خرید کنسول اصفهان | abcfarsi.com

کدام کنسول بازی مناسب شماست؟ خرید کنسول بهتر است یا لپ تاپ و PC؟

پس از گذشت یک سال از عرضه کنسول های نسل نهم، دو کنسول Xbox Series X و PS5 همچنان نبرد سختی را در پیش دارند. در ادامه مطلب این دو کنسول را رو در برابر هم قرار خواهیم داد و در پایان ارزش خرید هر کدام را بیان خواهیم کرد.

مشخصات ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵:

ایکس باکس سری ایکس پلی استیشن ۵
 بیاقیمت ۵۰۰ دلار ۵۰۰ دلار، ۴۰۰ دلار نسخه دیجیتال
پردازنده CPU ۸ هسته ای، AMD Zen 2، فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز هشت هسته ای، AMD Zen 2، فرکانس ۳.۵
پردازنده گرافیکی GPU ۱۲ ترافلاپس، AMD RDNA2 ۱۰.۳ ترافلاپس، AMD RDNA2
حافظه رم ۱۶ گیگابایت GDDR6 ۱۶ گیگابایت GDDR6
حافظه ذخیره سازی ۱ ترابایت، NVMe SSD اختصاصی ۸۲۵ گیگابایت SSD اختصاصی
رزولوشن تا ۸K تا ۸K
فریم ریت تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه

 

با توجه به جدول بالا، کنسول ردموندی ها، در رده بالاتری قرار میگیرد، پردازنده گرافیکی با ترافلاپس بالاتر و فرکانس CPU بیشتر، باعث میشود که XBOX Series X از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار باشد. اما این همه ماجرا نیست و نیمه دیگر هر کنسول، محتوای تولید شده برای آن است،  یعنی جایی که کنسول سونی یا همان PS5 با بازی های خود وارد رقابت می شود. روشن است که در نسل قبل، مایکروسافت در بخش بازی ها، قافیه را به رقیب خود باخت و برای احیایی دوباره، به سراغ خرید استودیوها و آفرهای گوناگون به مشتری رفته است.

خرید پلی استیشن اصفهان | abcfarsi.com

پلی استیشن ۵:

کنسول پلی استیشن ۵ با ظاهری کاملا متفاوت، نسبت پیش بینی ها معرفی شد. به جز سخت افزار قدرتمند و سرعت عالی این کنسول، داشتن کنترلر بی نظیری، موسوم به DualSense از مهمترین نکات مثبت این محصول محبوب میباشد. برگردیم به بخش طراحی کنسول. اغلب مواقع، طراحی یک کنسول و محبوبیت آن، به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. به طور کلی، ظاهر کنسول PS5 زیبا و جذاب است، اما این محصول نیز بی نقص نیست. PS5، اندازه بسیار بزرگی نسبت به رقیب خود دارد و بزرگترین کنسول ساخته شده تا به امروز میباشد. پیکربندی آن به گونه ای است که در حالت ایستاده، زیبا به نظر میرسد، ولی در نسخه استاندارد (PS5 Drive)، اگر حالت آن را از عمودی به افقی تغییر دهیم، ظاهری نامتقارن پیدا میکند که در طراحی ظاهری آن نکته ای منفیست. اما علاقمندان شاید آنچنان اهمیتی به ابعاد این کنسول ندهند و این موضوع برای آنها مانعی برای خرید پلی استیشن ۵ نخواهد بود.

سونی با استودیوهای خود، با دستی پر وارد نسل نه شده است. این شرکت، بدون شک تا به امروز در بخش گیم بهتر عمل کرده و بازی های بیشتری انتشار داده. چیزی که مشخص است، رویکرد دو شرکت نسبت به بازی ها، در آغاز نسل نه است. سونی همزمان با عرضه PS5، بازی هایی متعدد و انحصاری، با کیفیتی بالا معرفی کرده، اما ایکس باکس در نظر داشته که گیمر بتواند بازی های نسل قبل را با کیفیتی بالاتر روی نسل جدید تجربه کند و تا منتشر شدن بازی های نسل جدید با آنها سرگرم شوند. تا اینجا فعلا برنده این بخش سونی است. کنترلر پلی استیشن ۵، با نام دوال سنس (DualSense)، در یک کلام، بی نظیر است. خوش دست بودن، امکانات عالی و سنسورهای فوق العاده آن، باعث شده تا در این بخش، به راحتی از رقیب خود سبقت بگیرد. حسگرهای استفاده شده در این کنترلر با دقتی مثال زدنی طراحی شده اند، که در برخی بازی ها این دقت را در دستان خود حس میکنید. در این سری از این محصول، دسته ها کمی بزرگتر شده و رنگ بندی نیز همانند کنسول، با دو رنگ مشکی و سفید انتخاب شده است.

قیمت: هر دو کنسول با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه شدند، ولی میزان عرضه و تقاضا، باعث شده تا قیمت پلی استیشن ۵ استاندارد و همچنین خرید PlayStation 5 Digital به نزدیکی به دو برابر قیمت قبلی برسد. در نظر داشته باشید که قیمت پلی استیشن ۵ در تمام دنیا بالا رفته و مختص ایران نیست. قیمت PS5 در ایران، با توجه به تقاضای بالای آن، نسبت به ایکس باکس سری ایکس و سری اس افزایش چشمگیری یافته است.

خرید xbox اصفهان | abcfarsi.com

ایکس باکس سری ایکس و سری اس

مایکروسافت در تولید نسل نهم از محصولات خود نسبت به نسل قبل، قدرتمندتر ظاهر شده، به طوری که میتوان آینده کاملا روشنی را برای این کنسول انتظار داشت. برخلاف کنسول سونی، ایکس باکس سری ایکس، محصولی قدرتمند و به معنای واقعی، نسل جدید است. ۱۲ ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی، قابلیت های متفاوت و ویژه مانند Quick ،Resume، سرعت بارگذاری (Loading)، و سرویس فوق العاده GamePass، میتوانند مهمترین عوامل برای خرید کنسول نسل نهمی مایکروسافت باشند. با وجود اینکه در بخش بازیهای ایکس باکس سری ایکس، بازی های کمی را در لیست خود می بینید، اما ولی میتوان گفت با توجه به تصاحب استودیوها و شرکت های بزرگ در کنار استودیوهای First-party آینده جذابی در انتظار گیمرهای این پلتفرم است. در بخش طراحی ایکس باکس سری ایکس، با طراحی مینیمال مشکی و شکیلی روبرو هستیم ولی مایکروسافت در این بخش، نسبت به سونی کمی محافظه کارانه عمل کرده است. در کل نمیتوان ایراد خاصی به کنسول ایکس باکس سری ایکس وارد کرد ولی اگر کمی سخت گیر باشیم، میتوان در بخش کنترلر، به ردمونی ها خرده گرفت. مایکروسافت تغییر بسیار کمی در این بخش داشته و فقط به ایجاد بافت برای خوش دست تر شدن دسته، و اضافه کردن دکمه Share بسنده کرده. ضمن اینکه در سال ۲۰۲۲ کماکان شاهد استفاده از باتریهای قلمی در آن هستیم. دسته ایکس باکس سری ایکس و سری اس، خوش دست هستند و ارگونومی عالی را در اختیار شما قرار میدهد ولی صرفا تغییر آنچنان محسوسی (مانند Dual Sense سونی) را در آن شاهد نیستیم.

ایکس باکس سری اس: مایکروسافت در کنار غول جدید خود، از کنسول ارزان قیمتش، یعنی Xbox Series S رونمایی کرد. این کوچولوی دوست داشتنی با توانایی اجرای بازی های نسل ۹ با کیفیت ۱۴۴۰p (ایکس باکس سری ایکس و PS5، هردو توانایی اجرای بازی ها با نرخ ۴K را دارند) میتواند ارزانترین راه برای ورود به نسل نه باشد.

قیمت: همانگونه که بیان شد، قیمت ایکس باکس سری ایکس، نسبت به PS5 در بازار ایران نزدیک ۱۵ الی ۲۰ درصد ارزانتر است. ارزش خرید ایکس باکس سری ایکس بدون با این تفاسیر بالاست. انحصاری های بزرگ در آینده، طراحی مینیمال، قیمت پایینتر نسبت به رقیب و قدرت پردازشی بالاتر همراه با سرویس گیم پس، همگی باعث میشود گیمرها به خرید این مکعب مشکی ترغیب شوند.

کنسول، سیستم گیمینگ یا لپ تاپ؟

هر گیمری با یک انتخاب مواجه است: سیستم گیمینگ در مقابل کنسول بازی. بحث در مورد اینکه کدام گزینه بهتر است، به توقع و بودجه شما برمیگردد. کنسول گیمرها، عموما به فکر خرید دسته اضافی، خرید بازی و یا خرید سرویس هستند و در مقابل کسانی که با PC بازی میکنند، گزینه های متنوعی برای خرید دارند. به طور خلاصه خرید سیستم گیمینگ میتواند کیفیت بصری، فریم ریت بالاتر و امکانات بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، اما مانع بزرگ هزینه آن است. برای خرید سیستم گیمینگ، گیمر می بایست نزدیک به دوبرابر قیمت جدیدترین کنسول را بپردازد. اما اگر از علاقمندان به تجربه بازی با موس و کیبورد هستید و PC را ترجیح میدهید، میتوانید به سراغ خرید اقساطی کیس گیمینگ بروید. گزینه دیگری نیز در این بین میباشد. امروزه لپ تاپ ها با پیشرفت چشمگیر در حال قبضه کردن بازار هستند و گیمرهای زیادی به سراغ خرید لپ تاپ گیمینگ میروند.

از کجا خرید کنیم؟

خوشبختانه فروشندگان متعددی در سطح کشور عرضه کننده کنسول های بازی هستند. یکی از بهترین و خوش نام ترین این مراکز فروش، فروشگاه نارسیس میباشد. شما عزیزان برای خرید سیستم گیمینگ، لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی در اصفهان و سایر نقاط کشور میتوانید به صورت حضوری و یا به فروشگاه اینترنی abcfarsi.com مراجعه نمایید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات