آموزش 20 روش کارساز از بین بردن بوی بد کفش

آموزش ۲۰ روش کارساز از بین بردن بوی بد کفش

در حین دویدن، راه رفتن و ورزش کردن پاهای ما عرق می کنند و این می تواند منجر به کفش های بدبو شود. 👟 اگر بعد از در آوردن کفش هایتان متوجه بوی بد شدید می توانید از آموزش ۲۰ روش کارساز از بین بردن بوی بد کفش امروز انزل وب استفاده کنید.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

How to Clean Smelly Shoes?

قبلا در انزل وب در مورد نحوه رفع بوی بد یخچال فریزر صحبت کردیم و پست امروز را به رفع بوی کفش اختصاص می دهیم. بوی بد کفش یک مشکل رایج است که می تواند آزار دهنده باشد. مهم نیست که پاهای شما چقدر تمیز هستند، باز هم کفش های شما ممکن است بوی بدی بدهند.

باکتری ها عامل بدبو شدن کفش ها هستند. آنها روی پاهای شما رشد می کنند و اسیدهای آلی – متانتیول، اسید ایزووالریک و اسید پروپانوئیک – را به عنوان مواد زائد تولید می کنند. در حالی که این نوع باکتری ها مضر نیستند، اما می توانند بوی بدی به جا بگذارند.

حتی با رعایت بهترین بهداشت پا، ممکن است پاهای شما هنوز بو بدهند. این تا حدی به این دلیل است که پاهای شما حاوی غدد تعریق بیشتری نسبت به جاهای دیگر بدن دارند. در حالی که عرق به خودی خود بو نمی دهد، باعث می‌شود کفش‌ها محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها باشند، زیرا عرق و رطوبت را به دام می‌اندازند و محیطی را برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌کنند. در ادامه ما بهترین روش های کارساز از بین بردن بوی بد کفش را به شما یاد خواهیم داد.

چگونه بوی بد کفش چرم را از بین ببریم؟ با روزنامه

برای از بین بردن بوی بد کفش یک مشت روزنامه را فشرده کنید و سپس آنها را در داخل کفش خود وارد کنید. این کاغذ، رطوبت را در طول شب جذب می کند تا بو را از بین ببرد و کفش های شما را خوشبو نگه دارد. اگر روزنامه ندارید یک پاکت کاغذی را پاره کنید یا به جای آن از دستمال کاغذی استفاده کنید. برای مبارزه بیشتر با بوی بد، قبل از استفاده از روزنامه چند قطره اسناس وانیل را به آن اضافه کنید.

از بین بردن بوی بد کفش با جوش شیرین

اگر کفش هایتان به خودی خود خشک نمی شوند به سراغ جوش شیرین بروید. یک لایه نازک داخل کفش هایتان بپاشید و اجازه دهید ۲۴ ساعت بیرون بمانند. قبل از اینکه کفش های خود را دوباره بپوشید جوش شیرین را دور بریزید. اگر واقعا می خواهید بوی نامطبوع را از بین ببرید، ۱ تا ۲ قطره اسانس را با جوش شیرین مخلوط کنید.

جلوگیری از بوی بد کفش با نور آفتاب

یک نقطه آفتابی در بیرون پیدا کنید یا کفش های خود را نزدیک بخاری قرار دهید. توری های را بیرون بیاورید زبانه کفش را بالا بیاورید تا زودتر خشک شوند. سعی کنید کفش های خود را به مدت ۲۴ ساعت بیرون بگذارید تا مطمئن شوید واقعا خشک شده اند.

خشک نگه داشتن کفش به جلوگیری از رشد باکتری که باعث بوی بد می شود کمک می کند. همچنین می توانید یک فن را در کنار کفش خود قرار دهید تا سریعتر خشک شوند.

جلوگیری از بوی بد کفش با نور آفتاب

 از بین بردن بوی بد کفش نو با ورقه های خشک کن

ورق خشک کن را بگیرید و آنها را در دستان خود گلوله کنید. در هر کفش یک ورق خشک کن قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. وقتی دوباره کفش های خود را پوشیدید ورق خشک کن ها را بیرون بیاورید تا از بوی تازه کفش های خود لذت ببرید.

می توانید از ورق های خشک کن برای خوشبو کردن محلی که کفش هایتان را در آن نگهداری می کنید استفاده کنید.

اگر بعد از ۲۴ ساعت کفش هایتان هنوز بوی نو بودن می دهد، ورق های خشک کن را عوض کنید و بذارید که ۲۴ ساعت دیگر کفش هایتان بیرون بماند.

رفع بوی بد کفش با نمک

قبلا در انزل وب در مورد ۲۱ استفاده و کاربرد جالب نمک صحبت کردیم، برای از بین بردن بوی بد کفش های خود می توانید مقداری نمک بردارید و یک لایه نازک در هر لنگه کفش خود بپاشید و مدت ۲۴ ساعت باقی بگذارید.

قبل از پوشیدن کفش ها، نمک ها را بیرون بریزید. نمک به کاهش رطوبت و بو کمک می کند. این ترفند روی کفش های پارچه ای و توری بهتر جواب می دهد اما برای کفش جیر یا چرم جواب نمی دهد.

از بین بردن بوی بد کفش با الکل

کمی الکل را روی چند تکه پنبه بمالید و داخل کفش خود را تمیز کنید تا باکتری های ایجاد کننده بو از بین برود و کفش های خود را ضد عفونی کنید. اگر کفش هایتان کمی کثیف شده اند این یک راه عالی برای تمیز کردن لایه بیرونی است. مالش الکل می تواند با بو همره باشد بنابراین مطمئن شوید که این کار را با منطقه ای با تهویه مناسب انجام می دهید.

رفع بوی بد کفش با آب و سرکه

برای از بین بردن بوی بد کفش های خود نسبت ۱ به ۱ آب و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. کفی های خود را در یک کاسه یا سطل قرار دهید و بگذارید حداقل ۲۴ ساعت در مخلوط سرکه خیس بخورد. کفی های خود را با آب گرم بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

سرکه کفش های شما را خوشبو می کند اما ممکن است کمی بوی سرکه باقی بماند، اگر این بو را دوست ندارید از این راه حل صرفه نظر کنید.

شستن کفی های کفش

کفی های کفش بدبو یا کفش های ورزشی خود را بردارید و آنها را در یک چرخه ملایم در ماشین لباسشویی بیندازید. حالا آنها را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شوند. اگر کفی های شما هنوز بدبو هستند می توانید کفی های جدید خریداری کنید. اگر نمی خواهید کفی هایتان را در ماشین لباسشویی قرار دهید سعی کنید کفی هایتان را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشوید.

شستن کفی های کفش

شستن کفش ها با سفید کننده و آب جوش

کفش های خود را با سفید کننده و آب جوش تمیز کنید. می توانید کفش های خود را در ماشین لباسشویی بشویید که در ادامه توضیح خواهیم داد. قبل از آن با محصولات خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش اقدام کنید. یکی از گزینه ها سفید کننده و آب جوش است. شما به یک کتری، آب و سفید کننده نیاز خواهید داشت.

کتری خود را با آب پر کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد کفش های خود را در سینک یا هر جای دیگری که می خواهید قرار دهید.

آب جوش کتری را داخل لنگه های کفش بریزید و سعی کنید مقدار کمی سفید کننده داخل آنها بریزید.

چند دقیقه زمان دهید. کفش ها را از آب خالی کنید. حالا باید سفید کننده باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد می شوند را از بین برده باشد.

شستن کفش های بد بو با جوش شیرین و سرکه

کفش های خود را با جوش شیرین و سرکه بشویید تا از بوی بد آنها خلاص شوید. هر لنگه کفش را با یک فنجان جوش شیرین پر کنید، سپس یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید. این کار باعث کف کردن جوش شیرین می شود. ۱۵ دقیقه زمان دهید و کفش های خود را آب بکشید.

اسپری یا پودر ضد قارچ را امتحان کنید

از اسپری یا پودر برای از بین بردن قارچ استفاده کنید. می توانید این محصولات را در فروشگاه ها پیدا کنید. این اسپری یا پودر به جذب رطوبت و کاهش بو کمک می کند. پودر  یا اسپری ضد قارچ معمولا برای از بین بردن عامل قارچ پای ورزشکاران مناسب است.

تعویض کفی های کفش

کفی های قدیمی و بد بوی خود را دور بیندازید و آنها را با کفی های خوشبو عوض کنید. می توانید کفی ها را در اکثر فروشگاه های کفش یا داروخانه های نزدیک خود پیدا کنید. کفی های چوب سدر به جلوگیری از تجمع قارچ و باکتری در کفش شما کمک می کنند و بوی خوبی هم دارند.

تعویض کفی های کفش

کفش های بدبوی خود را در ماشین لباسشویی بشویید

برچسب روی کفش خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید با ماشین لباسشویی شسته می شوند یا نه. بندها و کفی ها را بیرون بیاورید و بعد کفش های خود را در کیسه پارچه ای قرار دهد تا از آنها محافظت شود. آنها را در یک چرخه ملایم ماشین لباسشویی بیندازید و اجازه دهید حدود ۲۴ ساعت در معرض هوا خشک شوند.

اکثر کفش های توری، کفش های کتان و دو برای قرار دادن در ماشین لباسشویی مناسب هستند. کفش های چرمی یا جیر یا لاستیکی را در لباسشویی نشویید. توجه داشته باشید که پوشیدن کفش های خیس می تواند باعث ایجاد بوی بدتری شود. همچنین کفش های خود را در خشک کن قرار ندهید چون چروک می شوند و پوشیدن آنها غیر ممکن خواهد شد.

کفش های بدبوی خود را در ماشین لباسشویی بشویید

از بین بردن بوی کفش با چای کیسه ای

چای کیسه ای سیاه را امتحان کنید. چای کیسه ای سیاه حاوی تانن است، ماده ای که می تواند به کشتن باکتری ها کمک کند. قرار دادن چای کیسه‌ای سیاه در کفش می‌تواند با از بین بردن باکتری‌ها، بوی بد را از بین ببرد.

قبل از استفاده باید چای کیسه ای را در مقداری آب جوش قرار دهید. بعد از فرو بردن چای کیسه ای در آب جوش آن را بردارید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. برای هر لنگه یک کیسه چای قرار دهید و ۱ ساعت زمان دهید. کیسه های چای را بردارید و از یک حوله کاغذی برای گرفتن آب اضافی کفش خود استفاده کنید.

قبل از استفاده باید چای کیسه ای را در مقداری آب جوش قرار دهید. پس از فرو بردن چای کیسه ای در آب جوش، آن را بردارید و بگذارید ۵ دقیقه بماند.

از بین بردن بوی کفش با چای کیسه ای

از بین بردن بوی بد کفش با بستر بچه گربه یا Kitty Litter

بستر بچه گربه را یک شب در کفش های خود بگذارید. بستر تمیز بچه گربه معمولاً با یک خوشبو کننده تزریق می شود. مطمئن شوید که بستر بچه گربه را با هدف کنترل بو خریداری می کنید، زیرا می توان از آن به راحتی برای از بین بردن بوی کفش استفاده کرد.

داخل کفش ها را با بستر بچه گربه بپوشانید. بگذارید کفش یک شبه بماند یا تا زمانی که متوجه شوید بوی آن از بین رفته است. سپس بستر را خالی کنید و با استفاده از یک دستمال باقی مانده آن را پاک کنید.

فریزر کردن کفش های بد بو

کفش های خود را در فریزر خود قرار دهید. فریز کردن کفش ها ممکن است برخی از بوها را از بین ببرد. برای فریز کردن کفش ها، هر دو لنگه کفش را در یک کیسه ضد آب قرار دهید. دمای سرد می تواند به کفش ها آسیب برساند، بنابراین بسیار مهم است که کفش های خود را قبل از انتقال به فریزر در کیسه ای قرار دهید.

کفش ها را یک شب در فریزر بگذارید. دمای سرد باید به از بین بردن بوی عامل باکتری کمک کند.

استفاده از پوست پرتقال برای خوشبو کردن کفش ها

پوست پرتقال را در کفش خود قرار دهید. عطر مرکبات تازه می تواند به خلاص شدن از شر بوی کفش شما کمک کند. دو عدد پوست پرتقال را در هر کفش قرار دهید و اجازه دهید کفش یک شب به همین صورت بماند. تا صبح کفش ها باید بوی تازه و دلپذیری داشته باشند.

استفاده از پوست پرتقال برای خوشبو کردن کفش ها

از جوراب و تفاله قهوه استفاده کنید

از جوراب و تفاله قهوه استفاده کنید. اگر جوراب های قدیمی دارید، آن با حدود نصف فنجان تفاله قهوه پر کنید. انتهای آن را به هم گره بزنید و جوراب ها را در هر دو کفش قرار دهید. تفاله قهوه باید یک شبه بو را از بین ببرد.

از جوراب و تفاله قهوه استفاده کنید

از صابون استفاده کنید

یکی دیگر از راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی کفش این است که یک تکه صابون در هر کفش بیندازید و بگذارید یک شب بماند. صابون باکتری ها و بوی تولید شده را از بین می برد. به علاوه، صابون متخلخل است، بنابراین بو را جذب می کند و به کفش های شما رایحه ای دلپذیر اضافه می کند. توجه داشته باشید که از صابون خیس نباید استفاده کنید چون رطوبت فقط رشد باکتری ها را افزایش می دهد.

از اسانس استفاده کنید

اسانس های درخت چای، میخک و چوب سدر همگی از خوشبو کننده های طبیعی با خواص ضد قارچی هستند. به عنوان مثال، یک مطالعه در دسامبر ۲۰۰۷ که در Mycobiology منتشر شد، نشان داد که اسانس میخک به شدت از رشد باکتری ها در پاها جلوگیری می کند تا بو را از بین ببرد. این روغن‌ها با باکتری ها مبارزه می کنند، بوی بد را از بین می برند و عطر و بوی خوبی ایجاد می کنند.

علاوه بر راه حل های بالا توجه داشته باشید که به طور منظم پاهای خود را بشویید، از پوشیدن یک جفت کفش برای چند روز متوالی خودداری کنید، از پودر بچه برای پاهای خود استفاده کنید و در نهایت جوراب بپوشید.

اگر علاوه بر کفش با بخاری ماشین بد بویی مواجه هستید می توانید به بررسی ۱۰ علت بوی بد بخاری ماشین بپردازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در ۲۰ آموزش روش کارساز از بین بردن بوی بد کفش امروز انزل وب ما سعی کردیم بهترین روش های خوشبو کردن کفش ها را به شما آموزش دهیم. از بین بردن بوی کفش با سیب زمینی هم حتی امکان پذیر است. اگر شما روش دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات