آموزش 12 روش رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

آموزش ۱۳ روش رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام 📷 را باز میکنید یکی از مشکلات آزار دهنده که ممکن است با آن مواجه شوید سفید شدن صفحه اینستاگرام است. این اتفاق دلایل مختلفی میتواند داشته باشد، در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۳ روش رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام میپردازیم.

حل مشکل صفحه سفید اینستاگرام

?How to Fix White Screen on Instagram

پیش از این در انزل وب به بررسی ۶ روش رفع مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام و همچنین آموزش ۱۴ روش حل مشکل باز نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون پرداختیم. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین کار کردن با برنامه اینستاگرام با آن مواجه شوید مشکل سفید شدن اینستاگرام است. روش های مختلفی برای رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام وجود دارد که در ادامه این روش ها را بررسی میکنیم.

ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق بکند.

علت سفید شدن صفحه اینستاگرام چیست؟

سفید شدن صفحه اینستاگرام دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. زمانی که شما دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام را بدانید راحت تر و سریعتر میتوانید مشکل خود را حل کنید. یکسری از دلایل مشکل صفحه سفید در اینستاگرام عبارتند از:

  • اشکال از سمت سرور ایسنتاگرام
  • اینترنت ضعیف
  • پر بودن فضای ذخیره سازی گوشی
  • بروز نبودن برنامه
  • وجود فایل های خراب
  • فعال بودن قابلیت ذخیره باتری
  • مشکل نرم افزار تغیردهنده آی پی شما و وی پی ان

اگر دلیل مشکل سفید شدن اینستاگرام را میدانید به سراغ روش حل آن بروید، اما اگر دلیل مشکل را نمیدانید روش هایی که در ادامه بررسی میکنیم را به ترتیب طی کنید تا مشکل سفید شدن اینستاگرام شما حل شود.

مشکل صفحه هوم اینستاگرام

مشکل صفحه سفید در اینستاگرام بدلیل اشکال از سمت برنامه

برنامه اینستاگرام گاهی دچار مشکل و باگ میشود که دلیل آن ها از طرف خود برنامه است. اگر مشکل شما از طرف برنامه باشد شما کاری نمیتوانید انجام دهید باید منتظر بمانید تا اینستاگرام این مشکل را برطرف کند. برای اینکه ببینید مشکل از سمت سرور اینستاگرام است یا خیر میتوانید اینستاگرام را در سایر گوشی ها چک کنید. اگر مشکل سفید شدن اینستاگرام به دلیل خرابی سرور باشد اینستاگرام در هیچ دستگاهی کار نمیکند و در همه دستگاه ها صفحه سفید نشان میدهد.

برنامه تغییر دهنده آی پی خود را غیرفعال کنید

اگر از برنامه تغییر دهنده آی پی ، وی پی ان و.. برای دسترسی به اینستاگرام استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم پروکسی و وی پی ان خود را غیرفعال کنید یا حداقل آن را تغییر دهید و سپس برای لود اینستاگرام مجددا تلاش کنید.

اینترنت ضعیف دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام

همانطور که میدانید اینستاگرام بدون اینترنت کار نمیکند به همین دلیل ممکن است مشکل به دلیل اینترنت شما باشد. برای همین میتوانید اتصال اینترنت خود را تغییر دهید. اگر با اینترنت گوشی وارد اینستاگرام میشوید، اینترنت گوشی را خاموش کرده و به وای فای متصل شوید و بالعکس. بعد از تغییر اینترنت دوباره وارد برنامه شوید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

رفع مشکل بازخوانی نشدن اینستاگرام

حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام با راه اندازی مجدد گوشی

اگر مشکل به دلیل اینترنت نبود میتوانید گوشی خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید. راه اندازی مجدد گوشی خیلی از مشکلات جزئی را میتواند رفع کند. برای این کار دکمه خاموش روشن را چند ثانیه نگه دارید و بعد از نشان داده شدن چند گزینه Restart یا Reboot را انتخاب کنید.

حل مشکل صفحه سفید اینستاگرام

روشن خاموش کردن حالت هواپیما

یکی دیگر از سریعترین راه ها برای رفع مشکل بازخوانی نشدن اینستاگرام فعال سازی حالت هواپیما است. حالت هواپیما باعث غیر فعال شدن بلوتوث، وای‌ فای و… میشود. برای این کار ابتدا با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به سمت پایین تنظیمات سریع گوشی را باز کنید. بعد از آن Airplane mode را روشن و بعد از چند ثانیه خاموش کنید.

حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

بعد از متصل شدن مجدد گوشی به اینترنت وارد برنامه اینستاگرام شوید و بررسی کنید ببینید مشکل سفید شدن اینستاگرام رفع شده است یا خیر. اگر هنوز با مشکل سفید شدن اینستاگرام مواجه هستید میتوانید باقی روش ها را تست کنید.

استفاده از نسخه وب اینستاگرام

زمانی که برنامه اینستاگرام دچار مشکل میشود و نمیتوانید از آن استفاده کنید، میتوانید از نسخه وب آن استفاده کنید. برای این کار وارد سایت Instagram شوید. روی Login ضربه بزنید. نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

علت سفید شدن صفحه اینستاگرام

باز بودن برنامه زیاد در پس زمینه علت سفید شدن صفحه اینستاگرام

گاهی برنامه های باز پس زمینه عملکرد برخی برنامه ها را دچار مشکل میکنند. در این شرایط شما میتوانید برنامه های باز پس زمینه را ببندید. اگر از گوشی اندرویدی استفاده میکنید انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید. با این کار برنامه های باز به صورت مستطیل های کوچک به شما نمایش داده میشوند. بعد از آن مستطیل ها را به گوشه های گوشی بکشید تا به صورت کامل بسته شوند.

رفع مشکل صفحه سفید اینستاگرام

اگر از گوشی آیفون استفاده میکنید دو بار روی دکمه Home بزنید تا برنامه های باز به شما نمایش داده شوند. بعد از دیدن برنامه آن ها را ببیندید. برای دیدن آموزش تصویری بستن برنامه های باز در گوشی آیفون میتوانید مطلب آموزش ۷ روش بستن برنامه های باز در آیفون را مطالعه کنید.

ورود مجدد به حساب کاربری برای رفع مشکل صفحه سفید اینستاگرام

یکی از روش هایی که ممکن است در رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام به شما کمک کند خارج شدن از حساب کاربری اینستاگرام و ورود مجدد به آن است. قبل از انجام این روش مطمئن شوید که نام کاربری و پسورد خود را میدانید، در غیر اینصورت نمیتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. برای خارج شدن از حساب کاربری ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید. روی سه خط بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام

در بخش Settings به سمت پایین بکشید و گزینه Log out در بخش Logins را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید تا از حساب کاربری خود خارج شوید. بعد از خارج شدن از حساب کاربری نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید و مجددا وارد پروفایل خود شوید.

رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

پر بودن فضای ذخیره سازی گوشی

زمانی که فضای ذخیره سازی گوشی شما پر باشد برخی از برنامه ها با مشکل مواجه میشوند و باعث میشود به درستی کار نکنند. پس اگر با مشکل صفحه سفید در اینستاگرام مواجه شدید بررسی کنید ببینید فضای ذخیره سازی گوشی شما پر است یا خیر. برای بررسی این موضوع میتوانید از طریق File Manager اقدام کنید. File Manager را باز کنید.

مشکل سفید شدن اینستاگرام

در File Manager شما میتوانید فضای اشغال شده حافظه گوشی و کارت SD را مشاهده کنید. اگر دیدید حافظه ذخیره سازی پر است کمی از برنامه ها، فیلم ها و … خود را پاک کنید تا فضا کمی آزاد تر شود. بعد از خالی کردن فضای ذخیره سازی بررسی کنید و ببینید مشکل صفحه سفید در اینستاگرام رفع شده است یا خیر.

مشکل صفحه سفید در اینستاگرام

بروز نبودن برنامه علت باز شدن صفحه سفید در اینستاگرام

بروز رسانی برنامه به غیر از این که ویژگی های جدید به برنامه اضافه میکند برخی از اشکالات و باگ های نسخه قبلی خود را نیز برطرف میکند. به همین دلیل اگر با مشکل صفحه سفید در اینستاگرام مواجه شدید میتوانید بررسی کنید و ببینید اینستاگرام نسخه بروزتری دارد یا خیر. برای بررسی این موضوع اگر گوشی اندرویدی دارید وارد گوگل پلی و اگر از iOS استفاده میکنید App store را باز کنید. در قسمت جست جو آن Instagram را تایپ کنید. روی آیکن Instagram ضربه بزنید تا باز شود. اگر در صفحه Instagram گزینه Update فعال بود یعنی نسخه بروز تری از اینستاگرام در دسترس است. آن را دانلود و نصب کنید.

رفع مشکل صفحه هوم اینستاگرام با پاک کردن حافظه پنهان برنامه

یکی دیگر از دلایل مشکل صفحه سفید در اینستاگرام میتواند فایل های خراب برنامه باشد. گاهی اوقات یکسری فایل های خراب و قدیمی در برنامه ایجاد میشوند که برنامه را دچار مشکل میکنند. این فایل های خراب و قدیمی مهم نیستند و بعد از پاک کردن مجددا به صورت خودکار جایگزین میشوند. برای پاک کردن فایل های خراب برنامه و رفع مشکل صفحه سفید در اینستاگرام میتوانید حافظه پنهان برنامه را پاک کنید. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. اگر Settings را در گوشی خود پیدا نمیکنید میتوانید در قسمت جست جو گوشی خود Settings را تایپ کنید و روی نتیجه آن ضربه بزنید تا تنظیمات گوشی باز شود. بعد از آن در صفحه اصلی Settings گزینه Apps را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

باز شدن صفحه سفید در اینستاگرام

در قسمت Apps تمام برنامه های نصب شده روی گوشی خود را میتوانید ببینید. از بین برنامه ها، برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. آن را انتخاب کنید تا اطلاعات برنامه اینستاگرام به نمایش دربیاید. در پایین صفحه روی Clear data ضربه بزنید.

علت باز شدن صفحه سفید در اینستاگرام

گزینه های Clear all data و Clear cache برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه هستند. این گزینه ها را به ترتیب انتخاب کنید تا حافظه پنهان برنامه پاک شود. بعد از پاک کردن، برنامه اینستاگرام را باز کنید و با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد حساب کاربری خود شوید. بررسی کنید ببینید مشکل سفید شدن اینستاگرام رفع شده است یا خیر.

علت سفید شدن صفحه اینستاگرام

قابلیت ذخیره باتری را خاموش کنید

روشن بودن قابلیت ذخیره باتری یا Power Saving Mode میتواند عملکرد برخی از برنامه ها را دچار مشکل کند و همچنین میتواند باعث مشکل صفحه سفید در اینستاگرام شود. بنابر این اگر با مشکل صفحه سفید در اینستاگرام مواجه هستید میتوانید بررسی کنید و ببینید قابلیت ذخیره باتری روشن است یا خیر. برای بررسی این موضوع در گوشی های اندرویدی وارد Settings شوید. گزینه Battery and Device Care و بعد از آن Battery را انتخاب کنید. در آخر Battery saver را غیر فعال کنید.

حل مشکل صفحه سفید اینستاگرام

 

همچنین شما میتوانید در صفحه اصلی گوشی انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا تنظیمات سریع باز شود و گزینه Battery saver را غیر فعال کنید.

مشکل صفحه سفید در اینستاگرام

در گوشی های iOS نیز شما میتوانید از طریق تنظیمات قابلیت ذخیره باتری را خاموش کنید. برای این کار ابتدا Settings گوش خود را باز کنید. گزینه Battery را در صفحه اصلی تنظیمات خود پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. تمام تنظیمات مربوط به باتری گوشی شما در این قسمت است. برای خاموش کردن قابلیت ذخیره باتری گزینه Battery saver را پیدا کنید. در صورتی که این گزینه فعال بود روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام با نصب دوباره برنامه

اگر تمامی روش های بالا را تست کردید اما هنوز با مشکل سفید شدن اینستاگرام مواجه هستید میتوانید برنامه را حذف و دوباره نصب کنید. با حذف کردن و نصب دوباره برنامه فایل ها و اطلاعات برنامه را مجددا دانلود میکنید و این باعث میشود فایل های سالم با فایل های خراب جایگزین شوند و مشکل شما رفع شود. برای حذف برنامه در صفحه اصلی گوشی خود روی برنامه نگه دارید و از گزینه های باز شده Uninstall را انتخاب کنید تا حذف شود.

دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام

همچنین میتوانید از طریق Settings برنامه اینستاگرام را حذف کنید. برای حذف برنامه و رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام Settings گوشی خود را باز کنید. در صفحه اصلی تنظیمات گزینه Apps را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمام برنامه های نصب شده روی گوشی خود را میتوانید ببینید. برنامه اینستاگرام را از بین برنامه های دیگر پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در صفحه جدید از طریق منو پایین روی Uninstall ضربه بزنید.

رفع مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

یک پیام مبنی بر اینکه شما در حال پاک کردن برنامه اینستاگرام هستید به شما نمایش داده میشود. برای تایید و ادامه روی OK ضربه بزنید.

مشکل سفید شدن اینستاگرام

 

بعد از حذف اینستاگرام مجددا آن را دانلود و نصب کنید. پس از اتمام نصب وارد برنامه شوید و نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید و ببینید مشکل سفید شدن اینستاگرام رفع شده است یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به دلایل باز شدن صفحه سفید در اینستاگرام و روش های رفع این مشکل صحبت کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل صفحه سفید اینستاگرام استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل بازخوانی نشدن اینستاگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • رامین says:

    سلام داداش
    درو بهت مال منم اوکی شد
    دمت گرم
    برنامه که نصب کردم
    حالت هواپیما ده ثانیه گذاشتم
    فیلتر شکن روشن کردم سرور آمریکا زدم
    ورود زده شد
    عالی بود ممنون

  • حمید رضا says:

    سلام دوستان وقت بخیر
    دستان برای اینکه وارد اینستاگرام شوید و صفحه سفید نیاد
    اول زبان گوشی رو اغیر بدین
    دو از VPN سرور USA
    سوم برنامه رو حذف کنید بعد در فروشگاه پلی که INSTAL کردید حالت پرواز خود را فعلال کنید و اینستاگرام که در حال دانلود است وقتی ۴۰ درصد دانلود شده جی پی اس خود را غیر فعلا کنید بعد وارد برنامه شوید من این کارو کردم وارد شدم
    خسته نباشید

  • سیاوش says:

    من هم صفحه اینستگرامم هم این چندروزه همش صفحه سفیددرمیاد،بروزرسانی کردم بازهم صفحه سفیددرمیاد

  • هیچکس says:

    بچه ها همش چرت و پرت بود باید وایسین خود اینستا درستش کنه تو آپدیت های بعدیش

  • مرتضی says:

    منم یک روز گوشیم همین مشکل رو داشت
    راه حلش خیلی عجیب بود
    داخل تنظیمات باید برید بخش اسکرین یا صفحه نمایش
    تنظیمات دارک مود رو فعال کنید یا اگه فعال هست غیر فعال کنید بعد اینستاگرام رو باز کنید درست میشه
    به همین راحتی

  • پیمان says:

    اخیراً بعد از نصب برنامه اینستاگرام، برای بنده هم مشکل سفید شدن صفحه به‌وجود آمد البته با ارور دیگری به‌طوری که حتی از طریق گوشی اندروید قادر به آپلود عکس پروفایل خود هم نبودم! زمانی که از طریق کامپیوتر و نسخه تحت وب وارد اینستاگرام شدم، مشکل ارور سفید شدن صفحه در گوشی خود‌به‌خود برطرف شد و از طریق نسخه دسکتاپ و تحت وب، عکس پروفایل را هم آپلود کردم. به‌نظر میاد بیشتر مشکلات اینستاگرام مربوط به اشتباهات برنامه‌نویسی در نسخه‌های مختلف اندروید یا گوشی‌های آیفون باشد. همچنان که به شخصه خودم مشکلات مشابه را در برنامه واتساپ هم تجربه کرده بودم که به‌تدریج برطرف گردید.