تاثیر مشاور کسب و کار در رشد کسب و کارهای ایرانی

تاثیر مشاور کسب و کار در رشد کسب و کارهای ایرانی

استخدام مشاور کسب و کار می تواند به کسب و کارها در بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات لازم برای دستیابی به موفقیت کمک کند.

  • مشاوره کسب و کار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بر چالش‌ها غلبه کنند، درآمد را افزایش دهند و رشد کنند.
  • کار با مشاوران تجاری که تجربه و موفقیت قبلی با شرکت‌هایی مانند شما را دارند، تاثیر به سزایی بر موفقیت شما دارد.
  • این مقاله برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل که قصد همکاری با یک مشاور کسب و کار را دارند، بسیار مفید است.

راه اندازی یک کسب و کار ​​به دلیل تعداد زیادی از موارد لازم برای موفقیت، چالش برانگیز است. از حسابداری گرفته تا منابع انسانی و پشتیبانی فنی، تقریباً غیرممکن است که صاحبان مشاغل بتوانند همه این کارها را خودشان انجام دهند. اما، به لطف سهولت استخدام مشاوران، آنها مجبور نیستند همه چیز را خودشان در دست بگیرند. ما بررسی خواهیم کرد که یک مشاور کسب و کار چه می‌کند و چگونه می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند.

مشاور کسب و کار کیست؟

مشاور کسب و کار، فردی حرفه ای با طیف گسترده ای از مهارت ها است که به صاحبان مشاغل در راه خود کمک می‌کند. مشاوران به دلیل تحصیلات و تجربه قبلی افرادی آگاه هستند.

علاوه بر این، مشاوران کسب و کار مشاوره مدیریتی را برای کمک به سازمان ها برای بهبود عملکرد و کارایی خود ارائه می دهند. این متخصصان، کسب و کارها را تجزیه و تحلیل می کنند و راه حل هایی را ایجاد می کنند و در عین حال به شرکت ها کمک می کنند تا به اهداف خود برسند.

چرا باید مشاور کسب و کار استخدام کنید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که صاحبان مشاغل باید به استخدام مشاوران فکر کنند. مشاوره تخصصی در کسب و کارها طیف گسترده ای از خدمات را به همراه دارد، از جمله موارد زیر:

  • ارائه تخصص در یک بازار خاص
  • شناسایی مشکلات
  • تکمیل کادر اداری
  • شروع تغییرات لازم
  • ارائه تمامی مستندات
  • آموزش کارکنان
  • انجام کارهایی مانند: استخدام و اخراج کارکنان
  • احیای سازمان
  • ایجاد کسب و کار جدید
  • تأثیرگذاری بر افراد دیگر، مانند لابی‌گران

مشاور کسب و کار چه می‌کند؟

به طور کلی، عملکرد یک مشاور کسب و کار، سه مرحله دارد: کشف و بررسی، ارزیابی و اجرا.

  1. کشف و بررسی

اولین قدم برای هر مشاور کسب و کار، مرحله کشف هدف کسب و کار شما است. یک مشاور کسب و کار خوب، زمان زیادی را برای بررسی تمام جوانب یک کسب و کار می‌گذارد.

مشاور کسب و کار، کارهای زیر را انجام خواهد داد:

  • از امکانات کسب و کار بازدید می‌کند
  • با هیئت مدیره و کارکنان دیدار می‌کند
  • امور مالی کسب و کار را تجزیه و تحلیل می‌کند

در طول مرحله کشف و بررسی، مشاور کسب و کار جزئیات هدف شرکت و عملیات فعلی شما را زیر نظر خواهد گرفت.

  1. ارزیابی

هنگامی که مشاور کسب و کار درک عمیقی از شرکت شما پیدا کرد، جایی که نیاز به تغییر است، وارد مرحله ارزیابی می‌شود. این مرحله شامل شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت شما و همچنین مشکلات فعلی است.

  • بررسی مشکلات ایجاد شده و شناسایی مشکلات جدید

مشاور کسب و کار باید مشکلاتی را که مالکان و مدیران قبلاً شناسایی کرده اند مطالعه کند. به دلیل عینی بودن، مشاوران می توانند مسائل جدید یا پیش بینی نشده را نیز مشخص کنند.

  • یافتن راه حل ها

یک مشاور کسب‌وکار باید راه‌حل‌هایی را برای مشکلاتی که شناسایی می‌کند، طراحی کند و راه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری بر روی فرصت‌های رشد کسب‌وکار، افزایش سود و افزایش کارایی ایجاد کند.

به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما بخش فروش قوی و بخش بازاریابی ضعیفی دارد. این فرصتی است تا منابع بازاریابی خود را افزایش دهید و بر روی کارکنان فروش خود سرمایه گذاری کنید.

در طول این فرآیند دو عنصر حیاتی وجود دارد: ارتباط و بازخورد.

  • ارتباط:

در طول مرحله ارزیابی، کل تیم شما باید ارتباط شفاف و صحیحی با مشاور کسب و کار داشته باشد.

  • بازخورد:

شما و اعضای تیمتان باید توصیه‌های مشاور کسب و کار را به عنوان انتقاد سازنده در نظر بگیرید. در حالی که شما و کارمندانتان شخصاً به کسب و کار نزدیک هستید، این فقدان دیدگاه گسترده تر می تواند مانع از تغییر و رشد مثبت شود.

  1. اجرا

هنگامی که شرکت شما و مشاور کسب و کار، در مورد یک برنامه به توافق رسیدند، مشاور باید وارد فاز سوم شود: مرحله بازسازی یا اجرای طرح. در این مرحله، مشاور بر روی دارایی‌های شما کار می‌کند و بدهی‌ها را حذف می‌کند. آن‌ها همچنین پیشرفت طرح را زیر نظر دارند و در صورت نیاز آن را تنظیم می‌کنند.

تاثیر مشاور کسب و کار در رشد کسب و کارهای ایرانی

  • ایجاد چشم انداز روشن و بی طرفانه

اغلب اتفاق می افتد که صاحبان مشاغل نمی توانند بی طرفانه به مشکلات واقعی که بر کسب و کار آن‌ها تأثیر می گذارد اشاره کنند. میل به حفظ سنت، عدم تجربه یا ترس از تغییر برخی از علل اصلی هستند که کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها را با شکست مواجه می‌کنند. مشاوران کسب و کار می‌توانند به سازمان‌ها در غلبه بر این چالش کمک کنند زیرا آنها تخصص و تجربه لازم را دارند.

  • داشتن بینش عمیق و تجربه مرتبط

مشاوران کسب‌وکار معمولاً نقش‌های تخصصی زیادی در شرکت‌های بزرگ ایفا کرده اند. بسیاری از مشاوران کسب و کار، خود کارآفرین هستند و سابقه ای در ایجاد کسب و کار از پایه دارند.

برخی دیگر، سرمایه گذاران سریالی اند که قادر به شناسایی پتانسیل کسب و کارها هستند. در هر یک از این موارد، مشاور کسب و کار شما باید با انبوهی از بینش‌ها و تجربه‌ها وارد شود تا شما از آن‌ها استفاده کنید.

  • کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان در دراز مدت

همه آن تخصص و تجربه معمولاً با نرخ های سنگین و زمان طولانی فراتر از آن چیزی که انتظارش را داشتید، همراه است. با این حال، این تخصص می تواند شما را از بسیاری از دردسرهای راه نجات دهد.

در مرحله اول، مشاوران کسب و کار، تجربیات خود را بر پایه‌ی سودآوری کسب و کار شما به کار می‌گیرند. و ثانیاً، آنها مسائل ساختاری و سایر مسائلی که منجر سرمایه‌گذاری‌های بی‌ثمر در بلندمدت شود را، شناسایی می‌کنند.

  • رویکرد سفارشی و نتیجه بخش

برای کمک به رشد شرکت ها و دستیابی به نتایج مطلوب، مشاوران کسب و کار زمانی را صرف یادگیری در مورد نیازها می‌کنند و سپس توصیه ها و برنامه های اقدام استراتژیک خود را بر اساس چالش ها و اهداف منحصر به فرد مشتریان تنظیم می‌کنند.

علاوه بر این، این کارشناسان رویکردی مبتنی بر نتیجه را در پیش می گیرند و به شرکت ها کمک می کنند تا اهداف و نقاط عطف درست و همچنین KPIرا برای اندازه گیری عملکرد و به روز رسانی استراتژی تعیین کنند.

تاثیر مشاور کسب و کار در رشد کسب و کارهای ایرانی

اگر شما هنوز هم برای کسب و کار خود، مشاور مناسبی انتخاب نکردید، همین الان اقدام کنید. امروزه شرکت‌های مختلفی هستند که خدمات مشاوره‌ای به کسب و کارها ارائه می‌دهند. یکی از قابل اعتماد ترین آن‌ها، پلتفرم مشاوره کسب و کار آکادمی بازار است. در آکادمی بازار، متخصصان مختلفی گرد هم آمده اند تا به شما انواع مشاوره کسب و کار، مشاوره فروش، مشاوره بازاریابی و… را به صورت حضوری و تلفنی ارائه دهند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات