راه‌اندازی سرور مجازی در 30 ثانیه

در ۳۰ ثانیه سرور مجازی بسازید

اگر وب‌سایت و کسب‌وکار آنلاین دارید، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما سرعت لود و امنیت سایت‌تان خواهد بود. سرور یکی از مهم‌ترین اجزای سایت شماست که سرعت بارگذاری اطلاعات سایت‌تان را به رخ کاربران می‌کشد. سرور مجازی با انعطاف‌پذیری بالایی که دارد و همین‌طور مزایای خود، کاربردهای زیادی پیدا کرده که شاید برای‌تان جذاب باشد. در ادامه مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چه‌طور می‌توانید تنها در ۳۰  ثانیه سرور مجازی مخصوص به خودتان را داشته باشید. شما می‌توانید هم‌اکنون برای خرید سرور مجازی با تحویل آنی کلیک کنید.

پیش از هر چیز لازم است کمی در مورد سرور مجازی بدانیم. آیا با کاربرد سرور مجازی آشنا هستید؟ می‌دانید سرور مجازی چگونه کار می‌کند؟

سرور مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که وظیفه‌ی پردازش‌های مرتبط با سایت شما را برعهده دارد. سرور مجازی با وجود منابع قدرتمندی که در اختیارتان می‌گذارد، هزینه‌ی بسیار مناسبی هم دارد. VPS این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با هزینه‌ی یک سرور اشتراکی، امکاناتی مشابه سرور اختصاصی را تجربه کنید.

در بستر سرور مجازی می‌توانید تنها به میزان مصرف خود هزینه پرداخت کنید. علاوه‌بر آن در این نوع سرور، با محدودیت سرور فیزیکی روبه‌رو نیستید و می‌توانید منابع موردنیازتان را در لحظه تغییر و ارتقا دهید. در ادامه به چند کاربرد مهم سرور مجازی اشاره خواهیم کرد.

وب‌سایت در بستر سرور مجازی

برای وب‌سایت‌هایی که ماهانه بازدید بسیار بالایی دارند، مثل فروشگاه‌های اینترنتی، استفاده از سرور مجازی توصیه می‌شود. با وجود سرور مجازی شما نگران ترافیک بالای سایت خود نخواهید بود. سرور مجازی با تحویل آنی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کم‌ترین زمان، سایت خود را رشد دهید و مدیریت کنید.

اپلیکیشن در بستر سرور مجازی

در سرور مجازی شما این امکان را دارید که با ماشین مجازی سیستم‌عامل‌های مختلفی را اجرا و از نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های مختلف بهره‌مند شوید. شما می‌توانید یک اپلیکیشن دلخواه را با منابع اختصاصی اجرا کنید و از خدمات آن برخوردار باشید.

دیتابیس

از آن‌جایی که در سرور مجازی محدودیتی برای فضای ذخیره‌سازی ندارید، سرور مجازی می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای دیتابیس باشد. شما می‌توانید دیتابیس خود را در یک سرور مجازی با منابع اختصاصی قرار دهید و تنها به میزان مصرف‌تان هزینه پرداخت کنید. علاوه‌بر آن هزینه‌ی نگهداری سخت‌افزار هم نخواهید داشت.

بهبود عملکرد وب‌سایت

اگر قصد دارید سایتی با سرعت لود سریع‌تر و بهینه‌تر داشته باشید، استفاده از سرور مجازی می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. با سرور مجازی بخش‌های مختلف سایت روی ماشین‌های مجازی کوچک‌تر میزبانی می‌شود و به این ترتیب، عملکرد بهتری در مواجهه با ترافیک کاربران خواهد داشت.

مزایای سرور مجازی

استفاده از سرور مجازی نسبت به سرور اشتراکی و اختصاصی مزایای متفاوتی دارد که در ادامه به سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مدیریت هزینه

نکته‌‌ی مهم و اساسی در تهیه‌ی سرور مجازی، مدیریت بهتر هزینه‌ها است. سرور مجازی با وجود آن‌که منابعی اختصاصی را به شما می‌دهد، اما هزینه‌ی آن از خرید سرور اختصاصی کم‌تر است. به عبارت دیگر، شما در منابع سرور خود با کسی شریک نخواهید بود، اما هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، به میزان خرید یک سرور اختصاصی جداگانه نیست.

برخورداری از منابع اختصاصی

سرور مجازی برخلاف سرور اشتراکی از منابعی مستقل و اختصاصی استفاده می‌کند. در این حالت فعالیت شما در هنگام بالا رفتن ترافیک دچار اختلال نشده و سایت‌تان همواره در دسترس است. شما می‌توانید در هرلحظه بیش‌ترین کارایی را از سرور مجازی خود دریافت کنید. از طرف دیگر، هر زمان که تصمیم بگیرید می‌توانید منابع سرور خود را کاهش یا افزایش بدهید.

بهره‌مندی از کاربردهای متنوع سرور مجازی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، سرور مجازی می‌تواند کاربردهای متنوع‌تری برای شما به ارمغان بیاورد. این ارزش افزوده باعث شده تا سرور مجازی به محبوبیت ویژه‌ای میان کاربران دست پیدا کند.

 

انواع سرورهای مجازی ابر آروان

سرورهای مجازی ابر آروان با توجه به نیاز کاربران در انواع مختلفی ارایه می‌شود. این سرورها براساس سیستم عامل به دو دسته‌ی لینوکس و ویندوز تقسیم شده است. شما می‌توانید براساس موقعیت جغرافیایی کاربران‌تان، موقعیت مکانی سرور را از میان کشورهای ایران و هلند انتخاب کنید.

لینوکس

مشهورترین نوع سرور مجازی (VPS) از نظر سخت‌افزار، سرور مجازی لینوکس است. کاربرد گسترده لینوکس در ادمین سیستم‌ها و پروژه‌های شبکه باعث شده تا این سیستم‌عامل به یک انتخاب بهینه تبدیل شود. اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید سرور مجازی خود را بر بستر ابر آروان، با سیستم‌عامل لینوکس بسازید.

ویندوز

سرور مجازی ابر آروان این امکان را به شما می‌دهد تا با سیستم‌عامل ویندوز سرور مجازی خودتان را اجرا کنید. اگر طرفدار ویندوز هستید و فکر می‌کنید کار با آن برای شما راحت‌تر است، جای نگرانی ندارید. کافی است هنگام تهیه سرور مجازی آروان سیستم عامل ویندوز را انتخاب کنید.

ایران و هلند

موقعیت جغرافیایی برای سرور مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر فکر می‌کنید بیش‌تر کاربران شما از داخل کشور به سایت شما سر می‌زنند یا با دیتابیس شما کار دارند، بهتر است موقعیت جغرافیایی سرور مجازی خود را داخل ایران انتخاب کنید تا سرعت بالاتر و عملکرد بهتری را شاهد باشید. اما اگر نیاز دارید که سرور مجازی‌تان در آدرسی خارج از کشور واقع شده باشد، می‌توانید از سرورهای هلند ابر آروان استفاده کنید.

سرور مجازی با تحویل آنی

ابر آروان، بهترین سرورهای مجازی (VPS) را با قیمتی مناسب و تحویل آنی در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر سایتی دارید که می‌خواهید عملکرد بهتری داشته باشد یا به یک دیتابیس مجازی احتیاج دارید، بهتر است بیش از این تعلل نکنید. به سایت ابر آروان سر بزنید و برای خرید سرور مجازی با تحویل آنی کلیک کنید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×