آموزش سریع تصویری حذف قرمزی چشم و نور فلاش با فتوشاپ

آموزش سریع تصویری حذف قرمزی چشم و نور فلاش با فتوشاپ

در یک دورهمی به یاد ماندنی عکس میگیرید و عکس زیبایی هم می شود اما متاسفانه چشم های شما قرمز در می آید. 👀 اگر می خواهید عکس خود را روتوش کنید، آموزش سریع تصویری حذف قرمزی چشم و نور فلاش با فتوشاپ امروز انزل وب را دنبال کنید.

نحوه رفع قرمزی چشم در فتوشاپ

How to Fix Red Eye in Photoshop

علت قرمز شدن چشم در عکس ها چیست؟ هنگامی که نور از شبکیه در پشت چشم منعکس می شود اثری به نام چشم قرمز را ایجاد می کند. قرمزی چشم زمانی اتفاق می افتد که فلاش دوربین سریعتر از بسته شدن مردمک چشم باشد. نور از مردمک عبور می کند، از پشت چشم منعکس می شود و سپس از طریق مردمک منعکس می شود. رنگ قرمز قسمت داخلی چشم را در بر می گیرد که به آن فوندوس هم می گویند. قرمزی چشم می تواند هم در انسان ها و هم در حیوانات رخ دهد.

با توجه به اینکه عکاسی با فلاش به اندازه قبل محبوب نیست، اما هنوز هم می تواند در برخی شرایط رخ دهد. در ادامه ما آموزش حذف قرمزی چشم در عکس با فتوشاپ را در اختیار شما قرار می دهیم.

حذف قرمزی چشم فتوشاپ

گاهی اوقات وقتی با فلاش از شخصی عکس می گیرید، نور فلاش از مردمک چشم سوژه وارد می شود و توسط رگ های خونی پشت شبکیه منعکس می شود. در نتیجع چشم ها به رنگ قرمز در می آیند. خوشبختانه چند راه حل برای حذف نور فلاش در عکس وجود دارد. در ادامه مراحل انجام این کار را به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح خواهیم داد.

مرحله ۱: عکس خود را در فتوشاپ باز کنید و روی چشم های قرمز عکس زوم کنید.

حذف قرمزی چشم فتوشاپ

مرحله ۲: ابزار Healing Brush را کلیک و نگه دارید و از لیست، Red Eye Tool را انتخاب کنید.

حذف قرمزی چشم فتوشاپ

 

مرحله ۳: با استفاده از ابزار  Red Eye Tool در اطراف چشم مربعی ایجاد کنید. انتخاب نیازی به دقیق بودن ندارد. در واقع انتخاب منطقه کمی بزرگتر توصیه می شود.

مرحله ۴ (اختیاری): با استفاده از ابزار Burn Tool گزینه ۵۰% Exposure. را انتخاب کنید.

اگر ابزار Burn Tool را مشاهده نمی کنید روی Dodge Tool کلیک راست کرده و Burn Tool را از لیست کشویی انتخاب کنید.

به این صورت قرمزی چشم در فتوشاپ حذف می شود.

حذف قرمزی چشم فتوشاپ

چنانچه به برنامه فتوشاپ دسترسی ندارید می توانید از آموزش ۱۵ روش حذف قرمزی چشم در اندروید استفاده کنید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

برای رفع  قرمزی چشم در عمش می توانید به صورت دستی روی عکس کار کنید.

مرحله ۱: عکس را در فتوشاپ باز کنید و روی چشم های قرمز زوم کنید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

مرحله ۲: ابزار Eyedropper را کلیک کنید و نگه دارید و Color Sampler Tool را انتخاب کنید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

مرحله۳: روی ناحیه ای از عنبیه کلیک کنید که می توانید رنگ طبیعی را ببینید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

مرحله ۴:  روی ابزار Brush کلیک کنید و نگه دارید و Color Replacement Tool را انتخاب کنید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

مرحله ۵: روی قسمت های قرمز چشم ها نقاشی کنید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

نکته: از ابزار eraser برای پاک کردن اسپری بیش از حد رنگ خارج از عنبیه استفاده کنید. اگر می خواهید ناحیه مردمک را تیره کنید، از ابزار Photoshop Burn استفاده کنید.

مرحله ۶: به مسیر Filters > Blur > Gaussian Blur بروید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

مرحله ۷: گزینه Radius را به ۱ Pixel ست کنید و OK را انتخاب کنید تا لبه های ناحیه رنگ شده نرم شود.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

بعد از اینکه از نتیجه کار راضی بودید می توانید فایل را به عنوان یک فایل PSD و یا در فرمت عکس دلخواه ذخیره کنید.

گرفتن قرمزی چشم در فتوشاپ به صورت دستی

برای از بین بردن قرمزی چشم عکس های چاپ شده می توانید از آموزش حذف قرمزی چشم عکس به دو روش نرم افزاری و فیزیکی کمک بگیرید.

رفع قرمزی چشم با فتوشاپ

برای حذف نور فلاش از چشم ها در فتوشاپ عکسی که می خواهید روتوش کنید را باز کنید.

روی لایه بک گراند موجود در پالت Layers دابل کلیک کنید تا آن را به یک لایه تبدیل کنید. حالا می خواهیم این لایه را کپی کنیم، بنابراین به منوی Image رفته و Duplicate را انتخاب می کنیم. وقتی از شما سوال می شود که آیا می خواهید عکس را کپی برداری کنید روی OK کلیک کنید.

رفع قرمزی چشم با فتوشاپ

برای از بین بردن قرمزی چشم به صورت دستی باید این لایه را به سیاه و سفید تبدیل کنیم. برای این کار به مسیر Image > Adjustments > Desaturate می رویم. حالا یک عکس سیاه و سفید در لایه بالایی خود داریم. باید این لایه را تیره تر کنیم تا مردمک تیره خوبی داشته باشیم. برای انجام این کار به مسیر Image > Adjustments بروید و Curves را کلیک کنید. با این کار یک صفحه باز می شود که باید خط منحنی را به پایین و سمت راست بکشید تا مردمک تیره تر شود. سپس برای انجام تغییرات OK را کلیک کنید. حالا این لایه را مانند مرحله قبل کپی کنید تا برای هر چشم یک تصویر داشته باشیم.

رفع قرمزی چشم با فتوشاپ

بهتر از است ناحیه بزرگتر از مردمک چشم را انتخاب کنید. بنابراین با استفاده از ابزار circle دایره ای بزرگ روی مردمک بکشید. حالا می خواهیم فقط این قسمت را نگه داریم، پس به منوی بالا رفته و Select را انتخاب می کنیم و سپس روی Inverse کلیک می کنیم و با استفاده از دکمه Delete این قسمت را پاک می کنیم. لایه زیر آن را غیر فعال کنید تا بتوانید مردمک جدید خود را ببینید. حالا باید قرمزی تا حدی برطرف شده باشد.

رفع قرمزی چشم با فتوشاپ

برای پاک کردن مابقی رنگ قرمز چشم به مسیر Filters > Blur > Gaussian Blur بروید. می توانید از همان مقدار پیش فرض ۰.۸ استفاده کنید. همانطور که مشاهده می کنید بله ها کمی محو شدند. در شرایطی که هاله رنگ قرمز کامل پوشش داده نشد می توانید به مسیر Edit > Transform > Scale بروید و ۱۰۰% را انتخاب کنید. اگر همه چیز خوب پیش می رود این کار را با لایه دیگر انجام دهید تا قرمزی هر دو چشم کاملا از بین برود.

رفع قرمزی چشم با فتوشاپ

رفع برق چشم در فتوشاپ

برای حذف نور فلاش از چشم می توانید یک عکس دیگر را که به سوژه شما شباهت دارد را در فتوشاپ کنید. کنید. توجه داشته باشید که این عکس نباید دارای چشم های قرمز باشد. مردمک چشم را کپی کنید و بعد آن را روی عکسی که دارای چشمان قرمز است پیست کنید. حالا همین کار را با چشم دیگر دیگر انجام دهید. ممکن است بخواهید هر دو را با استفاده از curves و Gaussian blur کمی تیره تر کنید تا به چیزی که می خواهید برسید.

رفع برق چشم در فتوشاپ

شما حتی می توانید رنگ چشم های خود را به سادگی تغییر دهید برای انجام این کار آموزش کامل اصلاح ، ادیت و تغییر رنگ چشم در فتوشاپ را دنبال کنید.

برداشتن قرمزی چشم در فتوشاپ

اگر نتیجه سریع تری را می خواهید می توانید افزونه هایی که در ادامه معرفی می کنیم را امتحان کنید.  در حالی که آموزش رفع قرمزی چشم در عکس می تواند ساده باشد، سایر فرایندهای روتوش دستی ممکن است به معنای واقعی کلمه ساعت ها طول بکشد. با استفاده از این افزونه های فتوشاپ رتوش عکس حرفه ای می توانید روتوش مو، چشم، پوست، آرایش و سایر موارد را به راحتی انجام دهید.

Retouching Photoshop Actions (ATN)

Retouching Photoshop Actions (ATN) مجموعه ای از ده عمل مختلف روتوش هم برای عکاسان حرفه ای و هم برای کاربران معمولی پشتیبانی می کند. روتوش پوست همراه با گریدبندی رنگ و سایر فرایندهای ضروری روتوش هیچ وقت به این سادگی نبوده است.

برداشتن قرمزی چشم در فتوشاپ

Real Estate Photo Retoucher (ATN)

Real Estate Photo Retoucher (ATN) مجموعه ای از عملکردهایی که می تواند مشکل تحریف لنز را برطرف کنید، رنگ های زرد را خنثی کند و آسمان آبی روشن را تنها با چند کلیک اضافه کند را در اختیار شما قرار می دهد.

برداشتن قرمزی چشم در فتوشاپ

Ultimate Retouch Tool Photoshop Script (JSX, ABR)

استفاده از Ultimate Retouch Tool Photoshop Script (JSX, ABR) به عنوان اسکریپت روتوش بسیار ساده است. فقط نوارهای لغزنده را تنظیم کنید تا ویرایش های فوری روی عکس خود ایجاد کنید. در صورتی که نیاز به کمک بیشتری داشتید می توانید آموزش های ویدیویی را تماشا کنید.

برداشتن قرمزی چشم در فتوشاپ

۵۰ Portrait Retouch Photoshop Actions (ATN)

۵۰ Portrait Retouch Photoshop Actions (ATN) یک پکیج روتوش همه کاره است که شامل ۵۰ اکشن مختلف روتوش پرتره است. ویرایش های حرفه ای، تمیز و پیشرفته از جمله پوست نرم، جزئیات واضح و موارد دیگر را ایجاد می کند.

برداشتن قرمزی چشم در فتوشاپ

۱۴ Landscape Retouching Actions (ATN)

پرتره ها تنها عکس هایی نیستند که هرازگاهی نیاز به روتوش دارند. مناظر را می توانید با هر یک از ۱۴ اکشن مختلف موجود در ۱۴ Landscape Retouching Actions (ATN) بهبود دهید.

برداشتن قرمزی چشم در فتوشاپ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش سریع تصویری حذف قرمزی چشم و نور فلاش با فتوشاپ ما نحوه  برداشتن برق چشم را به شما یاد دادیم تا از عکس های مورد علاقه خود لذت ببرید. اگر روش دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش 16 روش كم كردن حجم فايل فتوشاپ
آموزش ۱۶ روش کم کردن حجم فایل فتوشاپ
آموزش کار با هوش مصنوعی ویرایش عکس در فتوشاپ
آموزش کار با هوش مصنوعی ویرایش عکس در فتوشاپ

نظرات