آموزش فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام اندروید و آیفون

آموزش فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام اندروید و آیفون

یکی از قابلیت هایی که در شبکه های اجتماعی بسیار پر کاربرد است ریپلای کردن پیام 💬 است. در این مطلب از انزل وب آموزش فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام اندروید و آیفون میپردازیم تا شما بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

چگونه ریپلای در دایرکت اینستاگرام را فعال کنیم؟

?How to Enable Reply Message on Instagram Direct

یکی از قابلیت های محبوب شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام ریپلای پیام است. زمانی که شما یک پیام را ریپلای میکنید و پاسخ خود را مینویسید مخاطب متوجه میشود این پاسخ برای چه پیامی است. ریپلای استوری برای همه اکانت های اینستاگرام به طور خودکار فعال است. در صورتی که میخواهید آن را ببندید میتوانید مطلب آموزش حذف ریپلای و بستن کامنت استوری اینستاگرام را مطالعه کنید. بر خلاف ریپلای استوری، ریپلای پیام در دایرکت برای اکانت ها فعال نیست و شما باید آن را فعال کنید. در ادامه روش های ریپلای در اینستاگرام را بررسی میکنیم.

فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام آیفون و اندروید با متصل کردن فیسبوک به اینستاگرام

در صورتی که شما یک اکانت فیسبوک دارید میتوانید آن را به اینستاگرام خود متصل کنید. این کار مزیت ها مختلفی دارد. به عنوان مثال احتمال دیده شدن محتواهای شما بالا میرود و همچنین در صورت نیاز پست ها و استوری ها را به فیسبوک ارسال میکند. به غیر از این موارد برای اینکه شما بتوانید از ریپلای اینستاگرام استفاده کنید باید یک حساب فیسبوک به اینستاگرام متصل کنید. در نتیجه اگر حساب فیسبوک ندارید یکی ایجاد کنید. بعد از آن وارد برنامه اینستاگرام شوید. پروفایل خود را باز کنید. در بالای صفحه سمت راست روی سه خط روی هم ضربه بزنید.

ریپلای در اینستاگرام

از منویی که باز میشود روی Settings ضربه بزنید تا تنظیمات اینستاگرام برای شما باز شود. در تنظیمات اینستاگرام Account را انتخاب کنید.

اینستاگرام ریپلای دار

در صفحه Account گزینه Linked Accounts را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. بعد از آن برنامه هایی که میتوانید اینستاگرام را به آن ها لینک دهید مشاهده میکنید. روی آیکن برنامه Facebook ضربه بزنید. در آخر از کادر باز شده Connect را انتخاب کنید. اکنون اکانت فیسبوک شما به اکانت اینستاگرام شما متصل شده است.

چگونه در اینستاگرام ریپلای کنیم شیائومی

اگر در فیسبوک با ارور Your account has been disabled مواجه شدید میتوانید برای رفع آن مطلب آموزش حل مشکل Your account has been disabled فیسبوک را مطالعه کنید.

آموزش تصویری فعال سازی ریپلای در اینستاگرام با فعال کردن کوییک ریپلای

بعد از اتصال فیسبوک به اینستاگرام باید کوییک ریپلای اینستاگرام را نیز برای داشتن اینستاگرام ریپلای دار فعال کنید. کوییک ریپلای قابلیتی است که شما برای یک جمله از پیش تعیین شده یک کلمه کلیدی مشخص میکنید و با استفاده از آن کلمه میتوانید آن جمله را سریعتر در گفت گو بکار ببرید. برای استفاده از این قابلیت اکانت شما باید تجاری باشد. برای فعال کردن این قابلیت از طریق پروفایل خود روی سه خط روی هم ضربه بزنید. از منو باز شده Settings را انتخاب کنید. در تنظیمات اینستاگرام به دنبال بخش Setting Business بگردید. در قسمت Setting Business روی گزینه Quick Replies ضربه بزنید.

ریپلای در اینستاگرام

در صفحه جدید شما میتوانید کوییک ریپلای هایی که ساخته اید را مشاهده کنید. اگر تا به حال از این قابلیت استفاده نکرده باشید این صفحه خالی است. برای ساخت Quick Replies جدید روی آیکن + در بالای صفحه گوشه سمت راست ضربه بزنید.

اینستاگرام ریپلای دار

حالا در بخش Shortcut شما باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. در قسمت Message نیز پیامی که میخواهید با کمک کلمه میانبر برای مخاطب ارسال شود باید بنویسید. در این دو بخش هر چیزی میتوانید به دلخواه خود وارد کنید. در نهایت از بالای صفحه روی Save ضربه بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام آیفون

اکنون شما میتوانید از قابلیت Quick Replies در گفت گو های خود استفاده کنید.

چگونه ریپلای در دایرکت اینستاگرام را فعال کنیم؟

چگونه در اینستاگرام ریپلای کنیم شیائومی؟ ریپلای پیام در گوشی های آیفون و اندروید

پس از طی کردن مراحل بالا قابلیت ریپلای پیام در اینستاگرام برای شما فعال میشود. نحوه ریپلای کردن پیام در آیفون و اندروید مشابه یکدیگر است و تفاوتی ندارند. البته همانطور که گفته شد ممکن است باز هم نتوانید از این قابلیت استفاده کنید که در ادامه یکسری روش برای رفع این مشکل گفته میشود اما در صورتی که این قابلیت فعال شد ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید. وارد صفحه Home شوید. از بالای صفحه سمت راست روی آیکن Messenger ضربه بزنید. با ضربه روی آیکن Messenger صفحه گفت گو های شما باز میشود.

آموزش تصویری ریپلای در اینستاگرام

در این بخش افرادی که با آن ها صحبت کردید را میتوانید مشاهده کنید. فرد مورد نظر را پیدا کرده و روی نام او ضربه بزنید تا صفحه چت شما باز شود.

چگونه در اینستاگرام ریپلای کنیم شیائومی

بعد از باز شدن صفحه چت پیامی که میخواهید ریپلای کنید و به آن پاسخ دهید پیدا کنید. پیام را به سمت راست بکشید تا آیکن فلش را کنار پیام مشاهده کنید. روی آیکن فلش ضربه بزنید. در صوتی که میخواهید به پیام خودتان پاسخ دهید و پیام خودتان را ریپلای کنید پیام را باید به سمت چپ بکشید تا آیکن فلش را ببینید.

ریپلای در اینستاگرام

همچنین به غیر از روش بالا شما میتوانید روی پیام ضربه بزنید و چند ثانیه نگه دارید. با این کار بعد از چند ثانیه در پایین صفحه چند گزینه به شما نمایش داده میشود. از بین سه گزینه پایین صفحه روی ریپلای یا Reply ضربه بزنید.

اینستاگرام ریپلای دار

با این کار میبینید که پیام اصلی در بالای کادر متن نمایش داده میشود. حالا باید پیام خود را بنویسید و روی Send ضربه بزنید تا پیام شما ارسال شود.

فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام آیفون

بعد از ارسال پیام، پاسخ شما همراه با پیامی که آن را ریپلای کردید قابل مشاهده است. با این کار مخاطب متوجه میشود پاسخ شما مربوط به کدام پیام است.

چگونه ریپلای در دایرکت اینستاگرام را فعال کنیم؟

ریپلای پیام در دایرکت اینستاگرام با استفاده از نسخه وب برنامه

در صورتی که شما از نسخه وب اینستاگرام در کامپیوتر استفاده میکنید و با مخاطبین خود صحبت میکنید میتوانید از قابلیت ریپلای اینستاگرام در آن جا نیز استفاده کنید. برای این کار ابتدا نسخه وب اینستاگرام را در مرورگر دلخواه خود باز کنید. نام کاربری و پسورد خود را تایپ کنید تا وارد اکانت خود شوید.

فعال سازی قابلیت ریپلای در دایرکت اینستاگرام اندروید

پس از ورود به حساب کاربری خود در صفحه Home روی آیکن Messenger کلیک کنید.

آموزش تصویری فعال سازی ریپلای در اینستاگرام

با کلیک بر روی Messenger صفحه گفت گو های شما باز میشود. شخصی که میخواهید پیام او را ریپلای کنید پیدا کرده و روی نام او کلیک کنید تا صفحه چت آن باز شود. در سمت راست در صفحه جدید پیامی که میخواهید ریپلای کنید را پیدا کنید. در کنار پیام یک آیکن سه نقطه وجود دارد. روی آن کلیک کنید. گزینه Reply را انتخاب کنید.

ریپلای در اینستاگرام

همچنین میتوانید روی آیکن Reply که با یک فلش که به سمت عقب بازمیگردد مشخص شده است کلیک کنید.

اینستاگرام ریپلای دار

با این کار مانند گوشی اندروید و آیفون میتوانید پیام ریپلای شده را بالای کادر متن مشاهده کنید. پیام خود را در کادر متن تایپ کنید. پس از تکمیل نوشتن پیام روی Send کلیک کنید تا پیام شما ارسال شود. پس از ارسال پیام میتوانید پاسخ خود و بالای آن پیام ریپلای شده را مشاهده کنید.

فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام آیفون

دلیل کار نکردن ریپلای اینستاگرام

همانطور که گفته شد برای اینکه قابلیت ریپلای اینستاگرام برای شما فعال شود شما باید اکانت فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کنید و همچنین قابلیت کوییک ریپلای اینستاگرام را نیز فعال کنید. با انجام این دو کار ممکن است قابلیت ریپلای پیام ها در دایرکت اینستاگرام برای شما فعال شود. با این حال باز هم ممکن است به دلایل مختلف دیگری از این قابلیت نتوانید استفاده کنید و برای شما فعال نشود. این دلایل عبارتند از:

  • قدیمی بودن نسخه برنامه های اینستاگرام و یا فیسبوک
  • خرابی برخی از فایل های اینستاگرام
  • کار نکردن ریپلای به دلیل محدودیت در منطقه جغرافیایی

در صورتی که مشکل کار نکردن ریپلای اینستاگرام به این دلایل باشد در ادامه راه های رفع این مشکل ها را بررسی میکنیم. در صورتی که با راه های گفته شد مشکل شما حل نشد یعنی نمیتوانید از این قابلیت استفاده کنید. این به دلیل الگوریتم های اینستاگرام است. ممکن است این قابلیت در گوشی دیگر یا اکانت های دیگر برای شما فعال شود. برای اکانتی که فعال نشده کاری نمیتوان انجام داد.

چرا ریپلای اینستا نمیاد؟ به دلیل بروز نبودن برنامه

زمانی که یک قابلیت به برنامه اینستاگرام اضافه میشود و میخواهید آن را به برنامه گوشی خود نیز اضافه کنید میتوانید برنامه را بروز رسانی کنید. برای این کار اگر از گوشی اندرویدی استفاده میکنید وارد Google Play شوید. نام Instagram را درون کادر جست جو آن وارد کنید و روی آیکن برنامه ضربه بزنید.

چگونه ریپلای در دایرکت اینستاگرام را فعال کنیم؟

در صفحه باز شده اگر گزینه Update فعال بود یعنی نسخه جدیدتری از برنامه در دسترس شما است. روی آن ضربه بزنید تا برنامه آپدیت و بروز شود.

فعال سازی قابلیت ریپلای در دایرکت اینستاگرام اندروید

اگر از گوشی iOS استفاده میکنید برای آپدیت اینستاگرام و فعال شدن ریپلای اینستاگرام شما باید از برنامه App Store استفاده کنید. ابتدا App Store را باز کنید و مانند گوگل پلی Instagram را درون کادر جست جو آن وارد کنید. روی Update ضربه بزنید تا برنامه برای شما بروز رسانی شود.

آموزش تصویری فعال سازی ریپلای در اینستاگرام

اگر گزینه Update در این دو برنامه فعال نبود یعنی نسخه جدیدتری از برنامه اینستاگرام در دسترس نیست. همچنین به غیر از اینستاگرام شما میتوانید فیسبوک را نیز آپدیت کنید. برای آپدیت فیسبوک مراحل گفته شده را طی کنید ولی در کادر جست جو برنامه ها Facebook را تایپ کنید.

پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام برای رفع مشکل کار نکردن ریپلای اینستاگرام

با مرور زمان برخی از فایل های موقت حافظه پنهان برنامه ممکن است خراب و یا قدیمی شوند. این باعث میشود تا برخی از قابلیت های اینستاگرام برای شما کار نکند و با مشکل مواجه شود. برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه اینستاگرام، وارد Settings گوشی خود شوید. در تنظیمات گزینه Apps را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

ریپلای در اینستاگرام

حالا میتوانید تمام برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود را ببینید. برنامه اینستاگرام را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. از پایین صفحه روی Clear data ضربه بزنید.

اینستاگرام ریپلای دار

در کادر باز شده دو گزینه Clear all data و Clear cache را انتخاب کنید.

فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام آیفون

استفاده از برنامه تغییر دهنده آی پی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است قابلیت ریپلای اینستاگرام در گوشی شما کار نکند به دلیل محدودیت در منطقه جغرافیایی است. اینستاگرام برای برخی از منطقه های جغرافیایی یکسری محدودیت هایی دارد. در این شرایط شما میتوانید برای رفع مشکل کار نکردن ریپلای اینستاگرام از برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده کنید. برای این کار ابتدا یکی از این برنامه ها را دانلود کنید. پس از دانلود برنامه را نصب کنید. بعد از طی کردن مراحل نصب برنامه تغییر دهنده آی پی را فعال کنید. اکنون میتوانید وارد برنامه اینستاگرام شوید و بررسی کنید ببینید مشکل شما رفع شده است یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های فعال سازی قابلیت ریپلای در دایرکت اینستاگرام اندروید و iOS را بررسی کردیم. آیا قابلیت ریپلای اینستاگرام برای شما فعال شد؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ریپلای پیام و کوییک ریپلای اینستاگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام

نظرات