آموزش 9 روش فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید و آیفون

آموزش ۹ روش فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید و آیفون

یکی از قابلیت های اینستاگرام که کاربران زیادی از آن استفاده میکنند ریلز یا Reels 🎬 است. با این حال این قابلیت برای برخی از کابران فعال نشده است. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۹ روش فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید و آیفون میپردازیم.

چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

?How to Activate Instagram Reels on Android and iPhone

قابلیت ریلز این امکان را به مخاطبین میدهد تا ویدیو های کوتاه ۱۵ ثانیه ای و یا ۱ دقیقه ای را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنند. پیش از این در انزل وب به آموزش ۶ روش دانلود ریلز از اینستاگرام اندروید و آیفون پرداختیم، اما با این حال به دلایل مختلفی این قابلیت برای برخی از کاربران فعال نیست و نمیتوانند در اینستاگرام خود از ریلز استفاده کنند. برای فعال کردن ریلز اینستاگرام چند روش وجود دارد که در ادامه بررسی میکنیم.

فعال شدن ریلز برای اندروید

فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید و آیفون با ریستارت گوشی

بسیاری از مشکلاتی که ما در گوشی خود با آن مواجه میشویم به دلیل یکسری اشکالات جزئی رخ میدهد. در این شرایط شما میتوانید گوشی خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید تا مشکلات جزئی گوشی رفع و قابلیت ریلز در اینستاگرام برای شما فعال شود. ریستارت گوشی یکی از راحت ترین و سریعترین کارهایی است که شما میتوانید برای فعال سازی ریلز اینستاگرام انجام دهید. برای این کار دکمه خاموش روشن گوشی خود را چند ثانیه نگه دارید و روی Restart یا Reboot ضربه بزنید.

فعال سازی ریلز اندروید

در گوشی های iOS دکمه کناری با دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا Slide to Power Off را ببینید. بعد از آن Slide to Power Off را به سمت راست بکشید تا گوشی آیفون شما خاموش شود. بعد از خاموش شدن گوشی آن را روشن کنید.

فعال سازی ریلز در آیفون

استفاده از برنامه تغییر دهنده ای پی برای فعال کردن ریلز اینستاگرام برای آیفون

گاهی یکسری از قابلیت های برنامه اینستاگرام برای بعضی از مناطق جغرافیایی غیر فعال میشوند. در این شرایط برای رفع مشکل خود باید از برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده کنید. برای این کار ابتدا یکی از این برنامه ها را دانلود کنید. پس از اتمام دانلود و نصب وارد برنامه شوید و آن را فعال کنید. پس از فعالسازی وارد برنامه اینستاگرام شوید.

فعال سازی ریلز اینستاگرام با بروز رسانی برنامه

اینستاگرام به طور مرتب بروز رسانی هایی برای برنامه خود قرار میدهد. در این بروز رسانی ها قابلیت های جدید برای شما فعال میشود و یا مشکلات نسخه قبل برطرف میشود. بنابراین اگر ریلز اینستاگرام برای شما هنوز فعال نیست میتوانید برنامه را آپدیت کنید تا فعال شود. برای بروز رسانی این برنامه اگر از گوشی اندرویدی استفاده میکنید وارد Google Play شوید. نام Instagram را در قسمت جست جو آن وارد کنید و روی آیکن برنامه ضربه بزنید.

فعال شدن ریلز اینستا

در صفحه باز شده اگر گزینه Update برای شما فعال بود یعنی نسخه جدید برنامه در دسترس است و میتوانید آن را دانلود کنید. برای شروع دانلود روی Update ضربه بزنید. پس از دانلود و نصب نسخه جدید برنامه وارد اینستاگرام شوید و بررسی کنید ریلز فعال شده است یا خیر.

فعال سازی ریلز برای آیفون

در صورتی که از گوشی آیفون استفاده میکنید باید برای آپدیت اینستاگرام از App Store استفاده کنید. برای این کار وارد App Store شوید و نام Instagram را جست جو کنید. مانند برنامه گوگل پلی در صورتی که گزینه Update فعال بود روی آن ضربه بزنید تا برنامه بروز رسانی شود.

اگر گزینه Update در برنامه گوگل پلی و اپ استور فعال نبود یعنی نسخه جدیدتر از برنامه اینستاگرام در دسترس نیست. برای فعال سازی ریلز اینستاگرام میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

بروز رسانی گوشی برای فعال سازی ریلز اینستا

به غیر از بروز رسانی برنامه شما میتوانید گوشی خود را برای فعال کردن ریلز اینستاگرام بروز کنید. یکی دیگر از دلایلی که قابلیت های جدید اینستاگرام برای شما فعال نمیشود قدیمی بودن نسخه اندروید گوشی شما است. پس بررسی کنید ببینید نسخه جدیدتری در دسترس است یا خیر. برای این کار Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظیمات گزینه About phone را انتخاب کنید.

ریلز اندروید

روی Update ضربه بزنید.

فعال سازی ریلز اندروید

در صورتی که آپدیت در دسترس بود روی Download Update ضربه بزنید تا نسخه جدیدتر دانلود شود.

فعال سازی ریلز در اینستاگرام

برای بروز رسانی گوشی iOS وارد Settings شوید. روی General ضربه بزنید. در صفحه باز شده Software Update را انتخاب کنید.

فعال شدن ریلز اینستا

در آخر گزینه Download & Install را انتخاب کنید تا گوشی آیفون آپدیت شود.

فعال شدن ریلز اینستا با ورود مجدد به حساب کاربری

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید انجام دهید تا ریلز اینستاگرام برای شما فعال شود خروج از حساب کاربری و ورود مجدد به آن است. این روش یکی از راحت ترین کارهایی است که میتوانید برای فعال سازی ریلز اینستاگرام انجام دهید. برای خروج از حساب کاربری در اینستاگرام ابتدا وارد برنامه شوید. به پروفایل خود بروید. روی سه خط بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات اینستاگرام شوید. صفحه را به سمت پایین بکشید و روی Log out ضربه بزنید. حالا از حساب کاربری خود خارج شده اید.

ریلز اینستاگرام کجاست؟

نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید تا مجددا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

فعال سازی ریلز اینستا

چرا ریلز برای من فعال نیست؟ به دلیل وجود فایل های خراب

در صورتی که برنامه اینستاگرام گوشی شما آخرین نسخه است ولی قابلیت ریلز فعال نیست ممکن است به دلیل فایل های خراب باشد. زمانی که شما برنامه اینستاگرام را باز میکنید یکسری فایل ایجاد میشود که شما بار بعد راحت تر و سریعتر میتوانید وارد برنامه شوید. این فایل ها ممکن است خراب و قدیمی شوند. به همین دلیل میتوانید این فایل ها را پاک کنید.

برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه اینستاگرام وارد Settings شوید. روی Apps ضربه بزنید. با این کار تمام برنامه های نصب شده در گوشی خود را میتوانید ببینید. از بین برنامه ها برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

آموزش ریلز اینستاگرام

در صفحه باز شده روی Clear data از پایین صفحه ضربه بزنید.

نصب برنامه ریلز

به ترتیب روی Clear all data و Clear cache ضربه بزنید تا حافظه پنهان برنامه پاک شود.

فعال سازی ریلز در آیفون

بعد از پاک کردن حافظه پنهان برنامه از تنظیمات خارج شوید. برنامه اینستاگرام را باز کنید. رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

فعال سازی ریلز در آیفون و اندروید با حذف برنامه و نصب مجدد آن

در صورتی که هنوز قابلیت ریلز برای شما فعال نشده ممکن است قسمتی از برنامه یا فایل های آن خراب باشند. در اینصورت میتوانید برنامه را یک بار حذف و مجددا آن را نصب کنید تا این قابلیت فعال شود. قبل از انجام این روش ابتدا مطمئن شوید سایر روش های بالا قابلیت ریلز را فعال نکردند بعد از آن این روش را تست کنید. برای حذف برنامه اینستاگرام در گوشی اندرویدی خود ابتدا برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن برنامه روی آن ضربه بزنید و چند ثانیه نگه دارید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده روی Uninstall ضربه بزنید تا حذف شود.

فعال سازی ریلز در اینستاگرام

اگر از گوشی iOS استفاده میکنید روی آیکن برنامه اینستاگرام چند ثانیه نگه دارید. از منو باز شده روی گزینه Edit Home Screen ضربه بزنید. با این کار آیکن برنامه های روی صفحه میلرزند و علامت – کنارشان ظاهر میشود. روی علامت – کنار اینستاگرام ضربه بزنید. گزینه Delete App و بعد Delete را انتخاب کنید تا برنامه پاک شود. بعد از حذف برنامه، اینستاگرام را مجددا دانلود و نصب کنید. همچنین شما از چند راه دیگر میتوانید برنامه های گوشی iOS را حذف کنید برای دیدن این روش ها میتوانید مطلب آموزش ۶ روش حذف برنامه در آیفون را مطالعه کنید.

فعال شدن ریلز اینستا

برای فعال سازی ریلز در اینستاگرام از یک دستگاه دیگر استفاده کنید

اگر با هیچکدام از روش های بالا ریلز اینستاگرام برای شما فعال نشد ممکن است به دلیل برنامه نصب شده روی گوشی شما باشد. در این مواقع برنامه مشکل دارد و در صورتی که بخواهید از ریلز اینستاگرام استفاده کنید میتوانید از یک گوشی دیگر استفاده کنید. در گوشی دیگر با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد برنامه اینستاگرام شوید و ریلز خود را منتشر کنید.

فعال سازی ریلز اینستا

همچنین اگر گوشی دیگری در دسترس نیست میتوانید از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنید. زمانی که برنامه اینستاگرام با مشکل مواجه میشود شما میتوانید از طریق مرورگر کامپیوتر و یا گوشی وارد نسخه وب اینستاگرام شوید و از طریق نسخه وب ریلز خود را منتشر کنید. برای وارد شدن به نسخه وب اینستاگرام ابتدا وارد سایت اینستاگرام شوید. نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعت روی Login کلیک کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

فعال سازی ریلز اینستاگرام

ارتباط با پشتیبانی برای فعال سازی ریلز اندروید و آیفون

در آخر شما میتوانید مشکل فعال نبودن ریلز اینستاگرام را به پشتیبانی گزارش دهید تا آن ها این قابلیت را برای شما فعال کنند برای این کار وارد پروفایل خود شوید و روی سه خط بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام برای آیفون

روی Help ضربه بزنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید

در صفحه Help گزینه Report a problem را انتخاب کنید.

چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

حالا روی Report a problem ضربه بزنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام

در صفحه باز شده شما باید مشکل خود را گزارش دهید. بعد از اتمام روی Submit ضربه بزنید.

فعال سازی ریلز اینستا

برای دیدن سایر روش های تماس با پشتیبانی اینستاگرام میتوانید مطلب آموزش ۴ روش تماس با پشتیبانی اینستاگرام (Instagram Support) را مطالعه کنید.

بعد از فعال شدن ریلز برای اندروید شما میتوانید از طریق سه روش از این قابلیت استفاده کنید و در صفحه خود ریلز بگذارید در ادامه این روش ها را بررسی میکنیم.

ریلز اینستاگرام کجاست؟ در صفحه پروفایل

ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید و پروفایل خود را باز کنید. سپس روی علامت + در بالای صفحه ضربه بزنید. با ضربه روی علامت + یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده گزینه Reel را انتخاب کنید. حالا بعد از انتخاب ویدیو مورد نظر روی Add در بالای صفحه ضربه بزنید تا منتشر شود.

فعال سازی ریلز اینستاگرام

آموزش ریلز اینستاگرام با استفاده از قابلیت ریمیکس ریلز

در صفحه جست جو اینستاگرام ریلز ها به شما نمایش داده میشوند. شما میتوانید از ریلز های صفحه جست جو و قابلیت ریمیکس ریلز ها استفاده کنید تا برای خودتان منتشر کنید. برای این کار صفحه اکسپلور اینستاگرام را از طریق منو پایین برنامه که با ایکن ذره بین مشخص شده است باز کنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام برای آیفون

بعد از باز کردن صفحه جست جو یک ریلز را به دلخواه خود انتخاب کنید. حین پخش شدن ریلز روی ایکن سه نقطه ضربه بزنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید

با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Remix This Reel را انتخاب کنید.

چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

با ضربه روی علامت شاتر ریلز خود را ضبط کنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام

سپس روی Preview ضربه بزنید.

فعال سازی ریلز اینستا

در این مرحله تغییرات مورد نظر خود را روی ریلز ایجاد کنید. پس از اتمام کار روی Next ضربه بزنید.

فعال سازی ریلز اینستاگرام

گزینه Also post to Feed را فعال کنید. روی Next ضربه بزنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام برای آیفون

در آخر برای منتشر شدن ریلز روی Share ضربه بزنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید

فعال سازی ریلز آیفون و اندروید از طریق دوربین اینستاگرام

وارد صفحه Home اینستاگرام شوید. سپس صفحه را به سمت راست بکشید تا دوربین اینستاگرام باز شود. در پایین صفحه میتوانید گزینه Reel را انتخاب کنید.

چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به چند روش برای فعال سازی ریلز برای آیفون و اندروید صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای فعال سازی ریلز در اینستا استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ریلز اندروید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات