هزینه و ثبت تغییرات شرکت

هزینه و ثبت تغییرات شرکت

هر کارآفرینی پس از اینکه شرکت خود را ثبت کرد و مراحل آن را به اتمام رساند طی گذر زمان ، نیازهایی برای ایجاد تغییرات در شرکت به وجود می اید. هر کارآفرینی پس از ثبت شرکت قادر به تغییراتی نیز است که بسته به نیاز های آن شرکت این تغییرات متفاوت است.

برای ثبت تغییرات شرکت، هربار جلسه ای برگزار میشود که در آن مدیران شرکت باید حضور داشته باشند تا برای برای عملی کردن آن تصمیم بگیرند و به کارکنان حقیقی و حقوقی شرکت این تغییر را اطلاع دهند. از موارد مهم تغییرات ثبت شرکت، چیدن صورت جلسات است که کوچکترین اشتباه در این بخش باعث رد شدن تغییرات شرکت میشود.

ثبت تغییرات شرکت شامل چه تغییراتی است؟

  • تغییر آدرس یا محل سکونت شرکت یکی از تغییرات شرکت است.
  • کاهش یا افزایش میزان سرمایه شرکت یا به نوعی تغییر سرمایه ثبت شده برای شرکت از تغییرات شرکت است ( ممکن است شما رو به ورشکستگی باشید یا در حال کسب درآمد بالایی باشید و بخواهید سرمایه شرکت خود را تغییر دهید و جهت این کار باید برای تغییرات ثبت شرکت اقدام کنید)
  • زمانی برای ثبت شرکت تعداد کارکنان را معین کرده اید و حالا قصد افزایش یا کاهش آن را دارید پس باید برای تغییرات ثبت شرکت اقدام کنید.
  • برای ثبت هر شرکتی انتخاب موضوع الزامی است و اگر بخواهید موضوع کاری شرکتتان را تغییر دهید باید برای تغییرات ثبت شرکت اقدام کنید.
  • هر شرکتی اساسنامه و قوانینی دارد و برای تغییر آن باید برای تغییرات شرکت اقدام کنید.
  • از موارد دیگر تغییرات شرکت نقل و انتقال آن به جایی دیگر است.

ثبت تغییرات شرکت چیست؟

برای ثبت تغییرات شرکت باید مراحل زیر رل طی کنید:

  • جهت ثبت تغییرات شرکت باید صورت جلسه ای بین تک تک اعضای هیئت مدیره شرکت برگزار شود و همچنین این صورت جلسه باید به امضای کارکنان یا اعضای هیئت مدیره شرکت درآید.
  • نکته مهم دیگر برای تغییرات شرکت مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس saaa.ir و بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه.
  • بعد از موارد فوق شما باید مدارک مورد نیازیکه برای ثبت تغییرات شرکت نیاز است را به اداره ثبت شرکت ها پست کنید.
  • در هنگام مراجعه به اداره ثبت شرکت ها شما باید برای ثبت آگهی در روزنامه نیز اقدام کنید که حدود ۱۰ تا ۱۵ روز باید منتشر شود. همین طور هزینه ثبت آگهی را باید پرداخت کنید.
  • در آخر هم آگهی شما صادر میشود.

ثبت تغییرات شرکت

مجمع عمومی عادی و وظابف آن:

مجمع عمومی عادی اهمیت بسیار بالایی به نسبت مجکع های دیگر دارد و در واقع این مجمع هر سال یکبار برگزار میشود که در آن تمامی مدیران و سهامداران شرکت حضور دارند. در این مجمع تمامی تصمیماتی که توسط مدیران گرفته میشود به شرکای دیگر شرکت طبق اساسنامه اطلاع داده میشود.

وظایف مجمع عمومی عادی در ثبت تغییرات شرکت شامل موارد زیر است:

  • ü یکی از وظایف مهمی که مجمع عمومی عادی بر عهده دارد ، انتخاب هیئت مدیره شرکت است.
  • ü طبق اساسنامه ای که برای شرکت تعریف میشود و تعداد بازرسان ثبت شده در اساسنامه، باید به همان تعداد ذکرشده در اساسنامه شرکت بازرس انتخاب شود که وظیفه این بازرسان نظارت بر اعضای هیئت مدیره شرکت است. این بازرسان در ثبت تغییرات شرکت وظیفه انتقال اطلاعات به سهامداران شرکت را نیز دارند.
  • ü هیئت مدیره شرکت ترازنامه ای را جهت ثبت اطلاعات شرکت مثل میزان سود و زیان سالیانه شرکت ایجاد میکند که تصویب این ترازنامه بر عهده مجکع عمومی عادی است.
  • ü منافع و سود هر شرکتی باید بین سهامداران آن شرکت تقسیم شود که وظیفه تقسیم مساوی این منافع بر عهده مجمع عمومی عادی است.
  • ü هنگام ثبت تغییرات شرکت ، پیشنهاداتی از سوی هیئت مدیره و سهامداران داده میشود که قبول یا رد کردن این پیشنهادات بر عهده مجمع عمومی است.
  • ü تعیین روزنامه رسمی یا کثیرالانتشار برای ثبت آگهی شرکت جهت ثبت تغییرات یا ثبت شرکت بر عهده مجمع عمومی است.

مجمع عمومی فوق العاده و وظایف آن:

برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده نیازمند این هستیم که حداقل نصف سهامدارانی که دارای حق رای هستند در جلسه حضور داشته باشند. در این صورت جلسه برای ثبت تغییراتی همچون تغییرات در سرمایه شرکت، تغییر در اساسنامه شرکت و انحلال شرکت صحبت میشود و مباحث مطرح شده در این جلسه مربوط به این موضوعات است.

در صورتی این تغییرات عملی خواهد شد که رای دوسوم افراد حاضر در جلسه را داشته باشیم.

وظایف مجمع عموعی فوق العاده در ثبت شرکت و تغییرات آن به شرح زیر است:

  • اضافه کردن شرکای جدید در شرکت از وظایف این مجمع است.
  • یکی از وظایف تاثیرگذار و مهم این مجمع تغییر در اساسنامه و مفاد آن است. تغییراتی مثل تغییر نام شرکت، تغییر موضوع شرکت و دیگر تغییرات بر عهده این مجمع است.
  • تغییراتی مثل تغییر سرمایه شرکت و منحل کردن شرکت یا به نوعی انحلال شرکت بر عهده مجمع عمومی فوق العاده است.
  • از وظایف مهم این مجمع در ثبت تغییرات شرکت ، تعیین بازرسان و انتخاب مدیران وخدمات آنها است. همینطور ایجاد سهام ممتازه از وظایف مهم دیگر این مجمع است.

هزینه  ثبت هر کدام از تغییرات شرکت به صورت جداگانه چقدر است؟

به طور کلی هزینه ثبت شرکت به دو عامل زیر بستگی دارد:

  1. نوع تغییراتی که برای شرکت ایجاد میشود و تعداد صورت جلسات آن
  2. ثبت آگهی تغییرات در روزنامه رسمی کشور

از تغییراتی که در هر تغییر باید پرداخت کنید هزینه ثبت شرکت در روزنامه رسمی است که مبلغی حدود ۱۵۰ هزارتومان باید پرداخت کنید. هر یک از تغییرات شرکت شامل هزینه های متفاوت است و هرکدام نیز شامل مراحل متفاوت از مراحل ثبت شرکت است که در اینجا با هر دو مورد آشنا میشویم:

هزینه ثبت شرکت

هزینه تغییر آدرس شرکت

هر نوع تغییری در ثبت شرکت هزینه ای در بر دارد که تغییر آدرس شرکت هزینه ای حدود ۵۰۰ هزارتومانی را دربر دارد و برای تغییر آدرس شرکت ایجاد یک صورت جلسه مجمع عمومی کافی است.

هزینه تغییر اعضای هیئت مدیره شرکت

قبل از تغییر اعضای هیئت مدیره یک صورت جلسه مجمع عمومی برای ثبت تغییرات شرکت برگزار میشود که در این صورت جلسه  نقل و انتقال سهام در صورت سهامی بودن شرکت انجام میشود. پس از اجرای این جلسه یک صورت جلسه برای افراد جدید و قدیم ایجاد میشود که هر دو طرف قدیمی و جدید دارای هیئت مدیره باشند.

پس از اجرای این دو صورت جلسه ، جلسه آخر برای تعیین کردن مدیران و سمت آنها و همینطور دارندگان حق امضا مشخص شوند و جهت ثبت آگهی در روزنامه اقدام کنند. هزینه برگزاری جلسات حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد که در نهایت با هزینه ثبت آگهی جمع میشود.

هزینه تغییر بازرسان و مدیران شرکت

برای تغییرات بازرسان شرکت یا تمدید آنها یک صورت جلسه به نام صورت جلسه مجمع عموعی عادی برگزار میشود که هزینه آن همراه با ثبت آگهی در روزنامه چیزی حدود ۶۰۰ هزارتومان تا ۷۰۰ هزار تومان میشود.

های ثبت https://hisabt.com/ ارائه خدمات ثبت شرکت میباشد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات