آموزش 12 روش حل مشکل ریستارت شدن آیفون

آموزش ۱۲ روش حل مشکل ریستارت شدن آیفون

گوشی های اپل 📱 مانند اکثر گوشی های مدرن لوازم قابل اعتمادی هستند اما گاهی اوقات با مشکلاتی مانند خاموش شدن و ریست شدن مداوم مواجه می شوند. فرقی نمی کند که از آیفون ۶ استفاده می کنید یا آیفون ۱۳ با دنبال کردن آموزش ۱۲ روش حل مشکل ریستارت شدن آیفون می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

رفع مشکل خاموش روشن شدن آیفون

Ways to Troubleshoot if Your iPhone Keeps Restarting

مشکل خاموش روشن شدن آیفون به دو صورت زیر رخ می دهد:

  1. آیفون هایی که به طور متناوب ریستارت می شوند: می توانید برای مدتی بدون هیچ مشکلی از آیفون خود استفاده کنید و بعد آیفون شما به طور ناگهانی ریستارت می شود.
  2. آیفون در یک حلقه مداوم ریستارت شدن گیر می کند: گوشی شما به طور مداوم ریستارت می شود و کاملا غیر قابل استفاده است. لوگوی اپل بارها و بارها روی صفحه نمایش ظاهر می شود و ناپدید می شود.

در ادامه ما بهترین راه حل های رفع مشکل خاموش روشن شدن آیفون را به شما آموزش می دهیم:

قبل از حل مشکل ریستارت شدن آیفون از دستگاه خود بکاپ بگیرید

قبل از انجام هر مرحله عیب یابی مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان قابل اعتماد از همه برنامه ها و داده های خود تهیه کرده اید. اگر گوشی شما دائما ریستارت می شود و اصلا قابل استفاده نیست ممکن است این مرحله برای شما عملی نباشد، اما اگر می توانید از آیفون خود در iCoulld یا سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا اگر سخت افزار گوشی شما از کار بیافتد، ممکن است شانس بیشتری برای محافظت از داده های خود نداشته باشید و اطلاعات آیفون خود را از دست بدهید.

حل مشکل ریستارت آیفون

اگر گوشی شما در یک حلقه ریستارت شدن بی پایان گیر کرده است ممکن است بتوانید با ریستارت اجباری بتوانید این چرخه را متوقف کنید. مراحل دقیق برای ریستارت اجباری آیفون به مدلی که دارید بستگی دارد اما معمولا با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و یکی از دکمه های کاهش یا افزایش صدا می توانید این کار را انجام دهید. بعد از اینکه حدود ۱ دقیقه گوشی به طور کامل خاموش شد، دوباره آن را روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل ریستارت آیفون حل شده است یا خیر.

حل مشکل ریستارت آیفون

به روز نبودن سیستم عامل : علت خاموش روشن شدن ناگهانی آیفون

یکی از اولین کارهایی که باید هنگام حل مشکل آیفون خود انجام دهید این است که بررسی کنید سیستم عامل iOS به روز شده است یا نه. یک باگ مهم یا برخی ناسازگاری های دیگر در نسخه فعلی iOS شما باعث ریستارت شدن آیفون می شود. برای بررسی، وارد تنظیمات گوشی خود شوید و بعد روی General تپ کنید. روی Software Update  ضربه بزنید. اگر بروزرسانی در دسترس باشد می توانید آن را نصب کنید.

به روز نبودن سیست عامل : علت خاموش روشن شدن ناگهانی آیفون

برای حل مشکل ریست شدن آیفون ایکس لاگ های خطا را بررسی کنید

ممکن است یک مشکل نرم افزاری باعث بروز یک خطای جدی شود. اگر مشکل ریستارت شدن آیفون بعد از نصب یک برنامه که به تازگی نصب کرده اید شروع شده است می توانید این برنامه را حذف کنید و ببینید که آیا مشکل ریستارت شدن آیفون شما حل می شود یا نه.

اگر مشکل حل نشد می توانید گزارشی که آیفون تولید می کند را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد که قابل تشخیص باشد یا خیر. وارد تنظیمات گوشی خود شوید و بعد روی Privacy ضربه بزنید. حالا Analytics & Improvements و بعد Analytics Data را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی طولانی از گزارش ها را مشاهده خواهید کرد. خواندن این فهرست ساده نیست اما باید جدیدترین گزارش ها را اسکن کنید تا ببینید آیا یک برنامه خاص بیش از یک بار ذکر شده است یا خیر. اگر چنین است ممکن است باعث ایجاد خطاهای اساسی شود، برنامه را حذف کنید و ببینید مشکل شما حل شده است یا خیر.

برای حل مشکل ریست شدن آیفون ایکس لاگ های خطا را بررسی کنید

علت خاموش و روشن شدن گوشی آیفون چیست؟ آپدیت نبودن برنامه ها

حتی اگر هیچ یک از برنامه ها مشکلی نداشته باشند، شما همچنان باید مطمئن شوید که همه آنها به روز هستند. برنامه اپ استور را باز کنید و روی آیکن اکانت خود در بالا سمت راست ضربه بزنید. اگر برنامه ای نیاز به بروزرسانی دارد، باید بخشی به نام Upcoming Automatic Updates را مشاهده کنید. روی Update All ضربه بزنید.

اگر علاوه بر مشکل ریستارت شدن گوشی آیفون با مشکل پریدن آنتن مواجه هستید می توانید از آموزش ۱۳ روش حل مشکل پرش آنتن آیفون استفاده کنید.

تمام تنظیمات خود را ریست کنید

آیفون شما تنظیمات زیادی (از رمزهای عبور Wi-Fi و تنظیمات شبکه گرفته تا تنظیمات مکان و حریم خصوصی) را مدیریت می کند. در حالی که به احتمال زیاد هیچ یک از این تنظیمات باعث ریستارت آیفون شما نمی شود این احتمال وجود دارد که تنظیمات اشتباه باعث ریستارت شدن آیفون شما شود.

محتمل ترین گزینه به تنظیمات شما بر می گردد. بنابراین ابتدا باید آن را ریست کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا نه. برای انجام این کار وارد تنظیمات گوشی خود شوید و بعد روی General تپ کنید. روی General ضربه بزنید . روی Transfer یا Reset iPhone و سپس Reset ضربه بزنید. در نهایت روی Reset Network Settings ضربه بزنید و تأیید کنید که می خواهید این کار را انجام دهید.

اگر با این کار مشکل شما حل نشد، می توانید به منوی Reset برگردید و Reset All Settings  را انتخاب کنید. این کار طیف وسیع تری از تنظیمات شما را پاک می کند، بنابراین این کار را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید.

تمام تنظیمات خود را ریست کنید

حل مشکل خاموش شدن گوشی آیفون هنگام آپدیت با ریست فاکتوری

اگر هیچ کدام از راه حل های بالا باعث توقف ریستارت شدن آیفون شما نشده است، برای ریست فکتوری آیفون خود اقدام کنید و تنظیمات را به حالت کارخانه ریست کنید. همه برنامه ها و داده های شما با این کار پاک خواهد شد و اگر مشکل از هر نوع باگ نرم افزاری باشد، مشکل ریستارت شدن آیفون شما برطرف می شود.

هنگامی که آیفون خود را به تنظیمات کارخانه باز نشانی کردید به خاطر داشته باشید که اجازه ندهید iOS بلافاصله برنامه ها و داده های شما را به طور خودکار بازیابی کنید. حالا بررسی کنید که آیا مشکل ریستارت شدن مداوم آیفون شما برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل حل شد اطلاعات خود را بازیابی کنید. در صورت بازگشت مشکل بعد از ریکاوری اطلاعات می توانید باز هم گوشی را ریست فکتوری کنید و سپس به صورت دستی برنامه ها را از ابتدا مجددا نصب کنید. در این حالت از نسخه پشتیبان استفاده نکنید.

تنظیم دستی تاریخ و زمان

خیلی واضح نیست که چرا این ترفند کار می کند. تنظیم خودکار را غیر فعال کنید و به صورت دستی منطقه زمانی یا تاریخ را انتخاب کنید.

فضای آیفون خود را آزاد کنید

در صورت امکان اطلاعات و برنامه های غیر ضروری را حذف کنید و یا آنها را به محیط ابر انتقال دهید. وقتی فضای ذخیره سازی گوشی شما پر می شود، دستگاه شروع به کند شدن می کند و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

فضای آیفون خود را آزاد کنید

مشکلات مربوط به سیم کارت دلیل ریست شدن آیفون

مشکل ریستارت شدن آیفون می تواند به دلیل مشکلات مربوط به اتصال ایفون شما به اپراتور بی سیم شما ایجاد شود. سیم کارت شما آیفون را به اپراتور بی سیم تان متصل می کند، بنابراین برای عیب یابی مشکلات سیم کار را بردارید.

اگر با برداشتن سیم کارت مشکل برطرف شد، سیم کارت را دوباره در آیفون خود قرار دهید. اگر بعد از قرار دادن مجدد سیم کارت، مشکل دوباره ایجاد شد باید آیفون خود را ریکاوری کنید یا سیم کارت خود را عوض کنید.

مشکلات مربوط به سیم کارت دلیل ریست نشدن ایفون

مشکلات سخت افزاری را بررسی کنید

مشکلات سخت افزاری یکی از دلایل رایج ریستارت شدن آیفون به صورت مداوم است. اگر از محافظ یا قاب آیفون استفاده می کنید آن را بردارید:

به پورت شارژ در پایین آیفون خود دقت کنید. بررسی کنید که گرد و غبار یا زباله در آن گیر نکرده است و یا نشانه هایی از خوردگی وجود دارد.

اگر چیزی درست در آن گیر کرده بود می توانید با استفاده از برس یا خلال دندان پورت شارژ را تمیز کنید. اتصال کوتاه یا مشکلات مربوط به پورت شارژ می تواند باعث ایجاد این مشکل هم شوند.

ممکن است نیاز به تعمیر آیفون داشته باشید

اگر تمام مراحل عیب یابی را امتحان کردید و آیفون شما همچنان ریستارت می شود، احتمالا مشکل نرم افزاری نیست و مشکل سخت افزاری دارید. این چیزی نیست که خودتان بتوانید آن را حل کنید. بنابراین باید با پشتیبان اپل تماس بگیرید و ببینید که آیا گوشی نیاز به تعویض دارد یا خیر.  اگر به پشتیبان اپل دسترسی ندارید و گوشی شما گارانتی ندارد می توانید دستگاه خود را نزد تعمیرکار ماهر ببرید.

سایر دلایل مشکل خاموش شدن گوشی آیفون

آپدیت ناموفق: برخی از شما ممکن است ریستارت شدن آیفون را بعد از آپدیت ناموفق iOS خود تجربه کنید.

بد افزار: نزدیک به دو میلیون برنامه در اپ استور وجود دارد، همه این برنامه ها ایمن نیستند. علاوه بر این استفاده از وای فای عمومی رایگان شما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. این احتمال وجود دارد که برخی از بدافزارها را به اشتباه روی دستگاه آیفون خود نصب کرده باشید.

ظرفیت ذخیره سازی کم: پر شدن فضای ذخیره سازی آیفون یکی دیگر از دلایل ریستارت شدن مداوم آیفون است. آیفون های قدیمی تر ظرفیت ذخیره سازی کمی دارند با اضافه کردن ظرفیت ذخیره سازی می توانید این مشکل را حل کنید.

در نهایت اگر موفق به روشن کردن دستگاه خود نشدید می توانید آموزش ۵ روش حل مشکل روشن نشدن گوشی آیفون را هم دنبال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۱۲ روش حل مشکل ریستارت شدن آیفون ما به بررسی علل و راه حل های رفع خاموش و روشن شدن آیفون پرداختیم. اگر شما علت و راه حل دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
آموزش کامل ارسال ویس در ای مسیج آیفون (iMessage)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون

نظرات