بررسی: آیا عینک کار با کامپیوتر و گوشی واقعا لازم است؟ نکات مهم انتخاب آنها

بررسی: آیا عینک کار با کامپیوتر و گوشی واقعا لازم است؟ نکات مهم انتخاب آنها

بعد از یک روز کاری که برای مدت طولانی جلوی سیستم نشسته اید یا بعد از تماشای فیلم یا بازی های متعدد ممکن است خشکی چشم و خارش چشم را تجربه کنید. عینک کار با کامپیوتر و گوشی 👓 به شما کمک می کند تا از تحریک چشمان خود جلوگیری کنید. در بررسی آیا عینک کار با کامپیوتر و گوشی واقعا لازم است؟ نکات مهم انتخاب آنها امروز انزل وب ما توضیحات لازم را به شما ارائه می دهیم تا بهتر از چشمان خود محافظت کنید.

بررسی عینک محافظت از چشم کامپیوتر و گوشی

Do You Need Computer Glasses?

در زندگی روزمره (چه در محل کار و چه در خانه) ما از سیستم و دستگاه های دیگری مانند گوشی و تبلت استفاده می کنیم. به عنوان مثال برای خواندن مقالات از آنها استفاده می کنیم. زندگی مدرن به گونه ای پیش رفته است که نمی توانیم بدون سیستم و دستگاه های دیجیتالی کار کنیم، با این حال، این دستگاه ها باعث ایجاد فشار به چشم، قرمزی، خارش چشم و غیره می شوند. به همین دلیل ما به عینک برای کار با کامپیوتر و گوشی نیاز داریم. اگر بعد از یک مدت استفاده احساس کردید که شیشه های عینک کدر شده اند می توانید از آموزش تمیز کردن ، رفع کدری و تاری شیشه عینک استفاده کنید.

جلوگیری از سندرم بینایی به کمک عینک کار با کامپیوتر

اگر متوجه خستگی و تحریک چشمان خود در طول روز شدید ممکن است علائم سندرم بینایی را تجربه کنید. این سندرم یک وضعیت بینایی موقت است که در اثر خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش کامپیوتر بدون عینک مناسب ایجاد می شود. علائم شایع مرتبط با این سندرم شامل تاری دید، قرمزی یا خشکی چشم، دوبینی، سرگیجه و سردرد است. این سندرم در درجه اول به خاطر خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش و نور آبی ایجاد می شود.

اکثر ما برای رفع مشکلات بینایی از عینک استفاده می کنیم، اما عینک معمولی کاری که عینک کامپیوتر انجام می دهد را نمی کند. عینک کامپیوتر به طور خاص برای کمک به کاهش فشار به چشم ساخته شده است. این عینک ها دارای یک پوشش ضد انعکاس برای کمک به کاهش درخشش و رنگی هستند که به افزایش کنتراست برای مشاهده ساده تر کمک می کند.

فشار چشم دیجیتال چیست؟

علائم فشار چشم دیجیتال شامل تاری دید، دوبینی ، خستگی چشم، خشکی چشم ، چشم های تحریک شده، قرمزی چشم ، انقباض چشم و سردرد است. فشار چشم دیجیتال حتی می تواند باعث درد گردن و شانه شود.

بر اساس گزارشات منتشر شده، حدود ۸۰ درصد از آمریکایی هایی که بیش از دو ساعت در روز از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند علائم فشار چشم دیجیتال را تجربه می کنند.

نور آبی چیست؟

آنچه که ما مشاهده می کنیم (طیف مرئی نور) شامل طیف رنگی (از آبی – بنفش تا قرمز). نور در پایین ترین قسمت این طیف کوتاه ترین طول موج را دارد و به طور بلعکس نور در بالاترین قسمت طیف دارای طولانی ترین موج است. از آنجایی که طول موج های کوتاه تر انرژی بیشتری تولید می کنند نور آبی به عنوان نور مرئی با انرژی بالا (HEV) شناخته می شود.

بررسی: آیا عینک کار با کامپیوتر و گوشی واقعا لازم است؟ نکات مهم انتخاب آنها

چگونه در معرض نور آبی یا HEV قرار می گیریم؟

روز آفتابی و باشکوهی که همه ما آن را دوست داریم عامل اصلی قرار گرفتن در معرض نور آبی است. افرادی که ترجیح می دهند در خانه بمانند نیز از این نور در امان نمی مانند چون ما هنگامی که از گوشی، تلویزیون، سیستم و غیره استفاده می کنیم در معرض نور آبی غیر طبیعی قرار می گیریم. گرچه دستگاه های دیجیتال ما تنها کسری از نور آبی ساطع شده از خورشید را دارند؛ اما تعداد ساعت هایی که ما با دستگاه های خود سپری می کنیم می تواند تاثیر فوری روی چشمان ما داشته باشد.

آیا باید نگران قرار گرفتن در معرض نور آبی باشیم؟

جواب کوتاه، بله است. نور آبی شبیه نمک است، بدن ما به آن نیاز دارد. اما اگر بیش از حد آن را در غذا استفاده کنیم باعث فشار خون بالا می شود. در حالی که قرار گرفتن در معرض نور آبی مزایایی را دارد، دنیای دیجیتال مدرن ما را بیش از حد در معرض این نور قرار می دهد.

نور آبی ریتم شبانه روزی ما را تنظیم می کند که به عنوان چرخه خواب/بیداری نیز شناخته می شود. به طور کلی بدن ما چگونه می داند که چه زمانی بخوابد و چه زمانی بیدار شود. نور آبی خورشید مسئول افزایش انرژی و بیداری است، اما عادت ما به چک کردن ایمیل‌هایمان قبل از خواب یا به خواب رفتن جلوی تلویزیون می‌تواند الگوهای طبیعی خواب ما را مختل کند.

نور آبی ترشح ملاتونین را در بدن سرکوب می کند، هورمونی که خواب و بیداری را تنظیم می کند. اگرچه نور آبی در طول روز در پرتوهای خورشید وجود دارد، اما در هنگام غروب کمتر می شود. فقدان نور آبی در غروب به بدن اجازه می دهد تا ملاتونین تولید کند و این نشان دهنده این است که وقت آماده شدن برای خواب فرا رسیده است. قرار گرفتن در معرض نور آبی از دستگاه های الکترونیکی یا نور مصنوعی پس از غروب خورشید می تواند ریتم شبانه روزی ما را مختل کند و خوابیدن یا استراحت خوب شبانه را سخت تر کند.

نور آبی چگونه باعث خستگی چشم می شود؟

چشمان ما برای دنیای دیجیتال مدرنی که در آن هستیم تکامل نیافته است. قرنیه و عدسی چشم در فیلتر کردن نور HEV و جلوگیری از رسیدن به شبکیه چشم خوب عمل نمی کند. با گذشت زمان، این می تواند به سلول های حساس به نور آسیب برساند. با افزایش سن، اوضاع بدتر می شود و می تواند ما را مستعد بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کند. کودکان خردسال حتی نسبت به قرار گرفتن در معرض نور آبی حساس تر هستند زیرا عدسی چشم آنها حتی از بزرگسالان شفاف تر است و به نور HEV بیشتری اجازه عبور می دهد. پس برای محافظت از خود باید:

  • از عینک مخصوص کامپیوتر و گوشی یا عینک فیلتر نور آبی استفاده کنید.
  • خود را در معرض نور طبیعی روز قرار دهید.
  • به طور مداوم به صفحه نمایش دستگاه ها نگاه نکنید و به چشمان خود استراحت دهید.
  • در طول روز از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • از استفاده از وسایل دیجیتال درست قبل از خواب خودداری کنید.
  • با بهترین عینک مخصوص کامپیوتر از چشمان خود در برابر نور آبی مصنوعی محافظت کنید.

نور آبی چگونه باعث خستگی چشم می شود؟

بهترین عینک ضد اشعه UV چیست؟

اگر به دنبال خرید عینک فیلتر نور آبی هستید در اینجا چند گزینه به شما پیشنهاد خواهیم داد.

عینک ضد اشعه اصل PROSPEK از یک طراحی پوشش چند لایه برای کاهش تابش، انعکاس نور آبی و کاهش فشار طولانی مدت چشم ناشی از استفاده بیش از حد از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کند. این عینک مه شکن، ضد اشعه UV است و به کاهش نور آبی و منعکس شده کمک می کند. این عینک در دو نسخه عرضه شده است:

PROSPEK-50 که ۵۰ درصد نور آبی را فیلتر می کند برای استفاده در اواسط روز و زمانی که نور آبی تاثیر کمتری دارد ایده است و PROSPEK-99 که برای استفاده در اواخر شب زمانی که نور آبی تاثیر بدی روی خواب دارد ایده است. این نوع عینک تا ۹۹ درصد نور آبی را فیلتر می کند.

برای پیدا کردن بهترین عینک مخصوص کامپیوتر برای خود سعی کنید که با چشم پزشک خود مشورت کنید. معمولا برای خرید عینک محافظ چشم کامپیوتر ارزان شما نیازی به نسخه ندارید اما اگر نزدیک بین؛ دوربین یا آستیگماتیسم هستید به ویزیت شدن نیاز دارید.

به غیر از خرید عینک مخصوص کامپیوتر چه کارهایی باید انجام دهیم؟

به غیر از خرید عینک ضد اشعه مانیتور نکاتی وجود دارد که برای محافظت از چشمان خود باید در نظر داشته باشید:

استفاده از قانون ۲۰/۲۰/۲۰ : شما می توانید با استراحت دادن به چشمانتان در فواصل زمانی معین از فشار و خستگی چشم خود جلوگیری کنیم. بهتر است که هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به چیزی که در فاصله ۲۰ فوتی قرار دارد نگاه کنید.

به غیر از خرید عینک مخصوص کامپیوتر چه کارهایی باید انجام دهیم؟

از اشک مصنوعی استفاده کنید : با افزایش سن تولید اشک کاهش پیدا می کند و به همین خاطر خطر خشکی چشم افزایش پیدا می کند. پلک زدن کمتر هنگام کار با سیستم هم باعث بیشتر شدن این خشکی چشم می شود. شما می توانید از اشک مصنوعی استفاده کنید و مشکل خشکی چشم خود را حل کنید.

از فونت های درشت استفاده کنید: یکی از دلایل اصلی خستگی چشم در هنگام کار با سیستم این است که چشمان شما به شدن روی متمرکز شدن روی کلمات یا تصاویر کار می کنند. صفحه نمایشی که دور است می تواند فشار بیشتری به چشمانتان وارد کند، بنابراین توصیه می کنیم که فاصله صفحه نمایش را تنظیم کنید و از عینک مانیتور با کیفیت استفاده کنید. برای کمک به کاهش فشار به چشم سعی کنید از فونت های درشت استفاده کنید. فونت های درشت تر به مطالعه ساده تر محتواها کمک خواهند کرد.

کنتراست را تنظیم کنید: علاوه بر خرید عینک کار با مانیتور ما باید از کنتراست مناسب استفاده کنید. افزایش کنتراست روی مانیتور می تواند فشار چشم را کاهش دهد. کنتراست بیشتر همیشه بهتر است (مخصوصا برای افراد سالمند). همانطور که سن ما افزایش پیدا می کند بیشتر در معرض خطر آب مروارید هستیم. کنتراست بهینه در کاهش این خطر به ما کمک می کند.

نور منعکس شده را کاهش دهید: تابش بیش از حد نور (نوری که روشن تر از آن است که چشم ها بتوانند به راحتی آن را تحمل کنند) از صفحه نمایش می تواند منجر به خستگی چشم شود. یک فیلتر صفحه نمایش مات می تواند به کاهش انعکاس این نور کمک کند و استفاده ساده از سیستم را فراهم آورد.

علاوه بر عینک محافظ اشعه مانیتور از صفحه نمایش بهتری استفاده کنید: در نهایت، یک مانیتور بهتر و با کیفیت تر می تواند چشم های شما را از خستگی نجات دهد. اگر تمام روز به صفحه نمایش کوچک لپ تاپ تان خیره می شوید می توانید صفحه نمایش های بزرگتر با وضوح بالاتر را خریداری کنید و از آن به عنوان صفحه نمایش ثانویه خود استفاده کنید. هر چه پیکسل بالاتری را برای رزولوشن در نظر بگیرید متن ها و تصاویر واضح تر به نظر می رسند و بهتر می توانید آنها را مشاهده کنید.

در نهایت اگر در هوای سرد بیرون مشغول کار کردن با گوشی و تبلت هستید می توانید آموزش جلوگیری بخار کردن شیشه عینک در هنگام ماسک زدن را دنبال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در بررسی آیا عینک کار با کامپیوتر و گوشی واقعا لازم است؟ نکات مهم انتخاب آنها امروز انزل وب ما به شما توضیح دادیم که استفاده از عینک ضد اشعه موبایل یا عینک مخصوص مانیتور به کاهش فشاری که به چشمان شما وارد می شود کمک می کند. کار کردن طولانی مدت با سیستم یا گوشی باعث خشکی، سوزن سوزن شدن، خارش، درد، التهاب، فشار به شبکیه چشم و غیره می شود. به همین خاطر برای جلوگیری از مشکلاتی که شاید جبران پذیر نباشند توصیه می کنیم که از عینک مخصوص کار با گوشی و کامپیوتر استفاده کنید. در صورتی که اسم عینک مخصوص کامپیوتر خاصی را مد نظر دارید و تجربه عالی را با آن داشته اید، یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی خطرات و عوارض اشعه و دستگاه یو وی (UV) برای بدن
بررسی خطرات و عوارض اشعه و دستگاه یو وی (UV) برای بدن انسان
انزل وب
مسواکی با قابلیت نمایش تصاویر دندان ها
در کمتر از یک دقیقه آبی سالم بنوشید

نظرات