اجاره ویلا با هر بودجه‌ای که دارید

اجاره ویلا با هر بودجه‌ای که دارید

نام ویلا با شمال گره خورده است و بسیاری تنها شمال را دارای ویلا می‎دانند. در صورتی که اینگونه نیست و در بخش‌های مختلف کوهستانی و ساحلی کشورمان، ساختمان‌های ویلایی زیادی وجود دارند که می‌توانند اقامتگاه‌هایی عالی برای گردشگران به شمار آیند.

خیلی‌ها گمان می‌کنند که عنوان ویلا تنها به بناهای لاکچری و گران قیمتی اطلاق می‌شود که دارای استخر و امکانات ویژه هستند، حیاط‌های بزرگ و باغ‌مانند دارند و در مجموع اجاره آنها در وسع هر کسی نمی‌گنجد. اما این هم درست نیست، شما می‌توانید برای اجاره ویلا با هر بودجه‌ای که دارید، اقدام کنید. کافی است که روش درست اجاره ویلا را بلد باشید.

استفاده از وب سایت ها برای اجاره ویلا

شاید از وقتی که اینترنت در تمامی بخش‌های زندگی ما وارد شده است، زمان خیلی زیادی نگذشته باشد. با این وجود امروزه اینترنت به طرز عمیقی در ارکان زندگی ما رسوخ کرده و همه ما از پیر و جوان، با اینترنت کارهای خود را انجام می‌دهیم. یکی از این کارها اجاره کردن ویلا است. دیگر نیازی نیست که مثل بیست سال پیش بدون اطلاع قبلی از محل اقامت خود، به سمت شهر مقصد به راه بیفتیم و تابلوی مقوایی کسانی که ویلا اجاره می‌دهند، ما را به سمت خانه‌ای بکشاند و ما آن را ببینیم و نپسندیم و دوباره برای پیدا کردن ویلای مورد نظر در خیابان‌ها سرگردان شویم.

ما امروزه می‌توانیم به راحتی تجربه شایسته سفر با جاباما را داشته باشیم. به این ترتیب که با رفتن به درون این وب سایت، اطلاعات لازم شهر مقصد و زمان سفر را وارد کرده و انواع ویلاهای موجود در آن شهر را جستجو کنیم. سپس اطلاعات هر یک از ویلاها نظیر خدمات و سرویس‌دهی، قوانین و مقررات و شرایطی که صاحبان آن ویلا برایش در نظر گرفته‌اند را مطالعه کنیم. پس از آن عکس‌های موجود در سایت را ببینیم و نقد و نظرهای مسافران پیشین را نیز بخوانیم. سپس به راحتی ویلای مورد نظر خود را رزرو نموده و بدون هیچ دغدغه خاطری راهی سفر شویم.

چگونه اقامتگاه مناسب با بودجه خود را پیدا نماییم؟

زمانی که شما برای اجاره ویلای مورد نظر خود وارد وب سایت می‌شوید، به راحتی می‌توانید محدوده قیمتی که می‌خواهید برای اقامتگاه خود پرداخت کنید را تعیین نمایید. برای این کار وارد بخش فیلترها شده و حدود قیمت مورد نظر خود از کمترین تا بیشترین مقدار را مشخص می‌کنید. در این حالت تنها اقامتگاه‌هایی در این بازه قیمت برای شما نشان داده می‌شود.

در بسیاری از وب سایت‌ها این محدوده قیمت از ۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان است. این بازه قیمت، محدوده بسیار بزرگی است که تمامی اقامتگاه‌های موجود در کشور را که به صورت آنلاین کار می‌کنند، پوشش می‌دهد. بنابراین شما به تمامی موارد دسترسی دارید و قدرت انتخاب بسیار زیاد شما، کار را برایتان راحت می‌کند.

تفاوت ویلاهای گران قیمت و اقتصادی

ویلاهای گران قیمت در هر جای کشور عزیزمان که باشند، دارای امکانات خاص و منحصربه فردی هستند. اکثر این ویلاها متراژ بالا داشته، دارای حیاط و باغچه‌های بزرگ هستند، سرویس خواب آنها روی تخت است و اگر خیلی لاکچری باشند، استخر دارند. اما ممکن است ویلاهای ارزان قیمت که به آنها ویلاهای اقتصادی می‎گویند، دارای یک اتاق باشند که تنها برای استراحت مناسب هستند. در بعضی از این ویلاها سرویس بهداشتی در حیاط است.

آیا اقامتگاه بوم گردی همان ویلا است؟

اقامتگاه بوم گردی مفهوم جدیدی است که چند سالی است در فرهنگ گردشگری ما وارد شده است. اقامتگاه های بوم گردی مهمان‌پذیرهایی هستند که هم به لحاظ شکل و معماری و هم به لحاظ پذیرایی، از ویژگی‌های بومی منطقه خود پیروی می‌کنند. اقامتگاه‌ها به لحاظ ساختمانی می‌توانند شکل و شمایل متنوعی داشته باشند. این اقامتگاه‌ها می‌تواند به صورت ویلایی بوده و یا یک ساختمان قدیمی باشند که برای پذیرایی از مسافران و گردشگران بازسازی شده‌اند.

با این همه هر اقامتگاه بوم گردی قوانین و مقررات مخصوص به خودش را نیز دارد که با توجه به شرایط و اقلیم آن منطقه متفاوت است. شما هنگام رزرو آنلاین باید شرایط و قوانین اقامتگاه مورد نظر خود را مطالعه نمایید و توجه داشته باشید که بعضی از آنها کاملا سنتی هستند و به عنوان مثال سیستم پذیرایی آنها کف خواب بوده، سرویس بهداشتی خصوصی در اتاق ندارند و شرایطشان کاملا منطبق با وضعیت بومی آن منطقه است.

هنگام رزرو آنلاین ویلا قوانین آن را در نظر بگیرید

هنگام رزرو آنلاین ویلا قوانین آن را در نظر بگیرید

یکی از اقامتگاه‌هایی که می‌توانند به صورت آنلاین رزرو شوند، ویلاها هستند. از آنجایی که ویلاها مانند هتل‌ها به شکل رسمی برای اجاره در نظر گرفته نمی‌شوند، شاید نتوان گفت که همه ویلاهای کشور در وب سایت‌های اجاره اقامتگاه موجود هستند، اما به جرات می‌توان ادعا کرد که اکثریت قریب به اتفاق ویلاهای اجاره‌ای در کشور، با امکانات و شرایط خود، در وب سایت‌ها اعلام حضور کرده‌اند. پس می‌توانید علاوه بر قیمت، از فیلترهای قیمت، تعداد اتاق، مقررات، امکانات خاص و… بهره بگیرید تا مناسب‌ترین ویلا را برای اقامت خود انتخاب کنید.

ویلاها همانند هتل‌ها دارای قوانین و قواعد یکسانی نیستند که از طریق وزارت گردشگری برای آنها تعیین شده باشد. بنابراین هر ویلایی، قواعد و قوانین خودش را دارد که صاحبخانه برای شما تعیین می‌کند. شما باید به هنگام رزرو ویلا، به این قوانین توجه نمایید و در صورتی که موقعیت ویژه‌ای دارید، پیش از رزرو آنلاین، با پشتیبانی وب سایت و یا مدیر خود ویلا، مطرح نمایید.

هتل ها را از طریق وب سایت ها انتخاب و رزرو کنید

شما می‌توانید علاوه بر ویلا، گزینه‌های دیگری را نیز به صورت آنلاین پیدا کرده و انتخاب کنید. یکی از این گزینه‌ها عبارت است از تمامی هتل‌هایی که در کشور وجود دارند. در واقع چنان که گفتیم امکان رزرو آنلاین در سال‌های اخیر باعث شده که تمامی هتل‌های جهان با هر تعداد ستاره، به شبکه‌های اینترنتی بپیوندند.

با توجه به این شرایط، به راحتی می‎توانید با تعیین مقصد مورد نظر، تمامی هتل‌های آن مقصد را مشاهده کنید. اگر نیاز به اعمال فیلتر دارید، می‌توانید از انتخاب ستاره‌ها،  نوع تخت، نوع اتاق و… استفاده کنید تا هتلی با قیمت مورد نظر خود را پیدا کنید.

 تفاوت ویلا و اقامتگاه بوم گردی با هتل

یکی از ویژگی‌های مهم ویلاها که تفاوت اصلی آن با هتل نیز محسوب می‌شود، نداشتن محدودیت برای تعداد نفرات به اندازه هتل‌ها است. البته شما هنگام رزرو ویلا باید تعداد نفرات خود را مشخص کرده و با صاحب ویلا نیز مطرح نمایید ولی آزادی عمل بیشتری در زمینه تعداد مسافران دارید و امکان هماهنگی میان شما و مدیر ویلا ساده‌تر خواهد بود.

باید توجه داشت که اقامتگاه های بوم گردی مکان‌هایی امن و دارای مجوز هستند که زیر نظر وزارت گردشگری به فعالیت مشغول هستند. این موضوع باعث می‌شود که اقامتگاه‌ها قوانین عمومی مشخصی را برای پذیرایی از مسافران داشته باشند.

 تفاوت ویلا و اقامتگاه بوم گردی با هتل

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات