تبدیل برق خورشیدی به دلار با احداث نیروگاه خورشیدی و سولارماینینگ!

تبدیل برق خورشیدی به دلار با احداث نیروگاه خورشیدی و سولارماینینگ!

ایران ، بهترین و مستعدترین کشور دنیا برای احداث نیروگاه خورشیدی !

ایران سرزمین فرصتهای بکر کسب و کار است و یکی از این فرصتهای بکر ، احداث نیروگاههای برق خورشیدی فتوولتائیک میباشد  چرا که ایران یکی از سه کشور برتر دنیا در میزان تابش مستقیم خورشید است و این یعنی اینکه ایران میتواند منبع تولید برق خورشیدی برای خود و سایر کشورهای خاورمیانه باشد .حتی امکان صادرات برق خورشیدی ایران فراتر از خاورمیانه نیز وجود دارد.

ایمان حبیبی ، مدیر وبسایت گسترش کارآفرینی ایران و یکی از مشاوران موفق عرصه کارآفرینی در بیست سال گذشته ، معتقد است که برق خورشیدی ، آینده ی صنعت تولید انرژیست چراکه ارزان ، پاک و تجدید پذیر است اما همه ی کشورها از این استعداد خدادادی ، یعنی کویر و وفور منابع آفتابی بهره نبرده اند بنابراین در آینده نیز عده ای از کشورها میتوانند نقش تولید کننده ی برق خورشیدی را داشته باشند و عده ی دیگری صرفا مصرف کننده باشند ، درست همانند امروز که عده ای تولید کننده نفت و گاز هستند و عده ای صرفا مصرف کننده ی آن میباشند .

حرکت امروز کارآفرینان ما به سمت تولید برق خورشیدی میتواند باعث شود که ما در آینده از قافله تولید انرژی پاک عقب نمانیم و اگر به این سمت نرویم قطعا در آینده میدان رقابت را به کشورهای دیگر صاحب منابع آفتابی ، نظیر عربستان و بسیاری دیگر از کشورهای عربی خواهیم باخت .

بنابراین در ضرورت حرکت به سمت احداث نیروگاههای خورشیدی تردیدی وجود ندارد .

اما اهمیت و ضرورت موضوع صرفا به همین نکته ختم نمیشود ! درست است که از زمان کشف جریان الکتریسیته از آن به عنوان منبع انرژی برای کاربردهایی نظیر سوخت و گرمایش و … استفاده میشده اما امروزه انرژی برق دقیقا معادل پول است چرا که شما میتوانید برق را مستقیما به رمزارز تبدیل کنید ! یعنی تبدیل مستقیم برق به دلار !

برای آگاهی از صفر تا صد احداث نیروگاه خورشیدی و دانلود طرح توجیهی آن میتوانید از لینکهایی که در انتهای همین مقاله ارائه شده استفاده نمایید پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چگونه میتوان از انرژی برق تولیدی برای چاپ پول استفاده کرد !

اینجاست که پای نیروگاههای سولارماینینگ هم به میان میآید که البته اکنون در سال ۱۴۰۱ در ایران نیز طبق مصوبات وزارت صمت احداث این نیروگاهها قانونی میباشد .

این موضوع که شما برق تولیدی خود را به یک دستگاه ماینر متصل کنید و پول دیجیتال چاپ کنید برای هر کسی وسوسه انگیز است و شاید تا ۱۰ سال پیش در فیلمهای علمی تخیلی هم چنین چیزی نمایش داده نمیشد اما این واقعیتِ امروز است و همین موضوع ارزش ذاتی انرژی و مخصوصا انرژی برق را چند برابر کرده .

در چنین شرایطی کسب و کار احداث نیروگاههای خورشیدی بسیار کم ریسک به نظر میرسد ، وقتی هم منابع آفتابی بسیار زیاد داریم و هم محصول تولیدی ما با تبدیل شدن به ارز دیجیتال فقط یک قدم فاصله خواهد داشت !

نیروگاه سولار ماینینگ چیست !

نیروگاه سولار ماینینگ چیست !

پیش از هر چیز باید گفت که نیروگاه سولار ماینینگ کسب و کار جدیدیست که چند سالی بیشتر نیست که مورد توجه قرار گرفته و میتواند کسب وکار بسیار موفق و سود آوری در حال حاضر و آینده باشد . اما اولین سوالی که پیش میآید اینست که نیروگاه سولار ماینینگ چیست ؟

بنا به تعریف مهندس ایمان حبیبی ، مدیر وبسایت گسترش کارآفرینی ایران ، نیروگاه سولار ماینینگ به نیروگاهی برق خورشیدی گفته میشود که برق تولیدی خود را صرف ماینینگ یا استخراج رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم و … میکند و در نهایت محصول تولیدی آن رمز ارز میباشد .

این کسب و کار ، یعنی نیروگاه سولار ماینینگ از طرف وزارت صمت به رسمیت شناخته شده چرا که کسانی که به تازگی اقدام به احداث نیروگاههای برق خوشیدی میکنند میتوانند با مجوز وزارت صمت از برق تولیدی خود برای استخراج رمزارزهای قابل استخراج مانند بیت کوین و اتریوم استفاده نمایند .

استخراج بیت کوین و اتریوم و سایر رمز ارزها به چه معناست ؟

به زبان خیلی ساده استخراج هر رمز ارز مانند بیت کوین یا اتریوم ، به معنی مشارکت در انجام تراکنش های آن رمز ارزها و دریافت پاداش از شبکه بلاکچین آنهاست .

یعنی شما امکانات سخت افزاری خود را به همراه برقی که مصرف میکنید در اختیار شبکه بلاکچین مثلا بیت کوین قرار میدهید و شبکه بیت کوین هم به شما پاداش میدهد و این پاداش از جنس بیت کوین بوده و به کیف پولی که شما به شبکه معرفی کرده اید منتقل میشود .

درامد هزینه و سود نیروگاه خورشیدی و فارم استخراج رمز ارز

نیروگاه سولار ماینینگ چیست !

همینطور که از تعریف ساده ی بالا برمیآید میبینیم که تنها چیزی که درپروسه استخراج ارز دیجیتال مصرف میکنید برق است ، در واقع دستگاههای ماینر برق را به ارز دیجیتال تبدیل میکنند .

بنابراین هزینه ی ثابت شما برای احداث یک فارم استخراج ارز دیجیتال شامل هزینه اجاره یا احداث مکان فارم ، به اضافه خرید تجهیزاتی مانند دستگاههای ماینر و فن های خنک کننده و دستگاههای تهویه و قفسه های استقرارا ماینر ها میباشد .

و هزینه های جاری شما شامل هزینه برق و دستمزد پرسنل و سایر هزینه های جاری میشود که عمده ترین آن همان برق است !

درامد و سود فارم های ماینینگ هم در برهه های زمانی مختلف و بسته به اینکه قیمت ارز دیجیتالی که تولید میکنیم در زمان فروش ما چقدر باشد متغیر است .

وضعیت درباره نیروگاههای خورشیدی نیز تقریبا به همین صورت میباشد ، یعنی هزینه های ثابت عمده شما صرف خرید پنل ها و ماژولهای خورشیدی میشود و بعد از نصب و احداث پلنت خورشیدی ، میزان هزینه جاری شما شامل هزینه های نگهداری و دستمزد پرسنل و … میشود که در این کسب و کار رقم چشمگیری نمیباشد .

چه شرکتی میتواند طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی و یا فارم ماینینگ بیت کوین را برای ما تدوین نماید!

شما برای ورود به این کسب و کارها باید قبل از هر کاری ، اقدام به تهیه یک طرح توجیهی احداث نیروگاه خورشیدی ،  فارم ماینینگ رمزارز و یا نیروگاه سولارماینینگ کنید . از این طرح توجیهی میتوانید برای گرفتن زمین از سازمان منابع طبیعی ، گرفتن مجوز از وزارت صمت و یا جهت گرفتن وام بانکی نیز استفاده نمایید اما مهمتر از همه اینها این است که طرح توجیهی شما نقشه راه شماست و میتواند تا حد زیادی آینده مالی مسیر را برای شما روشن سازد.

یکی از بهترین و مجرب ترین مراکز برای تدوین طرح توجیهی احداث نیروگاه خورشیدی و یا احداث نیروگاه سولارماینینگ و یا حتی احداث یک فارم کوچک استخراج بیت کوین یا اتریوم ، وبسایت گسترش کارآفرینی ایران با مدیریت مهندس ایمان حبیبی بوده که از سال ۱۳۸۳ تا امروز به صورت حرفه ای در زمینه تدوین طرح توجیهی و مطالعات بازار فعال میباشند.

طی بیش از صد صفحه مطالعه و محاسبه موجود در طرح توجیهی ، تمام هزینه ها و درآمد های شما در طی ۵ سال آینده براورد خواهد شد و صورت های مالی شما برای ۵ سال آینده براورد میگردد ، همینطور شاخص های مالی و نقطه سر به سر و آنالیز حساسیت پروژه نیز برای شما انجام خواهد شد که تمام این موارد با نرم افزار بین المللی کامفار انجام میپذیرد.

برای کسب اطلاعات کاملتر درباره احداث نیروگاه خورشیدی ، احداث نیروگاه سولارماینینگ ، احداث فارم های استخراج رمزارز و حتی تولید پنلهای خورشیدی میتوانید مقالات بسیار جامع و کاملی را در لینک آنها در ادامه مقاله داده شده است را مطالعه نمایید .

در این مقالات اطلاعات فنی کامل و جامعی نظیر ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز ، نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سوخت و یوتیلیتی مورد نیاز و اطلاعات فنی و جامع دیگر ارائه شده است .

طرح توجیهی ، اطلاعات فنی و درامد و هزینه و سود احداث نیروگاه خورشیدی (کلیک کنید)

طرح توجیهی ، اطلاعات فنی و درامد و هزینه و سود احداث کارخانه تولید پنل ها و ماژول های خورشیدی (کلیک کنید)

طرح توجیهی ، اطلاعات فنی و درامد و هزینه و سود احداث نیروگاه سولار ماینینگ و یا فارم ماینینگ بیت کوین و اتریوم (کلیک کنید)

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • سید رضا منوچهری says:

    وبسایت گسترش کارآفرینی خیلی مطالب خوبی داره . فککنم کلا بزرگترین وبسایت مرجع صنعت و کارافرینیه تو ایران .

    • امیر حبیبی مدیریت وبسایت گسترش کارآفرینی says:

      عرض ادب و احترام..

      ممنون از لطف شما ..

      تمام تلاش گروه کارشناسی ما این است که سایت وبسایت گسترش کارآفرینی به عنوان مرجع و بستری برای تسهیل کارآفرینی و رشد و توسعه صنعت کشور قرار گیرد..

      از شما هم بابت حسن توجهتان متشکریم و آرزوی سلامتی روز افزون را برای شما آرزومندیم

×