آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی

آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی

در صورتی که نمیخواهید برنامه ای را از طریق گوگل پلی دریافت کنید میتوانید به جای آن از منابع دیگری استفاده کنید. منابع مختلفی وجود دارند که شما میتوانید از طریق آن ها برنامه های اندرویدی مورد نظر خود را دانلود و نصب ⬇️ کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی میپردازیم.

چگونه بدون گوگل پلی برنامه نصب کنیم؟

?How to Install Apps from Outside the Google Play Store

مارکت های مختلفی وجود دارند که شما میتوانید آن ها را جایگزین گوگل پلی کنید و برنامه ها را از طریق این مارکت ها دانلود کنید. هر مارکتی ویژگی های خود را دارد. در ادامه به بررسی نحوه نصب APK بدون گوگل پلی میپردازیم و مزایای هر مارکت را نیز بررسی میکنیم.

مجوز دادن به نصب فایل APK بر روی گوشی اندروید

قبل از اینکه شما بخواهید از منابع دیگر برنامه ای دانلود و نصب کنید در تنظیمات باید آن برنامه و یا منبع را تایید و مجاز کنید. در غیر اینصورت برنامه در گوشی شما نصب نمیشود. برای فعال سازی Unknown sources یا نصب از منابع ناشناس در اندروید ابتدا Settings را باز کنید. در صفحه اصلی Settings گزینه Apps & notifications را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

استخراج فایل نصبی برنامه ها

در صفحه جدید روی Advanced ضربه بزنید تا گسترش پیدا کند.

دانلود تلگرام اصلی با لینک مستقیم برای اندروید

با این کار گزینه های بیشتری به شما نمایش داده میشود. گزینه Special app access را انتخاب کنید.

دانلود برنامه ها با لینک مستقیم برای اندروید

سپس به بخش Install unknown apps بروید.

نصب فایل APK تلگرام

اکنون شما برنامه هایی که میتوانید به نصب از طریق آن برنامه ها دسترسی بدهید را میبینید. روی یکی از آن ها به دلخواه خود ضربه بزنید. به عنوان مثال Chrome را انتخاب کنید.

فایل نصبی برنامه های گوگل پلی

روی گزینه Allow from this source ضربه بزنید تا فعال شود. اکنون اگر شما بخواهید از این منبع نصب کنید اندروید این اجازه را میدهد.

آموزش بدست آوردن Source فایل های APK موبایل

نصب فایل APK بر روی گوشی اندروید نسخه های ۶ و ۷

اگر اندروید شما نسخه ۶.۰ یا ۷.۰ و یا قدیمی تر است میتوانید وارد Settings گوشی خود شوید.

نصب اسنپ بدون گوگل پلی

در صفحه تنظیمات روی Security ضربه بزنید. در بخش Security تمام گزینه های امنیتی اندروید وجود دارد.

نصب فایل APK بر روی گوشی اندروید

در آخر روی Unknown sources ضربه بزنید تا فعال شود. با فعال کردن Unknown sources از منبع های ناشناس میتوانید برنامه دانلود کنید.

نصب فایل APK بر روی گوشی

فعال سازی Unknown sources یا نصب از منابع ناشناس در گوشی های Samsung

شما در گوشی های Samsung نیز باید همین کار را انجام دهید تا بتوانید از هر منبعی که میخواهید برنامه های مورد نظر خود را نصب کنید. برای انجام این کار در گوشی های سامسونگ Settings را باز کنید. در تنظیمات بخش Biometrics and security را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا باز شود.

نصب تلگرام بدون گوگل پلی

در صفحه Biometrics and security صفحه را به سمت پایین بکشید تا گزینه Install unknown apps را ببینید. روی آن ضربه بزنید تا وارد صفحه Install unknown apps شوید.

نصب فایل APK واتساپ

مجددا شما لیستی از برنامه هایی که میتوانید از طریق آن ها برنامه های دیگر را نصب کنید میبینید. روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید.

دانلود فایل APK توییتر

در صفحه بعد Allow from this source را فعال کنید. حالا شما میتوانید از طریق منابعی که به آن ها اجازه دادید برنامه های مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

دانلود و نصب فایل APK بدون گوگل پلی

آپدیت تلگرام بدون گوگل پلی از طریق APK Mirror

در صورتی که به دنبال یک منبع برای نصب برنامه های مختلف میگردید و نمیخواهید از گوگل پلی استفاده کنید، APK Mirror میتواند انتخاب مناسبی باشد. APK Mirror حاوی برنامه ها و بازی های مختلفی است که ویژگی های مختلفی نیز برای راحت تر کردن مخاطبین خود دارد. APK Mirror بروز رسانی های برنامه ها را به طور مرتب قرار میدهد تا کاربران بتوانند برنامه های خود را بروز رسانی کنند. نحوه کار با APK Mirror بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. برای دانلود از APK Mirror ابتدا آن را در مروگر مورد نظر خود باز کنید.

اپدیت تلگرام بدون گوگل پلی

بعد از آن در قسمت جست جو APK Mirror، نام برنامه و یا بازی مورد نظر خود را تایپ کنید. APK Mirror تمام برنامه ها و بازی هایی که نامشان مشابه نام تایپ شده شما است به شما نشان میدهد. برنامه مورد نظر را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. پس از ضربه زدن روی برنامه روی گزینه Download یا آیکن آن که به شکل یک فلش به سمت پایین است نیز ضربه بزنید تا برنامه دانلود شود. پس از دانلود، برنامه را نصب کنید.

نصب و آپدیت برنامه ها بدون گوگل پلی و با استفاده از Aptoide

Aptoide یکی دیگر از منابعی است که شما میتوانید به جای گوگل پلی از آن استفاده کنید. Aptoide حاوی برنامه ها و بازی های مختلفی است که شما میتوانید آن ها را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. در برخی موارد حتی برنامه هایی که در گوگل پلی وجود ندارند، شما میتوانید در Aptoide پیدا کنید. Aptoide دسته بندی های مختلفی مانند پر دانلودترین ها، بازی ها، برنامه ها و… دارد که شما میتوانید در دسته بندی مورد نظر به دنبال برنامه خود بگردید. در صورتی که میخواهید زودتر به برنامه خود دسترسی پیدا کنید روی قسمت جست جو ضربه بزنید.

چگونه بدون گوگل پلی برنامه نصب کنیم؟

نام برنامه و یا بازی خود را تایپ کنید. سپس Aptoide تمام برنامه هایی که نامشان مشابه نام وارد شده است به شما نشان میدهد. به دنبال برنامه مورد نظر بگردید و روی Download ضربه بزنید.

نصب تلگرام بدون گوگل پلی و با استفاده از Amazon

Amazon برنامه های پولی و رایگان زیادی را در اختیار کاربران اندروید قرار میدهد تا آن ها را دانلود و از آن ها استفاده کنند. برای نصب فایل APK بر روی گوشی از طریق Amazon کافیست اسم برنامه مورد نظر را در قسمت جست جو Amazon تایپ کنید. از بین برنامه هایی که بعد از جست جو پیدا میکند بگردید و برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید. در صفحه باز شده اطلاعاتی در مورد برنامه میتوانید مشاهده کنید. سپس برای دانلود روی Download ضربه بزنید.

نصب APK بدون گوگل پلی

دانلود تلگرام اصلی با لینک مستقیم برای اندروید APKPure

برنامه APKPure یک جایگزین بسیار مناسب برای گوگل پلی میتواند باشد. شما در APKPure میتوانید برنامه های جدید را دانلود کنید و برنامه های خود را بروزرسانی کنید. APKPure مانند سایر برنامه های معرفی شده دسته بندی های مختلفی دارد و برنامه ها و بازی های خود را به صورت مرتب قرار داده تا شما راحت تر بتوانید برنامه و یا بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال برای نصب فایل APK تلگرام باید دسته بندی شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید. زمانی که به تب Updates بروید شما میتوانید برنامه های خود که نسخه های بروز آن ها در دسترس است را مشاهده کنید. برای بروز رسانی برنامه های خود روی Updates کنار برنامه ها ضربه بزنید.

نصب اینستاگرام بدون گوگل پلی

در صورتی که نام برنامه مورد نظر را میدانید نیاز نیست در بخش دسته بندی ها به دنبال برنامه بگردید. برای سریعتر پیدا کردن آن در بخش جست جو APKPure، نام برنامه را وارد کنید. سپس از بین برنامه ها روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید. در صفحه باز شده شما میتوانید یکسری اطلاعات راجع به برنامه مورد نظر مطالعه کنید. در قسمت Comments نیز میتوانید نظرات سایر کابران را بخوانید تا عملکرد برنامه را ببینید. همچنین در بخش Related میتوانید برنامه های مشابه دیگر را ببینید و در صورت دلخواه آن ها را نیز مشاهده و دانلود کنید.

نصب و آپدیت واتساپ بدون گوگل پلی با Galaxy Store برای گوشی های سامسونگ

افرادی که از گوشی های سامسونگ استفاده میکنند به غیر از منابع گفته شده میتوانند از Galaxy Store برای دانلود واتساپ و سایر برنامه ها و بازی ها نیز استفاده کنند. نحوه دانلود از Galaxy Store پیچیدگی ندارد و به راحتی میتوانید از این منبع برنامه های مورد نظر خود را دانلود کنید.

اپدیت تلگرام بدون گوگل پلی

نصب اینستاگرام بدون گوگل پلی و توسط ربات تلگرامی

ربات های تلگرامی مختلفی وجود دارند که شما میتوانید از آن ها برنامه های مورد نظر خود را دانلود کنید. یکی از این ربات های تلگرامی apkdl_bot@ است که برنامه های مختلفی در آن وجود دارد و شما میتوانید از آن ها استفاده کنید. برای استفاده از این بات تلگرامی ابتدا وارد ربات در تلگرام خود شوید. پس از آن برای شروع کار روی start/ ضربه بزنید. با انجام این کار، ربات کار خود را شروع میکند و یکسری اطلاعات در اختیار شما قرار میدهد. حالا ربات از شما میخواهد نام اپلیکیشن را وارد کنید. اگر میخواهید فایل APK ایمو را پیدا کنید کافیست Imo را تایپ و برای ربات ارسال کنید.

چگونه بدون گوگل پلی برنامه نصب کنیم؟

شما باید نام برنامه مورد نظر را به صورت صحیح وارد کنید. در غیر اینصورت ربات نمیتواند در نتایج برنامه شما را نشان دهد. زمانی که شما نام برنامه را وارد میکنید در چند ثانیه ربات تمام برنامه هایی که نام مشابه را دارند به شما نمایش داده میشود. برنامه مورد نظر را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا دانلود شود. پس از اتمام دانلود مجددا روی فایل ضربه بزنید تا فایل نصبی شروع به نصب در گوشی اندرویدی شما شود.

نصب اسنپ بدون گوگل پلی با استفاده از بازار

اگر به جای گوگل پلی میخواهید از مارکت های ایرانی استفاده کنید میتوانید از برنامه کافه بازار استفاده کنید. بازار یکی از قدیمی ترین مارکت های ایرانی است که شما میتوانید آن را دانلود و در آن برنامه های مورد نظر خود را پیدا کنید. برنامه بازار بازی ها و برنامه های زیادی دارد که شما میتوانید آن ها را دانلود کنید. همچنین یکی از مزیت های مهم برنامه بازار نسبت به برنامه های خارجی دیگر زبان آن است. به دلیل اینکه زبان این برنامه فارسی است شما میتوانید راحت تر با آن کار کنید. شما میتوانید برنامه مورد نظر را در قسمت دسته بندی ها پیدا کنید.

نصب اسنپ بدون گوگل پلی

همچنین در قسمت جست جو میتوانید نام برنامه را وارد کرده و برنامه را سریع تر پیدا کنید. بعد از پیدا کردن برنامه روی دانلود ضربه بزنید تا برنامه دانلود شود.

دانلود برنامه ها با لینک مستقیم برای اندروید توسط مایکت

مایکت یکی دیگر از برنامه های ایرانی است که میتوانید آن را جایگزین گوگل پلی کنید. مایکت دسته بندی های مختلفی دارد که شما میتوانید برنامه خود را سریعتر پیدا کنید. در مایکت شما میتوانید از قابلیت دانلود زمان دار استفاده کنید. دانلود زمان دار یعنی برنامه را طوری تنظیم کنید که در ساعات خاص برنامه ها را دانلود کند. با این کار اگر اینترنت شما برای ساعت خاصی باشد به راحتی میتوانید با آن برنامه ها را دانلود کنید.

نصب اسنپ بدون گوگل پلی

در برنامه مایکت نیز شما به راحتی میتوانید در بین دسته بندی ها بگردید و برنامه مورد نظر را با توجه به دسته بندی که دارد پیدا کنید. همچنین میتوانید روی آیکن جست جو ضربه بزنید و نام بازی یا برنامه را وارد کنید. به عنوان مثال برای دانلود فایل APK توییتر، Twitter را در قسمت جست جو تایپ کنید. بعد از آن روی آیکن برنامه ضربه بزنید تا وارد صفحه دانلود شوید. در صفحه باز شده روی Download ضربه بزنید تا برنامه دانلود شود.

نحوه پیدا کردن فایل APK

بعد از اینکه با روش های بالا فایل APK را دانلود کردید باید در گوشی خود فایل را باز کنید تا بتوانید برنامه دانلود شده را نصب کنید. برای نصب فایل APK واتساپ و باقی برنامه های دانلود شده File Manager که به صورت پیشفرض روی گوشی شما وجود دارد را باز کنید. برنامه مدیریت فایل میتواند نام های مختلفی با توجه به مدل گوشی شما داشته باشد.

نصب APK بدون گوگل پلی

وارد بخش Downloads شوید. در پوشه Downloads تمام فایل های دانلود شده شما قرار میگیرد.

آپدیت واتساپ بدون گوگل پلی

روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید و آن را نصب کنید.

اپدیت برنامه ها بدون گوگل پلی

آموزش نحوه استخراج فایل نصبی برنامه ها

گاهی ممکن است برخی از منابع مانند گوگل پلی فایل خام را در دسترس کاربر قرار ندهند و مستقیم برنامه را نصب کنند. در این شرایط شما خودتان میتوانید فایل خام را بسازید. برای استخراج فایل APK از گوگل پلی ابتدا Android Assistance را دانلود کنید. بعد از آن برنامه را اجرا و به بخش Tools بروید. سپس گزینه Backup and Restore را انتخاب و روی Tap on the checkbox ضربه بزنید. برنامه های مورد نظر را انتخاب و روی Backup ضربه بزنید. اکنون میتوانید فایل خام برنامه ها را در پوشه Android Assistance App Backup در برنامه مدیریت فایل پیدا کنید.

چگونه بدون گوگل پلی برنامه نصب کنیم؟

اگر فایل APK در گوشی اندرویدی شما باز نمیشود میتوانید مطلب ۱۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه و بازی را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش بدست آوردن Source فایل های APK موبایل بدون استفاده از گوگل پلی و دانلود مارکت خارجی جایگزین گوگل پلی پرداختیم. شما از کدام منبع برای دانلود و نصب فایل APK بدون گوگل پلی استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه پیدا کردن فایل نصبی برنامه های گوگل پلی بدون استفاده از این برنامه را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید
تنظیم و تغییر DNS در اندروید و آیفون
آموزش ۷ روش تنظیم و تغییر DNS در اندروید و آیفون

نظرات