میزان مصرف فوق روان کننده در بتن چقدر است؟

میزان مصرف فوق روان کننده در بتن چقدر است؟

فوق روان کننده بتن از افزودنی بسیار مهم است که برای آسان‌تر کردن بسیاری از کارها مورد استفاده قرار می گیردمیزان مصرف فوق روان کننده در بتن به عوامل زیادی ارتباط دارد که آشنایی کامل با این عوامل موجب استفاده درست از این فرمولاسیون و دریافت نتایج دقیق می شودپس در هنگام خرید فوق روان کننده حتماً از کارشناسان متبحر مجموعه بتن شیمی خاتم مشاوره دریافت کنید.

میزان مصرف فوق روان کننده در بتن چقدر است؟

فوق روان کننده بتن چیست؟

افزودنی های بتن جایگاه خوبی به دست آورده ‌اند، زیرا تاثیر همزمان بر روی چند خاصیت بتن تازه و سخت شده دارندبه همین دلیل در شرایط مختلف می ‌توان از این افزودنی ‌ها استفاده کرد.

فوق روان کننده بتن یکی از مهمترین مواد افزودنی بتن محسوب می شود که بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده است و بدون تغییر در ویژگی های بتن سبب افزایش مزایای آن می گردد.

میزان استفاده از آن برای آماده سازی ملات بتن باید به صورت فرمول شده باشد، زیرا افزایش آب می تواند از استحکام بتن کم کرده و سبب افت قدرت آن می شودبه همین دلیل در شرایط خاصی داشتن یک بتن روان و کارکردن با بتن به شکل آسان تر از انواع روان کننده استفاده می ‌کنند.

در مرور زمان تولید کنندگان و فعالان حوزه بتن سعی کرده ‌اند تا با ارائه فوق روان کننده در تنوع بالا از لحاظ زودگیر بودن و دیرگیر بودن بتن مشکلات گوناگون در این حوزه را برطرف کنند و در کنار آن از افزایش میزان مصرف آب نیز جلوگیری می نمایند.

میزان مصرف فوق روان کننده در بتن چقدر است؟

بررسی انواع فوق روان کننده بتن

به موادی که به غیر از آب و سیمان با یکدیگر ترکیب می ‌شوند تا یک بتن مرغوب داشته باشید، افزودنی های بتن می گویندفوق روان کننده بتن یکی از پرکاربردترین محصولات در تمامی کشورهای جهان شناخته می شود.

فوق روان کننده ها در شرایط مختلف برای زودگیر کردن، دیر گیر کردن، روان کردن و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرندشناخت هر کدام از آنها و ویژگی های این محصولات کمک می کند تا در شرایط مناسب بهترین ماده را انتخاب کنید.

در این مطلب به بررسی انواع فوق روان کننده بتن می پردازیم:

فوق روان کننده کربوکسیلاتی

مواد کربوکسیلاتی با داشتن زنجیره مولکولی قوی به شکل متفاوت عمل می کند.

فوق روان کننده نفتالینی

از فوق روان کننده نفتالینی به عنوان دیرگیر شدن بتن استفاده می ‌شود و بیشتر در مناطق معتدل و گرم به کار می رود.

فوق روان کننده لیگنو سولفونات بتن

این فوق روان کننده به شکل مایع بوده و بر روی ذرات سیمان مستقیماً تأثیر می گذارد و سبب کند گیری کنترل شده سیمان و بتن می شود.

میزان مصرف استاندارد فوق روان کننده بتن زودگیر چقدر است؟

میزان مصرف استاندارد فوق روان کننده بتن چگونه محاسبه می شود؟ یافتن پاسخ برای این سوال تاثیر زیادی در استفاده بهینه از مواد افزودنی و روان کننده در بتن دارد و نتیجه نهایی کار یک بتن مرغوب و باکیفیت بالا است.

افزودنی های بتن مانند چسب بتن، ژل میکروسیلیس و روان کننده ها امروزه جزء جدایی ناپذیر در پروسه ساخت و ساز و تولید ملات های سیمانی است که سبب اتصال هرچه بهتر آب و سیمان پرتلند می گردد.

در واقع استفاده کردن از فوق روان کننده بتن موجب می ‌شود، تا بتنی با مقاومت پایایی و میزان نفوذ پذیری بسیار پایین تولید گردد که در سازه های بلند مرتبه و عظیم کاربرد دارد.

اما برای استفاده از این محصولات نیاز است که به طور کامل و دقیق میزان مصرف استاندارد آنها را مورد محاسبه قرار دهید، تا فقط از ویژگی های مثبت آن استفاده کنیدزیرا به کار بردن بیش از اندازه از روان کننده ها تأثیر مستقیم بر روی کاهش استحکام بتن دارد.

چند عامل مهم وجود دارد که در هنگام محاسبه میزان مصرف استاندارد فوق روان کننده ها باید به آنها نیز توجه شود:

  • نوع ترکیبات بکار برده شده در روند تولید فوق روان کننده ها
  • مشخص کردن ترکیب اجزای بتن
  • شرایط اجرای عملیات بتن مانند، دما و تغییرات دمایی محیط
  • اسلامپ مورد نظر برای استفاده از بتن
  • درصد اختلاط آب و سیمان مورد نیاز برای استفاده در پروژه ساخت و ساز

تمامی ویژگی هایی که در این بخش ذکر شد، باید در محیط آزمایشگاه و بر اساس استانداردهای بین المللی مورد اندازه گیری قرار بگیرندپس از به دست آمدن یک عدد دقیق آن را در پروژه بزرگتر اعمال می کنند، تا در نهایت با استفاده به جا از این محصولات بتوانند سازه های مستحکم تر داشته باشند.

دلایل استفاده از روان کننده در صنعت بتن

امروزه استفاده کردن از روان کننده در صنعت بتن در بسیاری از کشورها رایج و متداول است، به همین سبب اغلب پروژه های ساختمانی در ابتدای شروع کار با بررسی محیط و دمای هوا نوع خاصی از روان کننده را انتخاب کرده و برای تقویت ملات سیمانی از آن استفاده می کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که استفاده از فوق روان کننده در صنعت بتن را توجیه می ‌کند که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

بالا بردن درصد روانی و کارایی بتن و ملات سیمانی

با پخش و پراکنده کردن یک دست ملات سیمانی و ایجاد چسبندگی بالاتر، از آب انداختن ملات و سفت شدن بخشی از آن جلوگیری می کنند.

کاهش میزان مصرف آب

برای ثابت نگه داشتن درصد روانی بتن نیازی به اضافه کردن آب بیشتر نیست و به طور یکنواخت از آب انداختگی بتن جلوگیری می کند.

کاهش عیار سیمان

با افزایش مقاومت و پایایی سیمان از کاهش نفوذپذیری بتن جلوگیری کرده و امکان استفاده از سیمان با عیارهای پایین تر را در درجه دمای بالا فراهم می آورد.

میزان مصرف فوق روان کننده در بتن چقدر است؟

خرید ژل میکروسیلیس و سایر افزودنی ها از بتن شیمی خاتم

افزودنی های بتن در تنوع بالایی تولید می شوند تا در هر شرایطی با کمک این مواد بتوان بتنی کاملا روان و مرغوب تولید کردبه همین سبب شناخت این افزودنی ها و انتخاب مراکز عرضه و فروشی که این محصولات را به صورت استاندارد ارائه می دهند، اهمیت زیادی پیدا می کند.

خرید ژل میکروسیلیس از مجموعه بتن شیمی خاتم یکی از راه حل های کاربردی است که در صورت بروز هر گونه چالش، کارشناسان این مجموعه اطلاعات کافی را در اختیار خریدار قرار می دهند، همچنین مهمترین مسئله یعنی کیفیت بالا در کنار قیمت مقرون به صرفه ارائه می گردد.

خرید چسب بتن در شرایط مختلف و به خصوص در کارهای تعمیرات و ترمیم بافت های قدیمی ضروری استچرا که با افزایش مقاومت بتن و جلوگیری از ترک خوردن بتن سبب بالاتر بردن خواص شیمیایی و مکانیکی آن می شود.

برای تهیه هر نوع افزودنی بتن از جمله فوق روان کننده بتن، چسب بتن، ژل میکروسیلیس و سایر محصولات دیگر کافیست با کارشناسان مجموعه بتن شیمی خاتم ارتباط برقرار کنید، تا ضمن دریافت مشاوره و اطلاعات لازم بهترین نوع محصول را تحویل بگیرید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات