آموزش رفع مشکل Liquify در فتوشاپ

آموزش نحوه رفع مشکل Liquify در فتوشاپ

یکی از ابزارهای کاربردی و جالب فتوشاپ، Liquify 💧 نام دارد. گاهی ممکن است به دلیل بروز ارورهایی نتوانید از این ابزار استفاده کنید یا اصلا برای شما فعال نشود که بخواهید آن را انتخاب کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش رفع مشکل Liquify در فتوشاپ میپردازیم.

مشکل باز نشدن Liquify در فتوشاپ

?How to Fix Photoshop Liquify Tool Brush Issues

گاهی ممکن است در هنگام استفاده از ابزارهای مختلف فتوشاپ دچار مشکل شوید. یکی از این ابزارها Liquify است. ممکن است براش را نتوانید مشاهده کنید یا به طور کلی نتوانید آن را از منو انتخاب کنید و… . در این مطلب از انزل وب به آموزش رفع مشکل Liquify در فتوشاپ می پردازیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

حل مشکل کرش شدن لیکویی فای در فتوشاپ

یک راه برای حل این مشکل این است که کیفیت تصاویر خود را در زمان ادیت روی حالت پایین تر بگذارید. این پایین آمدن کیفیت موقتی است و روی نتیجه نهایی اعمال نخواهد شد. همیشه دکمه‌های Control-J را برای ایجاد کپی از کارتان نگه دارید تا لایه ای که ایجاد می شود، کپی باشد و نه اصلی!

به Image > Image Size بروید. Resolution را روی ۷۲ dpi قرار دهید.

ارور liquify در فتوشاپ

حال به Filter > Liquify بروید. کارتان اکنون باید راحت تر نمایش داده شود. ادیت لازم را ایجاد کنید. سپس روی Save Mesh کلیک کنید.

ارور liquify در فتوشاپ

حال از Liquify خارج شوید و دکمه های Control-Alt-Z را فشار دهید. این گونه رزولوشن تغییر خواهد کرد. به Filter > Liquify  بروید. چیزی را که پیشتر ذخیره کرده بودید، باز کنید و همان تغییرات را در رزولوشن بالاتر ایجاد کنید. روی OK بزنید.

ارور liquify در فتوشاپ

راه حل دیگر برای رفع مشکل کرش شدن فتوشاپ در بخش لیکویی فای این است که روی بخش کوچکتری از تصویر کار کنید. اگر میخواهید روی قسمت کوچکی کار کنید، بهتر است از ابزارهای Selection استفاده کنید و بخش موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس به Filter > Liquify بروید و ویرایش های لازم را اجرا کنید.

ارور liquify در فتوشاپ

حل مشکل براش Liquify در فتوشاپ

برای حل مشکل نشان ندادن براش در فتوشاپ می توانید اندازه براش را پایین بیاورید.

حل مشکل رنگ خاکستری در فتوشاپ

اگر با مشکل بسته شدن مداوم فتوشاپ مواجه شده اید، مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل بسته شدن فتوشاپ را مطالعه کنید.

تغییر تنظیمات کارت گرافیک در فتوشاپ برای حل ارور Liquify در فتوشاپ

اکثر براش ها برای اجرای تغییرات از کارت گرافیک استفاده می کنند. ابتدا تنظیمات براش را چک کنید. سپس به سراغ کارت گرافیک بروید.

تنظیمات Liquify در فتوشاپ

جزییات مربوط به براش را پایین بیاورید. به عنوان مثال به جای Full Size حالت Standard را انتخاب کنید.

احتمالا به اتصال کارت گرافیک اکسترنال بخشی از مشکل حل شود. در تنظیمات کارت گرافیک وارد بخش Advanced Settings در سربرگ Performance شوید. در این بخش تنظیمات را با براش چک کنید.

حل مشکل ‌با تغییر تنظیمات Liquify در فتوشاپ

برای رفع مشکل ابتدا تصویر خود را به حالت عادی باز کنید. به بخش Liquify بروید. ویرایش های خود را اجرا کنید. Save Mesh را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می شود تا تصویر را در جایی ذخیره کنید. بگذارید ویرایش شما در همان محل اصلی تصویر ذخیره شود.

تنظیمات Liquify در فتوشاپ

تنظیمات Liquify در فتوشاپ

حال روی Cancel بزنید. دکمه Option/Alt را نگه دارید و ابزار را از بخش Filter انتخاب کنید. با این کار GPU در Liquify غیرفعال میشود. روی Load Last Mesh بزنید. سپس می توانید تغییراتی را که پیشتر اعمال کردید، مشاهده کنید. روی OK بزنید.

تنظیمات Liquify در فتوشاپ

حل مشکل فیلتر Liquify در فتوشاپ با ریست کردن

یک راه دیگر برای رفع مشکل این است که دکمه های Alt-Control-Shift را فشار دهید و سپس فتوشاپ را باز کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه رفع مشکل کار نکردن Liquify در فتوشاپ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش کامل استفاده از ابزار استامپ (Clone Stamp) در فتوشاپ
آموزش کامل استفاده از ابزار استامپ (Clone Stamp) در فتوشاپ
آموزش روش بازگشت به عقب و جلو در فتوشاپ
آموزش کامل نحوه بازگشت به عقب و جلو در فتوشاپ
آموزش ویرایش عکس حرفه ای حیوانات با فتوشاپ
آموزش ویرایش عکس حرفه ای حیوانات با فتوشاپ

نظرات

  • آراد says:

    باسلام وتشکر از مطالبی که آموزش داده اید، ولی متاسفانه با هیچکدام از این روشها مشکل liqify در فتوشاپ سیستم بنده حل نشد ، فتوشاپ ۲۰۲۲ دارم و با این فیلتر روی یک ابعاد ۲۵۰۰در۳۵۰۰ پیکسلی میخواهن کار کنم ، وقتی منوی فیلتر باز میشه یک صفحه تیره میاد که سمت بالا و چپ فقط قسمتی به شکل یک چهارم دایره مانند پیدا میشه و اصلا خود طرح مشخص نیست و موس رو که حرکت میدم فقط یک نقطه ریز در صفحه جابجا میشه سایز براش و تنظیماتش و کاهش کیفیت و سایر کارهای گفته شده رو هم انجام دادهم ولی فرقی نکرد، چه باید کرد؟