آموزش 4 روش اتصال دو گوشی به هم

آموزش ۴ روش اتصال دو گوشی به هم

خرید یک گوشی جدید 📱 هیجان انگیز است اما ممکن است برای انتقال تمام اطلاعات خود با مشکل مواجه شوید. شما نمی خواهید تمام مخاطبین، عکس ها یا پیام هایتان را از دست بدهید. خوشبختانه برای این مسئله راه حل هایی وجود دارد که امروز در آموزش ۴ روش اتصال دو گوشی به هم انزل وب به شما توضیح خواهیم داد.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

اتصال دو گوشی به هم از راه دور و با کابل

اگر اطلاعات زیادی در گوشی قدیمی خود ندارید باید از کابل USB برای انتقال داده های خود استفاده کنید. وقتی گوشی های شما با کابل USB به هم وصل می شوند نمی توانید آنها را شارژ کنید. بنابراین، انتقال سریع و ساده از طریق کابل صورت می گیرد. با این حال، اگر حجمی زیادی از اطلاعات را دارید انتقال بی سیم توصیه می شود. در ادامه ما هر دو روش را برای اتصال همزمان دو  اندروید توضیح خواهیم داد. اگر نیاز به این دارید که صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود را در دیگر گوشی های اندرویدی نمایش دهید یا به اشتراک بگذارید می توانید از ۵ روش کنترل و ریموت گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر از راه دور! استفاده کنید.

وصل شدن دو گوشی به هم از طریق کابل USB

برای اتصال همزمان دو گوشی به هم ابتدا باید مطمئن شوید که ویژی عیب یابی USB یا USB debugging را در هر دو دستگاه خود فعال کرده اید. گوشی اندروید صفحه ای را نشان می دهد که از شما می پرسد آیا می خواهید دستگاه ها را به سیستم متصل کنید یا نه. بعد از انجام این کار باید به تنظیمات USB گوشی اندرویدی بروید.

برای اتصال دو دستگاه باید درایورهای لازم را برای هر دو دستگاه نصب کنید. شما می توانید این درایورها را با جستجو در گوگل یا با استفاده از لینک ارائه شده توسط سازنده گوشی پیدا کنید. شما نباید درایورها را از منابع نامعتبر دانلود کنید. فایل اکسپلورر را در ویندوز باز کنید و دستگاه اندروید خود را شناسایی کنید. دستگاه را در لیست Devices یا removable storage پیدا خواهید کرد. اگر کابل USB دارید که کار نمی کند از کابل دیگری استفاده کنید.

وصل شدن دو گوشی به هم از طریق کابل USB

چگونه فایل ها را بین دو گوشی اندرویدی به اشتراک بگذارم؟

هنگام اشتراک گذاری فایل ها بین دو گوشی اندروید از طریق USB، امکان استفاده از بیش از یک برنامه برای یک فایل وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک فایل PDF را روی گوشی خود باز کنید اما تنها در صورتی آن را در برنامه صحیح مشاهده خواهید کرد که هر دو دستگاه از یک نوع فایل پشتیبانی کنند. هنگام استفاده از چند برنامه، می توانید تنها یک بار فایل به اشتراک گذاشته را انتخاب کنید یا برای هر نوع فایل یک برنامه انتخاب کنید. بسته به نیاز خود می توانید انتخاب کنید که فایل ها به صورت تصادفی یا همیشه به دستگاه دیگر منتقل شوند.

می توانید با استفاده از USB فایل ها را به سیستم شخصی خود منتقل کنید. فقط فقط باید آنها را با استفاده از کابل USB وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که پوشه ها را در هر دستگاه باز کرده اید. بعد آیکن فایل ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشید. اگر از کارت حافظه microSD استفاده می کنید دو پنجره را روی دسکتاپ خود خواهید دید. اگر می خواهید فایل ها را از اندروید با سیستم شخصی خود به اشتراک بگذارید پوشه Download را انتخاب کنید.

برای انتقال فایل بین دستگاه های Android  و iOS می توانید از ۶ روش انتقال فایل بین آیفون (iOS) و اندروید با برنامه، کامپیوتر و .. استفاده کنید.

چگونه می توانم برای اتصال دو گوشی به هم با کابل OTG اقدام کنم؟

اگر می خواهید دو گوشی اندرویدی را بدون نیاز به استفاده از Wi-Fi وصل کنید، می توانید از کابل OTG برای این کار استفاده کنید. از این کابل می توان برای انتقال اطلاعات و شارژ باتری دو گوشی استفاده کرد. این روش برای گوشی های دارای اندروید نسخه ۴.۴ یا بالاتر مناسب است. همچنین به شما امکان می دهد گوشی خود را به صورت بی سیم به دستگاه دیگری متصل کنید.

کابل های OTG دارای چهار یا پنج پین در یک طرف، یک mini-A در یک طرف و یک micro-B در طرف دیگر هستند. یک کانکتور استاندارد USB دارای چهار پایه است، اما کابل OTG پنجمی را اضافه می کند که ID-pin نام دارد. پین ID در دستگاه A به زمین متصل می شود، در حالی که دستگاه B شناور است. هنگامی که کابل را دریافت کردید، در صورت لزوم باید یک رام جانبی نصب کنید.

چگونه می توانم برای اتصال دو گوشی به هم با کابل OTG اقدام کنم؟

چگونه داده ها را بین دو گوشی انتقال دهم؟

اتصال دستگاه‌های اندرویدی خود از طریق USB به شما امکان می‌دهد فایل‌هایی از جمله عکس، فیلم، موسیقی، اسناد و موارد دیگر را بین آنها به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید یکی از دستگاه های خود را در حین انتقال داده از دستگاه دیگر شارژ کنید. برای انتقال فایل به / از گوشی اندرویدی خود، تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر و یک دستگاه اندرویدی است. برای انتقال فایل بین دو گوشی خود، ابتدا باید دستگاه اندرویدی خود را طوری تنظیم کنید که از انتقال فایل با USB پشتیبانی کند.

ابتدا باید از دستگاه قدیمی خود وارد حساب Google خود شوید. در مرحله بعد، برنامه ها و داده های خود را از تلفن قدیمی خود در تلفن جدید کپی کنید. برای اتصال تلفن های خود به یکدیگر به کابل USB-C نیاز دارید. اگر گوشی جدیدی دارید، احتمالاً به کابل USB-C نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت می توانید از روش انتقال بی سیم استفاده کنید.

راه دیگر برای انتقال داده بین دو گوشی اندرویدی استفاده از USB OTG است. این روش سریعتر از وای فای است، اما به اندازه NFC یا بلوتوث امن نیست. برای این کار باید از اپلیکیشن مناسب استفاده کنید. همچنین می توانید دستگاه اندروید خود را با استفاده از کابل USB-OTG به رایانه خود متصل کنید. علاوه بر این، می توانید از این روش برای اشتراک گذاری فایل ها بین دو دستگاه اندرویدی بدون استفاده از کابل USB استفاده کنید.

کابل OTG چیست؟

اصطلاح “کابل OTG” به هر کابلی اطلاق می شود که دستگاه های تلفن همراه را از طریق USB به سیستم ها متصل می کند. کابل‌های OTG برای کار با انواع لوازم جانبی USB از جمله دوربین‌ها، نمایشگرها، پردازنده‌های صوتی و تصویری طراحی شده‌اند و برخی از تلفن‌های همراه می‌توانند با حس کردن پین روی کابل OTG به عنوان یک وسیله جانبی عمل کنند. این کابل ها دارای یک کانکتور USB استاندارد با پایه پنجم به نام ID-pin هستند که بسته به نوع اتصال شناور یا به زمین متصل می شود.

کابل OTG یک وسیله جانبی مجهز به USB است که به پورت USB دستگاه تلفن همراه متصل می شود. به آنها کابل USB-OTG نیز می گویند. این کابل ها نسبتاً ارزان هستند. کاربران اندروید برای اتصال به تجهیزات جانبی سیستم خود و اجرای بازی در گوشی خود به یکی نیاز دارند. با این حال، اگر مطمئن نیستید که آیا دستگاه شما با USB-OTG سازگار است، برنامه رایگان USB-OTG Checker را دانلود کنید تا متوجه شوید.

اتصال دو گوشی به هم با بلوتوث

برای انتقال فایل ها از یک گوشی به گوشی دیگر با استفاده از بلوتوث به مسیر Apps >> Settings >> Bluetooth بروید. در اینجا با انتخاب Enable بلوتوث گوشی خود را فعال کنید. یکی از دستگاه های خود را در حالت Discoverable Mode قرار دهید. حالا برای دستگاه جستجو می شود. روی گوشی مد نظر خود تپ کنید.

اتصال دو گوشی به هم با بلوتوث

اگر دو گوشی را به هم وصل کنید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی دو گوشی را با یک کابل OTG به هم وصل می‌کنید، هر گوشی که میزبان OTG است سعی می‌کند گوشی دیگر را شارژ کند، البته اینکه آیا شارژ موفقیت‌آمیز است یا نه به گوشی شما بستگی دارد.

آیا می توانید دو گوشی را بدون اینکه طرف مقابل بداند به هم متصل کنید؟

احتمالاً یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی به تلفن شخص دیگری بدون اینکه او بداند، استفاده از نرم‌افزار جاسوسی است. برنامه های جاسوسی برای گوشی ها هم برای دستگاه های اندروید و هم برای آیفون در دسترس هستند. چنین نرم افزارهای جاسوسی به شما امکان می دهند تمام رسانه ها و پیام های رد و بدل شده از طریق سیستم تلفن هدف را ردیابی و نظارت کنید.

چگونه می توانم دو گوشی را از راه دور وصل کنم؟

برای کنترل از راه دور  TeamViewer را در دستگاه Android یا iOS خود دانلود و نصب کنید. اگر قبلاً برنامه را روی دستگاه خود نصب کرده اید، حتماً به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. برنامه را باز کنید. به منوی Computers بروید و با حساب TeamViewer خود وارد شوید.

چگونه دو گوشی را میرورینگ کنم؟

از گوگل پلی استور ApowerMirror را در هر دو دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید. هر دو دستگاه خود را به یک شبکه WiFi متصل کنید و سپس برنامه را در هر دو دستگاه خود اجرا کنید. به ” WiFi Connection ” بروید، روی نماد آبی میرور در قسمت پایین صفحه ضربه بزنید تا به طور خودکار دستگاه ها را جستجو شوند.

چگونه می توانم گوشی دیگری را از طریق گوشی خود کنترل کنم؟

چگونه با اپلیکیشن AirMirror دستگاه اندرویدی را از دستگاه اندرویدی دیگر و به صورت از راه دور کنترل کنیم؟

مرحله ۱: برنامه AirMirror و برنامه AirDroid را در دستگاه های مختلف دانلود کنید.

مرحله ۲: به همان حساب شخصی AirDroid وارد شوید.

مرحله ۳: از برنامه AirMirror برای کنترل از راه دور دستگاه دیگری استفاده کنید.

وقتی کابل AUX را به دو گوشی وصل می کنید چه اتفاقی می افتد؟

خب هیچ اتفاقی نمی افتد می توانید فایل های صوتی هر دو گوشی را پخش کنید، بسته به مجموعه بلندگوی شما ممکن است گزارشی مبنی بر تداخل را دریافت کنید و یا ممکن است فقط یک ورودی پخش شود.

آیا دو گوشی می توانند یک تماس دریافتی را دریافت کنند؟

می توانید از ویژگی انتقال تماس استفاده کنید و از دو گوشی یک تماس را دریافت کنید.

چگونه دو گوشی سامسونگ را وصل کنم؟

ابتدا مطمئن شوید که نرم افزار اتصال دو گوشی به هم Smart Switch را روی هر دو دستگاه خود نصب دارید و آن ها را به شارژر وصل کرده اید. وقتی آماده شدید، تلفن ها را در فاصله ۸ تا ۱۰ سانتیمتری از هم قرار دهید. Smart Switch را در هر دو گوشی اجرا کنید. روی Send data در تلفن قدیمی ضربه بزنید، روی Receive data در تلفن جدید ضربه بزنید و سپس روی Wireless یا Cable در هر دو گوشی ضربه بزنید. با این کار برنامه اتصال دو گوشی به هم  Smart Switch گوشی قدیمی را برای محتوای قابل انتقال اسکن می کند.

داده هایی که می خواهید به گوشی جدید انتقال دهید را انتخاب کنید. بعد از اینکه آماده شدید روی Transfer تپ کنید. وقتی کار انتقال تمام شد در گوشی جدیدتان روی Done و در گوشی قدیمی روی Close تپ کنید.

اتصال دو گوشی به هم از طریق وای فای

علاوه بر بلوتوث شما می توانید از Wi-Fi برای وصل کردن دو گوشی اندروید به هم  استفاده کنید. گزینه Wi-Fi باید در دستگاه های شما موجود باشد. هات اسپات گوشی میزبان خود را فعال کنید و در دستگاه دیگر رمز عبور خود را وارد کنید. اگر رمز عبور را به درستی وارد کرده باشید دو دستگاه به هم وصل می شوند.

وقتی دو گوشی اندرویدی را وصل می کنید چه اتفاقی می افتد؟

در حین متصل شدن دو گوشی به هم، هر دو گوشی توانایی برقراری ارتباط بی سیم بین یکدیگر را دارند، بنابراین می توانند عکس ها، فیلم ها، موسیقی ها، برنامه ها و فایل های دیگر را منتقل کنند. علاوه بر این، Nearby Share را می توان یک روش جهانی برای به اشتراک گذاری فایل ها بین دستگاه های مختلف معرفی کرد، اگر قصد دارید این روش انتقال فایل را تجربه کنید آموزش انتقال و اشتراک فایل و.. با دستگاه های اطراف توسط Nearby Share اندروید انزل وب را مطالعه کنید.

چگونه می توانم Wi-Fi را از Hotspot گوشی به اشتراک بگذارم؟

برای استفاده از برخی از این مراحل باید اندروید ۹ یا بالاتر را نصب کنید.

اولین قدم این است که وارد تنظیمات گوشی همراه خود شوید.

روی Network & Internet next کلیک کنید.

در مرحله بعد، Wi-Fi Hotspot & Tethering را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید.

هات اسپات  Wi-Fi خود را فعال کنید.

دستگاه دیگر خود را به این نقطه اتصال وصل کنید.

شما می توانید از برنامه شیریت برای انتقال فایل ها بین دو گوشی متصل به هم استفاده کنید، اگر نحوه انجام این کار را نمی دانید از آموزش نحوه انتقال فایل از اندروید به آیفون با SHAREit استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۴ روش اتصال دو گوشی به هم ما نحوه اتصال دو گوشی به هم با کابل، بلوتوث، وای فای و تبدیل OTG را به شما توضیح دادیم. اتصال دو اندروید به هم کار چندان سختی نیست و تنها کافیست که دو دستگاه سازگار را در اختیار داشته باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش دانلود ، نصب و کار با استفاده از قابلیت Link To Windows ویندوز 11 ، 10 و..
آموزش دانلود ، نصب و کار با استفاده از قابلیت Link To Windows ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..
آموزش 4 روش اتصال گوشی اندروید به ویندوز 10
آموزش ۴ روش اتصال گوشی اندروید به ویندوز ۱۰
حالت USB Debugging اندروید چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟
حالت USB Debugging اندروید چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟
اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین
آموزش کامل تصویری نحوه اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین

نظرات

  • مهدی says:

    اگه دو گوشی رو با کابل تایپ سی بهم متصل کنیم چطور؟ چه اتفاقی میوفته؟
    ممکنه یکی از گوشی ها شارژ بشه؟