آموزش 11 روش رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ ویندوز 10 ، 11 و..

آموزش ۱۱ روش رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ ویندوز ۱۰ ، ۱۱ و..

یکی از مشکلات آزار دهنده که در هنگام روشن کردن لپ تاپ ایسوس، ایسر، دل، لنوو ممکن است با آن مواجه شوید مشکل سفید شدن مانیتور لپ تاپ است. 💻 از این رو در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۱ روش رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ ویندوز ۱۰ ، ۱۱ و.. میپردازیم.

رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ ایسوس، ایسر، دل، لنوو

What Is a White Screen of Death? How to Fix It on Windows

گاهی ممکن است برای لپ تاپ مشکلات مختلفی رخ دهید. پیش از این در انزل وب به آموزش ۵ روش کارساز برای حل مشکل صفحه مشکی ویندوز ۱۰ پرداختیم. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید سفید شدن صفحه لپ تاپ بعد از روشن کردن آن است. این مشکل دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که در ادامه علت ها و روش های رفع این مشکل را بررسی میکنیم.

علت سفید شدن صفحه ویندوز ۱۰ چیست؟

به دلایل مختلفی ممکن است شما با مشکل سفید شدن مانیتور لپ تاپ مواجه شوید. برخی از این دلایل عبارتند از خراب بودن و یا قدیمی بودن درایور گرافیک، مشکلات جزئی، خرابی سخت افزار، قدیمی بودن نسخه ویندوز و … اگر علت مشکل را میدانید میتوانید مستقیما به روش حل مشکل بروید و مشکل خود را حل کنید اما اگر نمیدانید دقیقا دلیل سفید شدن صفحه لپ تاپ چیست میتوانید روش های رفع مشکل را به ترتیب طی کنید تا مشکل شما رفع شود.

مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ

رفع مشکل سفید شدن صفحه ویندوز ۱۱ با راه اندازی مجدد ویندوز

اکثر مواقعی که ما با مشکل سفید شدن صفحه ویندوز مواجه میشویم ممکن است به دلیل مشکلات جزئی باشد. زمانی که شما به دلیل یکسری اشکالات جزئی با مشکل سفید شدن صفحه ویندوز مواجه شدید اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که ویندوز خود را مجددا راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد ویندوز میتواند بسیاری از مشکلات سیستم شما را رفع کند. برای همین قبل از طی کردن مراحل دیگر ابتدا ویندوز خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید. برای راه اندازی مجدد ویندوز دکمه خاموش روشن ویندوز را چند ثانیه نگه دارید. با این کار لپ تاپ به صورت خودکار خاموش و بعد از چند ثانیه مجددا روشن میشود.

بررسی کابل های خارجی برای رفع مشکل سفید شدن مانیتور لپ تاپ

گاهی مشکل سفید شدن صفحه ویندوز میتواند به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد به همین دلیل یکی از کار هایی که میتوانید انجام دهید بررسی اتصال کابل های خارجی است. برای بررسی کابل های خارجی ابتدا با نگه داشتن دکمه روشن خاموش برای چند ثانیه لپ تاپ خود را خاموش کنید. هنگامی که لپ تاپ شما با موفقیت خاموش شد بررسی کنید و ببینید کابل ها به درستی متصل شده اند یا خیر. همچنین یکی دیگر از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که لوازم جانبی USB را نیز جدا کنید. ممکن است مشکل به دلیل خراب بودن لوازم جانبی باشد. بعد از بررسی اتصال کابل ها مجددا لپ تاپ را روشن کنید و ببینید مشکل شما حل شده است یا خیر.

دلیل سفید شدن صفحه لپ تاپ

رفع مشکل سفید شدن صفحه مانیتور لپ تاپ با بروز رسانی درایور کارت گرافیک

یکی از دلایل رایج مشکل سفید شدن صفحه ویندوز قدیمی بودن یا خراب بودن درایور کارت گرافیک است. به طور خلاصه یک درایور به عنوان رابط بین سیستم عامل و سخت افزار عمل میکند و اگر به درستی عمل نکند باعث ایجاد یکسری مشکلات میشود. به همین دلیل مهم است که مشکل درایور را زود حل کنید. اگر درایور کارت گرافیک شما با مشکل مواجه شده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که درایور را به روز کنید. اگر جواب نداد و مشکل شما حل نشد میتوانید درایور را دوباره نصب کنید تا مشکل حل شود. برای به روزرسانی درایور کارت گرافیک در قسمت جست جو ویندوز Device Manager را تایپ کنید و روی آن کلیک کنید.

بعد از باز شدن Device Manager گزینه Display Adapter را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا گزینه های زیر مجموعه آن به شما نمایش داده شود. در زیر مجموعه های Display Adapter روی درایور کارت گرافیک خود راست کلیک کرده و از منو باز شده گزینه Update drive را انتخاب کنید.

مشکل سفید شدن صفحه ویندوز

در کادر باز شده Search automatically for drivers را انتخاب کنید.

سفید شدن صفحه در ویندوز 10

بعد از بروزرسانی درایور کارت گرافیک مراحل را برای تکمیل فرآیند دنبال کنید. همچنین برای نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۱ میتوانید مطلب آموزش آپدیت و نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ هنگام روشن شدن با بروز رسانی ویندوز

ویندوز بروز رسانی های مختلفی برای بهبود عملکرد میدهد. این بروز رسانی ها به غیر از اضافه کردن ویژگی های جدید برخی از مشکلات نسخه های قبل خود را نیز برطرف میکنند. به همین دلیل یکی از راه های رفع مشکل سفید شدن مانیتور لپ تاپ بروز کردن ویندوز میتواند باشد. برای بروز رسانی ویندوز Settings را از طریق منو Start باز کنید. به بخش Update & Security بروید و از طریق منو سمت چپ Windows Update را انتخاب کنید. در سمت راست صفحه روی Check for updates کلیک کنید.

سفید شدن صفحه ویندوز 11

ویندوز به طور خودکار بررسی میکند و در صورت وجود آپدیت آن ها را به شما نشان میدهد. آپدیت ها را نصب کنید و بعد از آن ویندوز خود را مجددا راه اندازی کنید.

بروز رسانی ویندوز علت سفید شدن صفحه لپ تاپ

در روش قبل گفته شد که بروز رسانی ویندوز میتواند برخی از مشکلات نسخه قبل را برطرف کند. اما گاهی این بر عکس عمل میکند. یعنی بروز رسانی ویندوز باعث بوجود آمدن مشکل و یا مشکلات دیگر میشود. در این حالت شما میتوانید بروز رسانی ویندوز خود را برگردانید. برای برگرداندن به روز رسانی ویندوز شما میتوانید از تنظیمات استفاده کنید. برای باز کردن Settings میتوانید از منو Start استفاده کنید و یا کلید های میانبر Windows+ I را از روی کیبورد خود فشار دهید تا Settings ویندوز باز شود. بعد از باز شدن Settings گزینه Update & Security را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در کادر سمت چپ Windows Update را انتخاب کنید و از سمت راست روی View installed update history کلیک کنید.

دلیل سفید شدن صفحه لپ تاپ

در صفحه باز شده روی Uninstall Updates کلیک کنید.

علت سفید شدن صفحه لپ تاپ

حالا آپدیتی که میخواهید حذف کنید را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. از منو باز شده Uninstall را انتخاب کنید.

سفید شدن صفحه لپ تاپ هنگام روشن شدن

اگر بروز رسانی ویندوز باعث مشکل شده باشد حذف آپدیت ویندوز باید مشکل شما را رفع کند.

فعال بودن برنامه های زیاد دلیل سفید شدن صفحه لپ تاپ

برخی از برنامه هایی که در پس زمینه لپ تاپ شما در حال اجرا هستند میتواند باعث مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ شود. در این شرایط شما میتوانید برنامه های غیر ضروری را غیر فعال کنید و ببینید مشکل شما حل شده است یا خیر. برای این کار شما میتوانید از Task Manager استفاده کنید. ابتدا در قسمت جست جو ویندوز Task Manager را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا Task Manager باز شود. همچنین میتوانید روی نوار پایین صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید و از منو باز شده Task Manager را انتخاب کنید. بعد از باز شدن Task Manager از طریق منو بالا وارد تب Processes شوید روی برنامه ای که میخواهید غیر فعال کنید راست کلیک کرده و End task را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه برنامه بسته میشود.

رفع مشکل سفید شدن صفحه مانیتور لپ تاپ

هنگامی که همه برنامه های غیر ضروری را بستید میتوانید بررسی کنید ببینید مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ هنگام روشن شدن حل شده است یا خیر.

راه اندازی لپ تاپ در حالت Safe Mode

حالت Safe Mode باعث میشود که ویژگی ها و امکانات غیر ضروری لپ تاپ شما غیر فعال شود. اگر در این حالت مشکل شما رفع شد یعنی آخرین برنامه ای که نصب کردید ممکن است مشکل ساز شده باشد. به همین دلیل برای رفع مشکل میتوانید آخرین برنامه مشکوک را حذف کنید. برای راه اندازی لپ تاپ در حالت Safe Mode از روی کیبورد خود کلید های میانبر Windows + R را فشار دهید تا ابزار Run باز شود. بعد از باز شدن ابزار Run در کادر آن Msconfig را تایپ کنید و روی Enter کلیک کنید. با این کار صفحه System Configuration برای شما باز میشود. از منو بالای صفحه به تب Boot بروید و از بخش Boot options تیک گزینه Safe Boot را بزنید و گزینه Minimal را نیز انتخاب کنید.

رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ ایسوس ، ایسر ، دل ، لنوو

اگر هنگام کار در حالت Safe Mode به اینترنت نیاز دارید گزینه Network را نیز فعال کنید. در آخر روی Apply و بعد از آن OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. حالا کافیست لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید.

از یک حساب کاربری دیگر استفاده کنید

داشتن چند حساب کاربری میتواند مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ را حل کند. اگر یک حساب کاربری دارید میتوانید حساب کاربری دیگری ایجاد کنید. برای این کار شما باید تنظیمات ویندوز را باز کنید. برای باز کردن Settings میتوانید از منو Start استفاده کنید و یا کلید های میانبر Windows+ I را از روی کیبورد خود فشار دهید تا Settings ویندوز باز شود. بعد از باز شدن Settings گزینه Accounts را انتخاب کنید. در صفحه باز شده از سمت چپ گزینه Family & Other Users را انتخاب کنید. در سمت راست صفحه روی علامت + کلیک کنید و مراحل را برای ساخت یک حساب کاربری جدید طی کنید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ در ویندوز

بعد از طی کردن مراحل و ساخته شدن حساب کاربری جدید سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. پس از روشن شدن لپ تاپ حساب کاربری جدید را برای ورود انتخاب کنید. بعد از ساختن حساب کاربری در ویندوز ۱۱ اگر میخواهید نام کاربری آن ها را تغییر دهید میتوانید مطلب آموزش ۶ روش تغییر نام یوزر کامپیوتر در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

رفع مشکل سفید شدن صفحه مانیتور لپ تاپ با راه اندازی مجدد File Explorer

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ هنگام روشن شدن شود File Explorer است. بنابر این شما میتوانید برای رفع مشکل File Explorer را مجددا راه اندازی کنید. برای این کار شما میتوانید از Task Manager استفاده کنید. ابتدا در قسمت جست جو ویندوز Task Manager را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا Task Manager باز شود. بعد از باز شدن کادر جدید Windows Explorer را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید و از منو باز شده گزینه End task را انتخاب کنید.

سفید شدن صفحه ویندوز 10

حالا منو File را باز کنید و گزینه Run new task را انتخاب کنید. در صفحه جدید Explorer.exe را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

بازگشت به یک نقطه بازیابی ذخیره شده

زمانی که شما با مشکلاتی مانند مشکل سفید شدن صفحه ویندوز ۱۰ مواجه میشوید و نمیتوانید آن را درست کنید میتوانید به یک نقطه بازیابی که مشکل وجود نداشته برگردید. برای این کار ویندوز خود را مجددا راه اندازی کنید. حین روشن شدن ویندوز دکمه خاموش روشن را سه بار فشار دهید تا ابزار Automatic Repair برای شما باز شود. مسیر Advanced Startup > Troubleshoot > Advanced > System Restore را طی کنید. در صفحه System Restore روی Next کلیک کنید. آخرین نقطه بازیابی را انتخاب کنید و روی Scan for affected programs کلیک کنید.

سفید شدن صفحه در ویندوز 10

لپ تاپ را به یک متخصص نشان دهید

اگر تمامی روش های بالا را تست کردید اما هنوز با مشکل سفید شدن صفحه ویندوز ۱۰ مواجه هستید ممکن است برخی از قسمت های لپتاپ شما خراب باشد و نیاز به تعویض کردن داشته باشد. برای همین اگر مطمئن شدید با هیچکدام از روش های بالا نمیتوانید مشکل را حل کنید لپ تاپ خود را به یک متخصص نشان دهید.

مشکل سفید شدن صفحه ویندوز

همچنین مطلب ۵ روش حل مشکل کم و زیاد نشدن نور LED و LCD صفحه نمایش لپ تاپ نیز میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز علت سفید شدن صفحه لپ تاپ را بررسی کردیم و ۱۱ روش برای رفع مشکل سفید شدن صفحه لپ تاپ نیز بررسی کردیم. شما از کدام راه برای رفع مشکل سفید شدن صفحه ویندوز استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه سفید شدن صفحه در ویندوز ۱۰ و ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 13 روش حل مشکل ارور This device is currently in use
آموزش ۱۳ روش حل مشکل ارور This device is currently in use
آموزش 8 روش رفع مشکل DLL در ویندوز 11
آموزش ۸ روش رفع مشکل DLL در ویندوز ۱۱
آموزش 10 روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز
آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز
آموزش 4 روش رفع ارور کد 19 در ویندوز 10 ، 11 و 7
آموزش ۴ روش رفع ارور کد ۱۹ در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ و ۷

نظرات