آموزش 7 روش حل مشکل File System Limit اندروید

آموزش ۷ روش حل مشکل File System Limit اندروید

ممکن است شما بخواهید روی گوشی اندرویدی خود برنامه ای نصب کنید، اما حین نصب با ارور File System Limit ⚠️ مواجه شوید. اولین سوالی که در این مواقع از خود میپرسید این است که File system limit چیست و چطور میتوان این ارور را رفع کرد؟ در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش حل مشکل File System Limit اندروید میپردازیم.

رفع ارور File System Limit اندروید

How To Fix File System Limit Alert On Android Phone?

زمانی که گوشی شما حافظه ای برای ذخیره سازی فایل های جدید و یا برنامه های جدید نداشته باشد با ارور Insufficient Storage Available یا پیغام File System Limit در اندروید مواجه میشوید. روش های متنوع و آسانی وجود دارد که میتوانید از آن ها برای رفع مشکل File System Limit استفاده کنید. در ادامه این روش ها را بررسی میکنیم.

ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق بکند.

حل مشکل File System Limit با راه اندازی مجدد گوشی

ارور File System Limit اندروید میتواند به دلیل وجود یک سری مشکلات جزئی در گوشی بوجود بیاید. در این زمان رفع مشکلات جزئی میتواند مشکل را نیز برطرف کند. یکی از راحت ترین و سریع ترین روش هایی که میتوانید برای رفع مشکلات جزئی گوشی استفاده کنید راه اندازی مجدد گوشی است. ریستارت کردن گوشی بسیاری از ارور ها را میتواند رفع کند. بنابر این قبل از طی کردن مراحل دیگر و تغییر تنظیمات گوشی، گوشی اندرویدی خود را ریستارت کنید. برای این کار دکمه Power را فشار دهید. چند ثانیه نگه دارید و از منو باز شده Restart یا Reboot را انتخاب کنید.

رفع ارور File System Limit اندروید

رفع ارور File System Limit اندروید با حذف برنامه ها

یکی از راحت ترین روش هایی که میتوانید برای حل مشکل File System Limit استفاده کنید حذف برنامه های غیر ضروری و آزاد کردن فضا است. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. گزینه Apps را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

حافظه گوشی خالی است ولی ارور پر بودن میدهد

گزینه Manage Apps را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمام برنامه هایی که روی گوشی شما نصب شده باز میشود.

File system limit اندروید

در بین برنامه ها به دنبال اپلیکیشنی بگردید که فضای بیشتری اشغال کرده و شما نیازی به آن ندارید و کمتر از آن استفاده میکنید. بعد از انتخاب برنامه از بین گزینه ها Uninstall را انتخاب کنید.

حل مشکل کمبود حافظه داخلی در اندروید بدون روت

برای تایید روی OK کلیک کنید.

File system limit چیست

پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها برای حل مشکل File System Limit

اگر نمیخواهید برنامه هایی که فضای زیادی اشغال کردند را پاک کنید میتوانید حافظه پنهان برنامه را پاک کنید. برای این کار مجددا وارد Settings شوید. گزینه Apps و بعد Manage Apps را انتخاب کنید.

حافظه گوشی خالی است ولی ارور پر بودن میدهد

برنامه مورد نظر را پیدا کنید. روی برنامه ضربه بزنید. در صفحه باز شده از منو پایین Clear data را انتخاب کنید.

حل مشکل File System Limit

به ترتیب روی گزینه های Clear all data و Clear Cache ضربه بزنید. با این کار حافظه پنهان برنامه پاک میشود. همین کار را برای سایر برنامه هایی که میخواهید حافظه پنهان آن ها را پاک کنید تکرار کنید.

رفع مشکل File System Limit

حل مشکل کمبود حافظه داخلی در اندروید بدون روت با بروز رسانی گوشی

درصورتی که حافظه گوشی خالی است ولی ارور پر بودن میدهد میتوانید گوشی را آپدیت کنید. بروز رسانی گوشی بسیاری از مشکلات و باگ های آن را برطرف میکند. برای بروز رسانی گوشی Settings را باز کنید. گزینه About phone را انتخاب کنید.

پیغام File System Limit در اندروید

روی Update ضربه بزنید.

حل مشکل File System Limit

در صورتی که آپدیت در دسترس بود Download Update را انتخاب کنید.

رفع مشکل File System Limit

استفاده از کارت SD برای رفع ارور File System Limit اندروید

اگر با مشکل کمبود فضا در گوشی اندرویدی مواجه هستید و در حین نصب برنامه با پیام ظرفیت دستگاه شما برای این برنامه کافی نیست مواجه میشوید، میتوانید از کارت SD استفاده کنید و برنامه ها و فایل های خود را روی آن ذخیره کنید.

حل مشکل پر بودن فضای Other در اندروید با استفاده از CCleaner

اگر میخواهید از برنامه ها برای رفع ارور File System Limit اندروید استفاده کنید میتوانید برنامه CCleaner را برای اندروید دانلود و نصب کنید. CCleaner برنامه ها و پوشه های بی مصرف را برای افزایش سرعت گوشی پاک میکند. همچنین این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد یعنی شما میتوانید به راحتی با این برنامه کار کنید و مشکل خود را حل کنید.

پیغام File System Limit در اندروید

برنامه های دیگری نیز وجود دارند که میتوانید برای این کار از آن ها استفاده کنید. برای آشنایی با این برنامه ها میتوانید مطلب بهترین برنامه های پاکسازی حافظه داخلی ، خارجی و کش اندروید را مطالعه کنید.

حل مشکل File System Limit از طریق ریست کردن گوشی

اگر هیچ کدام از روش های بالا برای حل مشکل File System Limit مفید نبودند میتوانید گوشی خود را ریست کنید. دقت داشته باشید که بعد از انجام این کار تمامی اطلاعات گوشی شما پاک میشود. به همین دلیل قبل از ادامه مراحل حتما از گوشی اندرویدی خود بکاپ بگیرید. برای این کار Settings را باز کنید. بعد از باز شدن تنظیمات گزینه General management را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

حل مشکل پر بودن فضای Other در اندروید

در صفحه General management گزینه Reset را انتخاب کنید.

ظرفیت دستگاه شما برای این برنامه کافی نیست

حالا روی Factory Data Reset ضربه بزنید.

ارور File System Limit اندروید

در صفحه باز شده اطلاعات حساب کاربری شما نمایش داده میشود. در آخر برای ریست گوشی و اتمام کار روی Reset ضربه بزنید.

File system limit چیست

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب چند روش برای حل مشکل کمبود حافظه داخلی در اندروید بدون روت بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای رفع خطای File system limit اندروید استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل File System Limit در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

خالی کردن حافظه آیفون اپل
آموزش ۱۱ روش خالی کردن فضا حافظه آیفون اپل (iOS)

نظرات

  • مهرزاد says:

    انزل وب همیشه کارآمد، ممنون از این همه مفید بودنتون. سامسونگ با ccleaner برطرف شد، امیدوارم موقتی نباشه.

  • علیرضا says:

    تشکر اررور برطرف شد از برنامه ccleaner استفاده کردم دم شما گرم