معرفی بهترین موتورهای جستجو فارسی ایرانی

معرفی بهترین موتورهای جستجو فارسی ایرانی

این روزها نیاز به موتور جستجویی 🔎 که با اینترنت داخلی کار کند به شدت توسط هر کاربری احساس می شود. در مطلب معرفی بهترین موتورهای جستجو فارسی ایرانی ما به معرفی سه تا از مناسب ترین موتور جستجوی داخلی خواهیم پرداخت تا بتوانید مطالب مورد نظر خود را سرچ کنید.

بهترین موتورهای جستجو ایرانی

Best Iranian Search Engines

به مطالعه اخبار، پیگیری اطلاعات بورس، کنترل وضعیت آب و هوا و پیگیری نتایج مسابقات ورزشی عادت دارید و با محدودیت اینترنت مواجه هستید؟ با بهترین موتورهای جستجوی تخصصی فارسی هنوز قابلیت جستجو در شبکه امکان پذیر است. قبلا در انزل وب ۲۶ تا از بهترین موتور جستجو فارسی برای پیدا کردن گمشده ، وکیل ، دکتر و.. را به شما معرفی کردیم، در ادامه ما از انواع موتور جستجو داخلی که در دسترس هستند سه مورد را مناسب تر را به شما معرفی میکنیم.

توجه داشته باشید که موتورهای پارسی جو و یوز فعلا غیر فعال هستند و گزینه های دیگری مانند جس جو ، سلام و.. هم عملا کار نمیکنند و سرویس های کرالر آنها قدیمی و از دور خارج شده اند.

ذره بین یکی از بهترین موتورهای جستجو فارسی

سایت جستجوگر ایرانی ذره بین یک سایت جستجو فارسی است که با استفاده از فناوری های پیشرفته به کاربران اجازه گشت و گذار در فضای مجازی را می دهد. یکی از مزایای استفاده از این موتور جستجو داخلی این است که در مقایسه با استفاده از گوگل که به عنوان سریع ترین موتور جستجو خارجی شناخته می شود، هزینه ترافیک پایین تری دارد و به اصطلاح هزینه آن نیم بها است. اگر سری به ذره بین بزنید متوجه می شوید که مانند گوگل می توانید به صفحات وب، تصاویر، اخبار؛ ویدیوها و غیره دست پیدا کنید.

بعد از سرچ اگر به پایین صفحه نگاه کنید بیشترین موضوعاتی که سرچ شده اند به شما نشان داده می شود. با مقایسه نتایج ذره بین و گوگل متوجه می شوید که نتایجی که برگردانده می شوند تقریبا مانند هم هستند

ویژگی های موتور جستجوگر داخلی عبارتند از:

  • سرعت سرچ بالا
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • هزینه استفاده نیم بها
  • استفاده راحت و بدون نیاز به تخصص خاص
  • دسترسی طبقه بندی شده به متن، تصاویر و فیلم ها فراهم شده است.
  • دارای بسته هدیه به منظور استفاده رایگان از اینترنت
  • تماشای ویدیو در سربرگ ویدیو دارای تعرفه نیم بها می باشد

با این وجود باید به این موضوع اشاره کنیم که هنوز بهترین موتور های جستجو ایرانی مانند ذره بین نیاز به کار دارند تا مانند گوگل جامع و کامل شوند. به طور مثال در موتور جستجوی ذره بین اگر در سربرگ بازار نام یک فیلم یا سریال را سرچ کنید نتایج نامرتبطی به شما برگردانده می شود.

ذره بین یکی از بهترین موتورهای جستجو فارسی

گردو یکی از سریع ترین موتور جستجو های داخلی

قبلا در انزل وب به بررسی ۱۹ تا از بهترین سایت و موتور جستجو علمی فارسی و انگلیسی پرداختیم، اما یکی دیگر از بهترین موتورهای جستجو فارسی ایرانی که به دقت شهرت دارد گردو است. بر خلاف پارسیک که با وجود قدرت زیادی که دارد امکانات کمی دارد، یا یوز که نتایج کم و غیر مرتبطی را نشان می دهد و یا حتی پارسی جو که دارای امکانات زیاد اما سرعت کندی است، گردو برای برخی از سایت های کاربردی پیش نمایشی را نشان می دهد، برای مشاهده ویدیوهای یوتیوب نیازی به برنامه های جانبی ندارید، دارای طراحی زیبایی است و حتی می توانید نتایج مسابقات ورزشی را خیلی سریع پیدا کنید، از طریق تنظیمات می توانید تعیین کنید که نتایج جستجو در سمت راست ظاهر شود یا سمت چپ.

سازندگان به شما اجازه می دهند تا از طریق سایت های داخلی دیگر اپلیکیشن گردو را برای گوشی خود دانلود کنید و یا در گوگل کروم، فایرفاکس، اج سیستم یا گوشی آن را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض انتخاب کنید. در بخش راهنمای نصب ویدیوی این کار به طور کامل آورده شده است.

از همه مهمتر شما می توانید نام کاربری و رمزهایی که در کروم ذخیره کرده اید را به مرورگر گردو انتقال دهید. برای این کار باید به مسیر Settings > Password بروید و از منوی بالای صفحه دکمه Export Password را انتخاب کنید و بعد برنامه گردو را انتخاب کنید.

از مزایای دیگر این مرورگر ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون جستجو و با کلیک روی پیشنهادهای انتقالی وارد سایت مورد نظرتان می شوید.
  • دارای مسدود کننده تبلیغات است.
  • وجود پروکسی برای تصاویر
  • نمایش اطلاعات سایت های دانلود فیلم و سریال
  • امکان استفاده از فیلتر و تنظیمات متنوع

با این وجود به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجو ایرانی در مقایسه با گوگل و بینگ سرعت نسبتا پایینی دارد (البته نه آنقدر که شما را نامید کند). علت این امر این است که گردو از خود گوگل برای پیدا کردن نتایج استفاده می کند.

گردو یکی از سریع ترین موتور جستجو های داخلی

جستجوی فارسی با شادبین

شادبین یکی دیگر از موتورهای جستجو ایرانی است. همه ما می دانیم که با مجازی شدن مدارس آموزش و پرورش برنامه شاد را ساخت تا معلمان و دانش آموزان با هم در ارتباط باشند. کم کم این برنامه توسعه داده شد و امکانات دیگری به آن اضافه شد، به طور مثال سامانه شادبین برای دسترسی رایگان دانش آموزان به اینترنت طراحی شد. در شادبین محتوای غیراخلاقی کاملا فیلتر شده و مطالب ایمن نمایش داده می شود. یکی دیگر از مزیت های این سامانه رایگان بودن آن است. شما می توانید به تمام محتواها و مطالب ها به صورت رایگان دست پیدا کنید. برای استفاده از این سامانه یا می توانید به سایت شادبین مراجعه کنید و یا اینکه اپلیکیشن شاد را دانلود کنید.

جستجوی فارسی با شادبین

در نهایت شما می توانید از ۷ تا از بهترین موتور جستجو بر اساس عکس برای  پیدا کردن تصویر مشابه ، اطلاعات و… استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در معرفی بهترین موتورهای جستجو فارسی ایرانی ما سعی کردیم گزینه هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از اینترنت داخلی بتوانید استفاده کنید. شما کدام یک از موارد بالا را کاربردی می دانید؟ آیا نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده باشد؟ گزینه های دیگری را می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چگونه فیلمی که اسمش را نمیدانیم پیدا کنیم؟
چگونه فیلمی که اسمش را نمیدانیم پیدا کنیم؟ (۱۵ روشی که جواب میدهد)
آموزش کامل نحوه تغییر موتور جستجو در Microsoft Edge
آموزش کامل نحوه تغییر موتور جستجو در Microsoft Edge
6 تا از بهترین سرویس های موتور جستجوی چهره آنلاین
۶ تا از بهترین سرویس های موتور جستجوی چهره آنلاین
آموزش حذف موتور جستجو یاهو از گوگل کروم
آموزش ۲ روش حذف موتور جستجو یاهو از گوگل کروم در کامپیوتر و گوشی

نظرات

  • محمد says:

    جستجو گرهای ایرانی دارند قوی میشوند
    و قوی شدنشان با جستجوی های بیشتر ایرانی اتفاق می افته
    دو جستو گر نام میبرم خیلی خوب کار میکنند
    یکی ذربین
    و دیگری گردو

  • سارا says:

    کدوم موتور جستجو برای کودکان مناسب هست؟

  • گرمساری says:

    گردو خوب جواب داده فعلا

    • موسی says:

      من بارگردو کار می کنم چیزی کم از گوگل نداره کسی که قر میزنه اصلا از موتورهای جستجوی ایرانی استفاده نکرده

  • محمد says:

    من همشون تست کردم یک فقط نتایج از سایتهای داخلی میاره به جز چند سایت خیلی معروف مثل یوتیوب. انگلیسی هم سرچ کنی نتایجش از فارسی داغونتر هستش. و در آخر با این اوضاع نا امن داخلی که حریم شخصی زیر ۰ هستش کدوم عقل سالمی رمز اکانتهاشو در یک اپ یا سایت دولتی ذخیره میکنه. ی از یکی افتظاحتر- نتایج یا بیربط هستند یا به کندی نتایج نشون میده.

  • ناشناس says:

    خاک تو سرتون که رو اینترنت ملی خودمون هم سایت هاتون دییر باز میشه همین موتور جستجو