استفاده از سرور مجازی به عنوان سرور ایمیل

اگر صاحب کسب‌و‌کاری هستید که به طور روزانه بیش از  صدها و حتی هزاران ایمیل دریافت می‌کنید، ممکن است استفاده از یک سرور ایمیل شخصی فکر خوبی باشد. شاید امروزه ایمیل روشی قدیمی یا دست‌و‌پا گیر به نظر برسد اما حقیقت این است که هنوز هم یکی از اشکال اصلی ارتباط است و کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک از آن برای حفظ ارتباط با شرکا و مشتریان و حتی انجام مذاکرات مهم از آن استفاده می‌کنند.

یکی از سرویس‌هایی که کسب‌و‌کارها معمولا برای  آن هزینه می‌کنند سرویس میزبانی ایمیل یا ایمیل هاستینگ است. البته با تهیه یک سرور مجازی و میزبانی سرور ایمیل شرکت خود با استفاده از همان vps، می‌توانید از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

سرور ایمیل چیست؟

سرور ایمیل که به آن میل سرور نیز گفته می شود، در اصل یک سیستم کامپیوتری است که ایمیل ها را ارسال و دریافت می کند. وقتی ایمیلی ارسال می‌کنید، از یک سری سرور عبور می کند تا به مقصد نهایی خود برسد. در حالی که این فرآیند بسیار سریع و کارآمد است، پیچیدگی قابل توجهی پشت ارسال و دریافت ایمیل وجود دارد.

چند مولفه در مکانیسم ارسال ایمیل وجود دارد.

ابتدا، ایمیل‌ها روی یک سرویس گیرنده یا کلاینت ایمیل خوانده (read ) و نوشته (compose ) می‌شوند. یک برنامه موبایل، دسکتاپ یا مبتنی بر وب مسئول نمایش محتویات صندوق ورودی شما و انتقال پیام های شما در زنجیره ارتباطی است.

کلاینت ایمیل با سرور ایمیل ارتباط برقرار می‌کند. یک ماشین فیزیکی یا مجازی که مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی را اجرا می‌کند و از مجموعه ای از پروتکل‌ها و روش‌های احراز هویت برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می کند.

امروزه، هر کسب‌و‌کاری می‌تواند با تهیه یک سرور مجازی به راه اندازی سرور ایمیل اختصاصی خود بپردازد تا از هرگونه نگرانی مربوط به امنیت و حریم خصوصی که در صورت استفاده از ارائه‌دهندگان بزرگ ایمیل وجود دارد، اجتناب کند و سرورهای مجازی مبین هاست برای کمک به کاربران در انجام این کار طراحی شده است.

چرا از سرور مجازی برای راه اندازی سرور ایمیل استفاده کنیم؟

 استفاده از سرور مجازی به عنوان سرور ایمیل

استفاده از یک سرور مجازی به عنوان سرور ایمیل یا میل سرور به شما اجازه ارسال نامحدود ایمیل‌ها را می‌دهد. این در حالی است که سرویس‌های اشتراکی میزبانی ایمیل محدودیت‌هایی را به صورت روزانه و هفتگی برای ارسال ایمیل تعیین می‌کنند.

علاوه بر این با توجه به این که در استفاده از سرور مجازی به عنوان سرور ایمیل، به خود سرور دسترسی دارید، می‌توانید نرم افزار ایمیل مورد نظر خودتان را بر روی سرور نصب نمایید.

امروزه اکثریت شرکت‌ها به علت هزینه‌های بالا و دسترسی‌های محدود سرویس‌های ایمیل قدیمی، نسبت به سرور مجازی ویندوز اقدام می‌کنند و ایمیل‌های خود را به یک بستر ابری انتقال می‌دهند.

دو مورد از بهترین سرور‌های مجازی که به عنوان سرور ایمیل هم مورد استفاده قرار می‌گیرند vps ایران و سرور مجازی فرانسه هستند که از سرعت و امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

کاربردهای هاست و سرور ایمیل چیست؟

چرا از سرور مجازی برای راه اندازی سرور ایمیل استفاده کنیم؟

در ساده ترین حالت، یک سرور ایمیل، ایمیل‌ها را به مقصد مورد نظر آن‌ها جمع آوری و توزیع می کند. شما می توانید آن را به عنوان رایانه ای در نظر بگیرید که به عنوان یک اداره پست الکترونیکی برای ایمیل عمل می‌کند، که به شما این امکان را می‌دهد تا انتقال ایمیل ها را در یک شبکه از طریق پروتکل های مختلف کنترل کنید.

همچنین یک سرور ایمیل می‌تواند انتقال ایمیل ها را رمزگذاری کند، بنابراین هیچ کس نمی تواند به اطلاعات موجود در صندوق ورودی ایمیل شخصی شما دسترسی پیدا کند. امروزه صندوق‌های ورودی می‌توانند گنجینه‌ای از اطلاعات حساس از جزئیات اطلاعات شبکه‌های اجتماعی گرفته  تا داده‌های مالی را که هکرها مشتاق دستیابی و فروش آن‌ها هستند، در بر داشته باشد. بنابراین حفظ امنیت ایمیل‌هایتان از اهمیت بالایی برخوردار است. به این منظور، برخی از سرورهای ایمیل و نرم افزارهای سرور نیز می توانند ویژگی های امنیتی بیش‌تری را برای محافظت در برابر حملات امنیت سایبری ارائه دهند.

انواع میل سرورها

انواع میل سرورها

سرورهای ایمیل را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: سرور ایمیل خروجی و سرور ایمیل ورودی. سرورهای ایمیل خروجی به عنوان سرورهای SMTP یا پروتکل ساده انتقال ایمیل شناخته می شوند. سرورهای ایمیل ورودی هم به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند. سرورهای POP3 یا Post Office Protocol نسخه ۳، که برای ذخیره پیام‌های ارسالی و دریافتی در هارد دیسک‌های محلی رایانه های شخصی شناخته می‌شوند. IMAP یا پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی (Internet Message Access Protocol) ، این سرورها همیشه کپی پیام ها را در خود ذخیره می کنند. اکثر سرورهای POP3 نیز می‌توانند پیام‌ها را روی سرورها ذخیره کنند و بسیار راحت‌تر هستند.

در صورتی که قصد ایجاد سرور ایمیل جهت ایمیل‌های سازمانی یا راه اندازی سرور ایمیل برای ایمیل مارکتینگ را دارید به وبسایت مبین هاست به نشانی mobinhost.com مراجعه کنید یا با شماره  ۰۲۱-۷۲۳۰۸ تماس بگیرید تا کارشناسان این شرکت شما را برای خرید سرویسی مطمئن راهنمایی کنند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×