آموزش نحوه تنظیم و استفاده از دوربین شکاری یا دو چشمی

آموزش نحوه تنظیم و استفاده از دوربین شکاری یا دو چشمی

دوربین دو چشمی یا شکاری 👀 به شما کمک می کند تا بتوانید اشیا و حیوانات را در دوردست به خوبی و واضح مشاهده کنید. شاید در ابتدای کار استفاده از این دروبین کمی دشوار باشد. در این مطلب از انزل وب به آموزش نحوه تنظیم و استفاده از دوربین شکاری یا دو چشمی میپردازیم.

آموزش استفاده از دوربین شکاری

?How to Use Binoculars

اگر دوربین شکاری را به تازگی خریده اید، ابتدا باید آن را تنظیم کنید تا بتوانید چیزها را به خوبی و به صورت واضح مشاهده کنید. در این پست از انزل وب نحوه تنظیم و استفاده از دوربین شکاری یا دو چشمی را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه استفاده از دوربین شکاری

برای تنظیم دوربین شکاری ابتدا باید فاصله بین دو چشمی را تنظیم کنید. دو چشمی را با دست نگه دارید و آن ها را به سمت داخل فشار دهید تا فاصله بین آن ها کم شود. اگر آنها را به سمت بیرون بکشید، فاصله بیشتر می شود. این کار را آن قدر انجام دهید تا دو دایره کامل در چشمی ها مشاهده کنید. اگر در لبه ها سیاهی در میدان دید خود مشاهده می کنید، دو چشمی خیلی از هم فاصله دارند. آن ها را به سمت پایین فشار دهید تا فاصله تنظیم شود. هر دو چشمی دوربین از یک منشور ساخته شده اند و عدسی در انتهای آن وجود دارد. اگر دوربین شما دارای مقیاس فاصله بین مردمکی یا IPD است، می توانید پس از تنظیم، مقدار آن را یادداشت کنید تا در دفعات بعدی همان را تنظیم کنید.

نحوه استفاده از دوربین شکاری

برای داشتن میدان دید وسیع‌تر باید لوله ها را جمع کنید. اگر می‌خواهید به یک منطقه بزرگ و وسیع نگاه کنید یا روی جسمی که در حاشیه تصویر شما قرار دارد ثابت کنید، دو لوله را به طور کامل به سمت هم جمع کنید.

نحوه استفاده از دوربین شکاری

برای مشاهده نما به صورت متمرکزتر کاسه چشمی را بازتر کنید. باز کردن کامل کاسه چشمی چشم های شما را به لنزهای اپتیک نزدیک‌تر می‌کند. نور محیطی مسدود می شود. لنزها نیز در برابر آلودگی و گرد و غبار محافظت می‌شوند. تا جایی که می شود آن ها را از لوله ها دور کنید. در این حالت میدان دید شما محدود می شود اما بهترین حالت برای مشاهده دقیق یک شی همین کار است.

نحوه استفاده از دوربین شکاری

دوربین دوچشمی (شکاری) را چگونه تنظیم کنیم؟

برای تنظیم دوربین شکاری دوچشمی و انعطاف‌پذیری بیشتر کاسه چشمی را در وضعیت وسط قرار دهید. اگر می‌خواهید فضایی را مشاهده کنید که مناظر و شرایط متفاوتی دارد، قرار دادن دوربین در این حالت ایده آل‌تر خواهد بود. آن‌ها را فشار دهید یا از هم بکشید تا در وسط قرار بگیرند. در این حالت مقدار زیادی از نور محیط مسدود می‌شود.

نحوه استفاده از دوربین شکاری

حال دیوپتر را تنظیم کنید. این قابلیت به شما کمک می کند تا بتوانید تمرکز را بیشتر روی یکی از لنزها بگذارید و برای زمانی خوب است که نمی توانید از یکی از چشمان خود به خوبی استفاده کنید. دیوپتر را با علامت‌های + و – موجود روی چشمی‌ها می‌توانید تنظیم کنید. معمولا علامت تنظیم روی یکی از چشمی‌ها قرار دارد.

نحوه استفاده از دوربین شکاری

روی لنز بدون دیوپتر تمرکز کنید. ابتدا یک شیء دور را پیدا کنید که حاوی جزئیات زیادی باشد، مانند یک درخت. پس از انجام این کار، با استفاده از دست یا پوشش لنز، لنز را با تنظیم دیوپتر بپوشانید. اکنون، چرخ فوکوس مرکزی را بچرخانید تا بتوانید شیء را با جزئیات هر چه بیشتر ببینید.

نحوه استفاده از دوربین شکاری

حال باید دیوپتر را روی لنز دیگر تنظیم کنید. دست یا پوشش لنز خود را بردارید و آن را روی لنزی که به تازگی فوکوس کرده اید قرار دهید. حالا دوباره با لنز دیوپتر و با استفاده از چشم دیگر خود روی شی تمرکز کنید.

طرز کار دوربین شکاری و تنظیم دیوپتر

تنظیم دیوپتر را تا جایی انجام دهید که جزئیات شی تا حد امکان واضح شود. هنگامی که تنظیم دیوپتر را به پایان رساندید، لنز را با چشم دیگر خود آزمایش کنید. شی باید همچنان واضح باشد. اگر نیست، دوباره تنظیمات را اجرا کنید.

طرز کار دوربین شکاری

برای تست وضوح، به طور همزمان از هر دو لنز نگاه کنید. پس از تنظیم چرخ فوکوس مرکزی و درجه دیوپتر، اکنون تصویر باید به وضوح در هر دو چشم فوکوس شود. اگر هنوز مقداری تار می بینید، این فرآیند را تکرار کنید. چرخه فوکوس مرکزی را با دیوپتر تنظیم کنید تا تصویر واضح شود. نمای نهایی از طریق دوربین دوچشمی شما باید سه بعدی به نظر برسد.

طرز کار دوربین شکاری

حال دوربین را امتحان کنید. بزرگ‌ترین چالش با دوربین‌های دوچشمی، مخصوصاً اگر حیوانات کوچکی مانند پرندگان را تماشا می‌کنید، این است که نمی‌توان آن‌ها را به خوبی مشاهده کرد. برای تمرین اشیایی را که در دوردست هستند، انتخاب کنید. ابتدا روی یک جسم ثابت متمرکز شوید. به مرور اجسام بیشتری پیدا کنید و تمرین کنید. سپس سراغ اشیا و چیزهای متحرک بروید. بسیاری از مبتدیان این اشتباه را مرتکب می شوند که دوربین های دوچشمی خود را مستقیماً پس از مشاهده یک حیوان بالا می‌آروند. همیشه ابتدا با چشم غیرمسلح به دنبال حرکات حیوانات باشید و سپس برای چند ثانیه روی آن‌ها قفل کنید تا میدان دید کاملی پیدا کنید. پس از چند ثانیه ردیابی هدف، دوربین را بالا بیاورید و روی چشم خود قرار دهید.

طرز کار دوربین شکاری

طرز کار دوربین شکاری

مناطق باز را هر از گاهی با دوربین شکاری اسکن کنید. روی لبه‌ها، روی شاخه‌ها و… را مشاهده کنید. برای تمرکز روی آسمان ابتدا روی یک درخت در نقطه دور تمرکز کنید. سپس دوربین را به سمت چپ یا راست حرکت دهید. مستقیما دید خود را به سمت آسمان نبرید.

طرز کار دوربین شکاری

آموزش استفاده دوربین دو چشمی و نکات آن

همیشه از بند دور گردنی دوربین استفاده کنید و دوربین را در دست خود حمل نکنید.

دوربین هایی که فوکوس مرکزی یا دیوپتر ندارند، برای مشاهده پرندگان مناسب نیستند.

اگر در زمان نگاه کردن درون دوربین دچار سرگیجه یا سردرد می‌شوید، مشکلی در دوربین وجود دارد. بهتر است دوربین را نزد متخصص برای تعمیر و بررسی ببرید.

همان طور که پیش تر اشاره شد، برای مشاهده پرندگان ابتدا با چشم غیرمسلح به یک نقطه دور مثل برگ درختی نگاه کنید. دید خود را تغییر ندهید. سپس دوربین را به چشم خود نزدیک کنید.

طرز استفاده از دوربین شکاری

برای تمیز کردن دوربین شکاری باید دقت زیادی به خرج دهید زیرا ممکن است دید دوربین را آسیب بزنید. از یک براش نرم یا اسپری هوای فشرده برای تمیز کردن گرد و خاک استفاده کنید. از دستمال مخصوص لنز برای تمیز کردن لنز دوربین استفاده کنید. کمی آن را مرطوب کنید. به آرامی لنز را تمیز کنید. سپس با دستمال لنز دیگری آن را خشک کنید.

نحوه در دست گرفتن دوربین به خودتان بستگی دارد. برخی از انواع بزرگ دوربین شکاری را باید با پایه استفاده کرد. این موارد به راحتی شما و اندازه دوربین ربط دارد.

آموزش استفاده دوربین دو چشمی

مراقب باشید شی تیزی به لنزها برخورد نکند. همیشه درپوش لنزها را بگذارید.

طرز استفاده از دوربین شکاری

برای یادگیری ساخت منقل سفری مطلب نحوه ساخت منقل کباب فلزی و… را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه استفاده از دوربین شکاری را آموزش دادیم. آیا موفق به تنظیم دوربین خود شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 20 روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
آموزش ۲۰ روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
راهنما کامل تنظیم دوربین آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری
راهنما کامل تنظیم دوربین آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری
آموزش فعال سازی گرید (خط کشی) دوربین آیفون و اندروید
آموزش فعال سازی گرید (خط کشی) دوربین آیفون و اندروید
آموزش تنظیم دوربین گوشی اندروید برای ثبت عکس های بهتر!
آموزش تنظیم دوربین گوشی اندروید برای ثبت عکس های بهتر!

نظرات