مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا

مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا

ایالات متحده آمریکا به‌عنوان مقصدی بی‌نظیر برای ادامه تحصیل شناخته می‌شود. وجود دانشگاه‌های تراز اول در کنار سیستم آموزشی قدرتمند، تنها بخشی از دلایل محبوبیت تحصیل در آمریکا است. با این که تحصیل در دانشگاه‌های آمریکایی آرزوی هر دانشجویی است؛ اما به‌عنوان فردی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارد، بدون شک باید اطلاعاتی را دراین‌خصوص داشته باشید. مشاوره ویزای تحصیل در آمریکا این شانس را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدانید که مسیری را برای اخذ این ویزا باید طی کرد.

امکان تحصیل در رؤیایی‌ترین کشور جهان

ایالات متحده آمریکا با داشتن رتبه اول آموزش در سراسر جهان، محبوب‌ترین مقصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. هرساله تعداد زیادی از دانشجویان جهان، برای ادامه تحصیل در آمریکا به دنبال دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند. وجود یک سیستم آموزشی پیشرفته در کنار استاتید خبره و متخصص باعث پرورش هرچه بهتر دانشجویان شده و مدارک ارائه شده از سوی دانشگاه‌های آمریکایی را معتبرتر از گذشته کرده است.

اما این تنها بخشی از مزایای تحصیل در آمریکا است. این کشور همچنین در حال حاضر رتبه اول در زمینه‌های فناوری، پژوهش و اقتصادی را از آن خود کرده است و نوید یک آینده درخشان را به دانشجویان سراسر جهان می‌دهد. شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی مختلفی که توسط دانشگاه‌ها و دولت آمریکا ارائه می‌شوند استفاده کرده و هزینه تحصیل خود را کاهش دهید. مشاوره ویزای دانشجویی، شانس شما را برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، چندبرابر می‌کند.

با دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به این کشور مهاجرت کنید

 

فرایند درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را جدی بگیرید

به بسیاری از افرادی که در جلسات مشاوره ویزای تحصیل در آمریکا شرکت می‌کنند، گفته می‌شود که به‌شدت فرایند درخواست چنین ویزایی را جدی گرفته و با دقت کامل آن را طی کنند. از آن جایی که فرایند اخذ ویزای تحصیل در آمریکا با سایر کشورها فرق می‌کند، نیاز به یک راهنما در این مسیر بیش‌ازپیش ضروری خواهد بود.

شما می‌توانید از امکانات و خدمات ارائه شده از سوی مؤسسه کاربین استفاده کرده و مسیر دریافت ویزای تحصیلی آمریکا را به‌سادگی پشت سر بگذارید. برای اینکه غول فرایند درخواست ویزای تحصیل در آمریکا را شکست دهید، این چند خان مهم را با موفقیت پشت سر بگذارید:

  • مدارک خود را جمع‌آوری کنید

قدم اول، گردآوری مدارک است. این مدارک چه برای ارائه به دانشگاه و چه برای ارائه به افسر پرونده مربوط به صدور ویزای تحصیلی باشد، باید به‌دقت و با صداقت کاملاً جمع‌آوری شوند. به یاد داشته باشید که هر کوتاهی در این مرحله، می‌تواند به قیمت ازدست‌دادن ویزای تحصیلی تمام شود. ما در ادامه به‌صورت کامل تمامی مدارکی را که نیاز دارید، به شما معرفی می‌کنیم.

  • ارائه درخواست برای یک مؤسسه آکادمیک مورد تأیید SEVP

اکنون نیاز است تا درخواست پذیرش خود را به یک مؤسسه مورد تأیید SEVP ارائه دهید. مشاوره ویزای تحصیل در آمریکا به شما در پیداکردن چنین مؤسسه‌ای، کمک شایانی خواهد کرد. پس از اینکه توسط چنین مؤسسه‌ای پذیرفته شدید، نیاز است تا هزینه SEVIS I-901 را پرداخت کنید. بعدازاین مرحله است که مؤسسه موردنظر، فرم I-20 را برای شما صادر خواهد کرد.

بعد از تکمیل فرم مربوطه باید در زمان مقرر به نزدیک‌ترین کنسولگری و یا سفارت خانه آمریکا جهت شرکت در مصاحبه، مراجعه کنید. پس از این که هزینه‌های تشکیل پرونده را پرداخت کردید، فرم درخواست آنلاین ویزای دانشجویی برای شما صادر می‌شود. این فرم را به همراه یک کپی از تأییدیه‌های خود در روز مصاحبه به همراه داشته باشید.

  • خودتان را برای مصاحبه آماده کنید

اصلاً نترسید! با اینکه بسیاری از افراد ترس از حضور در جلسه مصاحبه را دارند، اما باید بدانید که قرار نیست از شما سؤالات پیچیده و دور از انتظاری پرسیده شود. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و سعی کنید تا به‌تمامی سؤالات با صداقت کامل و قاطعانه پاسخ دهید. می‌توانید برای آمادگی بیشتر در جلسه مشاوره برای ویزای تحصیلی آمریکا ،  در خصوص سؤالاتی که از شما پرسیده می‌شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، مدارک خود را جمع‌آوری کنید

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، مدارک خود را جمع‌آوری کنید

مدارک واجب‌تر از نان شب!

همان‌طور که اشاره کردیم، از اصلی‌ترین شرایط و قوانین برای صدور ویزای دانشجویی کشور آمریکا، گردآوری مدارک هستند. پس سریعاً دست بجنبانید و مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید. به یاد داشته باشید که برخی از این مدارک نیاز به ترجمه دارند. مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند به شما در جمع‌آوری هرچه بهتر و دقیق‌تر این مدارک، کمک فراوانی کند. از مهم‌ترین مدارکی که باید از نان شب هم برای متقاضیان ویزای تحصیلی آمریکا واجب‌تر باشد، عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • SEVP پذیرش شما را تأیید کرده باشد
  • ارائه فرم I-20
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست SEVIS
  • ارائه تأییدیه فرم DS-160
  • درخواست ویزای تحصیلی
  • عکس پرسنلی با استانداردهای لازم
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی
  • اظهارنامه بانک
  • نامه بورس تحصیلی (در صورت نیاز)
  • فیش‌های پرداخت هزینه
  • کسب حداقل نمره موردنیاز آزمون‌های لازم (تافل، GMAT، آیلتس و …)

با برترین دانشگاه‌های کشور آمریکا آشنا شوید

دانشگاه موردنظر خودتان را رصد کنید

یکی از عمده کارهایی که چه قبل و چه بعد از مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا باید انجام دهید، رصد دانشگاه موردنظرتان است. شما باید به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کرده و دائماً از آخرین اخبار آن مطلع شوید. باید بدانید که چه مدارکی را در چه زمانی به دانشگاه ارسال کنید. همچنین باید توجه کنید که آیا رشته تحصیلی موردنظر شما در برنامه‌های دانشگاه جایی دارد یا خیر.

بدون شک تمامی افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، رویای تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های زیر را خواهند داشت. از برترین دانشگاه‌های آمریکا طبق آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه فناوری ماساچوست
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه کرنل

می‌توانید بدون آیلتس در آمریکا تحصیل کنید

از جمله مشکلاتی که در سر راه دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در آمریکا وجود دارد، نداشتن مدرک زبان آیلتس است. شما در مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا متوجه می‌شوید که دانشگاه‌هایی در این کشور وجود دارد که اجازه تحصیل بدون داشتن مدرک زبان آیلتس را برای شما فراهم می‌کنند. جالب است بدانید که چند دانشگاه در آمریکا، الزامات داشتن مدرک زبان انگلیسی را برای دانشجویان خود برداشته‌اند. به بیان دیگر، بدون داشتن مدرک زبان آیلتس هم می‌توانید پذیرش یکی از این دانشگاه‌ها را کسب کنید.

  • دانشگاه نورث وود
  • دانشگاه رایس
  • دانشگاه دیتون
  • دانشگاه ایالتی نیویورک
  • دانشگاه اورلئان
  • دانشگاه کلرادو

هزینه‌های تحصیل در آمریکا را مدنظر قرار دهید

پیش از تحصیل در آمریکا، هزینه‌های آن را محاسبه کنید

اینکه به‌صورت دقیق هزینه‌های تحصیل شما در کشور آمریکا چه‌قدر خواهد بود، به عوامل و فاکتورهای بسیار متنوعی بستگی دارد. از مهم‌ترین این فاکتورها، شهریه دانشگاه، مقطع تحصیلی موردنظر، رشته تحصیلی موردنظر، مؤسسه آموزشی مدنظر و … است. به این فاکتورها همچنین هزینه‌های صدور ویزا، هزینه‌های SEVIS و هزینه‌های شرکت در کلاس زبان را هم اضافه کنید.

هزینه‌های بررسی مدارک متقاضیان یا همان SEVIS حدوداً ۳۵۰ دلار است. این در حالی است که برای دریافت هرکدام از ویزاهای تحصیلی آمریکا مانند ویزاهای F، J و یا M باید هزینه‌ای ۱۶۰ دلاری پرداخت شود. بااین‌وجود می‌توانید با دریافت مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا، به‌صورت دقیق بدانید که چقدر باید برای تحصیل در این کشور، هزینه کنید.

دریافت بهترین مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا به کمک کاربین

دریافت بهترین مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا به کمک کاربین

مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا را به کاربین بسپارید

تا بدین جا در هر مرحله به‌خوبی متوجه اهمیت و دلایل انجام مشاوره تحصیلی آمریکا آشنا شدید. دانستید که روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور، با تمامی کشورهای دنیا تفاوت دارد. مدارکی که نیاز دارد بیشتر است، هزینه‌های آن متغیرتر خواهد بود و به دلیل تنوع دانشگاهی و مؤسسه‌های آموزشی، انتخاب یکی از میان آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. تمام این موارد، تنها بخشی از علائمی هستند که به شما نشان می‌دهد تا به چه اندازه به مشاوره نیاز دارید.

خبر خوش برای تمامی متقاضیان تحصیل در آمریکا این است که مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای خدمات گسترده‌ای را در حوزه مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. این مؤسسه از جمله مؤسسه‌های برتر در زمینه ارائه انواع مشاوره‌های مهاجرتی بوده و باتکیه‌بر وکلا و مشاورین متخصص و دانای خود، می‌تواند بهترین مسیر برای دریافت ویزای تحصیلی را در اختیار شما قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت مؤسسه کاربین مراجعه کرده و یا با مشاورین آن در تماس باشید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • مونا اکبری says:

    سلام خیلی ممنون بابت محتوای خوبتون واقعا اطلاعات خوبی در رابطه با مشاوره ویزای تحصیلی آمریکا و تحصیل در آمریکا ارائه داده اید و از سایت انزل وب هم بسیار متشکرم که همیشه سایتهای خوب دیگری رو معرفی میکنید و این موسسه هرمس اپلای هم از اون سایتای خوبه . دستتون طلا دمتون گرم