آموزش فعال و غیر فعال سازی حالت Do Not Disturb آیفون

آموزش فعال و غیر فعال سازی حالت Do Not Disturb آیفون

گوشی های آیفون قابلیت های متنوعی دارند که باعث میشود کاربران راحت تر از این گوشی ها استفاده کنند. یکی از این قابلیت ها، قابلیت Do Not Disturb 🌙 است. در این مطلب از انزل وب به معرفی و آموزش فعال و غیر فعال سازی حالت Do Not Disturb آیفون میپردازیم.

چگونه Do Not Disturb آیفون را فعال یا غیرفعال کنیم؟

?How to Use Do Not Disturb on An I Phone to Silence Notifications and Limit Distractions

گوشی های هوشمند قابلیتی به نام Do Not Disturb یا مزاحم نشوید دارند. بعد از فعال کردن Do Not Disturb همه نوتیفیکیشن های شما بی صدا میشوند و کسی نمیتواند با شما تماس برقرار کند. برای فعال کردن این قابلیت در گوشی های اندرویدی میتوانید مطلب آموزش کار با حالت Do Not Disturb اندروید را مطالعه کنید. در ادامه با نحوه فعال کردن Do Not Disturb در گوشی های آیفون آشنا میشویم.

چگونه Do Not Disturb آیفون را فعال یا غیرفعال کنیم؟

نحوه فعال کردن Do Not Disturb به صورت دستی

برای فعال کردن Do Not Disturb به صورت دستی Control Center آیفون را با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به سمت پایین باز کنید. در صورتی که از iPhone X یا نسخه های جدید تر استفاده میکنید باید انگشت خود را از بالا سمت راست به پایین بکشید تا Control Center آیفون باز شود. حالا برای روشن شدن قابلیت Do Not Disturb روی آیکن آن که با علامت ماه مشخص شده است ضربه بزنید. بعد از فعال کردن این گزینه دیگر نوتیفیکیشن ها شما را آزار نمیدهند.

نحوه غیر فعال کردن Do Not Disturb در ایفون

نحوه غیر فعال کردن Do Not Disturb در ایفون از طریق Control Center

بعد از اینکه این قابلیت را فعال کردید میتوانید آن را غیر فعال کنید تا گوشی شما به حالت عادی بازگردد. برای غیر فعال کردن آن کافیست مجددا Control Center را باز کنید و روی آیکن Do Not Disturb ضربه بزنید تا غیر فعال شود.

فعال کردن Do Not Disturb به صورت خودکار در زمان های معین

ممکن است شما بخواهید هر روز حین خوابیدنتان یا قبل از ورود به جلسه کاری قابلیت Do Not Disturb به صورت خودکار فعال شود. آیفون این گزینه را نیز در اختیار شما قرار داده است. برای فعال شدن Do Not Disturb به صورت خودکار در ساعت های معین Settings آیفون را باز کنید.

چگونه Do Not Disturb آیفون را فعال یا غیرفعال کنیم؟

در صفحه اصلی تنظیمات گزینه Do Not Disturb را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

نحوه غیر فعال کردن Do Not Disturb در واتساپ ایفون

در صفحه Do Not Disturb روی Scheduled ضربه بزنید تا فعال شود. حالا میتوانید زمانی که میخواهید قابلیت Do Not Disturb فعال باشد را مشخص کنید.

غیر فعال کردن حالت رانندگی آیفون

سایر تنظیمات Do Not Disturb در iOS

قابلیت Do Not Disturb ویژگی های دیگری دارد که میتوانید به دلخواه خود آن ها را تغییر دهید این ویژگی ها عبارتند از:

  • Bedtime: حالت زمان خواب که باعث میشود حین زمان خواب شما در طول شب نوتیفیکیشن ها غیر فعال شود.
  • Silence: در بخش Silence شما میتوانید انتخاب کنید که چه مواقعی گوشی بی صدا باشد. این بخش دو گزینه دارد برای همیشه بی صدا باشد یا مواقعی که آیفون قفل است.
  • Phone: در بخش تلفن نیز میتوانید افرادی که میتوانند به شما زنگ بزنند را انتخاب کنید.
  • Do Not Disturb While Driving: فعال شدن قابلیت Do Not Disturb در حین رانندگی یکی دیگر از بخش ها است. در این بخش زمانی که میخواهید رانندگی کنید Do Not Disturb به صورت خودکار فعال میشود. برای این کار ماشین شما باید قابلیت بلوتوث داشته باشد. برای غیر فعال کردن حالت رانندگی آیفون در صفحه Do Not Disturb در تنظیمات آیفون روی Activate ضربه بزنید و آن را روی Manually تنظیم کنید.

نحوه غیر فعال کردن Do Not Disturb در اپل

نحوه غیر فعال کردن Do Not Disturb در اپل برای بعضی از مخاطب ها

ممکن است بخواهید بعضی از افراد را در بین استثناها قرار دهید. یعنی زمانی که Do Not Disturb نیز فعال است برای برخی از مخاطبین خاص غیر فعال شود. برای این کار ابتدا وارد مخاطبین خود شوید و مخاطب مورد نظر را پیدا کنید. روی نام او ضربه بزنید. روی Edit ضربه بزنید تا بتوانید اطلاعات مخاطب را ویرایش کنید.

تنظیمات Do Not Disturb در iOS

صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Ringtone را انتخاب کنید. حالا Emergency Bypass را فعال کنید.

معنی Do Not Disturb در ایفون

نحوه غیر فعال کردن Do Not Disturb در واتساپ ایفون از طریق تنظیمات

اگر نوتیفیکیشن های واتساپ برای شما نمیاید احتمالا Do Not Disturb برای آن فعال است. برای غیر فعال کردن آن Settings را باز کنید. گزینه Notifications را انتخاب کنید. در بین برنامه ها WhatsApp را انتخاب کنید. اگر Allow Notifications غیر فعال بود آن را فعال کنید.

فعال کردن Do Not Disturb

اگر میخواهید متن پیام نوتیفیکیشن در صفحه قفل دیدن نشود میتوانید مطلب آموزش مخفی کردن محتوا و متن پیام در آیفون را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز با معنی Do Not Disturb در آیفون و نحوه فعال کردن آن آشنا شدیم. آیا شما توانستید این قابلیت را فعال کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه فعال کردن Do Not Disturb در آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل 5 روش سايلنت كردن آيفون (iOS)
آموزش کامل ۵ روش سایلنت کردن آیفون (iOS)
آموزش 10 روش حل مشکل روشن شدن خودکار حالت مزاحم نشوید (DND) اندروید و آیفون
۱۰ روش حل مشکل روشن شدن خودکار حالت مزاحم نشوید (DND) اندروید و آیفون
آموزش کار با حالت Do Not Disturb اندروید
آموزش کار با حالت Do Not Disturb اندروید

نظرات