کدام مناطق استان تهران برای اجاره ویلا مناسب است؟

کدام مناطق استان تهران برای اجاره ویلا مناسب است؟

نکات مهم برای انتخاب ویلا در تهران

برای اینکه بتوانید بهترین اقامتگاه و ویلا را برای خود رزرو کنید، بهتر است چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • بودجه شما و قیمت اجاره ویلا

اجاره ویلا در تهران به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی سالیانه صورت می‌گیرد. قیمت اجاره این ویلاها به مدت زمانی که به آن نیاز دارید، بستگی دارد. همچنین ویلاهای لوکس که در بالای شهر واقع شده‌اند، گران‌تر هستند. خوشبختانه تهران و اطراف آن ویلاهای متنوعی دارد و با هر میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید در این شهر ویلا اجاره کنید.

  • بررسی امکانات ویلا

پیش از اجاره ویلا متراژ واحد، امکانات رفاهی، فاصله آن با شهر یا مناطق مهم، میزان رفت و آمد در ویلا و دسترسی آن به وسایل نقلیه عمومی را بررسی کنید. همچنین بهتر است با مالک ویلا یا اجاره دهنده در ارتباط باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را برطرف کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک ویلا باید داشته باشد، تمیز بودن آن است. حتماً توجه کنید که ویلای مورد نظر تمیز باشد.

ویلاهای اطراف تهران

  • انتخاب منطقه مناسب اجاره ویلا

استان تهران وسعت بسیار زیادی دارد. در داخل تهران و اطراف آن می‌توانید ویلا دلخواه خود را اجاره کنید. اگر برای امور درمانی، تحصیلی و کارهای خاص به تهران سفر می‌کنید، اجاره ویلا داخل تهران به شما پیشنهاد می‌شود. زیرا می‌توانید به راحتی به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشید. اما اگر برای تفریح، تغییر آب و هوا و گشت و گذار به تهران سفر می‌کنید، می‌توانید ویلاهای اطراف و حومه تهران را اجاره کنید. تهران مناطق بسیار مناسبی دارد که جهت اجاره ویلا بسیار مناسب هستند.

ویلاهای اطراف تهران

اگر کمی از تهران فاصله بگیرید، به مناطق خوش آب و هوا و دلپذیری می‌رسید که جهت اجاره ویلا و اقامتگاه بسیار مناسب هستند. در ادامه به بررسی بهترین مناطق حومه تهران جهت اجاره ویلا می‌پردازیم.

  • دماوند

دماوند نام بلندترین قله ایران و یک منطقه در اطراف تهران است. دماوند شهری زیبا و خوش آب و هوا است که به داشتن سیب و گردو شهرت دارد. این شهر برای اقامت کوتاه مدت و حتی طولانی مدت بسیار مناسب است. جاذبه‌های طبیعی و گردشری بسیار زیادی در نزدیکی این منطقه وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چشمه اعلا، پیست اسکی آبعلی، دشت لار، دریاچه تار، برج شیخ شبل، آبشار گروبار، غار رودافشان، آبشار تیزآب، روستای مشا، حمام تاریخی محله درویش و دژگل خندان اشاره کرد.

  • لواسان

یکی از خوش آب و هواترین و جذاب‌ترین مناطق اطراف تهران، لواسان است. در لواسان می‌توانید سفری چندروزه و خاطره انگیز تجربه کنیدو منطقه لواسان منطقه ییلاقی است که در دامنه کوه‌های البرز واقع شده است. رودخانه جاجرود نیز از لواسان می‌گذرد و همین موضوع سبب شده است تا به یکی از خوش آب و هواترین مناطق در اطراف تهران تبدیل شود. لواسان ویلاهای متعددی دارد. از ویلاهای ساده گرفته تا لوکس در این منطقه وجود دارند.

  • فشم

یکی دیگر از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا در نزدیکی تهران، منطقه فشم است. فشم شهری زیبا با آب و هوای خنک و دل‌انگیز است. فشم در منطقه شمیرانات و در سمت شمال شرقی تهران واقع شده است. اگر به دنبال مناظر زیبا، آب و هوای خنک و آرامش مطلق هستید، اجاره ویلا در فشم به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر تصمیم گرفتید در فشم ویلا اجاره کنید، طبیعت‌گردی را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. از بهترین جاهای دیدنی در فشم و اطراف آن می‌توان به آبشار لاوان، دره آهنگرک، روستای ایگل، روستای آهار، اوشان، میگون، آبشار لارمحله، باغ میوه فشم، بقعه امامزاده ابراهیم و آبشار یخی آبنیک اشاره کرد.

  • آبعلی

آبعلی در ۷۰ کیلومتری تهران واقع شده است و یک منطقه خوش آب و هوا است. آبعلی منطقه مهم گردشگری یعنی پیست آبعلی را در خود جای داده است. پیست آبعلی یک منطقه تفریحی است که در زمستان گردشگران بسیار زیادی به آن مراجعه می‌کنند. در تابستان نیز یک منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی به حساب می‌آید.

  • کردان

اگر کمی به سمت غرب تهران و کرج حرکت کنیم، به منطقه ای جذاب و خوش آب و هوا به نام کردان می‌رسیم. کردان در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. به همین دلیل ویلاسازی رشد بسیار زیادی در آن داشته است. این منطقه ویلاهای گوناگون ساده و لوکس دارد و با هر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توانید در این منطقه ویلا اجاره کنید.

در بخش‌های مختلف می‌توانید ویلا اجاره کنید. اگر به این منطقه می‌روید، بهتر است تمام مدت در ویلا نباشید و کمی طبیعت‌گردی کنید. از بهترین مناطق گردشگری در کردان و نزدیکی آن می‌توان به دریاچه کردان، برج مقبره، امامزاده حسین (ع)، پل بانو صحرا، سایت پروازی و دهکده تفریحی اشاره کرد.

  • درکه

اگر به دنبال منطقه‌ای با دسترسی آسان و نزدیک تهران هستید، درکه به شما پیشنهاد می‌شود. درکه در مسیر کوهنوردی قرار گرفته است و به رودخانه هم نزدیک است. درکه بافت قدیمی دارد و ممکن است امکان پارک کردن ماشین داخل ویلا وجود نداشته باشد. با این حال این منطقه برای اجاره ویلا بسیار مناسب است. درکه در بخش شمالی تهران واقع شده است.

  • رباط کریم

رباط کریم منطقه‌ای است که تنها ۱۵ دقیقه با فرودگاه امام خمینی فاصله دارد و به شهر جدید پرند نیز نزدیک است. این منطقه ویلاهای مختلفی دارد. ویلای لوکس، استخردار و دیگر موارد در این منطقه وجود دارد که مطابق با نیاز خود می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. اگر بلیط هواپیما (safarmarket.com/flights) برای سفر به داخل یا خارج از کشور خریداری کردید و پرواز شما از فرودگاه امام خمینی صورت می‌گیرد، اجاره ویلا در رباط کریم به شما پیشنهاد می‌شود.

  • طالقان

طالقان شهری در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا است که یک منطقه توریستی و سرسبز محسوب می‌شود. شهر طالقان به دلیل اینکه در رشته کوه‌های البرز واقع شده است، آب و هوایی کوهستانی و ییلاقی دارد. کلبه و ویلاهای متعددی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید هر یک از آن‌ها را رزرو کنید.

  • فیروز کوه

شهرستان فیروزکوه یکی از شهرستان‌های استان تهران است که مردمی اصالتاً طبری و مازندرانی دارد. فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران واقع شده است. از نظر آب و هوایی این شهر در زمستان سرد و در تابستان معتدل و خنک است. شهرستان فیروزکوه به دلیل آب و هوایی که دارد، یکی از مناطق بکر محسوب می‌شود و زیستگاه‌های مهم حیات وحش و شکارگاه‌های زیادی را در خود جای داده است. هر نوع ویلایی که مد نظر داشته باشید در فیروزکوه وجود دارد و می‌توانید اجاره کنید.

ویلاهای اطراف تهران

  • افجه

روستای افجه یکی از بهترین روستاها در نزدیکی تهران و لواسانات است که آب و هوایی دلپذیر دارد. این روستا جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به دشت زیبا و مشهور هویج، آبشارهای پسچویک، قصر قاجاری، حمام تاریخی و موآب اشاره کرد. این روستا در ارتفاعات دو قله بلند به نام ریزان و آتشکوه واقع شده است.

  • شهریار

شهریار شهرستانی در استان تهران است که به نگین سرسبز غرب تهران شهرت دارد. در این شهر میوه‌های مختلفی کشت می‌شود و باغ‌های متعددی در آن وجود دارد. شهریار مناطق مختلفی دارد. ویلا باغ‌های بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید و چند روزی در شهریار اقامت داشته باشید. شهریار مناطق گردشگری زیادی دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به قلعه دهشاد شهریار، پل آبرسان ورامیک، تخت کیکاووس و تپه بالکین اشاره کرد.

  • رودهن

رودهن شهری از توابع استان تهران است که در ۳۰ کیلومتری شرق تهران واقع شده است. رودهن آب و هوای بسیار خوبی دارد و دسترسی آن به تهران ساده است. این شهر به جاده تهران شمال (جاده هراز) نزدیک است به همین دلیل در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. رودهن منطقه مناسبی جهت اجاره ویلا یا سوئیت است. این منطقه ویلاهای متعددی دارد. از ویلای ساده گرفته تا ویلای استخردار و لوکس در این منطقه می‌توانید اجاره کنید.

  • شمشک

شمشک یکی از بهترین مناطق در روبار قصران تهران است. وجود پیست اسکی شمشک در این منطقه به شهرت و محبوبیت آن افزوده است. شمشک یک منطقه ییلاقی و سرد است و به دلیل نزدیکی آن به کوه، در بیشتر روزهای سال در آب بارش برف وجود دارد. شمشک محله‌های مختلفی با نام‌های جیرود، درود، شمشک پایین، شمشک بالا، سفیدستان و دربندسر دارد. خوشبختانه امکان اجاره ویلا در تمامی این مناطق وجود دارد. اگر قصد دارید چند روی در شمشک اقامت کنید، لباس گرم با خود به همراه داشته باشید.

  • ملارد

ملارد یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران است. این منطقه از دو بخش ملارد و صفادشت تشکیل شده است که هرکدام قسمت‌های مختلفی دارند. ملارد در غرب استان تهران واقع شده است و با تهران حدوداً ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. خط مترو تهران کرج قرار است تا ملارد نیز ادامه پیدا کند. این منطقه آب و هوای بسیار خوبی دارد و باغ‌های متعددی در خود جا داده است و برای اجاره ویلا گزینه مناسبی محسوب می‌شود. از آثار تاریخی ملارد می‌توان به تخت رستم و امامزاده ابراهیم ملارد اشاره کرد.

  • آبسرد

آبسرد یکی از شهرهای دماوند است که در همسایگی کیلان و دماوند واقع شده است. این منطقه آب و هوای بسیار خوبی دارد و یک منطقه ممتاز از لحاظ محصولات کشاورزی محسوب می‌شود. ویلا و آپارتمان‌های گوناگونی در آبسرد وجود دارد که می‌توانید برای اقامت خود آن‌ها را اجاره کنید.

  • پردیس

پردیس شهری جدید در حومه تهران است که تنها ۱۷ کیلومتر با آن فاصله دارد. این شهر از شمال به رشته کوه البرز، از غرب به منطقه جاجرود و از شرق به بومهن محدود می‌شود. پردیس شهرک‌های بسیار زیادی دارد اما به تازگی ویلاهای زیادی در پردیس و منطقه کرشت ساخته شده است. این منطقه آب و هوایی خوب و ییلاقی دارد و برای اجاره ویلا گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اینکه کدام مناطق استان تهران برای اجاره ویلا مناسب است پرداختیم. اگر قصد اجاره ویلا داخل شهر را دارید، مناطق ولنجک، اوین، سرخه حصار و شهران به شما پیشنهاد می‌شود. برای اجاره اقامتگاه و ویلا در تهران و اطراف آن می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید تا بتوانید بهترین اقامتگاه را برای خود رزرو کنید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات