آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز 10 و ویندوز 11

آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

ویندوز های ۱۰ و ۱۱ این قابلیت را دارند تا به طور خودکار با توجه به منطقه زمانی مشخص شده ساعت ویندوز 🕐 را آپدیت کنند، اما گاهی این قابلیت با مشکل مواجه میشود و آپدیت نمیشود. در این مطلب از انزل وب به آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ میپردازیم.

رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ با اینترنت

?How To Fix Internet Time Sync Error on Windows 10 and Windows 11

پیش از این در انزل وب نحوه تغییر و تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ را بررسی کردیم. بعد از اینکه شما منطقه زمانی و ساعت را تنظیم میکنید میتوانید قابلیت تنظیم اتوماتیک ویندوز را روشن کنید تا ساعت ویندوز آپدیت شود. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث میشوند ساعت ویندوز ۱۰ و ۱۱ آپدیت نشود. در ادامه چند روش برای رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۰ و ۱۱ بررسی میکنیم.

مشکل تغییر ساعت در ویندوز 10

قبل از تست روش های زیر پیشنهاد میکنیم ابتدا برای آپدیت ساعت ویندوز از طریق اینترنت از یک برنامه تغییر دهنده آی پی برای اتصال به اینترنت و انجام اینکار استفاده کنید و سپس برای حل مشکل از روش های زیر استفاده نمایید.

حل مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ و ۱۰ از طریق تنظیمات

در صورتی که تاریخ و زمان سیستم شما اشتباه باشد ساعت ویندوز به درستی آپدیت نمیشود. بنابر این برای رفع مشکل در ساعت ویندوز ۱۰ بررسی کنید ببینید تاریخ و زمان ویندوز شما درست است یا خیر. برای این کار Settings ویندوز را از طریق منو Start باز کنید. در تنظیمات ویندوز به بخش Time & Language بروید. روی گزینه Date & Time کلیک کنید. در این صفحه مطمئن شوید که گزینه Set the time automatically فعال باشد. در صورتی که فعال نبود آن را فعال کنید. در صورتی که زمان به صورت خودکار آپدیت نشد کمی به سمت پایین بکشید و روی Sync now کلیک کنید تا آپدیت شود.

مشکل اصلاح ساعت در ویندوز 10

همچنین اگر صفحه را کمی پایین تر بکشید میتوانید از طریق قسمت Time Zone منطقه زمانی خود را نیز تغییر دهید. اگر شما دائم سفر میکنید و منطقه زمانی شما نیز تغییر میکند با انتخاب گزینه Add clocks for different time zones میتوانید ساعت های مختلفی برای منطقه زمانی های مختلفی انتخاب کنید.

رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز 11 و ویندوز 10 با اینترنت

رفع مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز ۱۱ با آپدیت سرور اینترنتی

زمانی که شما زمان ویندوز خود را با یک سرور اینترنتی همگام میکنید باعث میشود که زمان به صورت آنلاین و خودکار بروز شود. برای رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۰ با اینترنت ابتدا باید مطمئن شوید که گزینه های Set time automatically و Set time zone automatically در Settings فعال باشند.

مشکل تغییر ساعت در ویندوز 10

بعد از فعال کردن این گزینه ها Control Panel را در قسمت جست جو ویندوز تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا کنترل پنل باز شود. بعد از باز شدن کنترل پنل در قسمت View by در بالای صفحه Large icons را انتخاب کنید. سپس روی Date and Time کلیک کنید.

مشکل ساعت ویندوز سرور

در کادر Date and Time از منو بالای صفحه به تب Internet Time بروید. گزینه Change settings را انتخاب کنید.

مشکل ساعت ویندوز 10

در صفحه جدید تیک گزینه Synchronize with an Internet Time Server را بزنید. حالا یک سرور انتخاب کنید. در آخر برای آپدیت زمان ویندوز روی Update now کلیک کنید.

رفع مشکل ساعت ویندوز 10

در صورتی که با سروری که انتخاب کردید مشکل درست نشد میتوانید سرور را تغییر دهید.

برای حل مشکل ساعت ویندوز ۱۰ سرویس زمان ویندوز را ریستارت کنید

در صورتی که خدمات مربوط به زمان متوقف شده باشد شما نمیتوانید در روش قبل با سرور اینترنتی آن را همگام و آپدیت کنید. در این شرایط میتوانید سریس زمان را مجددا راه اندازی کنید. برای انجام این کار Services را در قسمت جست جو ویندوز تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا باز شود. در صفحه باز شده گزینه Windows time را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. از منویی که باز میشود گزینه Start را انتخاب کنید.

مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز 11

اگر نمیخواهید هر بار آن را ریستارت کنید میتوانید زمانی که روی Windows time راست کلیک کردید، Properties را انتخاب کنید و به تب General بروید. سپس بخش Startup Type را روی Automatic تنظیم کنید.

مشکل تنظیم ساعت ویندوز 11

رفع مشکل ساعت ویندوز ۱۰ با دانلود Nist internet time service

یکی دیگر از راه هایی که میتوانید برای رفع مشکل از آن استفاده کنید Nist internet time service است. برای این کار ابتدا وارد سایت شوید و کلید های Ctrl+ F را از روی کیبورد فشار دهید. در قسمتی که باز میشود NISTIME-32bit.exe را تایپ کنید. اکنون NIST-32bit.exe را دانلود کنید. بعد از اتمام دانلود روی فایل راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید. این فایل به صورت Portable است نیازی به نصب نیست و اجرا میشود.

تنظیم ساعت ویندوز 11 با اینترنت

استفاده از Command Prompt برای رفع مشکل در ساعت ویندوز ۱۱ و ۱۰

Command Prompt برای رفع مشکلات بسیاری در ویندوز به شما میتواند کمک کند. زمانی که شما با مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۰ مواجه میشوید میتوانید از دستور هایی برای رفع این مشکل استفاده کنید. برای این کار کلید های میانبر Windows+ R را فشار دهید تا ابزار Run باز شود. برای دیدن سایر روش های دسترسی به ابزار Run میتوانید مطلب ۶ روش دسترسی به پنجره Run ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید. در کادر ابزار Run کلمه cmd را تایپ کنید و کلید های میانبر Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید تا Command Prompt باز شود. همچنین میتوانید برای باز کردن Command Prompt در قسمت جست جو ویندوز Command Prompt را تایپ کنید و روی Run as administrator کلیک کنید تا باز شود.

مشکل اصلاح ساعت در ویندوز 10

بعد از باز شدن Command Prompt دستور های زیر را به ترتیب وارد کنید. بعد از وارد کردن هر دستور Enter را از روی کیبورد فشار دهید تا اجرا شوند.

  • net stop w32time
  • w32tm /unregister
  • w32tm /register
  • net start w32time
  • w32tm /resync /nowait

مشکل تغییر ساعت در ویندوز 10

بعد از وارد کردن دستور های بالا Command Prompt را ببندید و ویندوز را مجددا راه اندازی کنید. بعد از روشن شدن ویندوز بررسی کنید ببینید مشکل رفع شده است یا خیر. در صورتی که هنوز با مشکل مواجه هستید میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

رفع مشکل ساعت ویندوز ۱۱ با تغییر ویرایشگر ریجستری

قبل از ایجاد هرگونه تغییری در Registry Editor مطمئن شوید که از اطلاعات ریجستری یک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید تا در صورت از دست دادن اطلاعات آن ها را بازیابی کنید. برای تغییر ویرایشگر ریجستری و رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۰ ابزار Run را با کلید های میانبر Windows+ R باز کنید. درون کادر Run کلمه Regedit را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا Registry Editor باز شود.

مشکل ساعت ویندوز سرور

بالای کادر Registry Editor آدرس HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\TapiSrv را وارد کنید. بعد از طی کردن مسیر گزینه ImagePath را پیدا کنید. حالا دو بار روی ImagePath کلیک کنید. با این کار یک کادر باز میشود.

مشکل ساعت ویندوز 10

در کادر باز شده در بخش Value data عبارت %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k NetworkService را تایپ کنید. در آخر برای ذخیره تنظیمات روی OK کلیک کنید.

رفع مشکل ساعت ویندوز 10

بعد از اتمام کار Registry Editor را ببندید و ویندوز را مجددا راه اندازی کنید.

اضافه کردن سرور های زمانی بیشتر برای حل مشکل ساعت ویندوز سرور

شما با کمک Registry Editor میتوانید برای رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ سرور های زمانی بیشتری اضافه کنید. برای این کار Run را در قسمت جست جو ویندوز تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا باز شود. درون کادر Run کلمه Regedit را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا کادر ویرایشگر ریجستری باز شود.

مشکل ساعت ویندوز سرور

مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers را کپی و در بالای کادر Registry Editor وارد کنید تا به مسیر مورد نظر بروید. اکنون به سمت راست صفحه بروید و در یک فضای خالی راست کلیک کنید. New را انتخاب کنید و از زیر مجموعه های آن روی String Value کلیک کنید تا یک فایل جدید ایجاد شود.

مشکل آپدیت نشدن ساعت ویندوز 11

نام String Value را با توجه با سرور های زمانی که از قبل دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال اینجا ما دو سرور زمانی داریم در نتیجه نام سرور جدید را ۳ میگذاریم.

مشکل تنظیم ساعت ویندوز 11

بعد از نام گذاری روی String Value راست کلیک کنید و از منو باز شده Modify را انتخاب کنید. با این کار کادر Edit String برای شما باز میشود.

مشکل تنظیم ساعت ویندوز 10 با اینترنت

در قسمت Value data متن tick.usno.navy.mi را وارد کنید. روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. بعد از بستن کادر Registry Editor ویندوز را خاموش و سپس روشن کنید.

مشکل اصلاح ساعت در ویندوز 10

فعال نبودن قابلیت Time Synchronization دلیل مشکل تغییر ساعت در ویندوز ۱۰

فعال کردن قابلیت Time Synchronization باعث میشود مشکل اصلاح ساعت در ویندوز ۱۰ رفع شود. برای فعال کردن این قابلیت روی منو Start راست کلیک کنید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده گزینه Run را انتخاب کنید تا ابزار Run باز شود.

مشکل تغییر ساعت در ویندوز 10

درون کادر Run عبارت Taskschd.msc را تایپ کنید. روی OK کلیک کنید تا Task Scheduler باز شود.

مشکل ساعت ویندوز سرور

درون کادر Task Scheduler از کادر سمت چپ روی Task Scheduler Library کلیک کنید تا زیر منو های آن باز شود. سپس گزینه Microsoft و بعد از آن گزینه Windows را انتخاب کنید.

رفع مشکل ساعت ویندوز 11

حالا از لیست پوشه ها Time Synchronization را پیدا و روی آن کلیک کنید.

مشکل در ساعت ویندوز 11

اکنون به بخش میانی صفحه بروید و زیر ستون Name بر روی SynchronizeTime راست کلیک کنید و از منویی که باز میشود Enable را انتخاب کنید تا فعال شود. بعد از فعال کردن این گزینه Task Scheduler را ببندید و ویندوز را ریستارت کنید.

مشکل در ساعت ویندوز 10

اضافه کردن RealTimeIsUniversal DWORD در ویرایشگر ریجستری

برای اضافه کردن RealTimeIsUniversal DWORD در ویرایشگر ریجستری و رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ میتوانید از Command Prompt استفاده کنید. برای باز کردن Command Prompt درون کادر Run کلمه Cmd را تایپ کنید و کلید های میانبر Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید. بعد از باز کردن Command Prompt دستور های زیر را وارد کنید و بعد از هر کدام Enter را فشار دهید تا اجرا شوند.

  • ntpdate pool.ntp.org
  • hwclock –systohc –utc

مشکل تنظیم ساعت ویندوز 10

بعد از وارد کردن دستور های بالا از Command Prompt خارج شوید و مجددا ابزار Run را باز کنید. Regedit را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

مشکل ساعت ویندوز سرور

در کادر ویرایشگر ریجستری مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\TimeZoneInformation را وارد کنید. اکنون به سمت راست صفحه بروید و در فضای خالی راست کلیک کنید و New بعد از آن DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

مشکل تنظیم ساعت ویندوز 10 با اینترنت

نام آن را RealTimeIsUniversal بگذارید و روی آن دوبار کلیک کنید.

مشکل اصلاح ساعت در ویندوز 10

در بخش Value data عدد ۱ را وارد کنید.

مشکل تغییر ساعت در ویندوز 10

تعمیر فایل های خراب سیستم برای رفع مشکل ساعت ویندوز ۱۰ و ۱۱

ابتدا Command Prompt را باز کنید. دستور sfc /scannow را وارد کنید.

مشکل ساعت ویندوز سرور

در صورتی که بعد از اسکن خطایی نشان داد دستور های زیر را به ترتیب برای تعمیر فایل های خراب وارد کنید.

  • DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
  • DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
  • DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

رفع مشکل ساعت ویندوز 11

بروز نبودن بایوس دلیل مشکل ساعت ویندوز سرور

آخرین کاری که میتوانید برای رفع مشکل ساعت ویندوز سرور انجام دهید بروز رسانی بایوس است. برای این کار ابزار Run را باز کنید و درون کادر آن Msinfo32 را تایپ کنید. در سمت راست صفحه System Information گزینه System Model را چک کنید.

مشکل در ساعت ویندوز 11

حالا مدل آن را در اینترنت جست جو کنید و آخرین ورژن آن را دانلود کنید. بعد از دانلود ورژن جدید بایوس را آپدیت کنید.

مشکل در ساعت ویندوز 10

مشکل تغییر ساعت در ویندوز ۱۰ به دلیل خرابی باتری CMOS

در صورتی که هیچ کدام از روش های بالا مشکل را رفع نکرد ممکن است به دلیل خرابی باتری CMOS باشد. باتری CMOS روی مادربورد سیستم شما قرار دارد. در صورت خرابی باتری CMOS باید آن را تعمیر کنید. برای دیدن نحوه تعویض باتری مادر برد میتوانید مطلب آموزش تصویری تعویض باتری مادربرد را مطالعه کنید.

مشکل تنظیم ساعت ویندوز 10

اگر میخواهید فرمت ساعت در ویندوز ۱۰ و ۱۱ تغییر کند میتوانید مطلب آموزش تغییر فرمت ساعت در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به روش های تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ با اینترنت و رفع مشکلات آن صحبت کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ با اینترنت استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل در ساعت ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تغییر و تنظیم ساعت ویندوز 11
آموزش تغییر و تنظیم ساعت ویندوز ۱۱
آموزش تنظیم ساعت مچی دیجیتال و عقربه ای
آموزش تنظیم ساعت مچی دیجیتال و عقربه ای
رفع مشکل تغییر و تنظیم ساعت ویندوز 10
۱۰ روش رفع مشکل تغییر و تنظیم ساعت ویندوز ۱۰

نظرات