آموزش فعال سازی ابزار مقابله با پیامک تبلیغاتی و آنتی اسپم پیام های اندروید

آموزش فعال سازی ابزار مقابله با پیامک تبلیغاتی و آنتی اسپم پیام های اندروید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از دست پیام های تبلیغاتی و اسپم خسته شده باشید. پیدا کردن یک پیام خاص در صندوق ورودی SMS شلوغ می تواند کار خسته کننده ای باشد. آموزش فعال سازی ابزار مقابله با پیامک تبلیغاتی و آنتی اسپم پیام های اندروید 🚫 امروز انزل وب به شما کمک می کند تا به راحتی این مشکل را پشت سر بگذارید.

جلوگیری از پیام تبلیغات اندروید با ابزار آنتی اسپم بخش Messages

How to Block Spam Messages on Your Android Phone

همه ما هر چند وقت یکبار پیام های تبلیغاتی و ناخواسته را از شماره های مختلف دریافت می کنیم. حتی اگر یکی از بهترین گوشی های اندرویدی یا بهترین آیفون های موجود در بازار را داشته باشید، دریافت پیام های اسپم اجتناب ناپذیر است. گرچه پیام های متنی به اندازه تماس های بازاریابی تلفنی آزاردهنده نیستند اما همچنان می توانند با پر کردن صندوق ورودی گوشی اعصاب شما را به هم بریزند. ناگفته نماند بسیاری از این پیام های اسپم یک تهدید امنیتی به شمار می روند زیرا اغلب حاوی لینکی هستند که با ضربه زدن روی آن به راحتی هک می شوید.

همیشه بهترین کار این است که پیام های اسپم را به محض دریافت، پاک کنید. اما اگر نمی خواهید همیشه با آن ها درگیر باشید راه هایی وجود دارد که می توانید این پیام های اسپم را فیلتر کنید و حتی از دسترسی آنها به گوشی خود جلوگیری کنید. در مطلب امروز انزل وب به شما خواهیم گفت که مسدود کننده تبلیغات اندروید Google Messages چیست؟ و چگونه پیام های اسپم را در گوشی های اندروید و آیفون مسدود کنید.

Spam Protection چیست؟

Spam Protection قابلیتی است که به طور خودکار پیام های اسپم مشکوک را شناسایی کرده و آنها را در پوشه اسپم یا هرزنامه قرار می دهد. حتی اگر بخری از پیام های اسپم به صندوق ورودی شما را پیدا کنند پیام های گوگل به شما در مورد هرزنامه مشکوک هشدار می دهد و گزینه ای برای Report Spam در اختیار شما قرار می دهد.

Spam Protection در Google Messages کمی متفاوت است. از مدل های یادگیری ماشینی استفاده می کند که روی دستگاه شما کار می کنند تا الگوهای هرزنامه را در پیام های شما شناسایی کند. با گذشت زمان، برنامه از الگوهای هرزنامه در پیام های شما یاد می گیرد و هرزنامه های بیشتری را فیلتر می کند.

آنتی اسپم اندروید Google Messages

مسدود کردن پیام های اسپم در گوشی های اندرویدی سخت تر از آیفون است. شاید این به علت وجود تعداد زیادی از پوسته های سفارشی است که در بالای اندروید قرار می گیرد. با این حال ما سعی می کنیم این فرایند را ساده توضیح دهیم و یک راه حل ساده و قابل اعتماد برای مسدود کردن پیام های اسپم در گوشی های اندروید ارائه دهیم.

اولین کاری که به شما پیشنهاد می دهیم این است که برنامه Google Messages را در گوشی اندروید خود دانلود کنید. (در اکثر گوشی های جدید این برنامه به صورت پیشفرض نصب شده است و به عنوان برنامه SMS شناخته میشود) این برنامه از قبل روشی گوشی های پیکسل نصب شده است اما برای گوشی های سامسونگ، ویوو و غیره باید آن را به صورت دستی از گوگل پلی استور دانلود کنید.

برنامه Google Messages دارای یک ویژگی مسدود کردن پیام های اسپم است که به طرز خارق العاده ای خوب کار می کند. چند راه مختلف برای خلاص شدن از شر پیام های تبلیغاتی و اسپم با استفاده از برنامه Google Messages وجود دارد، که در ادامه توضیح خواهیم داد.

هنگامی که آخرین نسخه Google Messages را از گوگل پلی استور دانلود کردید، برنامه را باز کنید و روی دکمه Account ضربه بزنید و به دنبال گزینه ای به نام Messages settings باشید.

اکنون به پایین اسکرول کنید تا گزینه Spam protection را پیدا کنید.

روی آن ضربه بزنید و Enable spam protection را فعال کنید.

آنتی اسپم اندروید  Google Messages

این گزینه خاص شروع به علامت گذاری پیام های اسپم و حتی مسدود کردن آنها می شود، با این کار در آینده پیام تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد. اگر احساس می کنید که پیام هایی از این فیلتر عبور خواهند کرد می توانید روش زیر را دنبال کنید.

اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید علاوه بر روش بالا می توانید از ۶ روش حذف تبلیغات و پیامک های تبلیغاتی ایرانسل هم استفاده کنید.

جلوگیری از پیامک تبلیغات اندروید

اگر پیام یا شماره ای وجود داشت که از فیلتر آموزش داده شده در بالا عبور کرد خیلی ساده پیام را پیدا کنید و روی آن تپ کنید و انگشتتان را نگه دارید.

بعد از انتخاب، روی آیکن سه نقطه ضربه بزنید تا منوی گوشه سمت راست – بالای صفحه باز شود.

از اینجا روی Block تپ کنید.

جلوگیری از پیامک تبلیغات اندروید

Google Messages به طور خودکار پیام را به لیست Spam and blocked منتقل می کند. علاوه بر این می توانید گزینه Report as spam را انتخاب کنید تا گزارش اسپم بودن شماره به گوگل ارسال شود. جلوگیری از SMS تبلیغات گوشی اندروید به سادگی با این کار امکان پذیر است.

فیلتر پیام اسپم در اندروید با برنامه بومی

اگر نمی‌خواهید از Google Messages مثلاً در گوشی سامسونگ استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه پیام رسان بومی خود را بررسی کنید و به دنبال گزینه‌ای برای مسدود کردن پیام‌های اسپم باشید. تقریباً تمام پوسته‌های سفارشی از جمله One UI سامسونگ دارای ویژگی‌های داخلی جلوگیری از ارسال پیام اسپم هستند. گوشی Galaxy S22 سامسونگ با رابط One UI 4.1 دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد شماره ها و هرزنامه ها را در برنامه Messages یا پیام ها مسدود کنید.

روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. از گزینه های موجود Settings را انتخاب کنید و به دنبال گزینه ای به نام Block numbers and spam بگردید و Caller ID and spam protection را فعال کنید . همچنین می توانید از این گزینه برای مسدود کردن تماس های اسپم استفاده کنید.

فیلتر پیام اسپم در اندروید با برنامه بومی

اگر از سیم کارت همراه اول استفاده می کنید می توانید مطلب جلوگیری از اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل،همراه اول،رایتل و سایر اپراتورهای موبایل را هم دنبال کنید.

معرفی برنامه های مسدود کننده اس ام اس تبلیغات اندروید و آیفون

هیچ کمبودی برای برنامه های آنتی اسپم آیفون و اندروید جهت حذف پیامک های ناخواسته وجود ندارد که به شما امکان می دهد پیام های اسپم را در گوشی خود مسدود کنید. برنامه هایی مانند Truecaller، RoboKiller و SMS Shield برنامه های محبوب در میان کاربران هستند. بسیاری از این برنامه های جانبی کار بهتری در فیلتر کردن و مسدود کردن پیام های تبلیغاتی انجام می دهند، اما آنها همچنین به دنبال دریافت مجوز برای دسترسی به گزارش تماس، پیام ها، مخاطبین و موارد دیگر هستند. این یکی از دلایلی است که ما هیچ یک از این برنامه ها را در این آموزش پیشنهاد نکردیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش فعال سازی ابزار مقابله با پیامک تبلیغاتی و آنتی اسپم پیام های اندروید ما سعی کردیم نحوه حذف پیامک های ناخواسته را به شما یاد دهیم. هم اندروید و هم آیفون در طول سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته اند و در حال حاضر در فیلتر کردن و مسدود کردن پیام های ناخواسته عالی عمل می کنند. چنانچه راه حل دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش کامل 5 روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۵ روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
بررسی جدید 9 تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟
بررسی جدید ۹ تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟

نظرات

  • محمد رضا says:

    سلام.چه خوب بود در آموزشهایتان،آنجایی که یک واژه انگلیسی است،ترجمه فارسی آنرا نیز،مثلآ داخل پرانتز میگذاشتید که کاربری که واژه های انگلیسی را نمیداند،مجبور نشود،برنامه را ببندد و به دیکشنری مراجعه کند و دوباره ادامه مطلب را بخواند،به این ترتیب در وقت و مصرف اینترنت صرفه جویی میشود..
    ممنون از اپلیکیشن بسیار خوب و ارزنده اتان.

    • Mc QUINN says:

      داداش اونارو دیگه ندونی رجوع کنی گرامر بهتره گوشی معمولی برداری راحت ۱۱۰۰مثلا…..اونارم یاد نگرفتی مشتی؟؟؟