3 روش جلوگیری از اسکرین شات در تلگرام و فهمیدن اسکرین شات گرفتن

۳ روش جلوگیری از اسکرین شات در تلگرام و فهمیدن اسکرین شات گرفتن

زمانی که میخواهید از پیام های تلگرام خود محافظت کنید تا طرف مقابل از آن اسکرین شات نگیرد 📷 اولین سوالی که از خود میپرسید این است که چگونه بدانیم از مکالمه ما اسکرین شات گرفته شده است؟ در این مطلب از انزل وب به بررسی ۳ روش جلوگیری از اسکرین شات در تلگرام و فهمیدن اسکرین شات گرفتن میپردازیم.

آیا اسکرین شات در تلگرام معلوم میشود؟ نحوه بستن اسکرین شات

?How to Prevent People from Saving or Taking a Screenshot of Your Chat on Telegram

تلگرام برای امنیت مکالمه های شما قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار میدهد و شما میتوانید با استفاده از این ویژگی ها از پیام های خود محافظت کنید. در ادامه چند روش برای جلوگیری از اسکرین شات در تلگرام را بررسی میکنیم.

فهمیدن اسکرین شات در تلگرام و جلوگیری از آن با حذف خودکار پیام

شما میتوانید پیام هایی که ارسال میکنید را طوری تنظیم کنید تا به صورت خودکار حذف شوند. با این کار اجازه اسکرین شات گرفتن نمیدهید. از طرفی این روش برای گوشی شما است و نمیگذارد کسی با گوشی شما اسکرین شات بگیرد. برای انجام این کار برنامه Telegram را باز کنید. بعد از باز شدن تلگرام روی آیکن مداد در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. با این کار لیست مخاطبین شما نمایش داده میشود.

فهمیدن گرفتن اسکرین شات در تلگرام

در صفحه ای که باز میشود گزینه New Secret Chat را در بالای صفحه پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. از لیست مخاطب مورد نظر که میخواهید با او گفت گو کنید را انتخاب کنید. شما میتوانید از صفحه Secret Chat برای فهمیدن گرفتن اسکرین شات در تلگرام استفاده کنید.

آیا اسکرین شات در تلگرام معلوم میشود؟ نحوه بستن اسکرین شات

در صفحه چت باز شده یک پیام تایپ کنید و برای مخاطب خود ارسال کنید. بعد از ارسال پیام روی سه نقطه روی هم در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Set self-destruct timer را انتخاب کنید. این قابلیت بعد زمانی که برایش مشخص میکنید پیام را پاک میکند.

اسکرین شات از کانال تلگرام

در کادر باز شده زمان مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از انتخاب زمان برای ذخیره تغییرات روی Done ضربه بزنید. با این کار اسکرین شات از عکس نابود شونده و یا متن تایمر دار غیر ممکن میشود.

پیام به دلیل سیاست امنیتی عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست تلگرام

همچنین مطلب ۳ روش ذخیره کردن عکس در سکرت چت تلگرام بدون فهمیدن شخص مقابل میتواند برای شما مفید باشد.

نحوه بستن اسکرین شات در تلگرام از طریق گذاشتن رمز برای ورود

همچنین شما میتوانید از طریق تنظیمات تلگرام امکان گرفتن اسکرین شات را غیر فعال کنید و از پیام های خود محافظت کنید. برای انجام این کار مجددا وارد برنامه تلگرام شوید. سپس در صفحه اصلی روی سه خط روی هم در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

دور زدن محدودیت اسکرین شات تلگرام امکان پذیر است؟

با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده با انتخاب Settings وارد تنظیمات تلگرام شوید. بعد از آن گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.

نحوه بستن اسکرین شات در تلگرام

در صفحه Privacy and Security زیر بخش Security روی Passcode Lock ضربه بزنید.

جلوگیری از اسکرین شات در تلگرام

حالا روی Passcode Lock ضربه بزنید تا این ویژگی برای شما فعال شود. سپس یک رمز وارد کنید و برای تایید آن مجددا رمز را وارد کنید.

اعلام اسکرین شات در تلگرام

گزینه Show App Content in Task Switcher را فعال کنید.

اسکرین شات از عکس نابود شونده

با این کار برای ورود به تلگرام باید رمز را وارد کنید و زمانی که بخواهید اسکرین شات بگیرید با پیام به دلیل سیاست امنیتی عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست تلگرام مواجه میشوید.

قفل شدن اسکرین شات در تلگرام در گروه و کانال

در صورتی که شما یک کانال و یا یک گروه در تلگرام دارید میتوانید از قابلیت Protected Content استفاده کنید تا سایر کاربران نتوانند اسکرین شات از کانال تلگرام بگیرند و یا اینکه پیام را فوروارد کنند. برای فعال کردن این قابلیت وارد کانال خود شوید. روی آیکن مداد ضربه بزنید و در صفحه باز شده Channel Type را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت کانال باید در حالت Private قرار داشته باشد.

چگونه بدانیم از مکالمه ما اسکرین شات گرفته شده است؟

بعد از آن در بخش Saving content گزینه Restrict saving content را فعال کنید. در آخر برای ذخیره تغییرات روی تیک بالای صفحه ضربه بزنید.

اسکرین شات از عکس تایمر دار تلگرام

در صورتی که اسکرین شات ذخیره نمیشود و با مشکل مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۵ روش رفع مشکل ذخیره نشدن و نگرفتن اسکرین شات اندروید را مطالعه کنید.

سوالات متداول

آیا در چت های مخفی یا Secret Chat اعلام اسکرین شات در تلگرام انجام میشود؟

بله در صورتی که یک نفر در Secret Chat اسکرین شات بگیرد نوتیفیکیشن برای شخص دوم ارسال میشود. با این حال اگر میخواهید در مکالمه مخفی اسکرین شات بگیرید و طرف مقابل متوجه نشود میتوانید حالت هواپیما را روشن کنید و بعد اسکرین شات بگیرید. در نهایت حالت هواپیما را غیر فعال کنید. همچنین میتوانید با برنامه های ضبط صفحه به جای عکس از صفحه گوشی فیلم بگیرید.

آیا دور زدن محدودیت اسکرین شات تلگرام امکان پذیر است؟

درست است که با روش های بالا میتوان جلوی اسکرین شات از عکس تایمر دار تلگرام و یا پیام های متنی را گرفت، اما باز با این حال با برخی از کارها میتوان محدودیت های تلگرام را دور زد و اسکرین شات گرفت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز چند روش برای قفل شدن اسکرین شات در تلگرام را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای جلوگیری از اسکرین شات در تلگرام استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه بستن اسکرین شات در تلگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات