Google Smart Lock چیست؟ کاربرد ، فعال و غیر فعال سازی آن

Google Smart Lock چیست؟ کاربرد ، فعال و غیر فعال سازی آن

اگر از وارد کردن مداوم پسورد برای باز کردن قفل گوشی 🔒 خود خسته شده اید می توانید از ویژگی گوگل اسمارت لاک استفاده کنید. اگر اطلاعات کمی در مورد اینکه Google Smart Lock چیست؟ کاربرد ، فعال و غیر فعال سازی آن دارید با ما مطلب امروز انزل وب همراه شوید.

گوگل اسمارت لوک چیست؟

What is Google Smart Lock and how does it work?

قبلا در انزل وب به بررسی و دانلود ۱۰ تا از بهترین نرم افزار های قفل صفحه گوشی اندروید پرداختیم، اما Google Smart Lock، گوگل اسمارت لاک یا قفل هوشمند گوگل به شما این امکان را می دهد تا زمانی که نیاز به امنیت بالایی ندارید به دستگاه های خود سریعتر دسترسی پیدا کنید. به طور مثال اگر در خانه هستید احتمالا نمی خواهید هر بار گوشی خود را بر دارید و رمز عبور خود را وارد کنید. گوگل اسمارت لوک به شما امکان می دهد تا به راحتی این مسئله را پشت سر بگذارید. در ادامه ما نگاهی گذرا به نحوه استفاده از Google Smart Lock و نحوه تنظیم آن بر روی گوشی اندروید یا کروم بوک خواهیم داشت.

توجه: برخی از مراحل این مطلب با استفاده از گوشی Google Pixel 4a دارای سیستم عامل اندروید ۱۲ و کروم بوک لنوو Lenovo Chromebook Duet با سیستم عامل Chrome OS 94.0.4606.124 نوشته شده است. به خاطر داشته باشید که برخی از مراحل ممکن است بسته به دستگاه و سیستم عامل شما متفاوت باشد.

Google Smart Lock اندروید چیست؟

قفل هوشمند گوگل به شما امکان می دهد بسته به زمان و مکان قفل دستگاه خود را باز کنید. Smart Lock به شما این امکان را می دهد که قفل دستگاه خود را بسته به مکان ها، دستگاه ها، صداهای قابل اعتماد باز کنید. شما می توانید مکان ها و دستگاه هایی را اضافه کنید که در حین استفاده از آنها قفل گوشی شما باز خواهد بماند.

Google smart lock کجاست؟ گوشی سامسونگ

برای دسترسی به تنظیمات Google Smart Lock باید وارد تنظیمات شوید.

Google smart lock کجاست؟

Lock Screen را تپ کنید.

Google smart lock کجاست؟

روی Smart Lock تپ کنید.

Google smart lock کجاست؟

از شما خواسته می شود که قفل صفحه خود را تایید کنید.

لطفا توجه داشته باشید که برای استفاده از اسمارت لاک باید قفل صفحه را تنظیم کنید. اگر گزینه Smart Lock خاکستری است، لطفا قفل صفحه را تنظیم کنید.

روی نوع Smart Lock ضربه بزنید.

Google smart lock کجاست؟

برای کار با Safe Folder فایل منیجر برای پسورد گذاری و قفل فایل ها می توانید از آموزش رمزگذاری و قفل پوشه اندروید در فایل منیجر گوگل استفاده کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

Google Smart Lock مجموعه کاملی از ویژگی‌های مختلف را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد در موقعیت‌های مختلفی از آنها استفاده کنید.

On-body Detection به شرطی که قبلا پین یا رمز عبور خود را قبل از برگرداندن گوشی به کیف یا جیب تان وارد کرده باشید گوگل اسمارت لاک بعد از بیرون آوردن مجدد از شما رمز عبور نمی خواهد.

برای استفاده از این ویژگی به تنظیمات Smart Lock خود بروید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

روی On-body detection تپ کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

روی سوئیچ در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

یک هشدار روی صفحه ظاهر می شود. برای تایید روی CONTINUE تپ کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

اگر می خواهید این گزینه را غیر فعال کنید، مراحل بالا را انجام دهید و روی سوئیچ دوباره ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

Trusted Devices به شما امکان می دهد دستگاه های بلوتوث مورد اعتماد خود را انتخاب کنید. این بدان معناست که وقتی گوشی شما به این دستگاه ها متصل است برای باز کردن قفل نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهید داشت.

هر زمان که از طریق بلوتوث به دستگاه جدیدی مانند ساعت هوشمند، هدست بلوتوث، استریو ماشین یا لوازم جانبی دیگر متصل می‌شوید، دستگاه شما از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید آن را به عنوان یک دستگاه قابل اعتماد اضافه کنید. اگر تایید کنید، هر بار که تلفنتان به این دستگاه متصل می‌شود، قفل تلفنتان باز می‌ماند. اگر گوشی خود را با یک ابزار پوشیدنی مانند ساعت هوشمند Moto 360 متصل کنید می‌توانید به متن‌ها و سایر اعلان‌ها در این ابزار نگاه کنید و سپس در گوشی خود به آنها پاسخ دهید. اگر به طور مکرر از دستگاه Wear OS (دستگاه Android Wear سابق) یا لوازم جانبی دیگر استفاده می کنید، این گزینه عالی است.

برای استفاده از این ویژگی به تنظیمات Smart Lock خود بروید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

روی Trusted devices ضربه بزنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

روی ADD TRUSTED DEVICE تپ کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

روی دستگاهی که می خواهید اضافه کنید ضربه بزنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

برای حذف دستگاه هم REMOVE TRUSTED DEVICE را انتخاب کنید تا آن را از لیست حذف کنید.

در Trusted Places مکان هایی که به آنها اعتماد دارید را وارد می کنید. این مکان می تواند خانه یا محل کار شما باشد. زمانی که در این مکان ها هستید نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهید داشت.

برای استفاده از این ویژگی به تنظیمات Smart Lock خود بروید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

روی Trusted places تپ کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

روی Add trusted place تپ کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

از نوار جستجو یا نقشه برای پیدا کردن مکانی که می خواهید اضافه کنید، استفاده کنید.

ناحیه ای که قفل گوشی شما در آنجا باز می ماند به شما نمایش داده می شود. روی Select this location تپ کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

برای تایید روی OK ضربه بزنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

برای اضافه کردن مکان مورد اعتماد دیگر دوباره روی Add trusted place تپ کنید.

ویژگی های Google Smart Lock چیست؟

Voice Match و Trusted Face: این دو گزینه در حال حذف شدن هستند و فقط در دستگاه های اندروید بسیار قدیمی وجود دارد. با این حال، آنها به شما اجازه می دهند صدا یا چهره خود را برای استفاده از گوشی بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور تنظیم کنید. گزینه Voice Match گوشی شما را همیشه به طور کامل آنلاک نمی کند اما به شما امکان می دهد به برخی از ویژگی های دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

چگونه Smart Lock را فعال کنیم؟

راه اندازی و استفاده از Google Smart Lock در گوشی اندروید ساده است و فقط لازم است رمز عبور یا قفل صفحه دیگری را قبلا روی دستگاه خود تنظیم کرده باشید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

به تنظیمات دستگاه خود وارد شوید.

Security را انتخاب کنید

Advanced settings را انتخاب کنید. در برخی از دستگاه ها باید به مسیر Settings > Security > Advanced > Trust agents بروید.

Smart Lock را انتخاب کنید.

رمز عبور یا الگو یا پین و یا اثر انگشتی که برای قفل گوشی استفاده کرده اید را وارد کنید.

یکی از گزینه های On-body detection, Trusted places, Trusted devices را انتخاب کنید.

دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید.

 تنظیمات Google Smart Lock در کروم بوک

Google Smart Lock در کروم‌بوک‌ کمی متفاوت عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که قفل آن را به سادگی با اتصال به دستگاه اندروید باز کنید. باید در هر دو دستگاه وارد اکانت گوگل خود شوید و سیستم عامل Chrome 71 یا جدیدتر و Android 5.1 Lollipop یا جدیدتر را داشته باشید. پس از ورود به سیستم و به‌روزرسانی، این مراحل را دنبال کنید:

مرورگر کروم خود را باز کنید، روی سه نقطه بالا سمت راست  کلیک کنید. روی Settings کلیک کنید.

وارد Connected devices شوید.

در کنار دستگاه اندروید خود Set up را انتخاب کنید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

در صفحه Connect to your phone و زیر Select a device دستگاه اندروید خود را انتخاب کنید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

روی Accept & Continue کلیک کنید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

رمز عبور خود را وارد کنید و بعد Done را بزنید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

به  Connected devices باز گردید.

دستگاه اندروید خود را انتخاب کنید.

Smart lock  را انتخاب کنید و سپس روی Unlock device and sign in to your Google account کلیک کنید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

هنگامی که پیام تأیید را در گوشی خود دریافت کردید، گزینه‌هایی را که می‌خواهید فعال کنید را در زیر بخش enabled انتخاب کنید.

برای تکمیل تنظیمات دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید.

کاربرد Smart Lock اندروید

علاوه بر دسترسی سریع به دستگاه ها، Google Smart Lock همچنین به شما امکان می دهد رمز عبور را بین دستگاه های خود به اشتراک بگذارید. گوگل اسمارت لاک ورود به دستگاه ها را بدون قفل صفحه ساده می کند و می توانید رمزهای عبور خود را برای دسترسی سریع به وب سایت ها و برنامه های مورد علاقه خود ذخیره کنید.

برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات Google بروید. در اینجا، همچنین می‌توانید ورود خودکار را فعال کنید تا این فرآیند ساده تر شود. گذرواژه‌ها در اکانت گوگل شما ذخیره می‌شوند و هر زمان که با یک دستگاه سازگار وارد سیستم شوید قابل دسترسی هستند. برای امنیت بیشتر، می‌توانید Google را از ذخیره کلمات عبور برنامه‌های خاص، مانند برنامه های بانکی یا سایر برنامه‌هایی که حاوی داده‌های حساس هستند، منع کنید. تنها نقطه ضعف این است که همه برنامه ها سازگار نیستند و نیاز به مداخله توسعه دهندگان برنامه دارند.

با این حال به خاطر داشته باشید که در شرایط خاص می تواند خطرات امنیتی را به همراه داشته باشد. اگر خانه خود را به عنوان یک مکان امن تنظیم کرده باشید و فقط شما یا خانواده تان در خانه حضور دارید فعال کردن این ویژگی مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، On-body Detection و Trusted Devices می توانند به طور بالقوه به دیگران اجازه دسترسی به گوشی قفل نشده شما را بدهند.

این ویژگی به اندازه کافی ساده است که با تنظیمات موجود در اکانت گوگل شما غیر فعال شود. می توانید این کار را در دستگاه کروم بوک و اندروید خود با رفتن به تنظیمات و سپس رفتن به تنظیمات اکانت گوگل خود انجام دهید.

کاربرد smart lock اندروید

چگونه در مرورگر خود Smart Lock را فعال کنیم؟

برای استفاده از اسمارت لاک در مرورگر کروم مراحل زیر را دنبال کنید:

هنگامی که وارد یک وب سایت یا برنامه سازگار شدید باید Smart Lock ظاهر شود، در این لحظه از شما سوال پرسیده می شود که آیا می خواهید رمز عبورتان را ذخیره کنید یا خیر.

اگر از شما خواسته نشد کلمه عبور را ذخیره کنید در بالا سمت راست مرورگر روی سه نقطه کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید.

در نزدیکی بالای سربرگ Settings  باکس Autofill را مشاهده خواهید کرد. پسورد را در داخل این باکس وارد کنید.

اینجاست که می توانید کنترل کنید که کروم با کلمات عبور چکار کند، ابتدا پیشنهاد برای ذخیره کلمات عبور را تغییر دهید و سپس همین کار را با Auto Sign-in انجام دهید.

شما می توانید با رفتن به passwords.google.com کلمات عبور خود را مدیریت کنید.

اگر قصد دارید ساعت را از لاک اسکرین گوشی حذف کنید می توانید از آموزش ۵ روش حذف ساعت از صفحه قفل گوشی اندروید استفاده کنید.

آموزش Google Smart Lock : مدیریت Offer to save passwords

همانطور که در بالا اشاره کردیم می توانید به گوگل کروم اجازه دهید رمز عبور سایت ها را ذخیره کنید و با استفاده از این کلمات عبور به طور خودکار به اکانت های شما وارد شود.

Offer to save passwords به طور پیش فرض فعال است اما می توانید آن را غیر فعال کنید.

در سیستم خود، مرورگر کروم باز کنید و وارد Settings شوید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

از بالا، سمت راست روی Profile و سپس Passwords کلیک کنید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

اگر نمی توانید آیکن Passwords را پیدا کنید، در سمت راست بالای صفحه روی More Organize و سپس Settings و بعد Autofill و سپس Passwords کلیک کنید.

برای ذخیره کلمات عبور، Offer را فعال یا غیرفعال کنید.

 تنظیمات google smart lock در کروم بوک

مدیریت Offer to Save Passwords برای سایت ها یا برنامه های خاص

شما می توانید انتخاب کنید که کلمات عبور برای سایت یا برنامه های خاص ذخیره شوند یا نشوند. هنگامی که از شما خواسته شد رمز عبور را ذخیره کنید Never را انتخاب کنید. دیگری پیشنهادی برای ذخیره این رمز عبور مشاهده نخواهید کرد.

در سیستم خود مرورگر کروم را باز کنید.

از بالا، سمت راست روی Profile و سپس Passwords کلیک کنید.

اگر نمی توانید آیکن Passwords را پیدا کنید، در سمت راست بالای صفحه روی More Organize و سپس Settings و بعد Autofill و سپس Passwords کلیک کنید

در بخش Never Saved وب سایت هایی که هنگام پیشنهاد ذخیره پسورد never را برای آنها انتخاب کرده اید را مشاهده کرده اید. برای حذف این سایت ها می توانید روی Remove کلیک کنید.

مدیریت ورود خودکار

با استفاده از اطلاعاتی که ذخیره کرده‌اید، می‌توانید به‌طور خودکار وارد سایت‌ها و برنامه‌ها شوید. همچنین اگر می‌خواهید قبل از ورود به سایت ها از شما اجازه گرفته شود می توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

در سیستم خود مرورگر کروم را باز کنید.

از بالا، سمت راست روی Profile و سپس Passwords کلیک کنید.

اگر نمی توانید آیکن Passwords را پیدا کنید، در سمت راست بالای صفحه روی More Organize و سپس Settings و بعد Autofill و سپس Passwords کلیک کنید

Auto sign-in را فعال یا غیرفعال کنید.

سوالات متداول

چگونه Google Smart Lock را غیر فعال کنیم؟ برای غیرفعال کردن Smart Lock در هر دستگاه اندرویدی، Trust Agents را در نوار جستجوی تنظیمات جستجو کنید، سپس روی Trust Agents در نتایج جستجو ضربه بزنید و Smart Lock (Google) را غیر فعال کنید. در مرحله بعد، همه دستگاه‌های مورد اعتماد، مکان‌های مورد اعتماد، چهره‌های مورد اعتماد و صداهای مورد اعتماد را حذف کنید.

آیا می توانم برای حذف smart lock اقدام کنم؟ از نظر فنی، خیر، نمی‌توانید Smart Lock را حذف کنید زیرا در سیستم عامل اندروید تعبیه شده است. با این حال، همانطور که در بالا توضیح داده شد، می توانید همه چیز را در Smart Lock غیرفعال کنید. اگر قصد برداشتن قفل صفحه سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و.. را دارید می توانید از آموزش غیر فعال کردن و برداشتن قفل صفحه گوشی اندروید استفاده کنید.

قفل هوشمند گوگل چقدر امن است؟ Smart Lock حتی از احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) ایمن‌تر است، زیرا برخلاف ۲FA، تأیید Smart Lock از دستگاه واقعی شما می‌آید، نه فقط از شماره تلفن شما. با ۲FA، هکرها می توانند وانمود کنند که شما هستید و شماره تلفن شما را برای تأیید هویت خود به دستگاه خود منتقل می کنند، اما با Smart Lock، احراز هویت مستقیماً از طریق دستگاه شما انجام می شود به این معنا که مگر اینکه شخصی تلفن شما را در اختیار داشته باشد، وگرنه کسی نمی تواند وارد دستگاه شما شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز انزل وب ما سعی کردیم اطلاعات لازم در زمینه قفل هوشمند گوگل را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات