آموزش نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ

آموزش کامل نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ

بعد از بیرون آمدن از یک رستوران یا کسب و کار محلی ممکن است احساس کنید که یک تجربه خوب یا بد بدست آورده اید که نیاز دارید با دیگران به اشتراک بگذارید. ⭐ انجام این کار به سایر مشتریان بالقوه کمک می کند تا بدانند چه انتظاری داشته باشند. یک مکان محبوب برای گذاشتن نظرات (به دلیل قابل مشاهده بودن) گوگل است. به همین خاطر قصد داریم در ادامه آموزش نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ را در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه در گوگل مپ نظر بگذاریم؟

How to Write a Review on Google

اگر می خواهید در مورد یک کسب و کار نظر خود را (چه مثبت و چه منفی) به اشتراک بگذارید می توانید در گوگل مپ این کار را انجام دهید. شما می توانید در Google Map (چه وب سایت و چه اپلیکیشن) نظرات خود را به اشتراک بگذارید، عکس اضافه کنید و برای هر کسب و کار یا مکان فهرست شده در پلتفرم ستاره دهید. قبلا در انزل وب به صورت تصویری نحوه معرفی و ثبت سایت در گوگل را به شما آموزش دادیم، در ادامه ما نحوه ثبت نظر در گوگل مپ را توضیح خواهیم داد.

چگونه در گوگل نظر بدهیم؟

نحوه نظر گذاشتن در گوگل مپ کار پیچیده ای نیست، برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مطمئن شوید که به اکانت گوگل خود وارد شده اید.

به آدرس maps.google.com بروید و یا اپلیکیشن Google Maps را باز کنید.

مکان مد نظر خود جستجو کنید و روی آن کلیک یا ضربه بزنید تا صفحه overview ظاهر شود.

چگونه در گوگل نظر بدهیم؟

در نوار کناری سمت چپ وب سایت Google Maps به بخش Review summary بروید و روی Write a review کلیک کنید.

چگونه در گوگل نظر بدهیم؟

نکته: همچنین می توانید تام مکانی که می خواهید را در گوگل جستجو کنید. اگر فهرستی در دسترس باشد در سمت راست صفحه نتایج به شما نشان داده خواهد شد. به پایین اسکرول کنید تا به بخش نظرات برسید و روی Write a review کلیک کنید. قبلا در انزل وب ما ۵ روش جدید ثبت آدرس مکان روی نقشه گوگل در کامپیوتر و گوشی را به شما آموزش دادیم، پس اگر کسب و کار خود را به درستی در گوگل مپ ثبت نکرده اید می توانید از این آموزش استفاده کنید.

برای ستاره دادن در گوگل مپ در اپلیکیشن Google Maps روی سربرگ Reviews در بالای صفحه و در قسمت Rate & review روی ستاره ها ضربه بزنید. ۱ ستاره به معنای بدترین و ۵ ستاره به معنای بهترین است. شما نمی توانید ستاره های را خالی بگذارید و باید حداقل ۱ ستاره را انتخاب کنید.

چگونه در گوگل نظر بدهیم؟

هم در وب سایت و هم در اپلیکیشن، به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید ستاره های را برای رتبه بندی انتخاب کنید، در قسمت متن نظر خود را بنویسد و عکس ها را آپلود کنید.

بعد از نوشتن نظر خود روی Post کلیک یا تپ کنید تا ثبت کامنت گوگل مپ انجام شود.

نکته: مطمئن شوید که از دستورالعمل های گوگل برای ارسال کامنت پیروی می کنید، در غیر این صورت گوگل می تواند نظر شما را حذف کند یا حتی در موارد جدی تر اکانت شما را تعلیق یا حذف کند.

چرا گذاشتن نظر در گوگل مپ اهمیت دارد؟

تا زمانی که نظرات شما صادقانه باشد می توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود با دیگران استفاده کنید. اگر تجربه لذت بخشی داشته اید می توانید به دیگران کمک کنید این تجربه را داشته باشند. علاوه بر این، به لطف رتبه مثبت و گواهی شما، به کسب و کار مورد نظرتان کمک می شود.

از طرف دیگر، اگر تجربه منفی داشته اید، دادن امتیاز در گوگل مپ می تواند به دیگران کمک کند تا وقت و پول خود را هدر ندهند.

قوانین و نحوه نوشتن نظر در گوگل مپ

برای اینکه از حذف نظر در گوگل مپ جلوگیری کنید باید از قوانین Google پیروی کنید. این بدان معناست که همه چیز در کامنت شما باید دقیق، مرتبط با موضوع باشد و نمی توانید از کامنت های افترا آمیز استفاده کنید. نظر شما را نمی توان جعل یا کپی کرد و یا از شخص دیگری به سرقت برد. همچنین نظرات شما نباید جنسی، توهین آمیز یا نشان دهنده تضاد منافع باشد (به عنوان مثال کاربران نیم توانند کسب و کار خود را بررسی کنند و یا نمی توانند برای نظراتشان پولی دریافت کنند).

در صورتی که کاربران قوانین را نقض کنند و گوگل حق دارد که نظر را حذف کند و در موارد جدی تر اکانت شما را تعلیق یا حذف می کند.

بعد از ارسال کانت در گوگل مپ چه اتفاقی می افتد

نظرات شما عمومی است، بنابراین افراد دیگر می توانند صفحه “About me” شما و همچنین سایر نظرات و رتبه بندی هایی که انجام داده اید و عکس هایی که اضافه کرده اید را مشاهده کنید. شما حتی به خاطر کامنت گذاشتن امتیاز کسب کنید، امتیازهایی که منجر به نشان هایی در پروفایل شما و همچنین دسترسی به ویژگی های جدید گوگل می شوند.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

اگر به هر دلیلی می خواهید نظرات خود را از دید عموم پنهان کنید می توانید این کار را هم در وب سایت و هم در اپلیکیشن انجام دهید. شما اکانت را محدود خواهید کرد، به این معنا که تنها افرادی که تایید می کنند و به عنوان فالوور شما شناخته می شوند می توانند کامنت هایی که پست کرده اید را مشاهده کنید.

برای پنهان کردن نظر در گوگل مپ مبتنی بر وب

به وب سایت Google Maps بروید.

روی آیکن سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

در نوار کناری سمت چپ روی Your contributions کلیک کنید.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

در سربرگ Contribute روی Profile settings کلیک کنید.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

در صفحه Your Public Profile گزینه Show your posts on your profile را کلیک کنید تا رنگ آن از آبی به خاکستری تغییر پیدا کند.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

برای پنهان کردن نظر در اپلیکیشن گوگل مپ

برنامه Google Maps را باز کنید.

روی آیکن اکانت خود در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی برنامه تپ کنید.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

از منو Settings را انتخاب کنید.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

در بخش Account Settings گزینه Personal content را انتخاب کنید.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

به بخش Profile settings اسکرول کنید و روی Restricted profile ضربه بزنید تا رنگ آن از خاکستری به آبی تغییر رنگ دهد.

نحوه پنهان کردن نظر در گوگل مپ

نحوه ویرایش و حذف نظر در گوگل مپ

اگر به این نتیجه رسیدید که نظر غیر منطقی را برای یک کسب و کار وارد کرده اید یا اشتباهی مرتکب شده اید می توانید نظرات خود را ویرایش یا حذف کنید. برای انجام این کار:

به Google Maps بروید.

روی سه خط عمودی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

از منو، Your contributions را انتخاب کنید.

نحوه ویرایش و حذف نظر در گوگل مپ

سپس Reviews را کلیک کنید.

نحوه ویرایش و حذف نظر در گوگل مپ

نظری را که می خواهید حذف یا ویرایش کنید را از لیست پیدا کنید و روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای نظر کلیک کنید.

نحوه ویرایش و حذف نظر در گوگل مپ

روی Edit Review یا Delete Review کلیک کنید. اگر می خواهید عکسی اضافه کنید، می توانید روی Add Photo  کلیک کنید.

اگر Delete Review را انتخاب کنید یک صفحه برای تایید عملیات حذف کامنت ظاهر می شود که باید موافقت Edit Review خود را با آن اعلام کنید.

نحوه ویرایش و حذف نظر در گوگل مپ

اگر Edit Review را انتخاب کنید کامنت قبلی شما ظاهر می شود و می توانید تعداد ستاره ها و نظرات نوشته خود را ویرایش کنید و همچنین می توانید عکس هایی را اضافه کنید.

چگونه به یک راهنمای محلی تبدیل شویم؟

اگر اغلب به گوگل ریویو مراجعه می کنید ممکن است متوجه شوید که برخی از افراد برچسبی به نام راهنمای محلی یا Local Guide دارند. نظرات این افراد بالاتر از کامنت های سایر افراد قرار می گیرد. اگر می خواهید خودتان یک راهنمای محلی باشید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

به maps.google.com/localguides بروید.

روی دکمه Get Started کلیک کنید.

چگونه به یک راهنمای محلی تبدیل شویم؟

در صفحه بعد شهر خود را وارد کنید. بعد برای موافقت با شرایط کادرهای پایینی را در حالت انتخاب در بیاورید. سپس روی دکمه Become a Local Guide کلیک کنید.

چگونه به یک راهنمای محلی تبدیل شویم؟

شما به طور خودکار وارد صفحه Your Contributions گوگل مپ خواهید شد. در اینجا می توانید سطح Local Guide خود را مشاهده کنید.

در زیر سطح Local Guide خود میزان امتیازی که دارید را مشاهده خواهید کرد. با مشارکت در گوگل مپ که شامل نظرات هم می شود می توانید امتیاز کسب کنید. حتی به خاطر اضافه کردن عکس، ویدیو، پاسخ به سوالات دیگران می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید.

بعد از رسیدن به سطح ۴ تا ۲۵۰ امتیاز می توانید نشان راهنمای محلی را کسب کنید. با هر سطح یک نشان دید تا سطح ۱۰ دریافت می کند. این امتیازها منسوخ نمی شوند؛ اما اگر مشارکتی که انجام می دهید به هر دلیلی توسط گوگل حذف شود ممکن است این امتیاز کاهش پیدا کند و یا امتیاز از شما باز پس گرفته شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ ما سعی کردیم  نحوه ثبت نظر در گوگل ریویو، حذف نظر در گوگل مپ و ستاره دادن به مکان در گوگل مپ را به شما یاد دهیم. با ثبت نظر خود شما می توانید به کاربران کمک کنید تا بهترین خدمات را دریافت کنند و به صاحبان کسب و کار هم کمک خواهید کرد تا برای بهبود کیفیت خدماتی که ارائه می دهند تلاش کنند. چنانچه در مورد مطلب امروز انزل وب نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
آموزش کامل اشتراک گذاری و ارسال لوکیشن در گوگل مپ (سریع و ساده)
آموزش کامل اشتراک گذاری و ارسال لوکیشن در گوگل مپ (سریع و ساده)
آموزش دیدن تاریخچه مکان های بازدید شده در گوگل مپ
آموزش دیدن تاریخچه مکان های بازدید شده در گوگل مپ
آموزش دیدن موقعیت فعلی خود روی نقشه گوگل مپ
آموزش دیدن موقعیت فعلی خود روی نقشه گوگل مپ

نظرات

  • آرش says:

    درود بر شما

    چرا write review من اصلا فعال نمی باشد ؟

    ممنونمیشم توضیح بدید

  • زهره says:

    عالی بود ممنون از توضیحاتتون
    فقط چرا برای من نظرات فعال نیست میخام به یه هتل ستاره بدم و کامنت بزارم کلا نظرات دیگران هسن ولی من نمیتونم بنویسم

  • حسن says:

    چرا فارسی یاد نمیدید؟ من گوگل مپم زبان فارسیه. خود شرکت گوگل به زبان های مختلف برنامشو ارائه داده، ولی مردم ما هنوزم زبان انگلیسی کار می کنن!!!

  • الناز says:

    این مطلب برای من خیلی مفید بود ازتون تشکر میکنم