فرش کودک

آیا خرید فرش کودک می تواند وابستگی کودک را به موبایل و تبلت کم کند؟

آیا می دانید که وابستگی به موبایل و تبلت در کودکان می تواند به روح و جسم کودک آسیب رساند؟ بسیاری از والدین نگران این موضوع هستند در صورتی که با روش های ساده از قبیل خرید فرش کودک و یا وسایلی که مورد علاقه کودکان است می توان این وابستگی را کم کرد.

امروزه یکی از دغدغه های اصلی والدین این است که فرزند ما به جای بازی های دسته جمعی به سراغ بازی های یارانه ای می رود و بیشترین وقت خود را با موبایل یا تبلت می گذراند. خرید گوشی جداگانه برای کودک و یا تبلت می تواند وابستگی او را بیشتر کند و از طرفی جایگزین شدن بازی های یارانه ای به جای بازی های دسته جمعی می تواند سبب کاهش یادگیری مطالب، کاهش مهارت های اجتماعی و هیجانی، بی تحرکی و چاقی، مشکلات عصبی و بینایی، کاهش اعتماد به نفس و… شود.

برای دور کردن تبلت و موبایل از کودک باید با روش های تشویقی کودک را از موبایل و تبلت دور کرد و خلاقیت او را پرورش داد. چیدن دکوراسیون کودک و تهیه وسایلی که مربوط به سن او باشد، از قبیل خرید فرش اتاق کودک، می تواند فضایی آرامش بخش را برای کودکان ایجاد کند.

خرید فرش کودک سبب رشد خلاقیت کودک می شود

خرید فرش کودک و دیگر وسایل اتاق کودک می تواند تاثیر بالایی بر رشد خلاقیت او داشته باشد. وقتی والدین برای کودکان محیط مناسبی برای بازی، سرگرمی، خواب و استراحت در نظر بگیرند، مسلما کودک به سمت فعالیت های ذهنی و آموزشی می رود و کمتر به سراغ بازی های یارانه ای، تلویزیون، تبلت و موبایل روی می آورد؛ پس با روش های ساده می توان کودک را به سمت بازی های دسته جمعی سوق داد.

خرید فرش کودک در طرح مناسب می تواند تاثیر بسزایی در اتاق کودک ایجاد سازد. بیشتر کودکان در سنینی هستند که نمی توانند احساسات، علایق و عواطف خود را بیان کنند؛ پس والدین باید به این مورد توجه کنند و با انتخاب فرش کودک مناسب، خرید اسباب بازی هایی که به خلاقیت و پرورش فکری او کمک می کند، اثرات مثبتی را بر شخصیت کودکان بگذارند. البته علاوه بر توجه به فرش اتاق کودک، موارد دیگری نیز باید بدان ها توجه شود.

رنگ بندی اتاق

توجه به رنگ بندی اتاق کودک و انتخاب صحیح ترکیب رنگ ها می تواند بر تمرکز ذهن و یادگیری کودک تاثیر داشته باشد و فضایی خوشایند و پرانرژی را ایجاد کند. انتخاب هر رنگی می تواند تاثیر روانی بر کودک داشته باشد و در کنترل هیجانات و ایجاد انرژی تاثیر بسزایی دارد.

انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق کودک قوانینی دارد و در انتخاب رنگ باید به جنسیت، متراژ اتاق، میزان نور و نوع رفتار کودک توجه کرد؛ برای مثال رنگ قرمز برای کودکانی که انرژی بالایی دارند و جزو کودکان بیش فعال هستند مناسب نیست و زیاد استفاده کردن از رنگ های گرم از قبیل زرد، نارنجی و قرمز می تواند بر تشدید عصبانیت و پرخاشگری کودکان تاثیر بگذارد؛ از این رو توصیه می شود که در کنار استفاده از این رنگ ها حتما رنگ های خنثی استفاده شود.

والدین باید در انتخاب فرش کودک به رنگ های به کار رفته در طرح کودکان نیز توجه کنند و متناسب با روحیات او، طرح و رنگ را انتخاب کنند.

فرش اتاق کودک

چیدمان دکوراسیون اتاق

والدین باید توجه داشته باشند که در هنگام چیدمان دکوراسیون اتاق کودک، خود را به جای او حس کنند. رنگ اتاق کودک، انتخاب کاغذ دیواری، پرده، پنجره و نور اتاق کودک مواردی است که باید بدان ها توجه شود.

اگر چیدمان فضا و دکوراسیون اتاق کودک و خرید فرش کودک به درستی صورت گیرد، حس کنجکاوی، کاوش و بازی او را بر می انگیزد و کودک به ماندن در اتاقش و بازی با وسایل ترغیب می شود؛ ولی باید در انتخاب جزییات دقت کرد که وسایل اتاق کودک به قد، سن و جنسیت کودک مرتبط باشد. توجه به این امور مهم و حتی چیدمان قاب عکس هایی از کودک می تواند حس تعلق او را به اتاق و فضا بیشتر کند.

اتاق کودک محلی است برای مطالعه، بازی، استراحت و خواب. بنابراین والدین باید فضایی را به وجود آورند که برای این امور مناسب باشد. وجود عروسک در اتاق دختران، حس تنهایی را از او به دور می کند، ایجاد قفسه ها و فایل هایی برای کتاب ها و اسباب بازی های آن ها حس خوشایندی به فرزندان می دهد. چیدن اسباب بازی های مفید در قفسه و شلف ها سبب تشویق کودک به بازی کردن با آن ها می شود.

آموزش مهارت های کاربردی به کودکان با خرید فرش اتاق کودک

بازی با تبلت و موبایل چند سالی است که به دنیای کودکان ما راه پیدا کرد. انگشتان ظریف، چشمان زیبا و فکر و ذهنش درگیر بازی هایی است که تمامی نورون های سرزنده و کنجکاو مغز درگیر بازی با این وسایل می شود. در اعتیاد کودکان به بازی با این وسایل، والدین بی تقصیر نیستند؛ البته حذف این مخاطرات از زندگی کودکان کار بسیار اشتباهی است.

نمی توان در عصر فناوری از کودکان توقع داشت که از این وسایل ارتباطی به دور باشند؛ ولی والدین می توانند با فراهم کردن فضایی دوست داشتننی، ذهن خلاق کودک را به سمت بازی های دسته جمعی و یادگیری مهارت های کاربردی سوق دهد و کودک را به آموزش تشویق کند؛ به عبارتی والدین باید فضایی را فراهم کنند که کودک در حین داشتن موبایل یا تبلت، بیشترین وقت خود را صرف بازی با دیگر وسایل مفید در اتاقش کند و بدین صورت اعتیاد به تبلت و موبایل در کودک از بین برود.

چرا کودکان به سمت تبلت و موبایل روی می آورند؟ آیا والدین می دانند که کم حوصلگی های آن ها، نبود جبران کننده ها و نداشتن فضا و دکوراسیونی مناسب با سن، علایق، شخصیت و جنسیت کودک می تواند او را به سمت موبایل و تبلت بکشاند؟

والدین می توانند با تهیه وسایل مناسب کودک، اعم از فرش کودک با طرح های آموزشی، خریدن بازی های فکری، سرگرمی های مناسب و خرید وسایل کمک آموزشی خلاقانه، می توانند مهارت های کاربردی را به کودکان بیاموزند. کودکان در سنینی هستند که تهیه این وسایل می تواند به رشد هوش و شکوفایی استعداد آن ها کمک کند.

امروزه فرش های کودک در طرح های آموزشی طراحی شده اند که یادگیری کودکان را آسانتر می کند و طرح های روی آن، قدرت خلاقیت فرزندان را افزایش می دهد.

خرید فرش اتاق کودک طرح جاده، برای کودکان پسر مناسب است و والدین می توانند با خرید این طرح زیبا، فرزند خود را به بازی با اسباب بازی هایش تشویق کنند. چیدن ماشین ها روی این فرش و بازی با دوستانش می تواند فضایی دل انگیز را برای کودک فراهم کند.

خرید فرش اتاق کودک

خرید فرش اتاق کودک حروف انگلیسی برای کودکانی که به یاد گیری زبان انگلیسی تمایل ندارند مناسب است. تجسم کنید کودک هر روز نگاهش به فرش کودک می خورد پس طرح روی آن می تواند او را به آموزش و یادگیری تشویق کند و احساسات او را به یادگرفتن آن اعداد و حروف تحریک کند.

حتی امروز برخی از تولید کنندگان خوش ذوق ایرانی از جمله گروه تولیدی فرش ساویز بافت، توانسته است با تولید فرش کودک طرح شطرنج و طراحی آن با رنگ های شاد، کودکان را به آموزش و بازی های فکری تشویق کند. بازی شطرنج سبب افزایش یادگیری در کودکان می شود، ضریب هوشی آن ها را بالا می برد، مهارت حل مسئله را در آن ها تقویت کرده و سبب تقویت حافظه کودکان می شود.

طرح شطرنج فرش کودک ساویز بافت با انیمیشن کودکان، رنگ های شاد و آبرنگی و تصاویر کودکانه طراحی شده است و کودک را به بازی کردن روی آن تحریک می کند.

خرید فرش کودک در طرح های مهیج

خرید فرش کودک

فرش ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) توانسته است فرش اتاق کودک در طرح های مهیج را با انیمیشن های کودکانه و رنگ های جذاب تولید و روانه بازار کند.

کارخانه فرش ساویز بافت طرح های کارتونی، طرح های آموزشی کودکانه و مهیج را با کمک روان شناسان کودک طراحی کرده و به صورت فرش کودک جدید با قیمت عمده و تولیدی به فروش می رساند.

شما می توانید عبارت زیر را جستجو کرده و وارد لینک اول شوید تا جدیدترین طرف فرش های کودک و عروسکی را مشاهده کرده و با قیمت درب کارخانه خریداری کنید: فرش کودک و عروسکی ساویز بافت

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات