آموزش کار با برنامه Nvidia GeForce Experience

آموزش کار با برنامه Nvidia GeForce Experience

اگر شما در سیستم خود از کارت گرافیک انویدیا 🖥️ استفاده میکنید، احتمالا نام برنامه Nvidia GeForce Experience را شنیده اید. برای اینکه با برنامه Nvidia GeForce Experience آشنا شوید و بدانید چه ویژگی هایی دارد در این مطلب از انزل وب به آموزش کار با برنامه Nvidia GeForce Experience میپردازیم.

آموزش کار با Geforce experience

GeForce Experience: How To Download, Record Gameplay and Update Your Drivers

برنامه Nvidia GeForce Experience یک نرم افزار قدرتمند است که میتواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد. این برنامه دارای قابلیت ها و ویژگی های مختلفی برای بازی های سیستم دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه برای یادگیری نحوه کار با قابلیت ها به آموزش کار با NVidia geforce experience میپردازیم.

آموزش استفاده از Nvidia geforce experience

در صورتی که این برنامه برای شما کار نمیکند میتوانید مطلب ۵ روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience را مطالعه کنید.

آموزش کار با برنامه Geforce experience: دانلود برنامه

در اولین قسمت از آموزش کار با Geforce experience به نحوه دانلود و نصب این برنامه میپردازیم. اگر درایور کارت گرافیک شما همراه با GeForce Experience نیست میتوانید خودتان آن را به صورت دستی دانلود کنید. برای این کار کافیست وارد سایت GeForce Experience شوید و روی Download Now کلیک کنید.

آموزش راه اندازی نرم افزار Geforce experience

پس از اتمام دانلود، فایل GeForce Experience .exe را اجرا کنید تا مراحل نصب آغاز شود. پس از طی کردن مراحل نصب شما باید یک حساب کاربری Nvidia بسازید و یا با حساب قبلی خود وارد شوید. همچنین شما میتوانید از طریق فیسبوک و گوگل نیز وارد شوید. دقت داشته باشید که برای ورود به برنامه و حساب کاربری باید برنامه تغییر دهنده آی پی خود را روشن کنید.

نحوه کار با Nvidia geforce experience

زمانی که برای اولین بار وارد برنامه میشوید یک کادر برای شما باز میشود که تمام قسمت های برنامه را به شما توضیح میدهد. این آموزش اجباری نیست و اگر بخواهید میتوانید از این قسمت صرف نظر کنید.

آموزش ورود به Geforce experience: نحوه نصب درایور های گرافیکی

یکی از مزایای برنامه GeForce Experience این است که درایور های گرافیکی جدید را تنها با چند کلیک میتوانید به سیستم خود اضافه کنید. برای این کار ابتدا برنامه GeForce Experience را باز کنید. وارد تب Drivers شوید و روی گزینه Check for Updates کلیک کنید. با انتخاب این گزینه GeForce Experience به صورت خودکار برای پیدا کردن بروز رسانی های جدید بررسی میکند. اگر بروز رسانی موجود باشد یک پیام به شما نشان میدهد و کنار آن یک دکمه سبز رنگ Download قرار دارد.

اموزش ورود به Geforce experience

برای بروز رسانی روی آن کلیک کنید. منتظر بمانید تا درایور ها دانلود شوند. بعد از اتمام دانلود دو گزینه Express Installation و Custom Installation را نشان میدهد. برای نصب درایور های دانلود شده Express Installation را انتخاب کنید. نصب درایور با توجه به سخت افزار سیستم میتواند چند دقیقه طول بکشد. پس از اتمام کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

آموزش کار با نرم افزار Nvidia geforce experience: نحوه بهینه کردن بازی ها

یکی دیگر از قابلیت های برنامه GeForce Experience قابلیت بهینه سازی بازی است. شما با کمک این قابلیت میتوانید بازی خود را با بهترین تعادل عملکرد و کیفیت بصری اجرا کنید. زمانی که شما برنامه GeForce Experience را باز میکنید به صورت خودکار سیستم شما را اسکن میکند و بازی های جدید را به کتابخانه خود اضافه میکند. به صورت دستی نیز میتوانید اسکن را شروع کنید. برای اسکن دستی ابتدا برنامه را باز کنید و روی سه نقطه عمودی بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. از منو باز شده گزینه Scan for games را انتخاب کنید.

حالا موس را روی برنامه بگیرید و Details را انتخاب کنید. در آخر روی Optimize کلیک کنید. همچنین میتوانید با کلیک روی آیکن آچار تنظیمات را خودتان تغییر دهید. یکی دیگر از روش های بهینه سازی بازی با GeForce Experience این است که روی سه نقطه عمودی کلیک کنید و Optimize all games را انتخاب کنید.

آموزش کار با NVidia geforce experience

نحوه کار با Nvidia geforce experience و ضبط گیم پلی

همچنین شما میتوانید از GeForce Experience برای ضبط گیم پلی استفاده کنید. برای این کار زمانی که داخل بازی هستید کلید های میانبر Alt+ Z را انتخاب کنید. GeForce Experience چند دقیقه آخر بازی را ضبط میکند. از طریق تنظیمات میتوانید زمان ضبط را کاهش یا افزایش دهید. برای ذخیره فیلم ضبط شده کلید های میانبر Alt+ F10 را انتخاب کنید.

آموزش رکورد با Geforce experience به صورت دستی

برای ضبط گیم پلی با GeForce Experience به صورت دستی کافیست روی گزینه Record کلیک کنید. همچنین اگر میخواهید از کلید های میانبر استفاده کنید میتوانید کلید های Alt+ F9 را فشار دهید.

استریم کردن با GeForce Experience

شما از طریق GeForce Experience میتوانید استریم کنید و گیم پلی خود را در فیسبوک، یوتیوب و یا Twitch پخش کنید. همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی Broadcast LIVE و بعد از آن Settings، تنظیمات را تغییر دهید. پس از تغییر تنظیمات روی Start کلیک کنید و یا کلید های مبانبر Alt+F8 را انتخاب کنید.

آموزش کار با نرم افزار Geforce experience: اسکرین شات گرفتن

اگر میخواهید از بازی خود اسکرین شات بگیرید میتوانید از GeForce Experience استفاده کنید. برای این کار کلید های میانبر Alt+ F1 را فشار دهید.

آموزش رکورد با Geforce experience

اگر با مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز ۱۱ مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۱۱ روش حل مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش راه اندازی نرم افزار Geforce experience و نحوه استفاده از قابلیت های این برنامه پرداختیم. آیا شما توانستید از طریق آموزش استفاده از Nvidia geforce experience، این برنامه را نصب و از آن استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه کار با Nvidia geforce experience در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

5 روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience
۵ روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience

نظرات

  • علی says:

    من چند مرحله اول رفتم.اخر سایت نگا کردم.فهیمدم اصا از اول که لب تاپ خریدم اپ کنترل پنل روش نصب نبود.از استور دانش کردم.مرسی.اون نرم افزاریم که برای اپدیت دریورا کارت گرافیک گفتید.خیلی خوبه .ممنون

  • ㅤㅤㅤㅤ says:

    سلام برنامه مشکل داره ارور ۴۰۳ Forbidden میده