راهنمای خرید باتری شارژی

راهنمای خرید باتری شارژی

اگر دوست ندارید بعد از هربار تمام شدن باتری، 🔋 یک باتری نو تهیه کنید میتوانید از باتری های قابل شارژ استفاده کنید. هنگام خرید این نوع باتری ها شما باید به چند نکته دقت داشته باشید. در این مطلب از انزل وب به راهنمای خرید باتری شارژی میپردازیم تا شما بتوانید یک باتری مناسب تهیه کنید.

چگونه باتری شارژی مناسب انتخاب کنیم؟

?How to Buy Rechargeable Batteries

باتری های قابل شارژ انواع مختلفی دارند که شما با توجه به مدل آن ها و نوع نیاز خود میتوانید بهترین باتری شارژی را انتخاب کنید. زمانی که شما باتری قابل شارژ تهیه میکنید میتوانید با بارها شارژ کردن آن، از آن استفاده کنید و نیازی به خرید باتری دیگر نیست. برای اینکه بتوانید بهترین باتری قابل شارژ را برای خود تهیه کنید میتوانید راهنما خرید باتری شارژی مناسب که در ادامه آن را بررسی میکنیم مطالعه کنید.

راهنمای خرید شارژر باتری قلمی

در صورتی که از باتری های قلمی استفاده میکنید میتوانید مطلب ۱۲ ترفند کاربردی و استفاده جالب از باتری های قلمی را مطالعه کنید.

تفاوت باتری های قابل شارژ با باتری های یک بار مصرف چیست؟

باتری های یک بار مصرف همانطور که از اسمشان مشخص است باتری هایی هستند که بعد از خالی شدن دیگر شارژ نمیشوند. با این حال باتری های قابل شارژ بعد از خالی شدن مجددا شارژ و قابل استفاده هستند. این باتری ها بسته به نوع استفاده از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بار شارژ میشوند. باتری های قابل شارژ متداول عبارتند از:

  • باتری های نیکل فلز هیدرید
  • نیکل کادمیوم
  • لیتیوم یون

کد های باتری های قابل شارژ با باتری های یک بار مصرف تفاوت دارند. کد باتری های یک بار مصرف با LR شروع میشود اما کد باتری های قابل شارژ با پیشوند HR شروع میشود.

راهنما انتخاب باتری شارژی: تفاوت ظرفیت باتری ها

دستگاه های مختلف به باتری ها با ظرفیت های متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال ریموت کنترل و چراغ های خورشیدی به باتری با ظرفیت کم نیاز دارند. باتری های با ظرفیت کم عبارتند از:

  • باتری های سایز AA: از ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی آمپر ساعت
  • باتری های سایز AAA: از ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی آمپر ساعت

بعضی دیگر از دستگاها به باتری با ظرفیت بالا نیاز دارند. شما باید برای دستگاهایی مانند ماشین کنترلی، دوربین های دیجیتال و برخی اسباب بازی دیجیتالی باتری با ظرفیت بالا استفاده کنید. این باتری ها عبارتند از:

  • باتری های سایز AA: از ۱۹۵۰ تا ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت
  • باتری های سایز AAA: از ۹۵۰ تا ۱۱۰۰ میلی آمپر ساعت

راهنمای خرید باتری قلمی شارژی

راهنمای خرید باتری قلمی شارژی مناسب و کارآمد

اولین چیزی که در راهنما انتخاب باتری شارژی باید به آن توجه کنید سازگاری باتری با دستگاه است. به عنوان مثال همانطور که بالاتر گفته شد اگر دستگاه شما نیاز به باتری با ظرفیت کم دارد شما نباید باتری با ظرفیت بالا برای آن بگیرید.

راهنما انتخاب باتری شارژی

دومین چیز بودجه شما است. درست است که برای خرید باتری های قابل شارژ بیشتر از باتری های یک بار مصرف هزینه میکنید اما این هزینه مقرون به صرفه خواهد بود.

راهنمای خرید باتری شارژی

با توجه به نوع مصرف خود بین باتری های نیکل و لیتیوم یکی را انتخاب کنید. زمانی که باتری نیکل را تهیه میکنید قبل از زدن به شارژ باید تمام شارژ آن را مصرف کرده باشید در غیر اینصورت زودتر خراب میشود. با این حال باتری های لیتیوم یونی اینگونه نیستند و شما میتوانید هر زمانی آن ها را به شارژ بزنید.

راهنمای خرید باتری قلمی شارژی

زمانی که باتری قابل شارژ تهیه میکنید باید به میزان میلی آمپر آن توجه کنید. هرچه میلی آمپر باتری بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری انرژی خواهد داشت.

راهنمای خرید شارژر باتری قلمی

هنگام خرید باتری قابل شارژ شما باید یک شارژر مناسب نیز تهیه کنید. شارژر باتری وسیله ای است که شما بار ها و بار ها به آن برای شارژ کردن باتری ها نیاز دارید.

راهنمای خرید باتری شارژی

باتری های قابل شارژ برای محیط زیست خطر کمتری نسبت به باتری های یک بار مصرف دارند. با این حال باز هم هنگام خرید، باتری انتخاب کنید که کمتر برای محیط زیست مضر باشد. به عنوان مثال باتری های NiMH از باتری های کادمیوم کمتر مضر هستند.

راهنما خرید باتری شارژی مناسب

هنگام خرید باتری شارژی شما میتوانید نظرات سایر خریداران را بخوانید تا از تجربه آن ها استفاده کنید.

راهنما انتخاب باتری شارژی

یکی دیگر از چیز هایی که باید به آن توجه داشته باشید ایمن بودن باتری است. مطمئن شوید محصولاتی که تهیه میکنید ایمن باشند و برای شما خطر نداشته باشند.

راهنمای خرید باتری شارژی

اگر میخواهید با باتری قلمی برای خود پاور بانک درست کنید میتوانید مطلب ۲ روش ساخت پاور بانک حرفه ای و قابل شارژ از باتری قلمی را مطالعه کنید.

سوالات متداول

آیا میتوان از باتری های قابل شارژ در دستگاهایی که از باتری های یک بار مصرف استفاده میکنند، استفاده کرد؟

بله، در بیشتر شرایط باتری های NiMH میتوانند جایگزین باتری های یک بار مصرف شوند. مزایای اصلی باتری های قابل شارژ به صرفه بودن آن ها است. به دلیل آن که شما میتوانید بار ها و بار ها آن ها را شارژ کنید.

Stay Charged به چه معناست؟

باتری های Stay Charged بهتر شارژ را نگه میدارند. باتری هایی که قابلیت Stay Charged را ندارند در صورت عدم استفاده در فرایندی به نام خود تخلیه شارژ خود را از دست میدهند. در صورتی که باتری، Stay Charged باشد این اتفاق کمتر رخ میدهد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راهنما خرید باتری شارژی مناسب را بررسی کردیم. آیا شما توانستید باتری شارژی مناسب خود را تهیه کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه راهنمای خرید شارژر باتری قلمی در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تخصصی و سریع بررسی و تست سلامت باتری آیفون (اکثر مدل ها)
آموزش تخصصی و سریع بررسی تست سلامت باتری آیفون (اکثر مدل ها)
آموزش 3 روش نمایش درصد باتری در ویندوز 11 در تسکبار و..
آموزش ۳ روش نمایش درصد باتری در ویندوز ۱۱ در تسکبار و..
راهنما کامل آموزش 30 روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون
راهنما کامل آموزش ۳۰ روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون
آموزش 11 روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز ۱۱

نظرات