چگونه به درستی از دستگاه های اپل خود را استفاده کنیم؟

چگونه به درستی از دستگاه های اپل خود را استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم با خودمان روراست باشیم، باتری هیچ دستگاهی همیشه مثل روز اول خود کار نمی‌کند. برخی افراد حتی مجبور هستند چند بار در روز گوشی خود را شارژ کنند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم و فهرستی از نکات و ترفندها برای افزایش عمر باتری گوشی ارائه دهیم.

قبل از به پرداختن به نکات پیرامون افزایش عمر باتری گوشی، پیشنهاد می‌کنیم حقایقی را در اینباره با یکدیگر مرور کنیم:

  • مراقب «شارژرهای معجزه آسا» باشید. این موارد با وعده شارژ کردن دستگاه‌های شما از ۰٪ تا ۱۰۰٪ در عرض چند ثانیه به بازار عرضه می‌شوند. حقیقت این است: ۱. عمر باتری شما را طولانی نمی‌کنند، ۲. از آن‌ها «برق اضافی» دریافت نمی‌کنید و ۳. شارژ سریع به باتری شما فشار وارد می‌کند.
  • بهتر است باتری خود را به طور کامل شارژ نکنید یا کاملا تخلیه نکنید. باتری‌های لیتیوم یونی نیازی به شارژ کامل ندارند. در واقع، استرس ناشی از ولتاژهای بالا می‌تواند باتری شما را فرسوده کند و باعث شود زودتر از بین برود. به طور مشابه، تخلیه کامل باتری با افزایش تعداد کل چرخه‌هایی که باتری طی می‌کند باعث پیری آن می‌شود.
  • شارژ کردن باتری دو مرحله دارد. مرحله اول، شارژ سریع، زمانی است که ولتاژ به شدت افزایش می‌یابد. کامل نشان می‌دهد، اما در واقع، تنها حدود ۷۰٪ است. مرحله دوم، شارژ قطره‌ای، بسیار بیشتر طول می‌کشد. زمانی است که ولتاژ به اوج می‌رسد و باتری باقیمانده به آرامی از ۷۰٪ به ۱۰۰٪ شارژ می‌شود.
  • باتری‌های لیتیوم یونی نمی‌توانند شارژ بیش از حد را جذب کنند. پس از شارژ کامل، جریان شارژ باید قطع شود اما نگران نباشید، زیرا شارژر تلفن همراه از آن مراقبت خواهد کرد. این مراقبان IC یا مدار مجتمع نامیده می‌شود، ویژگی در شارژرهای گوشی خاص حضور دارند.
  • هرگز باتری خود را خیلی کم تخلیه نکنید. نگران نباشید، تدابیر ایمنی وجود دارد و گوشی قبل از استفاده بیش از حد از باتری خاموش می‌شود. هنگام نگهداری باتری، حتما تا حدی آن را شارژ کنید. حتی گوشی در حالت خواب هم از باتری استفاده می‌کند.
  • گرمای و سرمای شدید بر روی سلامتی باتری تاثیر می‌گذارد و دیگر خبری از افزایش عمر باتری گوشی نیست. باتری باید در بهترین حالت ممکن قرار گیرد. اگر دستگاهتان شروع به گرم شدن بیش از حد کرد، استفاده از آن را متوقف کنید. دمای کار باید بین ۳۲ تا ۹۵ درجه فارنهایت باشد. یعنی هنگام شارژ آن را از قاب جدا کنید و از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید

عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید

  • مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS را دارید. با هر آپدیت جدید iOS، اپل ویژگی‌های جدیدی را به آیفون اضافه می‌کند که عمر باتری و عملکرد آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. برای اطمینان از نصب آخرین نسخه iOS، به Settings > General > Software Update بروید. آیفون شما هر گونه به روزرسانی موجود را جستجو می‌کند.
  • همیشه یک کابل شارژ در دست داشته باشید. چند بار به خانه یکی از دوستانتان رفته‌اید اما کابل شارژ خود را در خانه رها کرده اید؟ چرا برای خود کابل شارژی تهیه نمی‌کنید که هرگز آن را اشتباه نگیرید. آرنیک موبایل کابل شارژ مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهد که امکان خرید عمده کابل شارژر نیز فراهم است، بنابراین هرگز بدون آن خیلی راه دور نخواهید رفت.
  • صفحه خود را کم نور کنید و روشنایی خودکار را روشن کنید. با روشن کردن خودکار روشنایی، آیفون شما به‌طور خودکار صفحه‌نمایش را طوری تنظیم می‌کند که با نور محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد، بنابراین به اندازه‌ای روشن باشد که بدون استفاده از باتری زیاد، صفحه را به وضوح ببینید. برای روشن کردن آن، به تنظیمات > نمایشگر و روشنایی بروید و کلید روشنایی خودکار را روی روشن بکشید.
  • یک کیف شارژ باتری برای خود تهیه کنید. اگر قصد دارید از یک قاب برای محافظت از آیفون گرانب‌های خود استفاده کنید، ممکن است یکی از آن‌ها را نیز تهیه کنید که به شما قدرت بیشتری بدهد. قاب‌های باتری به همان میزان محافظت می‌کنند در حالی که زمان مکالمه، گشت و گذار و ارسال متن اضافی را ارائه می‌دهند.

چگونه عملکرد باتری را به حداکثر مقدار خود برسانیم؟

چگونه عملکرد باتری را به حداکثر مقدار خود برسانیم؟

  • مطمئن شوید که مک بوک شما آخرین نسخه سیستم عامل مک را اجرا می‌کند. به طور معمول، مک شما هر هفته به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را بررسی می‌کند (با فرض اینکه به اینترنت متصل هستید) اما همیشه می‌توانید با کلیک کردن روی نماد در سمت چپ در نوار منوی خود و انتخاب «App Store» به‌روزرسانی‌ها را به صورت دستی بررسی کنید.
  • روشنایی را برای مطابقت با محیط خود کم کنید. به طور طبیعی، هر چه صفحه نمایش شما روشن‌تر باشد، سریع‌تر شارژ آن تمام می‌شود. کاهش روشنایی صفحه برای مطابقت با نور محیطی که در آن قرار دارید، باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود، بدون اینکه به چشمانتان آسیبی وارد شود. لازم به ذکر است آرنیک موبایل خرید عمده پاوربانک را برای هموطنان عزیز با بهترین کیفیت و قیمت مناسب فراهم کرده است.
  • لوازم جانبی که استفاده نمی کنید را جدا کنید. هاب‌های USB، مانیتورهای خارجی، هارد دیسک‌های اضافی، میکروفون‌ها، وب‌کم‌ها، همه این تجهیزات جانبی تأثیر زیادی بر عمر کلی باتری شما می‌گذارند.

آیا با شارژ آیفون خود مشکل دارید؟

  • حالت ذخیره انرژی را در حین ورزش روشن کنید. اگر در حین ورزش از اپل واچ خود استفاده می‌کنید و متوجه تمام شدن شارژ آن شده‌اید، ایده خوبی است که اپل واچ خود را در حالت ذخیره انرژی قرار دهید. می‌توانید این کار را با رفتن به برنامه Apple Watch در آیفون خود، ضربه زدن روی «Workout» و کشیدن کلید کنار «Power Saving Mode» انجام دهید. به خاطر داشته باشید، انجام این کار با غیرفعال کردن نمایشگر ضربان قلب اپل واچ، در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.
  • برای خود یک شارژر دیواری دوگانه USB تهیه کنید. تعویض مداوم کابل اپل واچ و کابل آیفون یا منتظر ماندن برای اتمام شارژ یکی قبل از اینکه بتوانید دیگری را شارژ کنید بسیار خسته کننده می‌شود. باعث می‌شود اپل واچ خود را به دفعات شارژ نکنید. تعویض شارژر اپل واچ استوک برای شارژر دیواری دوگانه USB به شما امکان می‌دهد هر دو دستگاه را همزمان شارژ کنید، در حالی که یک پریز دیواری اضافی را نیز آزاد می‌کنید.
  • Activate on Wrist Raise را خاموش کنید. اگر قرار است کاری را انجام دهید که دائما بازوها و دست‌هایتان را تکان می‌دهند، بهتر است در این مدت قابلیت Activate on Wrist Raise را خاموش کنید. برای انجام این کار، برنامه تنظیمات را در اپل واچ خود باز کنید، روی «General» و سپس «Wake Screen» ضربه بزنید و کلید کنار «Wake Screen on Wrist Raise» را بکشید.

سخن پایانی

در پایان این مطلب را لازم است به آن اشاره کنیم. فروشگاه آرنیک موبایل بهترین برندهای لوازم جانبی موبایل را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. همچنین خرید عمده هولدر موبایل و دیگر لوازم جانبی موبایل را نیز می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید. کافی است به سایت آرنیک موبایل مراجعه کنید و از محصولات این فروشگاه لوازم جانبی موبایل دیدن کنید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات