جو برنامه ها Telegram را تایپ کنید. بعد از باز شدن صفحه تلگرام اگر گزینه Update فعال بود یعنی نسخه جدیدتر تلگرام در دسترس است آن را دانلود کرده و بعد از دانلود بررسی کنید ببینید مشکل شما رفع شده است یا خیر. اگر گزینه Update فعال نبود یعنی نسخه جدیدتری در دسترس نیست و باید باقی روش ها را تست کنید. همچنین میتوانید از برنامه Telegram X برای ورود به تلگرام استفاده کنید.

علت کار نکردن تلگرام

گوشی خود را بروز رسانی کنید

به غیر از بروز رسانی برنامه شما میتوانید گوشی اندرویدی خود را نیز برای رفع مشکل کار نکردن تلگرام اندروید بروز کنید. گاهی این مشکل به دلیل برنامه نیست بلکه مشکل بخاطر گوشی آیفون و یا اندوریدی شما است. در این صورت شما میتوانید گوشی خود را بروز رسانی کنید تا مشکل رفع شود. برای این کار ابتدا Settings را باز کنید. بخش System یا About phone را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. حالا گزینه System update و بعد از آن Check for update را انتخاب کنید. اگر بروز رسانی در دسترس بود گوشی خود را بروز کنید.

کار نکردن تلگرام در آیفون

حذف و نصب دوباره برنامه تلگرام

برای حذف برنامه تلگرام، آن را در صفحه اصلی گوشی خود پیدا کنید و روی برنامه چند ثانیه نگه دارد. در گزینه های باز شده Unistall و یا Delete App را انتخاب کنید. بعد از اتمام حذف از طریق Google Play Store و یا App Store برنامه تلگرام را مجددا دانلود و نصب کنید.

آموزش 14 روش حل مشکل کار نکردن تلگرام در اندروید و آیفون

بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر تمامی روش های بالا را تست کردید اما هنوز با مشکل کار نکردن تلگرام اندروید و آیفون مواجه هستید میتوانید قابلیت بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. فقط دقت داشته باشید که در این روش تمامی اطلاعات گوشی شما پاک میشود. پس قبل از طی کردن ادامه مراحل ابتدا تمامی روش های بالا را تست کنید و بعد ادامه روش را طی کنید.

همانطور که گفته شد در این روش تمامی اطلاعات شما پاک میشود برای همین ابتدا یک بک آپ از اطلاعات خود تهیه کنید و بعد از آن وارد Settings شوید. مسیر System> Reset options> Erase all data را طی کنید و روی Factory reset ضربه بزنید. پسورد خود را وارد کنید. در آخر Erase all data را انتخاب کنید.

علت کار نکردن تلگرام

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به دلایل و علت های کار نکردن تلگرام اندروید و آیفون صحبت کردبم و ۱۴ روش برای رفع مشکل گفته شد. شما با استفاده از کدام روش مشکل کار نکردن تلگرام خود را حل کردید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات