۵ مهارت شغلی پرتقاضا در سال ۲۰۲۲

استخدام منابع انسانی ماهر و متخصص همواره یکی از دغدغه‌های شرکت های بزرگ بوده است. به شکلی که یکی از چالش‌هایی که بازار کار اغلب کشورها با آن مواجه است، عدم وجود منابع انسانی کافی در مشاغل مورد نیاز کسب و کارها است. حوزه‌هایی مانند مهندسی مکانیک، توسعه نرم افزار و تحلیل داده، معمولا جزء پر تقاضاترین مشاغل بازار کار محسوب می‌شوند.

اینجا موقعیت های شغلی مهندسی مکانیک در شهر تهران را ببین. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ مهارت شغلی پر تقاضا در بازار کار سال ۲۰۲۲ میلادی بپردازیم. کار در هر یک از این مشاغل می‌تواند آینده شغلی خوبی را در سراسر جهان برای کارجویان به همراه داشته باشد.

برنامه نویسی

در کنار آگهی‌های استخدامی در مشاغل فنی مهندسی مانند آگهی استخدام مهندس مکانیک در تهران، آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس یکی از پرتکرارترین آگهی‌های استخدامی در بازار کار اغلب مناطق کشور است. در حقیقت توسعه نرم افزار، تحلیل داده و برنامه نویسی، جزء حوزه‌های کاری پر تقاضا در بسیاری از کشورهای جهان هستند.

توسعه دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان با کد نویسی، تست و ویرایش کدها، به توسعه برنامه‌های کامپیوتری کمک می‌کنند. اگرچه برخی از برنامه‌های کامپیوتری تنها به‌منظور سرگرمی تهیه و روانه بازار می‌شوند، اما بسیاری از این نرم‌افزارها با هدف حل یک مشکل توسعه داده می‌شوند.

امروزه زبان‌های برنامه نویسی مختلفی ایجاد و مورداستفاده توسعه دهندگان برنامه‌های کامپیوتری قرار می‌گیرند. از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲ میلادی می‌توان به زبان‌های Python، R، Java، PHP، C# و جاوا اسکریپت اشاره کرد.

به شکلی که برای کار در اغلب مشاغل مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات، داشتن دانش برنامه نویسی به‌عنوان یک ضرورت کاری محسوب می‌شود. اگر قصد دارید در یکی از مشاغل مورد نیاز بازار کار سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی مشغول به کار شوید، بهتر است از همین‌الان برای یادگیری یکی از زبان‌های برنامه نویسی اقدام کنید. در ادامه به معرفی یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی خواهیم پرداخت.

جاوا اسکریپت

یکی از زبان‌های برنامه ‌نویسی که نقش بسیار برجسته‌ای در توسعه نرم ‌افزارهای کامپیوتری و وب‌سایت‌های مختلف دارد، زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است. این زبان برنامه نویسی که یکی از برترین زبان‌های برنامه نویسی در دنیای فناوری است، به‌عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت کاربر شناخته می‌شود.

اهمیت جاوا اسکریپت به‌اندازه‌ای است که در حدود ۹۸ درصد از کل وب‌سایت‌های جهان، از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند. یادگیری جاوا اسکریپت آسان بوده و کدهای نوشته‌شده با این زبان قابلیت اجرا روی محیط‌های دسکتاپ، موبایل و وب را خواهند داشت. به ‌همین دلیل برنامه نویسی با جاوا اسکریپت، به‌عنوان یکی از پر تقاضاترین مهارت‌های شغلی در سال ۲۰۲۲ میلادی است.

مهارت‌های مرتبط با ساخت و ساز

بدون تردید یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی در سراسر جهان، صنعت ساختمان است. اهمیت این صنعت به‌اندازه‌ای است که می‌توان ساخته‌های بشری در این حوزه را نمادی از پیشرفت و توسعه‌یافتگی کشورها دانست.

در کشور ما به دلیل نیاز کنونی به توسعه راه‌ها، پل‌ها، تونل‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب و احداث ساختمان، مشاغل مرتبط با حوزه ساخت و ساز جزء مشاغل مورد نیاز بازار کار در سال ۲۰۲۲ میلادی هستند. این در حالی است که شرکت های بزرگ در کشورهای پیشرفته‌ای مانند کانادا، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در حوزه ساخت و ساز دارند. به همین دلیل برخی از دانشجویان با ادامه تحصیل در کانادا، مسیر خود را برای ورود حرفه‌ای به بازار کار این کشور در حوزه ساخت و ساز هموار می‌کنند.

مدیریت فروش

یکی دیگر از فرصت‌ های شغلی پر تقاضا در بازار کار سراسر جهان، فرصت شغلی مدیر فروش است. شرکت های بزرگ و کوچک به حوزه بازاریابی و فروش برای توسعه کسب‌وکار خود نیاز دارند. یک مدیر فروش با سابقه کار و مهارت‌های قابل‌توجه خود، نقشی برجسته در توسعه کسب و کارها دارد.

یک مدیر فروش با استخدام و آموزش اعضای تیم فروش و بازاریابی شرکت، اهداف مشخصی را برای فروش ماهانه و سالانه اعضای تیم مشخص می‌کند. برای این منظور یک مدیر فروش با پیاده‌سازی استراتژی‌های فروش، تعداد مشتریان شرکت را افزایش می‌دهد. برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش بهتر است علاوه بر سابقه کاری قابل‌قبول، دارای حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌ای مانند مدیریت بازرگانی باشید.

استخدام مهندس مکانیک در تهران و شهرستان‌ها

یک مهندس مکانیک با بررسی، طراحی، ساخت، آزمایش و توسعه ابزارها و سیستم‌های مکانیکی، نقش بسیار مهمی در توسعه صنایع مختلف دارد. به همین دلیل آگهی‌ استخدام مهندس مکانیک در تهران و سایر شهرهای کشور، همواره جزء مهم‌ترین آگهی‌های استخدامی در ایران بوده است.

شرکت های بزرگ با استخدام مهندس مکانیک در تهران، کرج و…، در حوزه‌های مختلفی از یک مهندس مکانیک استفاده می‌کنند. برای تبدیل شدن به یک مهندس مکانیک داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک، سابقه کار با نرم‌افزار AutoCad و توانایی حل مسئله، ضروری است.

همچنین در آگهی‌های استخدام مهندس مکانیک در تهران و شهرستان‌ها، معمولا به داشتن حداقل ۲ الی ۵ سال سابقه کار مرتبط اشاره می‌شود. در ادامه اسامی برخی از کسب‌ و کارها و حوزه‌هایی که نیاز به استخدام مهندس مکانیک در تهران و سایر شهرهای کشور دارند، آورده شده است:

  • شرکت‌های فعال در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • کسب‌وکارهای فعال در حوزه محیط‌زیست
  • صنایع شیمیایی
  • خودروسازی
  • مخابرات
  • شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مشاوره مهندسی
  • داروسازی

از شرکت‌های معتبری که در سال ۱۴۰۱ در ایران آگهی استخدام مهندس مکانیک در تهران و سایر شهرستان‌ها منتشر کرده‌اند، می‌توان به شرکت‌های مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب، داروسازی خوارزمی و شرکت تولیدی ایران تایر اشاره کرد.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

یکی از مهارت‌های شغلی پر تقاضا در سال ۲۰۲۲ میلادی، توانایی بهینه‌سازی سایت‌ برای موتورهای جستجو است. امروزه اغلب کسب و کارها در کنار روش‌های سنتی فروش و بازاریابی، روش‌های نوین بازاریابی را مورداستفاده قرار می‌دهند.

بسیاری از خریداران بالقوه و مشتریان کسب و کارها، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال دارند. تمایل افراد برای خرید آسان‌تر نسبت به گذشته بیشتر شده است. حتی حضور افراد با گروه‌های سنی مختلف در دنیای اینترنت، فرصت مناسبی را برای تبلیغات بیشتر در این حوزه فراهم کرده است.

با موردتوجه قرار گرفتن بازاریابی دیجیتال، اهمیت نمایش سایت‌ها در صفحه اول موتورهای جستجویی مانند گوگل بیش‌ازپیش نمایان شده است. اغلب کاربران تنها روی سایت‌هایی کلیک می‌کنند که در جایگاه‌های بالاتری در موتورهای جستجو قرار دارند.

به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها به دنبال بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو هستند. فرصت شغلی متخصص سئو یکی از مشاغل پر تقاضا در بازار کار است که در صورت داشتن تخصص در این حوزه، می‌توانید امنیت شغلی خوبی داشته باشید.

جمع‌بندی

آشنایی با مشاغل پر تقاضا در بازار کار می‌تواند به انتخاب مسیر شغلی بهتر کمک نماید. به همین دلیل در این مقاله به معرفی ۵ مهارت شغلی پر تقاضا در سال ۲۰۲۲ پرداختیم. برنامه نویسی، مهارت‌های مرتبط با ساخت و ساز، مدیریت فروش، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و مهندسی مکانیک، برخی از حوزه‌های شغلی پر تقاضا در بازار کار سال ۲۰۲۲ میلادی هستند.

این مشاغل نه‌تنها جزء مشاغل مورد نیاز بازار کار ایران هستند، بلکه در سراسر جهان بازار کار خوبی دارند. با تقویت مهارت‌های خود در این حوزه‌ها و ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدامی مانند آگهی استخدام مهندس مکانیک در تهران، می‌توانید امنیت شغلی خود را تضمین کرده و درآمد خوبی داشته باشید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×