بررسی معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

بررسی معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

در حالی که اکثر ما معتقدیم که کولرگازی تنها برای خنک کردن هوا در روزهای گرم سال است، سیستم های تهویه مطبوع مدرنی طراحی شده اند که از عملکرد گرمایشی ♨️ پشتیبانی می کنند. در مطلب امروز انزل وب قصد داریم به بررسی معایب استفاده از گرمایش کولر گازی بپردازیم.

آیا از گرمایش کولر گازی استفاده کنیم؟

Should We Use Air Conditioner Winter Mode?

قبلا ما در انزل وب در مورد راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت ، پنجره ای ، پرتابل و… صحبت کردیم، همانطور که می دانید کولرگازی های دو کاره که عملکرد سرمایشی و گرمایشی را ارائه می دهند این روزها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. چون نیاز شما به خرید یک وسیله گرمایشی مجزا را برطرف می کند. شما می توانید علاوه بر اینکه در گرمای تابستان از هوای خنک دستگاه خود لذت ببرید، در زمستان هم می توانید از عملکرد گرمایشی برای گرم کردن خانه خود استفاده کنید. علاوه بر این با خرید این کولرگازی ها نیازی به اشغال کردن انبار خود ندارید. اما آیا استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان کار درستی است؟ آیا این روش ایمن و بی خطر است؟ در ادامه در این باره بحث خواهیم کرد.

معایب گرمایش کولر گازی

همانطور که می دانید کولرگازی های اسپلیت از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل شده اند. واحد داخلی در داخل خانه و واحدهای خارجی در بیرون از خانه قرار می گیرند.

کولر گازی ها مانند انسان ها و سایر لوازم خانگی، دارای حداقل آستانه دما برای کار هستند. این حداقل دمای عملکرد برای همه کولرهای گازی (صرف نظر از برند، مدل و نوع) وجود دارد.

اگر سازندگان استفاده از کولرگازی را زمانی که دمای بیرون به زیر ۶۰ درجه فارنهایت می رسد توصیه نمی کنند. کار کردن کولر گازی در دمای کمتر از ۶ درجه باعث می شود که کولر گازی شما آنطور که باید، کار نکند. استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان باعث می شود که واحد خارجی شما در هوای سرد بیرون قرار بگیرد و قسمت هایی از دستگاه مانند کویل ها آسیب ببینند، عمر مفید دستگاه شما کاهش پیدا کند و حتی روان کننده دستگاه شما غلیظ شود.

معایب گرمایش کولر گازی

مشکل گرمایش کولر گازی چیست؟ از بین رفتن روان کننده

کمپرسورها یک بخش جدایی ناپذیر از کولرگازی ها هستند و برای اینکه به صورت درست کار کنند نیاز به روان کننده دارند. با این حال این روان کننده در زمستان غلیظ می شود و آنطور که انتظار می رود عمل نمی کند. بدون روغن کاری مناسب، کمپرسور در معرض آسیب و تنش قرار می گیرد.

سنسور دمای پایین یکی از معایب کولر گازی دوکاره

اکثر کولرگازی های مدرن دارای سنسور دمای محیط پایین هستند تا از عملکرد کولر در سرمای شدید جلوگیری کنند. اگر سعی دارید این سنسور را دور بزنید و با وجود دمای پایین، کولر گازی خود را روشن کنید ممکن است تعمیرات هزینه بری پیش روی خود داشته باشید.

داغ شدن کمپرسور یکی از خطرات گرمایش کولر گازی

مانند هر وسیله مکانیکی دیگر، کمپرسور هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد داغ می کند و این یکی از خطرات گرمایش کولر گازی است. یک کمپرسور برای گرم نگه داشتن فضای داخلی در سرمای شدید باید بیشتر کار کند. این کار کردن بیش از حد می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد کمپرسور شود که در نهایت منجر به خرابی کمپرسور و کولر گازی شما خواهد شد.

داغ شدن کمپرسور یکی از خطرات گرمایش کولر گازی

انجماد کویل ها یکی از معایب کولر گازی دو زمانه

هنگام استفاده از کولر گازی ممکن است مشاهده کنید که آب از واحد بیرونی چکه می کند. این آب در ماه های سرد زمستان می تواند روی کویل ها جمع شود و یخ بزند. با کویل های یخ زده هوایی برای گرمایش اتاق شما وجود نخواهد داشت و تنها چیزی که احساس خواهید کرد هوای سردی است که از کولر شما خارج می شود.

علاوه بر این، یخ زدن واحد خارجی می تواند به کولر گازی شما آسیب وارد کرد. کار کردن کولر در این حال می تواند کویل ها را سوراخ کند و نیاز به تعویض داشته باشد. برای جلوگیری از این امر، دستگاه خود را خاموش کنید و اجازه دهید یخ برای چند ساعت آب شود. می توانید با قرار دادن یک سشوار یا دمنده هوای گرم این فرایند را سریعتر کنید.

انجماد کویل ها یکی از معایب کولر گازی دو زمانه

افزایش مصرف انرژی یکی از معایب کولر گازی اینورتر

دقیقا مانند زمانی که کولر گازی شما در حالت سرمایشی کار می کند و حالت گرمایشی کولر گازی هم انرژی مصرف می کند. راندمان گرمایش کولر گازی با استفاده از ضریب HSPF اندازه گیری می شود. HSPF بالاتر به معنای یک سیستم گرمایش کارآمدتر است که منجر به کاهش قبض انرژی می شود. پس اگر کولر گازی با HSPF پایین تر داشته باشید هزینه های انرژی شما افزایش پیدا می کند. هر چه کولر گازی شما سخت تر کار کند، انرژی بیشتری مصرف می کند. تنظیم دمای بالای ۳۰ درجه در زمستان یا حداقل ۱۸ درجه در تابستان ممکن است جذاب به نظر برسد، اما کارآمد نخواهد بود. انرژی اضافی مورد نیاز برای دستیابی به این نتایج، هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت. حتی ۶ علت باد گرم کولر گازی هم باعث افزایش هزینه های مصرف انرژی و تعمیرات خواهند شد.

افزایش مصرف انرژی یکی از معایب کولر گازی اینورتر

آسیب زیست‌محیطی یکی از معایب کولر گازی سرد و گرم

کولر گازی با استفاده از مبرد کار می کند و این یکی از معایب کولر گازی سرد و گرم است چون مبردهای مختلف روی محیط زیست تاثیر منفی می گذارند و به تخریب لایه اوزون کمک می کنند (مخصوصا مبردهای کلروفلوروکربن‌ها یا هیدروکلروفلوئوروکربن‌ها) و باعث انتشار گازهای گلخانه ای خواهند شد. سیستم های کولر گازی که سخت کار می کنند می توانند برای محیط زیست مضر باشند. آنها برق زیادی مصرف می کنند. هرچه برق بیشتری مصرف شود، گازهای گلخانه ای بیشتری به محیط خارج می شوند. بنابراین وقتی نوبت به گرمایش و سرمایش می‌رسد، یک واحد AC که باید سخت‌تر کار کند یا واحدی که انرژی کارآمدی ندارد، ردپای کربن قابل‌توجه‌تری از خود به جای می‌گذارد.

تشدید آلرژن ها یکی از از خطرات گرمایش کولر گازی

هنگامی که هوای زمستان خیلی سرد است، محتوای آب به طور موثر تبخیر نمی شود و منجر به ایجاد رطوبت بیشتر در خانه می شود. مبتلایان به آسم می توانند تحت تاثیر این رطوبت قرار بگیرند و باعث تشدید بیماری آسم شود، زیرا اعصاب در ریه ها باریک شده و راه هایی هوایی را سفت می کند و تنفس را دشوار می کند. رطوبت همچنین آلرژن‌ها را به همراه دارد و کیفیت هوا را از طریق گرده، کپک و گرد و غبار کاهش می‌دهد – همه اینها می‌توانند بر آسم تأثیر بگذارند.

تشدید آلرژن ها یکی از از خطرات گرمایش کولر گازی

گرمای بیش از حد یکی از معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

افزایش دمای کولر گازی می تواند منجر به گرمای بیش از حد در زمستان شود، به خصوص در موقع شب که گرمای اضافی ایجاد شده توسط رختخواب هم وجود دارد. گرم شدن بیش از حد می تواند باعث تعریق، خستگی، کم آبی، بثورات گرمایی و در موارد شدید گرمازدگی شود.

در نهایت برای اینکه عملکرد دستگاه خود را افزایش دهید از ۷ روش تصویری تمیز کردن کولر گازی ، اسپلیت و… برای نگهداری دستگاه خود استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به بررسی معایب استفاده از گرمایش کولر گازی پرداختیم و به شما گفتیم که استفاده از AC در هوای سرد زمستان چه عواقبی دارد. شما می توانید مزایا و معایب کولر گازی سرد و گرم را که می شناسید را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی علت باد گرم کولر گازی و آبی و نحوه رفع آن
بررسی ۶ علت باد گرم کولر گازی و آبی و نحوه رفع آن
علت خوب کار نکردن و خنک نکردن کولر ماشین چیست؟ 11 روش حل این مشکل
علت خوب کار نکردن و خنک نکردن کولر ماشین چیست؟ ۱۱ روش حل این مشکل
بررسی 10 علت و روش های رفع مشکل پریدن فیوز برق خانه هنگام کولر و...
بررسی ۱۰ علت و روش های رفع مشکل پریدن فیوز برق خانه هنگام کولر و..
تمیز کردن کولر گازی ، اسپلیت و...
آموزش ۷ روش تصویری تمیز کردن کولر گازی ، اسپلیت و…

نظرات