آموزش ساخت پودر شناسایی اثر انگشت برای گرفتن اثر انگشت روی اجسام

آموزش ساخت پودر شناسایی اثر انگشت برای گرفتن اثر انگشت روی اجسام

هیچ دو نفری دارای اثر انگشت ☝️ مشابهی نیستند. حتی دوقلوهای همسان تفاوت های کوچکی در اثر انگشت خود دارند که هر کدام را منحصر به فرد می کند. وقتی شخصی شیشه یا سطح سختی را لمس می کند اثر انگشتش روی آن به جا می ماند. اگر پودر شناسایی اثر انگشت خود را درست کنید به راحتی می توانید این اثر انگشت را از روی سطح سخت جدا کرده و آنها را بررسی یا ثبت کنید.

نحوه گرفتن اثر انگشت

How to Make Fingerprint Powder

پودر اثر انگشت یک پودر بسیار ریز است که برای چسبیدن به چربی، عرق و سایر مواد باقی مانده از انگشت و کف دست و پاها طراحی شده است. هنگامی که پودر اثر انگشت با احتیاط مصرف می شود می توان از آن برای ایجاد چاپ اثر انگشت استفاده کرد. به عبارت دیگر، پرینت ها را قابل مشاهده می کند.

از پودر اثر انگشت برای جمع آوری آثار نهفته استفاده می شود زیرا در شرایط عادی قابل مشاهده نیستند.

ساخت پودر شناسایی اثر انگشت با استفاده از دوده و نشاسته

برای تشخیص اثر انگشت شما به پودر شناسایی نیاز دارید. موادی که لازم دارید را جمع آوری کنید. شما به نشاسته ذرت، یک پیمانه اندازه گیری، یک فندک یا کبریت، یک شمع، یک کاسه سرامیکی، یک چاقو یا قلم مو و یک کاسه  یا بشقاب نیاز دارید. توجه داشته باشید که کاسه باید حتما سرامیکی باشد چون کاسه شیشه ای می تواند بشکند و کاسه پلاستیک هم می تواند ذوب شود.

ساخت پودر شناسایی اثر انگشت با استفاده از دوده و نشاسته

اگر فکر می کنید که ساخت پودر شناسایی اثر انگشت کار بسیار سختی است می توانید آن را از فروشگاه های لوازم علمی و سرگرمی یا آنلاین خریداری کنید.

از کاسه و شمع برای ایجاد دوده استفاده کنید. ابتدا از فندک یا کبریت برای روشن کردن شمع استفاده کنید. سپس کف کاسه سرامیکی را روی شعله نگه دارید. شمع لایه ای از دوده را در کف کاسه ایجاد می کند. کاسه را روی شعله حرکت دهید تا هر قسمت ته آن به شمع برسد.

دستکش مخصوص فر بپوشید یا از یک پارچه تمیز برای محافظت از دست خود در برابر گرما استفاده کنید.

هنگام کار با شعله باز همیشه مراقب باشید. کودکان باید تحت نظر افراد بزرگسال باشند.

دوده را از کاسه جدا کنید. کاسه پوشیده شده از دوده را روی ظرفی دیگر نگه دارید. در مرحله بعد از یک چاقو یا قلم مو برای خراش دادن دوده از کاسه سرامیکی استفاده کنید. شما حدود یک قاشق چای خوری دوده می توانید جمع آوری کنید. هر چه دوده بیشتری داشته باشید، پودر شناسایی اثر انگشت بیشتری خواهید ساخت.

این مراحل را تکرار کنید تا هر چند بار که می خواهید دوده بیشتری تولید کنید.

جدا کردن دوده از کاسه می تواند مرحله کثیفی باشد. اگر می خواهید از کثیف شدن دست های خود جلوگیری کنید دستکش بپوشید. به همین ترتیب محل کار خود را با پارچه یا روزنامه بپوشانید.

دوده را با نشاسته ذرت مخلوط کنید. برای ارزیابی میزان دوده جمع آوری شده از یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید. سپس مقدار مساوی نشاسته ذرت را به دوده اضافه کنید. دو پودر را با هم خوب ترکیب کنید.

به عنوان مثال اگر یک چهارم فنجان دوده جمع آوری کرده اید باید یک چهارم فنجان نشاسته ذرت اضافه کنید.

پودر را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. پودر شناسایی اثر انگشت را در یک ظرف پلاستیکی نگهداری مواد غذایی که دارای درب است نگهداری کنید. از طرف دیگر پودر اثر انگشت خود را در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده نگهداری کنید تا از ورود رطوبت جلوگیری کنید.

آزمایش اثر انگشت

بعد از ساخت پودر اثر انگشت وسایل خانه ای که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته اند را پیدا کنید. مواردی که دارای سطوح صاف هستند را انتخاب کنید. هر چه سطح صاف تر باشد برداشتن اثر انگشت ساده تر خواهد بود. اگر می خواهید اثر انگشت خود را بردارید می توانید با لمس یک لیوان اثر انگشت خود را بسازید.

از تلاش برای بلند کردن سطوح نرم و انعطاف پذیر خودداری کنید. این سطوح به یک ماده شیمیایی خاص برای آزمایش اثر انگشت نیاز دارند.

هنگامی که اثر انگشت خود را ایجاد کردید مقداری از پودر اثر انگشت خود را به صورت یک لایه نازک روی لیوان یا هر آیتم دیگری که دارید بپاشید. سپس پودر را به رقت روی سطح اثر انگشت بمالید و آن را کاملا بپوشانید. هنگامی که منطقه پوشانده شد، پودر اضافی را به آرامی با یک برس یا قلم مو پاک کنید تا یک اثر انگشت تاریک و واضح را مشاهده کنید.

از نوار چسب برای برداشتن اثر انگشت استفاده کنید. نوار چسب را روی اثر انگشت پوشیده شده با پودر را فشار دهید و به آرامی چسب را بلند کنید.

توجه داشته باشید که باید از چروک شدن نوار جلوگیری کنید و قبل از بلند کردن نوار چسب هر گونه چروک روی نوار را صاف کنید.

حالا نوار چسب را روی یک ورق کاغذ سفید بچسبانید. کنتراست اثر انگشت تیره در برابر کاغذ سفید مشاهده اثر انگشت را ساده تر می کند. اثر انگشت روی کاغذ را می توانید نگه دارید.

برداشتن اثر انگشت روی لباس  ، چوب ، پول ، شیشه و…

برای برداشتن اثر انگشت روی لبه های ظروف شیشه ای، روی لباس، چوب و غیره همین کار را انجام دهید. می توانید اثر انگشت هر یک از اعضای خانواده خود را بردارید و روی یک کاغذ بچسبانید. نام، تولد و جنسیت هر یک از اعضای خانواده خود را یادداشت کنید.

در صورت تمایل می توانید اثر هر ده انگشت خود را فهرست کنید.

می توانید اثر انگشت چاپ شده خود را به دسته های حلقه ای، گردابی و قوسی طبقه بندی کنید. این الگوها در خطوط اثر انگشت یافت می شوند. قوس مانند یک برآمدگی کوتاه به نظر می رسد. یک حلقه شبیه یک قوس بلند و نازک است یک گرداب شبیه دایره ای است که با خطوط کوچکتر احاطه شده است. این طبقه بندی ها هنگام شناسایی اثر انگشت مهم هستند.

حالا می توانید اثر انگشت پیدا شده در خانه خود را پیدا کنید و آن را با کاتالوگی که تهیه کرده اید مقایسه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما آموزش ساخت پودر شناسایی اثر انگشت برای گرفتن اثر انگشت روی اجسام را در اختیار شما قرار دادیم. با استفاده از این پودر می توانید به سادگی می توانید اثر انگشت باقی مانده روی سطوح صاف را بردارید. اگر شما روش دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه فعال كردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز 11
آموزش تصویری نحوه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز ۱۱
آموزش 13 روش حل مشکل ناپدید شدن اثر انگشت شیائومی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل ناپدید شدن اثر انگشت شیائومی
آموزش 9 روش حل مشکل کار نکردن اثر انگشت آيفون
آموزش ۹ روش حل مشکل کار نکردن اثر انگشت آیفون
آموزش 11 روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی
آموزش ۱۱ روش حل مشکل کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی

نظرات

  • مهرداد says:

    خیلی عالی با فیلم اموزش دادید جامع و کامل من خیلی لذت بردم خدا عمرت بده