دلایل نیاز کسب و کار به فایروال

۵ دلیل نیاز کسب و کارها به امنیت فایروال شبکه

چکیده : یک فایروال کارآمد و مدیریت شده به میزان قابل توجهی ریسک کسب و کار شما را کاهش می دهد. بدون فایروال، کسب و کار شما می تواند به راحتی در برابر یک حمله سایبری تسلیم شود و باعث شود تمام داده های مهم خود را از دست بدهید.

در این عصر ارتباطات جهانی، حفاظت از دارایی ‌ها و داده‌ های کسب‌وکار شما بیش از همیشه مهم است. تقریباً همه مشاغل برای دسترسی به خدمات گسترده به اینترنت متصل هستند و این شامل ایمیل، جستجو، شبکه های اجتماعی و فضای ذخیره سازی ابری است.

بیشتر این ترافیک خروجی است، اما واقعیت این است که همان اتصال اینترنتی به ترافیک ورودی نیز اجازه ورود می دهد و اینجاست که داشتن یک فایروال قوی مطرح می شود. شما می توانید از فایروال برای محافظت از شبکه کسب و کار خود در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده کنید و به نوعی از کسب و کارتان محافظت کنید. برای تهیه فایروال و توسعه آن در کسب و کارتان می توانید از شرکت های فعال در این زمینه مثل شرکت توسعه سامانه تسکا کمک بگیرید.

اما اینکه فایروال شبکه دقیقاً چیست و چرا هر بیزینس و کسب و کاری به یک فایروال قوی نیاز دارد، بحث امروز ما است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

فایروال، ضامن امنیت کسب و کار شما

فایروال یک بخش ضروری از سیستم امنیتی کسب و کار شما است و بدون آن، شبکه شما برای تهدیدات و هک و غیره باز است. فایروال نیروهای مخرب و مضر را بیرون از شبکه شما نگه می دارد و ترافیک ورودی و خروجی شبکه را بر اساس پارامتر های امنیتی که می توانید آن ها را به راحتی کنترل و اصلاح کنید، کنترل می کند.

نقش فایروال

 

با یک فایروال موثر، می توانید از دسترسی غیرمجاز به رایانه و شبکه خود جلوگیری کنید و این امر از داده های شما در برابر هرگونه تهدید و آثار مخرب محافظت می کند. از سوی دیگر به شما محافظت بیشتری در برابر ویروس ها و بدافزارها می دهد؛ بنابراین اگر فایروال هر چیزی مشکوک یا مخربی را شناسایی کند که قصد دارد از طریق اینترنت وارد شبکه خصوصی شما شود، اجازه ورود به آن را نخواهد داد.

۵ دلیل برای نیاز کسب و کارها به فایروال شبکه

امنیت سایبری عنصری از فناوری اطلاعات است که بسیاری از کسب و کارها هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه رسیدگی به نیاز های فناوری اطلاعات خود به آن توجه کافی ندارند. با توجه به ماهیت تعداد کارهایی که در حال حاضر به صورت آنلاین و در فضای ابری انجام می شود، خدمات امنیتی شبکه برای عملیات تجاری بسیار ضروری است. داشتن یک فایروال محافظ یک جزء کلیدی برای تقویت امنیت شبکه شما و دفاع از شرکت شما در برابر تهدیدات آنلاین مانند نقض داده ها، بدافزارها و حملات DDoS است.

یکی دیگر از خطراتی که امنیت داده و شبکه شما را تهدید می کند، هکرها و سایر مجرمان سایبری هستند. مجرمان سایبری می توانند به راحتی هر رایانه ای که به اینترنت متصل است را بررسی کنند و سعی کنند به سیستم آنها نفوذ کنند. بدون فایروال، آنها می توانند به فایل های مهم شما دسترسی پیدا کنند، آنها را ذخیره کنند، آنها را حذف کنند یا به طور مخرب از آنها استفاده کنند. پیامدهای بالقوه این امر می‌ تواند فاجعه‌بار باشد و اغلب منجر به زیان مالی قابل‌توجه، آسیب به شهرت و جریمه‌ های گزاف می ‌شود.

حمله سایبری به کسب و کارهای کوچک

اما یک فایروال به درستی پیکربندی، نگهداری و نظارت بر داده ها، شبکه و دستگاه های شما محافظت می کند. نکته مهم این است که باید اطمینان حاصل کنید که فایروال شما قدرت مدیریت ترافیک اینترنت معمولی و رمزگذاری شده را بدون کاهش سرعت دستگاه ها یا به خطر انداختن امنیت دارد. یک شریک پشتیبانی IT خوب، فایروال را برای شما پیکربندی و مدیریت کرده و از تمام به روز رسانی های امنیتی مراقبت می کند. اما در ادامه پنج دلیل مهم و اساسی که شرکت ها باید به عنوان بخشی از امنیت شبکه خود بر روی فایروال سرمایه گذاری کنند را برایتان گلچین کرده ایم.

۱- فایروال اولین خط دفاع شما در برابر هکرها و سایر کاربران خارجی غیرمجاز است

فایروال به عنوان یک مانع یا سپر بین شبکه تجاری داخلی شما و بقیه اینترنت عمل می کند. بدون فایروال، امکان دسترسی کاربران خارجی به داده های تجاری خصوصی شما وجود دارد. در حالی که بسیاری از سازمان ها از ترجمه آدرس شبکه (NAT) برای پل زدن بین اینترنت و آدرس های IP خارجی استفاده می کنند، NAT ترافیک ورودی را مسدود نمی کند و فقط یک فایروال می تواند این کار را انجام دهد.

۲- فایروال به شما امکان می دهد دسترسی به وب سایت های تایید نشده را مسدود کنید

علاوه بر جلوگیری از دسترسی کاربران خارجی غیرمجاز به شبکه شما، فایروال می تواند کاربران شما را از دسترسی به وب سایت های خارجی خاص منع کند. به عنوان مثال، می توانید خط مشی ای برای کارمندان تنظیم کنید که دسترسی به سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را از شبکه شما مسدود کند.

۳- فایروال می تواند از کسب و کار شما در برابر کدهای مخرب محافظت کند

برخی از فایروال های قوی ترافیک ورودی و خروجی شبکه شما را بررسی می کنند. آنها ویروس ‌ها، کرم‌ ها، هرزنامه ‌ها و سایر ترافیک ناخواسته اینترنت را جستجو کرده و آن‌ها را مسدود می ‌کنند. آنها همچنین تلاش ها برای نفوذ و همچنین سایر موارد نقض سیاست های تجاری را ثبت می کنند و این موضوع به شما امکان می ‌دهد تا تلاش ‌های دسترسی غیرمجاز و سایر فعالیت ‌های مشکوک را بررسی کنید.

بسیاری از این فایروال‌های قوی همچنین به شما این امکان را می‌ دهند که فهرستی از برنامه‌های مخرب شناخته شده و برنامه‌های کاربردی خوب شناخته شده را حفظ کنید. بنابراین برای تهیه فایروال و توسعه آن در کسب و کارتان می توانید از شرکت های نرم افزاری فعال در این زمینه مثل گروه نرم افزاری تسکا کمک بگیرید.

۴- می توانید از فایروال برای اندازه گیری پهنای باند استفاده کنید

فایروال چیزی بیشتر از ایجاد امنیت است. شما می ‌توانید از فایروال برای اندازه‌گیری و محدود کردن پهنای باند شبکه استفاده کنید. برای مثال، می ‌توانید پهنای باند مجاز شبکه را برای مواردی مانند ویدیوهای غیرتجاری، موسیقی و تصاویر محدود کنید، در نتیجه پهنای باند را برای ترافیک تجاری با اولویت بالاتر رزرو کنید.

۵- می توانید از فایروال برای ارائه خدمات VPN استفاده کنید

بسیاری از فایروال ها اتصال سایت به سایت را از طریق خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) فراهم می کنند. از طریق این قابلیت VPN، کاربران می توانند به طور ایمن به منابع شبکه داخلی شما دسترسی داشته باشند و این موضوع باعث افزایش بهره وری، همکاری و به اشتراک گذاری داده ها می شود.

در آخر

فایروال ها عنصر مهمی از امنیت شبکه هر شرکتی هستند و به شما کمک می کنند ترافیک خود را کنترل و از نفوذ برنامه های ناخواسته و مهاجمان به سیستم شرکت و کسب و کارتان جلوگیری کنید. در این مطلب ۵ دلیل نیاز کسب و کارها به امنیت فایروال شبکه را بررسی کردیم. اگر برای محافظت از کسب و کار خود به یک فایروال قوی نیاز دارید، همین امروز دست به کار شوید و یا اگر تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×