آموزش مراحل درخواست رفع فیلتر سایت ایرانی و خارجی

آموزش مراحل درخواست رفع فیلتر سایت ایرانی و خارجی

فیلترینگ یک وبسایت و سرویس آنلاین ⛔ خسارت متعدد و جبران ناپذیری را میتوانید برای کاربران و مدیر سرویس ایجاد کند. در آموزش مراحل درخواست رفع فیلتر سایت ایرانی و خارجی امروز انزل وب ما قصد داریم مراحل رفع فیلتر دامنه سایت را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

نحوه رفع فیلتر سایت ها

How to Remove Banned Website in Iran

فیلترینگ یکی از ابزارهایی است که برای جلوگیری از فعالیت سایت هایی که مخالف قوانین رفتار می کنند به کار برده می شود. یکی از سناریوهایی که در اینجا می توانید تصور کنید فیلتر کردن سایت های فروشگاهی است که محصولاتشان فاقد شناسه کالا است. این کار به منظور جلوگیری از ورود و توزیع کالاهای قاچاق انجام می گیرد. اگر فروشگاهی دارید که فیلتر شده است و یا حتی به اشتباه سایت شما را فیلتر کرده اند می توانید با مراجعه به سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواست رفع فیلتر سایت ایرانی و خارجی خود را ارسال کنید.

نکاتی برای رفع سایت فیلترینگ

  • توجه داشته باشید که تنها به درخواست مدیر سایت پاسخ داده می شود و هر کاربری نمی تواند این درخواست را ارسال کند.
  • باید اول از همه سایت خود را در سایت ساماندهی ثبت کنید و بعد مراحل اصلی را دنبال کنید.
  • اگر بیش از ۳ بار است که درخواست ارسال می کنید و موافقتی دریافت نمی کنید  نمی توانید مراحل زیر را تا انتها دنبال کنید.
  • در صورتی که محتوای غیر قانونی را در حجم بالایی منتشر کرده باشید نمی توانید مراحل زیر را تا انتها پیش ببرید.

محتوای غیر قانونی به چه معناست؟

فیلتر سایت های خارجی و ایرانی در صورتی انجام می شود که یکی یا چند مورد از محتواهای زیر منتشر شده باشد:

  • محتوای علیه عفت عمومی و جامعه
  • محتواهای ضد مقدسات اسلامی
  • محتوای های علیه امنیت و آسایش عمومی
  • محتواهای ضد مقامات و نهادهای دولتی
  • محتوای مربوط به جرایم رایانه ای
  • دعوت مردم به جرم و خلاف
  • محتواهای سمعی، بصری و بازی های رایانه ای مجرمانه
  • محتوای ضد انتخابات
  • محتوای مربوط به قاچاق و بازار سیاه
  • محتوای ضد کودکان و اطفال

مراحل رفع فیلتر سایت

سامانه رسیدگی به درخواست های رفع فیلتر در چارتی که ارائه می دهد مراحل رفع فیلتر سایت ایرانی و خارجی را به صورت زیر به تصویر می کشد.

همانطور که مشخص است مدیر سایت درخواست خود را در سامانه ثبت می کند و اعضای کارگروه درخواست وی را بررسی می کنند. در این موقعیت دو حالت رخ می دهد یا درخواست رد می شود و سپس بایگانی می شود که در این حالت مدیر سایت می تواند بعد از یک ماه درخواست مجدد خود را مطرح کند. یا با درخواست مدیر سایت موفق می شود و به واحد رفع فیلتر ارجاع داده می شود. در واحد رفع فیلتر به مدیر سایت گفته می شود که محتواهایی که منجر به فیلتر سایت شده است را حذف کند. در صورت حذف این محتواها واحد رفع فیلتر بعد از بررسی های لازم تاییدیه خود را ارسال می کند و سایت رفع فیلتر می شود. به طور مثال اگر به همان سایت فروشگاهی برگردیم با حذف محصولاتی که فاقد شناسه کالا هستند سایت رفع فیلتر خواهد شد. توجه داشته باشید که برای رفع فیلتر سایت خارجی هم همین مراحل باید طی شود.

مراحل رفع فیلتر سایت

نحوه ثبت دامنه در سایت ساماندهی به منظور رفع فیلتر سایت های ایرانی و خارجی

قبل از اینکه هر گونه اقدامی انجام دهید باید دامنه خود را در وب سایت ساماندهی ثبت کنید. برای این کار باید به سایت samandehi مراجعه کنید. روی گزینه ثبت سایت کلیک کنید.

نحوه ثبت دامنه در سایت ساماندهی به منظور رفع فیلتر سایت های ایرانی و خارجی

حالا فرم زیر را کامل کنید.

نحوه ثبت دامنه در سایت ساماندهی به منظور رفع فیلتر سایت های ایرانی و خارجی

بعد از انجام کارهای بالا ثبت نام شما کامل می شود و ایمیلی به شما ارسال می شود که حاوی لینک فعال سازی است. در صورتی که در صندوق ورودی خود ایمیلی پیدا نمی کنید بخش Spam یا Junk را چک کنید. با کلیک روی این لینک حساب شما فعال می شود و وارد سیستم می شوید.

پس از ورود به یک منو با چند گزینه دست پیدا می کنید. شما باید شماره تلفن خود را تایید کنید، پس به از منوی سمت راست به بخش پروفایل کاربری مراجعه کنید و اطلاعات ثبت نام را انتخاب کنید. با کلیک کردن روی آیکن چشم کنار هر بخش می توانید اطلاعات آن را ویرایش کنید.

توجه داشته باشید که شما باید شماره همراه و ثابت خود را وارد کنید تا پیامی آبی رنگ در پایین صفحه ظاهر شود که  حاوی کدی است که باید آن را به شماره ۳۰۰۰۷۰ پیامک کنید. بعد از یک دقیقه می توانید دکمه بررسی ارسال را کلیک کنید و شماره تماس خود را تایید کنید.

پس از تایید شماره وارد منوی ثبت سایت / کانال شوید و روی گزینه ثبت سایت کلیک کنید. حالا وارد صفحه ثبت سایت می شوید که باید فرم را کامل کنید. نامی و عنوانی که برای سایت استفاده می کنید، آدرس دامنه و سایر اطلاعات درخواستی را وارد کنید تا فرایند ثبت سایت شما کامل شود.

نحوه ثبت دامنه در سایت ساماندهی به منظور رفع فیلتر سایت های ایرانی و خارجی

نحوه رفع فیلتر سایت های داخلی

توجه داشته باشید که باز نشدن سایت ها به معنای این نیست که حتما سایت فیلتر شده است گاهی ارورهایی مانند ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس یا ارور ۵۰۳ و ارور ۵۰۲ را می توان به راحتی حل کرد و به فیلتر ربطی ندارد. برای رفع فیلتر سایت ایرانی باید به  سایت رفع فیلتری (rafefilter) وارد شوید تا با صفحه  زیر روبرو شوید. روی دکمه درخواست رفع فیلتر سایت ایرانی کلیک کنید.

نحوه رفع فیلتر سایت های داخلی

در صفحه باز شده شما آدرس سایت مد نظر خود را وارد می کنید و با وارد کرد کد کپچا ارائه شده در کادر مربوطه و کلیک دکمه ثبت درخواست رفع فیلتر، درخواست خود را به دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارسال می کنید.

نحوه رفع فیلتر سایت های داخلی

در صفحه بعدی باید فیلدهای نام کاربری، کلمه عبور و کد کپچیا را پر کنید. در نهایت یک کد رهگیری به شما داده می شود که از آن برای پیگیری رفع فیلتر دامنه خود می توانید استفاده کنید.

نحوه رفع فیلتر سایت های داخلی

رفع فیلتر سایت های خارجی

قبلا در انزل وب در مورد علت ارور ۵۰۹ سایت چیست و چگونه رفع میشود؟ صحبت کردیم اما برای درخواست رفع فیلتر سایت خارجی مد نظر خود به  سایت رفع مسدودی وارد شوید. روی دکمه درخواست رفع فیلتری سایت خارجی کلیک کنید.

نحوه رفع فیلتر سایت های داخلی

آدرس سایت و کد داده شده را در فیلترهای مربوطه وارد کنید و دکمه ثبت درخواست رفع فیلتر را کلیک کنید.

رفع فیلتر سایت های خارجی

در اینجا باید مشخص کنید که سایت شما به کدام دسته بندی تعلق دارد. بعد از تعیین دسته می توانید ایمیل و توضیحات را وارد کنید و دکمه ثبت درخواست را کلیک کنید.

رفع فیلتر سایت های خارجی

در نهایت به شما اعلام می شود که درخواست با موفقیت ثبت شده و یک کد رهگیری در اختیار شما قرار داده می شود.

رفع فیلتر سایت های خارجی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با آموزش مراحل درخواست رفع فیلتر سایت ایرانی و خارجی امروز انزل وب توانسته باشید برای رفع فیلتر دامنه سایت خود اقدام کنید. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما: اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنما: اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی چیست و چه کاربردی دارد؟
روش پيدا كردن مشخصات مالک يک دامنه و صاحب امتیاز سايت
۴ روش پیدا کردن مشخصات مالک یک دامنه و صاحب امتیاز سایت
SSL چیست؟ معرفی 5 سایت دریافت گواهی SSL رایگان دامنه‌های ir هاست cpanel
SSL چیست؟ معرفی ۴ سایت دریافت گواهی SSL رایگان دامنه‌های ir و..
6 ابزار محاسبه ترافیک ، پیدا کردن سایت مشابه ، کلمات کلیدی و.. سایت ها
۶ ابزار محاسبه ترافیک ، پیدا کردن سایت مشابه ، کلمات کلیدی و.. سایت ها

نظرات