تاریخچه بیت کوین - سازنده بیت کوین کیست؟

تاریخچه بیت کوین ، سازنده بیت کوین کیست؟

قیمت خرید بیت کوین را چه کسی تعیین می کند؟ چه کسی توانسته شبکه عظیمی از معاملات را راه اندازی کند؟ این فرد هم اکنون کجاست؟ این سوالات معمولا به ذهن افرادی می آیند که به تازگی با بیت کوین آشنا شده­اند. البته که چنین سوالاتی خیلی بی راه هم نیستند و لازم است که پاسخ شفافی به آن ها داده شود. بیت کوین در زمان تولد، تنها یک خالق داشت؛ اما امروزه کارشناسان و صاحب نظران درباره این رمزارز بزرگ چنین فکری نمی کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا تاریخچه اولین ارزدیجیتال دنیا یعنی بیت کوین را بررسی کنیم و به ماهیت سازنده آن پی ببریم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین و ارزشمند­ترین ارز جهان است که در حوالی سال ۲۰۰۸ پایه­گذاری شد. این ارز بدون بانک مرکزی و یا نهاد متمرکز دیگری مشغول به فعالیت است. انتقال آن نیز از طریق شبکه همتا به همتا انجام می پذیرد. قیمت خرید بیت کوین در سال­ های مختلف دچار تغییرات بسیار شده است.

تغییرات بیت کوین برای بسیاری خوشایند بوده و در مقابل بانک ها و موسسات مالی را با هراس مواجه کرده است. پس از گذشت زمان زیادی، این موسسات متوجه شدند که توان مقابله با بیت کوین را ندارند. پس تصمیم بر آن شد که همگام با علم روز دنیا حرکت کنند و بیت کوین را به عنوان بخش بزرگی از بازارهای مالی به شمار بیاورند.

سازنده مرموز بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) شخصیت نمادین سازنده بیت کوین است که می توان او را تاثیرگذار­ترین فرد در تاریخ بیت کوین دانست. با اینکه بیش از یک دهه از عمر این رمز ارز گذشته، همچنان هویت خالق آن فاش نشده و حتی کسی به شکل دقیق نمی داند که او وجود خارجی داشته است یا نه؟ منطقی­ترین باور این است که یک نفر به تنهایی نمی توانسته چنین شبکه بزرگی را در سال ۲۰۰۸ راه اندازی کند. بنابراین باید یک تیم بزرگ برنامه نویسی پشت این قضیه باشد. نام سازنده بیت کوین برای سال­های طولانی نقل محافل کریپتویی بود و هنوز هم درباره آن صحبت می ­شود. در طی این سال ها نام این شخصیت دستمایه شوخی های خاصی هم شده و برای مثال سازنده رمزارز دوج کوین نام خود را از ناکاموتو الهام گرفته است.

حدس و گمان

در طول این سال ها افراد زیادی از وینسنت ون ولکر گرفته تا ایلان ماسک، برای ناکاموتو کاندید شده­اند.. اما تا کنون هیچ کدام از این افراد چنین هویتی را قبول نکرده­اند و کمی دور از انتظار هم هست که آن ها واقعا نکاموتو باشند. بعضی نیز خودشان را سازنده بیت کوین معرفی کرده­اند. برای مثال در سال ۲۰۱۶ یک مهندس کامپیوتر استرالیایی اعلام کرد که همان سازنده بیت کوین است؛ اما هرگز ثابت نشد. درحال حاضر چیزی که می­ دانیم این است که نام ساتوشی ناکاموتو خیالی بوده و چنین فردی با اصالت ژاپنی، وجود تاریخی ندارد. به احتمال قوی بیت کوین توسط یک گروه خبره برنامه نویسی در آمریکای شمالی و منطقه ای نزدیک به دریای کارائیب ساخته شده است.

تاریخچه معاملات بیت کوین در جهان

تاریخچه معاملات بیت کوین در جهان

بیت کوین به عنوان یکی از ارزشمند ترین رمزارز های جهان شناخته شده و در ایران هم به قیمت خرید بیت کوین در جهان جا به جا می شود. قیمت بین کوین را می­توانید در اوکی اکسچنج ببینید.

این ارز دیجیتال از سال ۲۰۰۸ تا کنون فصل تازه ای از زندگی مالی بشر را رقم زده است. افرادی که زندگی خود را در بازارهای مالی سپری کرده اند، می دانند که تاریخ  بیت کوین بخش جدانشدنی زندگی بشر است. ایده اولیه راه اندازی بیت کوین در تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸ مطرح شده است؛ درست زمانی که جهان دچار بحران اقتصادی بود. بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال بدون مرکزیت مطرح شد و همین موضوع توانست شبهه های زیادی را برای معاملات انجام شده با این رمز ارز ایجاد کند.

تاریخچه استخراج بیت کوین

در زمان راه اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۸، استخراج به شیوه متفاوتی انجام می شد. برای استخراج بیت کوین در آن زمان به تجهیزات ساده ای نیاز بود؛ درحدی این عمل ساده بود که با لپ تاپ های رده پایین هم انجام میشد. در این زمان به خاطر افزایش ماینرها، سختی استخراج بیت کوین بالا رفته و فقط تعدادی از ماینرها توانایی انجام این کار را دارند. این موضوع در قیمت خرید بیت کوین تاثیر دارد.

محرک ­های بیت کوین در سال ۲۰۲۰

بانک مرکزی آمریکا برای کمک به بازار اقتصادی  درحال سقوط اجازه انتشار دلارهای بیشتری را می دهد که بر روی اقتصاد جهانی تاثیر منفی دارد. پایین آمدن قیمت دلار برای سرمایه گذاران یک استرس ناگهانی است و ترس را در دل هایشان راه می اندازد. بیت کوین با استفاده از این فرصت به این افراد یک اندوخته ایمن و قابل اعتماد را می دهد. این در حالی است که هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی نمی تواند قیمت بیت کوین را به شکل مستقیم دست کاری کند. با این حال قیمت خرید بیت کوین به شکل غیرمستقیم می تواند تحت تاثیر قوانین یا سیاست های خاصی قرار بگیرد. تاریخچه این رمزارز در کوین مارکت کپ به شکل کامل موجود است.

سخن آخر

قیمت خرید بیت کوین چیزی نیست که به راحتی بتواند دستخوش تغییر مستقیم شود. ناکاموتو سیستم امنی را برای قیمت گذاری این رمزارز انتخاب کرده است؛ با این حال هویتش را به صورت مخفیانه حفظ کرده و ما تا امروز نتوانستیم دقیق او را شناسایی کنیم. گویا او خودش هم می دانسته روزی متوجه جعلی بودن اسمش خواهند شد. اما به هرحال ترجیح داده که این روش را برای ادامه کارش پیش بگیرد.

به هر حال در حال حاضر بیت کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در دنیا است که توانسته افراد زیادی را به خود جلب کند. تا چند سال پیش معامله این رمز ارز در ایران ممنوع بود؛ اما امروزه شکل قانونی به خود گرفته و شما می توانید از صرافی های ایرانی و با استفاده از ریال، معاملات آن را انجام دهید. برای خرید بیت کوین به صرافی اوکی اکسچنج مراجعه کنید که یکی از شناخته شده ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات