فایل DMG چیست؟ آموزش اجرا و باز کردن فایل DMG در ویندوز

فایل DMG چیست؟ آموزش اجرا و باز کردن فایل DMG در ویندوز

آیا تا به حال با فایل DMG 📄 در ویندوز مواجه شدید؟ میدانید این نوع فایل ها چه نوع فایل هایی هستند و چگونه میتوان محتویات این فایل ها را دید؟ در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ میدهیم که فایل DMG چیست؟ آموزش اجرا و باز کردن فایل DMG در ویندوز را نیز بررسی میکنیم.

آموزش بازکردن فایل DMG

?How to Open a DMG File in Windows

پیش از این در انزل وب به بررسی فایل های مختلفی از جمله فایل های ENC، فایل های DLL و فایل های LNK پرداختیم. یکی دیگر از انواع فایل هایی که ممکن است در ویندوز با آن مواجه شوید فایل های DMG هستند. این نوع فایل ها به دلیل آن که برای سیستم عامل ویندوز نیستند ممکن است برای کاربران ویندوز جدید باشد. در نتیجه ادامه مطلب را بخوانید تا با فایل DMG در ویندوز و نحوه بازکردن فایل DMG آشنا شوید.

فایل DMG در ویندوز چیست؟

فایل با پسوند DMG در سیستم عامل های مک کاربرد دارند. این فایل ها بسیار شبیه به فایل های ISO هستند. اگر نمیدانید فایل ایزو چیست میتوانید مطلب آشنایی با فایل های ایزو ISO را مطالعه کنید. این فایل ها بیشتر حاوی فایل نصبی برنامه ها برای سیستم عامل مک هستند. همچنین میتوان از آن ها برای نگهداری فایل های فشرده نیز استفاده کرد. به دلیل اینکه فایل های DMG برای سیستم عامل مک هستند در نتیجه شما نمیتوانید از آن ها در ویندوز استفاده کنید. با این حال شما میتوانید با استفاده از یک سری برنامه ها فایل های DMG را در ویندوز باز کنید.

فایل DMG در ویندوز

نحوه باز کردن و نصب فایل DMG در مک

به دلیل آن که فایل های DMG برای مک هستند بنابر این شما بدون نیاز به برنامه خاصی میتوانید فایل های DMG را در مک باز کنید و محتویات آن ها را ببینید. همچنین برای نصب فایل DMG در مک شما نیاز به کار خاصی ندارید. زمانی که روی فایل کلیک کنید مراحل نصب آغاز میشود.

۷-Zip نرم افزار باز کردن فایل DMG

همانطور که گفته شد شما میتوانید از چند نرم افزار برای بازکردن فایل DMG در ویندوز استفاده کنید. یکی از این برنامه ها ۷-Zip است. شما میتوانید از ۷-Zip برای استخراج انواع فایل ها از جمله ZIP, CAB, ISO, RAR و WIM استفاده کنید. ۷-Zip همچنین به شما اجازه میدهد تا فایل های فشرده خود را ایجاد کنید. برای استفاده از فایل DMG در ویندوز با ۷-Zip ابتدا این برنامه را دانلود و نصب کنید. بعد از اتمام نصب ۷-Zip را باز کنید.

تبدیل فایل DMG به EXE

اگر میخواهید یک فایل DMG را استخراج کنید از طریق دسکتاپ روی فایل راست کلیک کنید از منویی که باز میشود ۷-Zip را انتخاب کنید تا زیر منو های آن باز شود. در زیر منو اگر میخواهید در جایی استخراج شود که همه فایل ها در آن جا استخراج میشوند گزینه Extract Files را انتخاب کنید. در صورتی که میخواهید همان جا که فایل DMG است استخراج شود Extract Here را انتخاب کنید. در آخر اگر میخواهید یک پوشه جدید ایجاد شود و در پوشه جدید فایل DMG استخراج شود گزینه “نام پوشه”Extract to را انتخاب کنید.

نصب فایل DMG در مک

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر فایل DMG استخراج میشود.

دانلود DMG Extractor

در آخر زمانی که فایل DMG استخراج شد میتوانید فایل های درون آن را ببینید.

نصب فایل DMG در ویندوز

دانلود DMG Extractor برای استخراج فایل های DMG

نرم افزار DMG Extractor یکی دیگر از برنامه هایی است که میتوانید برای اجرای فایل DMG در ویندوز از آن استفاده کنید. در نسخه رایگان DMG Extractor نمیتوانید فایل های بیشتر از ۴GB را استخراج کنید. همچنین نمیتوانید فایل های رمز دار را استخراج کنید. برای استفاده از DMG Extractor ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. سپس برای دیدن محتویات فایل، فایل DMG را درون DMG Extractor باز کنید.

بازکردن فایل DMG

برای استخراج فایل از بالای برنامه Extract را انتخاب کنید. بعد از آن مانند برنامه قبل انتخاب کنید کجا استخراج شود.

آموزش بازکردن فایل DMG

تبدیل فایل DMG به ISO با AnyToISO

اگر نیاز دارید به محتویات فایل DMG دسترسی کامل داشته باشید باید آن را به فایل ISO تبدیل کنید. برای این کار میتوانید از AnyToISO استفاده کنید. برای تبدیل فایل ایزو برنامه AnyToISO را دانلود و نصب کنید.

تبدیل فایل DMG به EXE

پس از آن روی فایل DMG راست کلیک کنید و گزینه Convert to …iso را انتخاب کنید. جای سه نقطه نام فایل قرار میگیرد.

نصب فایل DMG

در قسمت مشخص شده، محل ذخیره فایل تبدیل شده را مشخص کنید و روی Convert در پایین کادر کلیک کنید.

بوت فایل DMG

اجرای فایل DMG در ویندوز با PowerISO

برای اجرای فایل DMG در ویندوز با استفاده از برنامه PowerISO پس از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کنید و مسیر Tools> Convert را طی کنید.

فایل با پسوند Dmg

در قسمت Source File فایل DMG خود را انتخاب کنید و در قسمت Destination File مسیر ذخیره سازی آن را مشخص کنید. در آخر برای اجرای فایل DMG در ویندوز روی OK کلیک کنید.

نرم افزار باز کردن فایل DMG

ابزار Dmg2iso برای تبدیل فایل DMG به فایل ایزو

یکی دیگر از ابزار هایی که میتوانید برای تبدیل فایل DMG به ISO از آن استفاده کنید، Dmg2iso است. اگر شما فایل های DMG زیادی در ویندوز دارید که میخواهید فرمت آن ها را تبدیل کنید میتوانید از Dmg2iso کمک بگیرید.

تبدیل فایل DMG به ISO

سایت تبدیل فرمت Cloudconvert

اگر نمیخواهید از برنامه ها برای تغییر فرمت فایل DMG استفاده کنید میتوانید از ابزار های آنلاین و سایت ها کمک بگیرید. یکی از سایت های تبدیل فرمت Cloudconvert است که میتوانید از طریق آن فرمت فایل مورد نظر خود را تغییر دهید.

نصب فایل DMG در ویندوز

سایت FileZigZag برای تغییر فرمت فایل های DMG

سایت FileZigZag یکی دیگر از سایت های تبدیل فرمت است که میتوانید از آن برای تبدیل فرمت فایل DMG به سایر فرمت ها استفاده کنید.

بازکردن فایل DMG

نحوه تبدیل فایل DMG به EXE چگونه است؟

فایل های EXE برای ویندوز هستند. شما از طریق هیچ راهی نمیتوانید فایل DMG را به EXE تغییر دهید. برای نصب فایل DMG در ویندوز باید معادل آن برنامه را با فرمت EXE پیدا کنید. در غیر اینصورت نمیتوانید فایل را نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بررسی کردیم و با فایل با پسوند DMG آشنا شدیم. همچنین یکسری برنامه برای بوت فایل DMG نیز بررسی کردیم. آیا شما توانستید با فایل DMG مک، در ویندوز کار کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه اجرای فایل DMG در ویندوز با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات