جدی ترین خطرات سانروف برای کودکان

جدی ترین خطرات سانروف برای کودکان

با گرم شدن هوا والدین وسوسه می شوند تا سانروف خود را باز کنند تا از هوای خنک لذت ببرند و هوای خفه ماشین 🚙 را تهویه کنند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستند که در حال رانندگی با بچه ها و سانروف باز ماشین هستید باید از جدی ترین خطرات سانروف برای کودکان اطلاع پیدا کنید.

سانروف چه خطری دارد؟

What Is the Danger of Sunroof for Kids?

قبلا در انزل وب در مورد آموزش کامل نکات مهم و راهنمای خرید ماشین دسته دوم : فنی تا حقوقی صحبت کردیم. یکی از آپشن هایی که موقع خرید ماشین می توانید در نظر داشته باشید سانروف است. سانروف یک پنل متحرک و معمولاً شیشه‌ای است که برای باز کردن سوراخی در سقف خودرو استفاده می شود. این پنل اجازه ورود نور یا هوای تازه را به سرنشینان را می دهد.

در خودروهای قدیمی تر ، سانروف ها به صورت دستی کار می کردند، اما امروزه اکثر دستگاه ها به صورت الکتریکی کار می کنند و در اشکال، اندازه ها و سبک های مختلف موجود هستند. امروزه اکثر گزینه های سانروف کشویی کارخانه‌ای دارای پانل شیشه‌ای هستند و اغلب به عنوان مونروف نیز به بازار عرضه می‌شوند.

سانروف ها با اکثر خودروهای لوکس ارائه می شوند و معمولاً در گزینه های گران قیمت یافت می شوند. اکثر خودروسازان اکنون نوع جدیدی از پنل های بزرگ یا چند پنلی به نام سانروف پانورامیک را ارائه می دهند که در بالای هر دو صندلی جلو و عقب باز می شوند و ممکن است پنل های شیشه ای قابل اجرا یا ثابت باشند. برخی از والدین برای اینکه کودکانشان گریه و بهانه گیری نکنند به آنها اجازه می دهند تا نیمی از بدن خود را از سانروف بیرون بیاورند این در حالی است که از خطرات سانروف برای کودکان بی اطلاع هستند. برای درک این مسئله به توضیح اتفاقاتی که در دنیای واقعی رخ داده است خواهیم پرداخت.

افتادن بچه از سانروف

والدین باید بدانند که خطر افتادن بچه از سانروف امکان پذیر است، در نتیجه آنها مسئول امنیت کودکان خود هستند. متاسفانه با گرم شدن هوا والدین سانروف را باز نگه می دارند تا تهویه هوا به سادگی صورت گیرد و کودکان برای لذت بردن از نسیم دلچسب نیمی از بدن خود را بیرون می آورند. ممکن است کودک شما هنگام ترمز کردن به سادگی از ماشین پرتاب شود و یا اینکه جسمی در چشمش فرو رود که در نهایت منجر به مشکلاتی مانند تخلیه چشم خواهد شد.

افتادن بچه از سانروف

خطرات سانروف برای کودکان

کارشناسان به رانندگان هشدار می دهند و می گویند که مسافران، به ویژه کودکان خردسال در صورت ایستادن در سانروف باز در صورت ایستادن در معرض آسیب دیدگی شدید و حتی مرگ هستند. شما علاوه بر اینکه باید کودکان خود را از بیرون آوردن دست و سر از شیشه ماشین منع کنید باید در هنگام به همراه داشتن کودکان تا جایی که ممکن است سانروف را بسته نگه دارید. در صورت عدم بسته شدن می توانید به بررسی علت بسته نشدن سانروف ماشین و روش حل مشکل آن بپردازید.

خطر آسیب دیدگی یا مرگ در اثر تصادف یا توقف ناگهانی با سرعت بالا، منجر به آسیب دیدگی سه برابر بیشتر نسبت به کودکی که روی صندلی با کمربند ایمنی نشسته است می شود.

اگر به کودک خود اجازه دهید هر قسمت خود را از پنجره یا سانروف باز بیرون بیاورد در معرض خطر بیشتری قرار دارد، زیرا سر، دست ها / بازوهای خود را در معرض ضربه مستقیم سایر وسایل نقلیه، سازه های کنار جاده و حتی عابران پیاده قرار می دهند.

در صورتی که کودک شما نیمی از بدن خود را از سانروف بیرون کشیده باشد در معرض ورد شاخ و برگ درختان به چشمانش قرار خواهد گرفت. در صورت واژگونی احتمال پرت شدن، گیر کردن و له شدن در زیر خودرو وجود دارد. واژگونی یکی از شایع ترین علل آسیب ترافیک جاده ای در کشورهایی مانند قطر است.

برای والدین و خانواده ها مهم است که به خاطر داشته باشند که یکی از مهم ترین چیزهایی که می توانند به فرزندان خود بیاموزند؛ استفاده مدام از کمربند ایمنی و صندلی ماشین مناسب است.

حوادث سانروف

در دو حادثه غم انگیز دیگر دو کودک ۳ و ۴ ساله در حالی که از سانروف ماشین بیرون را نگاه می کردند جان خود را از دست دادند. نخی که برای بادبادک استفاده شده بود گلوی هر دوی آنها را بریده بود. این اتفاق به سرعت رخ داده بود و حتی این کودکان نتوانستند تا بیمارستان زنده بمانند. در پی این حوادث کشورهایی مانند دهلی فروش بادبادک های ساخت چین را ممنوع کرد. خطرات سانروف که باید به آنها توجه داشته باشید در ادامه توضیح داده شده است:

یک ترمز اضطراری توسط راننده می تواند هر کودکی که از سانروف بیرون را نگاه می کند را از ماشین پرتاب کند. نیروهای ایجاد شده در هنگام ترمز گرفتن بسیار شدید است. در حین ترمز اضطراری حتی والدین ممکن است نتوانند کودکی که نیمی از بدنش از ماشین بیرون است را ایمن نگه دارند.

تصادفات باعث می شود کودکی که از سانروف بیرون را نگاه می کند از خودرو پرتاب شود. در تصادف هایی که ماشین واژگون می شود کودکانی که از سانروف بیرون آمده اند له می شوند.

زباله های جاده می توانند به چشم کودکان برخورد کنند.

حوادث سانروف

خطر سانروف و تابلوهای جاده

یکی از خطرات دیگری که بچه در سانروف را تهدید می کند برخورد به تابلوهای موجود در جاده است. متاسفانه کودکانی بوده اند که سر خود را از سانروف بیرون آورده اند و با تابلو برخورد کرده اند.

پسر ۱۳ ساله ای در چین که بالا تنه اش را از سانروف ماشین بیرون آورده بود با یک تابلو برخورد کرد و بلافاصله به زمین افتاد. متاسفانه این کودک در دم جان باخت.

نکات ایمنی برای رانندگی با بچه ها و سانروف باز ماشین

برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی والدین باید نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنند:

مطمئن شوید که کودکان شما روی صندلی عقب ماشین نشسته اند. صندلی جلو در واقع یکی از کشنده ترین موقعیت ها در هنگام تصادف است. به طور کلی صندلی عقب برای کودکان بسیار ایمن تر است. به علاوه اگر خودروی شما دارای کیسه هوا است کودکان باید عقب بنشینند چون کیسه های هوا می توانند برای آنها خطرناک باشند.

مطمئن شوید که کودک شما در طول مسیر کمربند ایمنی را بسته نگه داشته است. گاهی اوقات ممکن است زمانی که عجله داریم کمربند ایمنی فرزند خود را به درستی نبسته باشیم. پس حتما حواس تان به صدای تق مانند باشد تا مطمئن شوید که فرزندتان به طور ایمن روی صندلی ماشین قرار گرفته است.

از قفل کودک استفاده کنید. امروزه اکثر خودروها دارای قفل کودک هستند. این بدان معناست که از فرزندتان دستش را دراز کند نمی تواند برای باز کردن درب یا شیشه اقدام کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

تصادفات سانروف بیشتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می کنند. به همین دلیل است که والدین باید اطمینان حاصل کنند که هنگام حرکت ماشین، سانروف آنها همیشه بسته است. در مطلب جدی ترین خطرات سانروف برای کودکان امروز انزل وب ما سعی کردیم این اتفاقات را اطلاع رسانی کنیم تا والدین بیشتری از کودکان خود محافظت کنند و از اتفاقات دلخراش جلوگیری کنند. چنانچه در مورد مطلب امروز انزل وب نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آیا امواج بلوتوث برای بدن انسان خطرناک است؟ بررسی مضرات این امواج
آیا امواج بلوتوث برای بدن انسان خطرناک است؟ بررسی مضرات این امواج
آیا ریستارت کردن سخت افزاری کامپیوتر و لپ تاپ خطرناک است ؟
آیا ریستارت کردن سخت افزاری کامپیوتر و لپ تاپ خطرناک است ؟
هشدار دهنده roost
Roost هشدار دهنده هوشمند آتش سوزی در خانه شما

نظرات