آموزش محاسبه و دیدن مالیات کارتخوان و دستگاه پوز

آموزش محاسبه و دیدن مالیات کارتخوان و دستگاه پوز

افرادی که دستگاه کارتخوان 💳 دارند، باید مالیاتی بابت آن پرداخت کنند. به همین علت باید بدانید که مالیات دستگاه کارتخوان شما چقدر است. در این مطلب از انزل وب به آموزش محاسبه و دیدن مالیات کارتخوان و دستگاه پوز میپردازیم.

نحوه استعلام مالیات کارتخوان

?How to Calculate POS Machine Tax

مشاغل کشور به سه دسته تولیدی، خدماتی و بازرگانی تقسیم می‌شوند و بر این اساس باید بین ده الی ۲۵ درصد مالیات پرداخت کنند. این مالیات کلی است و مالیاتی جداگانه برای داشتن دستگاه کارتخوان از شما گرفته نمی‌شود. شما می‌توانید به عنوان فردی که دستگاه پز دارد، در سایت اداره مالیات ثبت نام کنید و مالیات را به صورت آنلاین مشاهده کنید. در این مطلب از انزل وب نحوه ثبت نام و محاسبه آنلاین مالیات کارتخوان را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه مالیات کارتخوان

برای پرداخت مالیات کارتخوان سوپرمارکت و… ابتدا باید در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت نام کنید. برای ثبت نام وارد سایت امور مالیاتی شوید. سپس روی ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی بزنید.

سامانه مالیات کارتخوان

در این صفحه اطلاعاتی وجود دارد که قبل از ثبت نام باید به آن‌ها توجه کنید. به پایین صفحه بروید و روی ثبت نام بزنید.

سامانه مالیات کارتخوان

در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. نوع مودی مالیاتی را از بین یکی از گزینه های حقیقی، حقوقی، تبعه خارجی و یا تشکل قانونی انتخاب کنید. با توجه به نوع مودی، یکی از موارد شماره ملی، شناسه ملی یا کد فراگیر اتباع خارجی را باید وارد کنید. سپس روی «ورود به ثبت نام» کلیک کنید.

محاسبه آنلاین مالیات کارتخوان

روی پیش ثبت نام جدید بزنید. در این بخش می توانید داده های کسب و کار خود را وارد کنید.

محاسبه آنلاین مالیات کارتخوان

حال باید نوع ثبت نام را از بین «ثبت نام انفرادی یا بدن شریک» یا «مشارکت با حداقل یک شرکت» انتخاب کنید. سپس کد پستی اقامتگاه قانونی خود را وارد کنید. شماره موبایل و کد امنیتی را وارد کنید. روی پیش ثبت نام جدید بزنید.

محاسبه آنلاین مالیات کارتخوان

سپس این داده ها را تایید کنید. تا ۷ روز وقت دارید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت پرونده ایجاد شده از سیستم حذف خواهد شد. پس از انجام این کار نیز در صورت وجود هر گونه مغایرت در اطلاعات، این موضوع از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد تا اطلاعات را ویرایش کنید.

ادامه ثبت نام در سایت مالیات کارتخوان

اگر این داده ها درست باشند، کد کاربری و رمز عبور برای شما ایجاد می شود و به شماره ای که در زمان ثبت نام وارد کردید، پیامک می شود. با این دو می توانید وارد سامانه شوید و اظهارنامه مالیاتی را ثبت کنید، اطلاعات را ویرایش کنید و میزان مالیات را مشاهده کنید.

در صورت هر گونه تغییر در کسب و کار، در همین سامانه باید آنان را ثبت کنید. برای ثبت تغییرات تا ۶۰ روز وقت دارید.

اگر دستگاه کارتخوان دارید، یک شناسه یکتا هم دارید که با آن می توانید تراکنش های مربوط به کارتخوان را بررسی کنید. اطلاعات مالیاتی و اطلاعات بانکی شما باید با هم یکسان باشند زیرا قابلیت راستی آزمایی وجود دارد و اگر اطلاعات مالیاتی ناقص باشد، دستگاه کارتخوان مسدود خواهد شد.

پرداخت مالیات کارتخوان

تا زمانی که شما کد مالیاتی نداشته باشید قادر به داشتن درگاه اینترنتی نخواهید بود. این کد ده رقمی است و تمام افرادی که به درگاه اینترنتی نیاز دارند، باید آن را داشته باشند. قانون مالیات کارتخوان با مالیات کلی فروشنده یکسان است و هزینه جدایی برای آن دریافت نمی شود. فرقی ندارد دستگاه پوز شما ثابت باشد یا سیار. پس آن چه در این سامانه مشاهده خواهید کرد، مالیات کلی کسب و کار شما است. پس در صورت مشاهده این مورد در سایت ها و… گول نخورید.

برای یادگیری نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور، مطلب آموزش ۷ روش پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین ، ATM و.. را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه محاسبه مالیات کارتخوان را آموزش دادیم. آیا موفق به محاسبه مالیات دستگاه پوز خود شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..

نظرات