آموزش بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر

آموزش بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر

مشاهده هر گونه بوی نامطبوع ، لکه ها و کثیفی های مایکروفر نشان می دهند که موقع تمیز کردن دستگاه شما 🌀 فرا رسیده است. در این زمان، مطلب آموزش بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر انزل وب کمک کننده خواهد بود.

بهترین راه تمیز کردن مایکروفر

Best Ways To Clean A Microwave

هر بار که درب مایکروفر را باز می کنید و بوی نامطبوع آشپزخانه را پر می کند باید برای تمیز کردن دستگاه خود اقدام کنید. محصولات و روش های مختلفی وجود دارد اما چرا با روش های خانگی که از وسایل و مواد دم دستی در آنها استفاده می شود شروع نکنید؟ به طور مثال تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین می تواند شما را از خرید پاک کننده های گران قیمت نجات دهد. در هر صورت ما این روش ها را در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

اما قبل از آن باید بدانید که مهم نیست که چه روشی را انتخاب می کنید، اولین قدم در تمیز کردن مایکروفر این است که تمام سطوح داخلی را با یک اسفنج نرم تمیز یا پارچه پاک کنید. برای هر گونه باقیمانده مواد غذایی سرسخت، سعی کنید از استفاده از وسایل نوک تیز خودداری کنید چون به راحتی سطح مایکروفر شما را خراب می کنند.

تمیز کردن مایکروفر با لیمو ترش

لیمو ترش حاوی اسید سیتریک است که چربی و کثیفی را از بین می برد و عطر خوبی از خود به جای می گذارد برای تمیز کردن مایکروفر با لیمو ترش به مواد زیر نیاز دارید:

تمیز کردن مایکروفر با لیمو ترش

  • اسفنج نرم، پارچه میکروفیبر، یا دستمال تمیز و نرم
  • لیمو یا آب لیمو
  • ظرف قابل استفاده در مایکروفر

دو عدد لیمو ترش کامل را برش بزنید و سپس آب هر کدام را بگیرید و در یک کاسه کوچک و قابل استفاده در مایکروفر بریزید.

سپس پوست لیمو را به همره دو یا سه فنجان آب لیمو داخل کاسه بریزید.

کاسه را در مایکروفر قرار دهید، سپس دستگاه را به مدت دو یا سه دقیقه روی حرارت بالا قرار دهید، تا حدی که آب شروع به جوشیدن کند.

بدون باز کردن درب مایکروفر، اجازه دهید که کاسه حدود ۱۰ دقیقه در مایکروفر باقی بماند تا در این مدت بخار آن روی لکه های سفت و چربی های موجود در فضای داخلی نفوذ کند و آنها را نرم کند.

در مایکروفر را باز کنید و کاسه را بردارید. اگر مایکروفر شما صفحه گردان دارد، آن را از فر خارج کنید و سایر بخش ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بخیسانید.

با یک پارچه یا اسفنج مرطوب، مایکروفر را تمیز کنید و در صورت لزوم یک بار دیگر مراحل بالا را تکرار کنید.

تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین

برای تمیز کردن مایکروویو با سرکه و جوش شیرین این راه حل را پیش ببرید. وقتی سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب می کنید یک پاک کننده قوی می سازید. هر دوی این مواد ارزان هستند و در اکثر خانه ها پیدا می شوند. پس مواد زیر را تهیه کنید و ادامه این راه حل را دنبال کنید:

تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین

  • اسفنج نرم، پارچه میکروفیبر، یا دستمال تمیز و نرم
  • جوش شیرین
  • سرکه
  • آب
  • ظرف قابل استفاده در مایکروفر

۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به ۱ لیتر آب گرم اضافه کنید. حتما هم بزنید تا پودر کاملا حل شود.

یک پارچه یا اسفنج را در مخلوط آغشته کنید و کل قسمت های داخلی را پاک کنید.

نصف فنجان آب و نصف فنجان سرکه سفید را در یک کاسه کوچک و قابل استفاده در مایکروفر بریزید.

کاسه را در دستگاه خود قرار دهید و به مدت ۳ تا ۳ دقیقه آن را روی حرارت بالا قرار دهید، به اندازه ای که آب شروع به جوشیدن کند.

درب مایکروفر را ببندید و اجازه دهید کاسه حدود ۱۰ دقیقه در داخل دستگاه بماند تا بخار لکه های سخت و سفت را نرم کند.

سپس درب دستگاه را باز کنید، کاسه را بیرون بیاورید و سینی گردان را بردارید. این قسمت ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بخیسانید.

داخل دستگاه را با محلول سرکه و آبی که آماده کرده اید تمیز کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که هیچ اثری از جوش شیرین باقی نماند.

نحوه تمیز کردن مایکروفر با پاک کننده های تجاری

برای تمیز کردن چربی مایکروفر مواد زیر را آماده کنید و ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید:

  • اسفنج نرم، پارچه میکروفیبر یا دستمال نرم و تمیز
  • پاک کننده غیرتهاجمی
  • آب

پاک کننده های تجاری مختلفی در بازار وجود دارد که از آنها می توانید برای تمیز کردن مایکروفر و سایر لوازم خانگی خود استفاده کنید. بسیاری از این پاک کننده ها بخارهای قوی و گاهی ناخوشایند را ایجاد می کنند که در مایکروفر باقی می مانند و می توانند طعم غذای شما را بد کنند. اگر می خواهید یک پاک کننده تجاری را امتحان کنید، محصولی بدون بخار را تهیه کنید و بعد از تمیز کردن مایکروفر اجازه دهید درب دستگاه چند ساعت باز بماند. همچنین همیشه بعد از استفاده از پاک کننده های تجاری، داخل مایکروفر را به خوبی با دستمال مرطوب تمیز کنید.

توجه داشته باشید هر چقدر بیشتر از مایکروفر استفاده می کنید باید آن را بیشتر تمیز کنید. برای استفاده های معمولی، تمیز کردن مایکروفر هر دو هفته یک بار توصیه می شود. این به حفظ ظاهر دستگاه و عدم ایجاد بوی نامطبوع کمک می کند.

نحوه تمیز کردن داخل مایکروفر با استفاده از دستمال مرطوب

اگر به نظر می رسد که یک انفجار در داخل مایکروفر شما رخ داده است با استفاده از یک دستمال مرطوب می توانید آن را تمیز کنید. دستمال مرطوب را در داخل دستگاه خود قرار دهید و آن را حدود ۵ دقیقه با دمای بالا روشن کنید. با این کار بخار ایجاد می شود و لکه ها و کثیفی ها را نرم می کند. حالا کافیست بعد از باز کردن درب مایکروفر دستمالی تمیز را برای پاک کردن فضای داخلی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن داخل مایکروفر با استفاده از دستمال مرطوب

روش تمیز کردن مایکروفر با مایع ظرفشویی

این روش تقریبا مانند راه حل بالا عمل می کند. یک کاسه غیر فلزی و قابل استفاده در مایکروفر را با آب و مایع ظرفشویی پر کنید و آن را داخل مایکروفر قرار دهید. اجازه دهید ۱ دقیقه با دمای بالا در داخل مایکروفر کاسه بماند. بعد آن را بردارید و با استفاده از یک اسفنج داخل دستگاه خود را تمیز کنید.

روش تمیز کردن مایکروفر با مایع ظرفشویی

چگونه مایکروفر را برق بیندازیم؟ با سرکه و آب

نحوه استفاده از این فرایند درست مانند روش مایع ظرفشویی است. یک کاسه قابل استفاده در مایکروفر را بردارید و در آن آب و سرکه را به نسبت های مساوی ترکیب کنید. کاسه را در مایکروفر قرار دهید و اجازه دهید تبخیر شود تا اثری از سرکه در داخل کاسه باقی نماند. این یک محصول پاک کننده طبیعی و همه کاره است که به از بین بردن لکه های سخت و کثیفی ها کمک می کند.

چگونه مایکروفر را برق بیندازیم؟ با سرکه و آب

نحوه تمیز کردن درب مایکروفر با استفاده از شیشه پاک کن رقیق شده

گرچه ممکن است متوجه این موضوع نشده باشید، اما درب مایکروفر شما هم نیاز به مراقبت دارد. برای این بخش از مایکروفر خود کافیست از شیشه پاک کن رقیق شده استفاده کنید. از یک پارچه یا اسفنج استفاده کنید و آن را در محلول آغشته کنید و شروع به تمیز کردن قسمت های داخلی و خارجی واحد خود کنید. این فرایند را تکرار کنید تا مطمئن شوید که دستگاه کاملا تمیز است. اگر بوی شیشه پاک کن آزارتان می دهد، کافی است که از یک پارچه تمیز مرطوب استفاده کنید و یک بار دیگر آن را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن درب مایکروفر با استفاده از شیشه پاک کن رقیق شده

نکات ایمنی برای تمیز کردن سولاردام

قبل از تمیز کردن مایکروفر ال جی ، پاناسونیک و غیره مطمئن شوید که دستگاه خود را به درستی خاموش و از برق کشیده اید تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنید.

هرگز از وسایل فلزی در داخل مایکروفر خود استفاده نکنید. هنگام تمیز کردن مایکروفر از برس های فلزی و ابزارهای مشابه استفاده نکنید.

هنگام استفاده از آب مراقب باشید. مایکروفر دستگاه برقی است و هنگام استفاده از آب برای تمیز کردن اگر مراقب نباشید با خطر برق گرفتی مواجه می شوید و به دستگاه خود آسیب می رسانید.

هر ز چند گاهی صفحه گردان مایکروفر خود را بیرون بیاورید و تمیز کنید. شستن آن با دست و یا با ماشین ظرفشویی کاملا بی خطر است. فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده مجدد آن را خشک کرده اید.

همیشه هنگام گرم کردن غذا یا نوشیدنی در مایکروفر خود درب دستگاه را ببندید. این باعث کاهش حوادث ناشی از پاشش می شود.

در صورت امکان، هنگام استفاده از مایکروفر خود، تنظیمات پایین را انتخاب کنید تا احتمال پاشش یا سوختگی غذا را کاهش دهید.

هنگام تمیز کردن مایکروفر از استفاده از مواد شیمیایی قوی خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که در حال گرم کردن غذا یا نوشیدنی خود هستید و نمی خواهید طعم مواد شیمیایی را به خود بگیرید.

نکات ایمنی برای تمیز کردن سولاردام

نکاتی برای تمیز کردن مایکروویو پاناسونیک ، ال جی و …

شما می توانید تمیز کردن مایکروفر خود را از روال تمیز کردن آشپزخانه حذف کنید اما در نهایت لکه ها و مواد ریخته شده در دستگاه شما باقی می ماند و شما اجازه رشد باکتری ها و ایجاد بوی بد مایکروفر را می دهید. مواد ریخته شده در مایکروفر را اگر تمیز نکنید با روشن کردن مجدد دستگاه به لکه های سختی تبدیل می شوند که تمیز کردن آن به سادگی امکان پذیر نیست. در ادامه چند نکته آورده شده است که می توانید در کنار روش های توضیح داده شده در بالا استفاده کنید:

نحوه پاک کردن مایکروفر چرب: درب های چرب مایکروفر را با مخلوط سرکه و آب به نسبت ۵۰  به ۵۰ تمیز کنید. این مخلوط را روی پارچه تمیز اعمال کنید و درب ها را تمیز کنید.

برای چربی های سفت و سخت از مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید و در نهایت نایحه مورد نظر را با پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

نکاتی برای تمیز کردن مایکروویو پاناسونیک ، ال جی و ...

طرز تمیز کردن مایکروویو با بوی سوختگی: برای خلاص شدن از شر بوی خفیف سوختگی، سعی کنید با باز گذاشتن درب به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فضای داخلی را تهویه کنید.

برای از بین بردن بوی سوختگی مایکروفر شدیدتر، جوش شیرین را در یک کاسه یا بشقاب بریزید و یک شب یا تا استفاده بعدی در داخل دستگاه بگذارید.

نحوه تمیز کردن مایکروویو با آب لیمو: برای بوهای بسیار بد، یک کاسه لیمو و آب یا مخلوطی از آب لیمو و آب را در دستگاه قرار دهید و از حرارت زیاد استفاده کنید تا آب به جوش بیاید. ۵ تا ۱۰ دقیقه کاسه را در دستگاه باقی بگذارید تا خنک شود و بعد با اسفنج تمیز، پارچه میکروفیبر فضای داخلی را تمیز کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب آموزش بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر ما سعی کردیم راه حل های متنوعی که در وجود دارد را بررسی کنیم و به شما نحوه تمیز کردن مایکروویو را یاد دهیم. چنانچه روش دیگری می شناسید یا نظر و پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری 11 روش تمیز کردن کفش سفید ، سیاه ، اسپرت ، جیر و...
آموزش تصویری ۱۱ روش تمیز کردن کفش سفید ، سیاه ، اسپرت ، جیر و…
آموزش تصویری حذف و پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ
آموزش تصویری حذف و پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ
آموزش 12 روش حل مشکل حذف نشدن فایل و پوشه در اندروید
آموزش ۱۲ روش حل مشکل حذف نشدن فایل و پوشه در اندروید
روش صحیح ضدعفونی و تمیز کردن لپ تاپ
آموزش ۳ روش صحیح ضدعفونی و تمیز کردن لپ تاپ

نظرات