آموزش 9 روش رفع مشکل عدم تایپ در ورد

آموزش ۹ روش رفع مشکل عدم تایپ در ورد

آیا شما با مشکل عدم تایپ در ورد ⌨️ مواجه هستید و نمیتوانید مطالب خود را تایپ کنید؟ این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۹ روش رفع مشکل عدم تایپ در ورد میپردازیم.

علت تایپ نشدن در ورد

How to Fix Can’t type in Word 

پیش از این در انزل وب به آموزش تایپ انگلیسی و فارسی کنار هم در ورد بدون به هم ریختگی کلمات پرداختیم. گاهی ممکن است زمانی که میخواهید یک متن را با فایل ورد تایپ کنید ببینید کلمات نوشته نمیشوند. راه های مختلفی برای رفع مشکل عدم تایپ در ورد وجود دارد که در ادامه بررسی میکنیم.

بررسی اتصال کیبورد برای رفع مشکل تایپ فارسی در ورد

قطع بودن سیم و یا خرابی پورت USB میتواند باعث مشکل در تایپ ورد شود. بنابر این قبل از امتحان سایر روش ها ابتدا بررسی کنید ببینید کابل و یا پورت USB سالم است یا خیر. اگر پورت USB کامپیوتر خراب بود میتوانید از سایر پورت ها استفاده کنید. در صورتی که مشکل به دلیل کابل و یا پورت USB نبود میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

علت تایپ نشدن در ورد

در صورتی که کیبورد لپ تاپ غیر فعال شده میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۷ روش رفع مشکل غیرفعال شدن و کار نکردن کیبورد لپ تاپ را مطالعه کنید.

رفع مشکل تایپ نکردن ورد با ریستارت کردن ویندوز

در صورتی که کیبورد سالم بود میتوانید ویندوز را ریستارت کنید تا مشکل تایپ نشدن انگلیسی در ورد حل شود. راه اندازی مجدد کامپیوتر بسیاری از مشکلات جزئی سیستم را میتواند رفع کند. برای ریستارت کردن کامپیوتر منو Start را باز کنید. روی Power کلیک کنید. از منو باز شده Restart را انتخاب کنید.

مشکل تایپ نشدن اعداد فارسی در ورد

همچنین در صورتی که با ریستارت کردن ویندوز مشکل حل نشد میتوانید با یک حساب کاربری جدید وارد ورد شوید و ببینید مشکل رفع میشود یا خیر.

فعال نبودن Numlock علت فارسی تایپ نشدن اعداد در ورد

اگر میخواهید در فایل ورد اعداد را تایپ کنید مطمئن شوید که Numlock فعال باشد. درست است که این موضوع ساده ای است اما برخی از کاربران فراموش میکنند که قبل از تایپ اعداد Numlock را فعال کنند.

علت فارسی تایپ نشدن اعداد در ورد

برای رفع مشکل تایپ نشدن اعداد فارسی در ورد و فارسی کردن اعداد میتوانید مطلب آموزش ۲ روش حل مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد (Word) را مطالعه کنید.

سفید بودن رنگ متن دلیل تایپ نشدن در ورد

سفید بودن رنگ متن یکی دیگر از دلایل ساده مشکل تایپ نکردن ورد میتواند باشد. ممکن است شما با مشکل تایپ نکردن در ورد مواجه نباشید و فقط رنگ متن سفید باشد و شما نمیتوانید متن را ببینید. در این صورت از طریق آیکن تغییر رنگ که با حرف A نشان داده شده رنگ متن خود را تغییر دهید.

مشکل تایپ نشدن انگلیسی در ورد

خاموش کردن قابلیت Document Protection برای حل مشکل تایپ انگلیسی در ورد

نرم افزار ورد قابلیتی به نام Document Protection دارد. زمانی که یک کاربر Document Protection را فعال میکند سایر کاربران نمیتوانند فایل ورد را تغییر بدهند و یا نوشته ای اضافه کنند. بنابر این در صورتی که قابلیت Document Protection فعال است میتوانید برای رفع مشکل خود آن را غیر فعال کنید. برای فعال کردن این قابلیت فایل ورد را باز کنید از منو بالای صفحه File را انتخاب کنید.

مشکل تایپ انگلیسی در ورد

در صفحه باز شده از کادر سمت چپ Info را انتخاب کنید. در سمت راست صفحه Protect Document را انتخاب کنید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده روی Mark As Final کلیک کنید. در آخر OK را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شود.

مشکل تایپ نکردن ورد

حالا به فایل ورد بازگردید از کادر زرد رنگ بالای صفحه Edit Anyway را انتخاب کنید. حالا این قابلیت غیر فعال میشود و شما میتوانید در فایل ورد تایپ کنید.

مشکل تایپ فارسی در ورد

تغییر فرمت فایل ورد برای رفع مشکل تایپ نشدن انگلیسی در ورد

معمولا مشکل تایپ نکردن ورد به دلیل فرمت فایل است. به همین دلیل شما میتوانید فرمت فایل را به Text. تغییر دهید تا مشکل رفع شود. برای این کار فایل ورد را باز کنید. در بالای صفحه روی File کلیک کنید.

مشکل تایپ انگلیسی در ورد

در صفحه باز شده Save As را انتخاب کنید. در حین ذخیره فایل ورد بخش Save As Type را روی Rich Text Format تنظیم کنید و Save را انتخاب کنید. اکنون میتوانید مجددا فایل ورد را باز کنید و بررسی کنید ببینید مشکل تایپ نکردن ورد رفع شده است یا خیر.

دلیل تایپ نشدن در ورد

مشکل تایپ فارسی در ورد به دلیل اکتیو نبودن مایکروسافت آفیس

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث مشکل تایپ نشدن در ورد شود فعال نبودن برنامه ورد است. زمانی که شما نسخه اصلی برنامه ورد را خریداری نکردید باید آن را فعال یا Active کنید. در صورت فعال نکردن ورد یکسری قابلیت های آن برای شما کار نمیکند و با مشکل مواجه میشوید. برای اکتیو کردن مایکروسافت آفیس میتوانید مطلب آموزش ۳ روش اکتیو کردن و فعال سازی قانونی آفیس را مطالعه کنید.

مشکل در تایپ ورد

اگر با اکتیو کردن ورد مشکل حل نشد میتوانید برنامه ورد را پاک کنید و دوباره آن را نصب کنید.

رفع مشکل عدم تایپ در ورد با پاک کردن افزونه های ورد

مشکل تایپ نکردن ورد میتواند به دلیل برخی از افزونه های نصب شده در ورد باشد. بنابر این افزونه هایی را که اخیرا نصب کردید را حذف کنید تا ببینید مشکل رفع میشود یا خیر.

استفاده از Google Drive برای حل مشکل تایپ نشدن انگلیسی در ورد

برای استفاده از Google Drive و رفع مشکل ابتدا وارد سایت گوگل درایو شوید. بعد از آن با حساب گوگل خود لاگین کنید. روی New کلیک کنید و فایل ورد را آپلود کنید. بعد از آپلود شدن فایل روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود. سپس فایل را با پسوند docx. دانلود کنید.

رفع مشکل عدم تایپ در ورد

در صورتی که کلید های ترکیبی در ورد کار نمیکنند میتوانید مطلب ۳ روش حل مشکل کار نکردن کلیدهای ترکیبی در ورد (Word) را برای رفع مشکل خود مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه رفع مشکل عدم تایپ در ورد صحبت کردیم. آیا شما توانستید با روش های بالا مشکل تایپ نکردن ورد را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مشکل تایپ نشدن انگلیسی در ورد در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات

  • فرید ملکی says:

    در ورد کرست بالا پایین میشه و نمیتونم تایپ کنم یا سلکت میشه و متن رو پاک میکنه چکار کنم?