نقش تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی

نقش تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی چیست؟

همانطور که می‌دانیم تکنولوژی در زندگی بشر بسیار تاثیر داشته است، تکنولوژی به افزایش بهره وری در کارهای مختلف به انسان‌ها کمک می‌کند. آموزش زبان نیز از این قانون مستثنی نیست، و تکنولوژی در این حوزه نیز تاثیر گذار بوده است و سبب شده تا تاثیرات مثبت در این حوزه بیشتر شود. در آموزش زبان، تکنولوژی نقش بسیار مهمی را دارد و افراد به واسطه تکنولوژی، اقدام به یادگیری زبان می‌کنند.

برای مثال: موسساتی مانند آکادمی روان، به صورت آنلاین دانشجو و زبان آموز می‌پذیرند و با ارائه آموزش‌های آنلاین به افراد در هر نقطه‌ای کمک می‌کنند تا بهتر در این زمینه پیشرفت کنند. موضوعی که در این مقاله سعی بر بررسی آن داریم، تاثیرات تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی است. تا بهتر دریابیم که تکنولوژی چگونه توانسته است در این حوزه اثر گذار باشد و روش‌های یادگیری را ارتقاء دهد. با ما تا پایان این بررسی همراه بمانید.

نقش تکنولوژی در آموزش زبان

در حال حاضر نرم‌افزار ها، سخت‌افزار ها، هوش‌های مصنوعی و گجت‌ها در آموزش زبان بسیار کاربرد دارند و سبب یادگیری بیشتر زبان آموزان می‌شوند. آموزش با استفاده از تکنولوژی، مزیت‌های بسیاری را در بر می‌گیرد. برای مثال: جایگزین کلاس‌های حضوری، کلاس‌های آنلاین شده است. مجموعه روان با طراحی یک پلتفرم اختصاصی، امکانات و ابزارهای مختلف یادگیری را در اختیار زبان آموزان خود قرار داده است، تا یادگیری درکلاس‌ها افزایش یابد. در واقع این آموزش آنلاین که در سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار می‌گیرند، پر رنگ‌ترین نقش تکنولوژی در حوزه آموزش زبان اند.

مطالعه کنید: دوره زبان انگلیسی

چرا که شما از این طریق می‌توانید، به کمک روش‌های آسان در هر زمان و مکانی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید. در این زمینه اپلیکیشن‌ها و پیکج آموزش زبان انگلیسی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید، برای آموزش از آن‌ها استفاده کنید. در این بین پلتفرم و اپلیکیشن محمد کریمی که به کمک جدید‌ترین تکنولوژی‌ها تدوین شده اند، قطعا می‌تواند گزینه‌ای بی‌نظیر برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی باشد. حالا چرا این مجموعه؟ قطعا ویژگی‌های منحصر به فرد آن از جمله دلایلی است که ما را مشتاق برای استفاده از آن می‌کند؛ برخی از ویژگی‌ها اختصاصی پلتفرم عبارت‌اند از:

  • کاربری پشرفته با امکانات متنوع (بازی، کتاب داستان و دسترسی به آموزش ها و پشتیبانی)
  • امکان بارگذاری فایل‌های آموزشی صوتی و تصویری
  • فراهم بودم، امکان ایجاد گفت و گو بین زبان آموزان
  • برقرای ارتباط تصویری با زبان آموزان به صورت گروهی
  • دسترسی به ویدئوهای ضبط شده کلاس‌ها

در نظر داشته باشید در هر جلسه تمامی محتواها ضبط می‌شوند و زبان آموزان می‌توانند جلسات را در زمان دلخواه مشاهده کنند.

به طور کلی باید در نظر داشته باشید، اصلی‌ترین نیازی که بشر از تکنولوژی دارد، امکان انجام کارها به سریع‌ترین زمان ممکن و با بیشترین کارآیی است. در زمینه تکنولوژی و آموزش زبان، آموزش آنلاین زبان انگلیسی این شرایط را برای همه افراد در هر سنی فراهم آورده است.

مزایای تکنولوژی در آموزش زبان نسبت به معلم چیست؟

در یادگیری زبان انگلیسی، تمرین بسیار با اهمیت است. اما در کلاس‌های آموزشی محدودیت زمانی وجود دارد و برای مدرسان تکرار یک درس، مقدور نیست. همین علت سبب کاهش در یادگیری دانشجویان و همچنین اتلاف زمان کلاس‌های آموزش می‌شود. در نتیجه تکنولوژی به ما کمک می‌کند، تا کلاس‌های آموزشی در هر زمان و مکان برگزار شود، همچنین آموزش به کمک تکنولوژی برای مدرسین بسیار با ارزش است زیرا کمبود زمان را جبران می‌شود. زبان آموزان با استفاده از این روش آموزشی، می‌توانند به سرعت پیشرفت داشته باشند.

با به کارگیری زبان انگلیسی می‌توانید در مدت زمان کوتاه تری، به تسلط در زمینه یادگیری زبان انگلیسی دست یابید. در واقع با آگاهی از تکنولوژی، شما به راحتی می‌توانید به ۴ مهارت زبان انگلیسی مسلط شوید. چرا که با وجود سایت‌های آنلاین آموزش زبان، در عرض چند ثانیه به اطلاعات مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید، همچنین به فرایند آموزشی خود سرعت می‌بخشید.

ارتقا ۴ مهارت در زبان انگلیسی با استفاده از تکنولوژی

افراد در گذشته جهت یادگیری زبان انگلیسی در کلاس‌های متعدد ثبت نام می‌کردند، و همانطور که می‌دانیم ارتباط، سبب یادگیری بیشتر در زبان انگلیسی می‌شود، به همین علت بسیاری از افراد به کشورهای دیگر سفر می‌کردند، تا مهارت‌های خود را افزایش دهند که این فرایندها هزینه‌های زیادی را در بر داشت. اما چگونه مهارت‌های خواندن (Reading)، نوشتار (Writing)، گفتار (Speaking) و شنیدار (Listening) را با استفاده از تکنولوژی بهبود ببخشیم؟

  • مهارت خواندن (Reading)

باتوجه به گستردگی استفاده افراد از گوشی‌های موبایل، آی پدها و کتابخوان ها، در هر زمان مطالعه و یادگیری انجام می‌شود که این مسئله برای زبان آموزان بسیار با اهمیت است و سبب صرفه جویی در زمان و جلوگیری از اتلاف وقت می‌گردد.

شما با کلیلک بر روی یک لغت، می‌توانید تلفظ صحیح و یا معنی آن را دریافت کنید. در نظر داشته باشید جهت یادگیری بیشتر، داستان‌های سطح‌بندی شده‌ای وجود دارد که افراد باتوجه به سطح زبانی خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

  • مهارت نوشتار (Writing)

در گذشته افراد جهت چک کردن واژه‌ای انگلیسی، ناچارا به دیگشنری‌ها و فرهنگ لغت‌ها مراجعه می‌کردند، و همانطور که می‌دانیم این روش بسیار زمان بر بوده، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی با چند کلیک می‌توانید لغت مد نظر را بیابید و همچنین از ابزارهایی مانند: spell-checker و grammar-checkerمی توانید به راحتی استفاده کنید، همچنین با استفاده از تکنولوژی، شما مسائل و مشکلات مربوط به این مهارت زبانی را متوجه می‌شوید و برای رفع آن ها اقدام کنید.

  • شنیدار (Listening)

با استفاده از تکنولوژی، می‌توانید پادکست‌های عمومی و تخصصی در زبان انگلیسی را گوش دهید، همچنین شما باتوجه به سلیقه و یا نیازتان می‌توانید موضوعات را انتخاب نمایید.

تحقیقات نشان داده است، حدود ۴۴درصد از فراگیران زبان، سخت‌ترین مهارت در یادگیری زبان انگلیسی را مهارت گفتاری یا همان Speaking می‌دانند.

یکی از بهترین روش‌ها جهت تقویت مهارت‌های Speaking و Listening، گوش دادن به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی است.

  • گفتار (Speaking)

یکی از هیجان‌انگیزترین فرصت‌ها در زبان انگلیسی، داشتن مکالمه‌ای با زبان انگلیسی است.

در گذشته یادگیری و مکالمه، بدون سفر به کشور دیگر و یا صحبت با توریست‌ها امکان نداشت، اما امروزه با استفاده از تماس‌های صوتی و تصویری می‌توانید به راحتی با افراد کشورهای مختلف مکالمه داشته باشید، که این امر سبب کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان می‌شود.

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

امکان دارد برای شما سوال پیش آید که در چه سطحی از زبان انگلیسی قرار دارید؟ و یا باید از کجا شروع کنید؟

راحت‌ترین راه‌ها برای شروع یادگیری زبان انگلیسی عبارت‌اند از: فیلم انگلیسی، کلاس‌های آموزشی، دوره‌های آموزشی آنلاین. شما با استفاده از پادکست‌ها می‌توانید مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را ارتقا دهید، همچنین با چند کلیلک ساده در سایت‌های مختلف می‌توانید لغات مد نظرتان را پیدا کنید و یا معنی آن هارا دریابید. همانطور که تکنولوژی در زمینه‌های مختلف بر زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشته، درحوزه یادگیری زبان انگلیسی نیز تاثیر گذار بوده است. تکنولوژی به افراد فرصت می‌دهد تا با کمترین هزینه و اتلاف زمان، مهارت زبان انگلیسی را کسب کنند و همچنین تکنولوژی به مدرسان کمک می‌کند تابه صورت تخصصی‌تر آموزش داشته باشند. ثبت نام در کلاس‌های آنلاین چندین مزیت را در برمیگیرد، و همانطور که دریافتیم این مزایا بسیار ارزشمند هستند. منبع: www.ravaan.co

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات